اخبار

بازار تبلت‌های هیبریدی به کمک مایکروسافت و اپل در حال رشد است اقبال بیشتر کاربران به تبلت‌های جداشدنی

موسسه IDC که در عرصه بررسی و آنالیز بازار دستگاه‌های الکترونیک فعالیت دارد، در جدیدترین بررسی خود وضعیت درخشانی را برای تبلت‌های هیبریدی پیش‌بینی کرده است.

موسسه IDC در گزارش جدید خود به بررسی میزان فروش تبلت‌ها در سه ماهه چهارم سال 2017 و آینده بازار این دستگاه‌های پرداخته است. در گزارش جدید این شرکت تمرکز زیادی بر وضعیت فروش تبلت‌های هیبریدی نظیر سرفیس پرو مایکروسافت وجود داشته و آینده این دستگاه‌ها را با تبلت‌های کلاسیک نظیر آیپد شرکت اپل و تبلت‌های اندرویدی مقایسه کرده است.

برطبق این گزارش بازار تبلت‌های جداشدنی با سرعت زیادی در حال گسترش است و از طرف دیگر اقبال کاربران به تبلت‌های کلاسیک در حال کاهش است، برای مثال در سه ماهه چهارم سال 2017 میزان فروش تبلت‌های هیبریدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 10.3 درصدی را تجربه کرده است، این در حالی است که میزان فروش تبلت‌های معمولی یا کلاسیک کاهشی 7.6 درصدی داشته است.طی سه ماهه انتهایی سال گذشته میلادی 6.5 میلیون تبلت هیبریدی به فروش رسیده است، این در حالی است که با توجه به کاهش فروش تبلت‌های معمولی میزان فروش آنها در این بازه زمانی 43.1 میلیون دستگاه بوده است. این موسسه در مورد تحولات بازار تبلت‌ها عنوان کرده:

افزایش فروش تبلت‌های هیبردی و مسیری که این دستگاه‌ها در بازار در پیش گرفته‌اند را باید به مایکروسافت و اپل نسبت داد که توانسته‌اند فروش بالایی در کشور آمریکا داشته باشند.

البته باید توجه داشت تداوم این موفقیت نیاز به مشارکت دیگر سازندگان سخت‌افزار و بیش از همه تغییر ذائقه مشتریان ساکن دیگر کشورها به این شکل جدید از کامپیوترهای شخصی دارد.

موسسه IDC پیش‌بینی کرده که عرضه کامپیوترهای همواره متصل یا همان کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 آرم باعث خواهد شد تا میزان محبوبیت تبلت‌های هیبریدی با رشدی مضاعف مواجه شود. لارن گینوور محقق ارشد تیم دستگاه‌ها و نمایشگرهای موسسه IDC در ادامه اشاره داشته:

پس از رکودی که در این بازار طی سه ماهه انتهایی سال 2016 و نیمه ابتدایی سال 2017 پیش آمد، ما اکنون شاهد هستیم که بازار تبلت‌های جداشدنی مجددا در مسیر رشد قرار گرفته است و یک سه ماهه بسیار خوب را تجربه کرده است.

با عرضه موج اول محصولات مبتنی بر ویندوز 10 روی آرم که انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال 2018 عرضه شوند، مسیر رو به رشد تبلت‌های هیبریدی همچنان در مسیر رشد قرار خواهد گرفت. البته عمده محصولاتی که تاکنون از این خانواده از تبلت‌ها معرفی شده در رده محصولات بالارده قرار می‌گیرند. آنچه که در این بازار کمبود آن محسوس است و البته به شدت مورد نیاز است، محصولاتی میان رده هستند تا بتوانند نبض بازار تبلت‌های میان رده را نیز در دست گیرد.

موسسه IDC در گزارش جدید خود اشاره کرده که تبلت‌های معمولی در زمینه امور سازمانی و تولید محتوا حرف زیادی برای گرفتن ندارند و عملا به‌عنوان محصولاتی پایین رده و مناسب برای مشاهده محتوای مولتی مدیا جا افتاده‌اند. این مسئله باعث شده تا در چند سال اخیر میزان تقاضا برای این محصولات کاهش بسیار شدیدی داشته باشد. تغییر شرایط بازار و ذائقه کاربران امری است که در نهایت باعث خواهد شد تا طیف بیشتری از سازندگان سخت‌افزار رو به محصولات قدرتمندتر و مناسب برای تولید محتوا بیاورند.

 

 

منبع :

MSPU

1005 پست
محسن توکلی نیا
او در رشته میکروبیولوژی به تحصیل پرداخته، اما علاقه وی به دنیای فناوری و به خصوص مایکروسافت، باعث فعالیت وی در این عرصه شده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,