مایکروسافت پاییز امسال به توسعه دهندگان بازی‌های پلتفرم یونیورسال ویندوز در اکس‌باکس وان، منابع بیشتری برای دسترسی نسبت به قبل می‌دهد. یکی از مزایای همگرایی سیستم عامل‌ بین ویندوز و اکس‌باکس این است که توسعه دهندگان می‌توانند با اشتراک گذاری کدهای بسیاری هردو پلتفرم را با استفاده از قدرت پلتفرم یونیورسال ویندوز (UWP) برای توسعه، مورد هدف قرار دهند. اگرچه بازی‌های منتشر شده برای اکس‌باکس وان در استور ویندوز تاکنون دسترسی نسبتا محدودی به منابع سخت افرازی کنسول داشته‌اند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

اکنون، این حرکت باعث خرسندی توسعه دهندگان خواهند شد. مایکروسافت اعلام کرده است پاییز امسال دسترسی به سیستم‌های منابع بیشتری از بازی‌های  UWP را در اکس‌باکس وان، در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد.

درحال حاضر بازی‌های UWP می‌توانند به 4 هسته CPU اشتراکی، 1 گیگابایت از فضای RAM، و فقط 50 درصد از GPU در بازی‌های بر پایه Direct3D11 دسترسی داشته باشند. با اپدیت بزرگ بعدی که در پاییز امسال برای اکس‌باکس وان منتشر می‌شود، بازی‌های UWP به 6 هسته CPU اختصاصی، 5 گیگابایت از فضای RAM، و دسترسی کامل به GPU در بازی‌های بر پایه Direct3D12 خواهند داشت. در این صورت توسعه دهندگان به سادگی قادر به افزایش کارایی بازی‌های خود در اکس‌باکس وان هستند.

در نهایت مایکروسافت اعلام کرد: بازی‌های داخل استور ویندوز مانند Fallout Shelter، که روی پلتفرم یونیورسال ویندوز ساخته شده‌اند و اکنون در اکس‌باکس وان و ویندوز وجود دارند، افزایش دسترسی به منابع بر آن‌ها هم تاثیرگذار خواهد بود. همچنین بازی‌هایی که به عنوان بخشی از ID@Xbox و Xbox Live Creators Program در پلتفرم یونیورسال ویندوز ساخته شده‌اند هم دسترسی به منابع بیشتری را دریافت خواهند کرد.

منبع :

WINDOWSCENTRAL

20 پست
صبا ابراهیمی
او کارشناس مترجمی زبان انگلیسی است. به کارهای هنری، خوشنویسی، کتاب و فیلم علاقه‌ی وافری دارد و سعی می‌کند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف کتاب خواندن و فیلم دیدن کند. صبا اکنون نویسنده وب‌سایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,