رئیس بخش اکس باکس فیل اسپنسر در مورد زمان ارائه محصول واقعیت افزوده برای عموم کاربران گفته است که این دستگاه ۵ تا ۱۰ سال دیگر به دست کاربران خواهد رسید. با این وجود اقدام مایکروسافت پیش از ارائه محصول مذکور چیست؟ با وینفون همراه باشید.

فیل اسپنسر در این باره می گوید:

من فکر میکنم ما حدود ۵ تا ۱۰ سال تا محصولی دارای قیمت و کارایی مناسب و آسانی در استفاده فاصله داریم

خبر خوب این است که مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که پردازش هالوگرافیک باید برای همه باشد. و خبر بد اینکه ۱۰ سال بدون همچین محصولی ممکن است برای آگاهی کاربران مصرف کننده مخاطره آمیز باشد.

کیت AR اپل برای iOS 11 میلیون ها دستگاه این شرکت را تا پاییز سال جاری به واقعیت افزوده مجهز خواهد کرد. هرچند این کیت از استاندارد های نسبتا پاییتری نسبت به هالولنز دارد اما هر چه که باشد واقعیت افزوده است.

پشتیبانی اپل از توسعه دهندگان این استراتژی را در ذهن می پروراند که با ایجاد اکوسیستمی حاوی اپلیکیشن های واقعیت افزوده منجر به در خواست برای هدست واقعیت افزوده خواهد شد. در حالی که اپل تبدیل به جریان اصلی واقعیت افزوده شده و بسیاری از خبرگزاری ها حامی واقعیت افزوده در حال رشد ساخت اپل هستند، هدست واقعیت افزوده مایکروسافت، هالولنز، و دستاورد های واقعیت افزوده ویندوز که مختص صنایع است تنزل پیدا می کند.

حتی بدون هدست هالولنز برای عموم کاربران، اگر مایکروسافت از این فرصت جلوگیری کند گمنامی این محصول سرانجام خوشی برایش نخواهد داشت.

اولویت سازی مارکتینگ

طبق گفته نائب رئیس ویندوز و دستگاه ها یوسف مهدی، ویندوز نسخه واقعیت افزوده که قلب تپنده واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است تا آخر سال جاری میلادی وضعیت بازار بهتری خواهد داشت.

در حالی که برای تعطیلات پیش رو آماده می شویم، وارد فاز جدیدی از برآورده کردن واقعیت افزوده برای همه هستیم. به منظور تطبیق بیشتر فعالیت فنی تیم مهندسی در وسعت دادن به کار خود در ساخت دسته بندی واقعیت افزوده، مفتخرم که امروز از تغییرات پیش رو رونمایی کنم که ما را در بهتر کردن وضعیت بازار کنونی می‌کند.

من در حال ساخت تیم مارکتینگ مختص واقعیت افزوده هستم که از تیم دستگاه های سرفس جدا خواهد بود. با پشتیبانی کریس، مدیر بازاریابی و مدیر عامل ساتیا نادلا ما عنوان نائب رئیس دیگری را برای پیش بردن این اهداف ایجاد کردیم. ما شخص مناسب را پیدا کرده ایم و همینجا الیزابت هارمن رئیس پیشین بخش بازاریابی هدست واقعیت افزوده اکیولس در فیسبوک را معرفی میکنم.

تشکیل تیم اختصاصی مارکتینگ برای ویندوز نسخه واقعیت افزوده نشان از اهمیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای مایکروسافت و قصد آنها برای ایفای نقش اصلی در این بازار را دارد. همچنین از آنجایی که ویندوز نسخه واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در بر دارد، از نظر منطقی انتظار می رود که تیم مارکتینگ جدید وظیفه مارکتینگ هر دو پلتفرم را دارند، هرچند که سرمایه گزاری واقعیت افزوده مایکرسافت  هنوز در سطح بازار تجاری است.

مارکتینگ واقعیت افزوده یک الزام است

ما می دانیم که تجربه ناب واقعیت مجازی و یک هدست واقعیت مجازی را مایکروسافت با همکاری شرکای خود در تعطیلات پیش رو به بازار عرضه می‌کنند.

چطور مایکروسافت می تواند بدون هدست واقعیت افزوده، تجربه واقعیت افزوده با هالوگرام هایی که در دنیایی واقعی به چشم می خورند را همانطور که در هالولنز می‌بینیم بازاریابی کند؟ این سوال به این مرتبط می شود که فیل اسپنسر تاکید بر سرمایه گذاری مایکرسافت در واقعیت مجازی برای مشتریان عادی می کند و از طرف دیگر هالولنز را با عبارت “برای کاربران عادی طراحی نشده” کم اهمیت نشان می دهد.

هالولنز برای همه ساخته نشده است. ما پیشتر گفتیم که این یک کیت توسعه دهنده است. حال ما در طرفی دیگر با ویندوز واقعیت افزوده هدست واقعیت مجازی را با شرکای دیگر با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه می کنیم.

آیا هارمن به عنوان رئیس مارکتینگ واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می تواند متمرکز باشد؟ آیا مایکروسافت می تواند بدون هدست واقعیت افزوده پلتفرم واقعیت افزوده را بازاریابی کند؟ باید در پاسخ گفت”احتمالا”.

در تکمیل بحث واقعیت افزوده

خبر نسخه بعدی هالولنز که بجای نسخه دوم نسخه سوم عرضه خواهد شد، واکنش های مختلفی را به همراه داشته است. برخی بر این باورند که محصول جدید که  همچنان در حال توسعه است، بهتر از نبود آن است. عده ای دیگر نیز فکر می‌کنند که عرضه نسخه سوم یک سال زودتر،در سال ۲۰۱۹ و نه ۲۰۲۰، ارزش لغو نسخه دوم را دارد.

اما نسخه سوم چگونه خواهد بود؟ درسال ۲۰۱۵، ساتیا نادلا گفت نسخه عمومی کامپیوتر پوشیدنی پنچ سال دیگر عرضه می‌شود که منظور ایشان سال ۲۰۲۰ بود. آیا نسخه ای که به تعبیری انتظار می رود تا در سال ۲۰۱۹ عرضه شود، همان نسخه عمومی است؟

اگر چه سخنان فیل اسپنسر از اینکه “با هدست واقعیت افزوده ای با قیمت و قابلیت مناسب که ۱۰ سال با آن فاصله داریم” رسمی نیستند، اما دو سوال را مطرح می کند. آیا توسعه ی این هدست کندتر از انتظارات ساتیا نادلا است که باعث وقفه چند ساله هدستی برای مصرف عموم می‌شود؟ و آیا فیل اسپنسر دید حرفه ای تری نسبت به ساتیا نادلا در مورد این هدست دارد که قرار است در سال ۲۰۱۹ عرضه شود؟

جمع و جور تر

فیل اسپنسر در ادامه گفته است:

اگر در مقیاس واقعی در نظر بگیریم پنج تا ده سال از عرضه فاصله داریم، و دوست ندارم محصولی را داشته باشم که گویی کلاه ایمنی است. اما باید از این مراحل گذر کنیم.

اسپنسر انتظار دارد تا هدست واقعیت افزوده انها مانند یک کلاه ایمنی نباشد. شاید ساتیا نادلا تصور می‌کند که اولین عرضه هالولنز مانند هدست واقعیت مجازی آنها، که تا پایان سال میلادی جاری عرضه می شود، مورد توجه گیک ها باشد.

مایکروسافت باید واقعیت افزوده خود را تبلیغ کند

هر آنچه که نسخه ۲۰۱۹ هالولنز و ورژن های بعدی آن از آب در بیاید مهم است. اهمیت آن باید به اندازه ای باشد تا تلاش های آنها در واقعیت افزوده را نشان دهد.

بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که واقعیت افزوده تنها در دو بعد با پوششی از مصنوعات دیجیتالی در دنیای واقعی است، که مانند آنچه که در گوشی های موبایل می‌بینند محدود شده است. محبوبیت بازی پوکمون گو و سیلی از اپلیکیشن ها واقعیت افزوده ای که برای iOS11 و ARkit عرضه می‌شوند برای این دید محدود از طرف کاربران که از قابلیت های آن دارند مسئول هستند.

خانم هارمن در مسئولیتی که دارد این فرصت خاص را بدست آورده تا داستان تلاش و همتی که مایکروسافت در واقعیت افزوده کرده است را به گوش عام برساند تا مردم عادی و مشتریان تجاری را به وجد بیاورد. او می تواند تیم مارکتینگ واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) را برای ترویج آن رهبری کند تا از طریق کمپین تبلیغاتی فعال در این زمینه، محیط سه بعدی هالوگرام ها که پوششی در دنیای واقعی به نظر می‌آیند را از هدست هالولنز دیده شود.

الیزابث هارمن همچنین می‌تواند بر رویکرد چند رسانه ای سرمایه گزاری در واقعیت افزوده مایکروسافت را که شامل صدای محیط می شود تاکید کند. هالولنز می‌تواند علاوه بر اشیا سه بعدی تجربه صدای فراگیر، تعامل با نگاه کردن، اشاره و صدا را به ارمغان بیاورد. حتی بدون نسخه عمومی هالولنز مایکروسافت باید باید با تبلیغات بسیار  در تلویزیون، به مردم و نهاد های تجاری نشان دهد که چطور نهاد هایی نظیر ناسا، نمایندگی ها خودرو، ارتش ایالات متحده، بخش آموزش، بهداشت، سرگرمی و توسعه دهندگان خصوصی از هالولنز و ویندوز واقعیت افزوده استفاده می‌کنند.

حال وقت گفتن داستان واقعیت افزوده مایکروسافت است

هالولنز و واقعیت افزوده دیگر ایده نیستند. آنها واقعیتی در دنیای واقعی هستند که می‌توانند نجات دهنده جان، مانند ویدیوی زیر، باشند. به همین دلیل نیاز است تا هم اکنون از این تکنولوژی بیشتر گفته شود.

همین که مردم از واقعیت افزوده بیشتر بدانند باعث هیجان، آگاهی عمومی و نیاز احتمالی از نحوه استفاده این تکنولوژی توسط مایکروسافت می‌شود. این موضوع همچنین سبب می‌شود که انتظارات مشتریان عادی و تجاری از درک خود از وقعیت افزوده بیشتر شود. اگر تبلیغات مذکور همین حالا انجام شود، در نتیجه خواهیم دید که واقعیت افزوده ای که اپل در پاییز سال جاری به همراه اپلیکیشن هایش قصد عرضه آن را  دارد با نمونه پیشرفته تر مایکروسافت مقایسه می‌شود.

در همین رابطه شاید مایکروسافت باید نمونه عمومی هدست واقعیت افزوده خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند. نظر شما چیست؟

منبع :

WINCENTRAL

  • یکشنبه 25 تیر 1396 15:00
  • یک نظر
  • آرش ابراهیم زاده
  • مقالات
300 پست
آرش ابراهیم زاده
او کارشناسی مترجمی زبان را از دانشگاه آزاد دریافت کرده است. به موسیقی و ادبیات علاقه‌ی وافری دارد و سعی می‌کند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف نوازدگی گیتار و ثبت ایده های نو کند. آرش اکنون نویسنده وب‌سایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
نیما
💔 4 پاسخ دهید یکشنبه 25 تیر 1396

همون اتفاقی که برای گوشیخای هوشمند افتاد.اینجا هم میافته.از وقتی هندی ها اومدن سر کار .مایکروسافت نابود شد.یه مدیر عامل خلاق میزاشتن جای این از این بهتر میشد.همون دستگاهای سرفیس هم از زمان بالمر مونده بود.بجای اینکه زمان حال بچسبن گیر دادن به دستگاههای ده سال بعد اصلا ده سال بعد شاید با پیش بینی های شما جور نیومد.یه سیستم عامل با ظاهر مدرن و ویژگیهاییکه تو سیستم عاملهای اندروید و آی او اس هستش با طراحی مدرن و تک مگه در توان مایکروسافت نیست؟بنظر من نفر اول مایکروسافت باید خلاقترین و جامعترین فرد باشه که تو مایکروسافت وجود نداره

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,