مایکروسافت در ماه های اخیر از دستگاه های جدیدی از خانواده سرفس با نام های سرفس لپ تاپ و سرفس پرو رونمایی کرد و این دستگاه ها توانستند توجه های زیادی را به خود جلب کنند. عرضه سرفس پرو جدید توسط مایکروسافت از حدود یک هفته قبل شروع شده و تا کنون همه چیز به خوبی پیش رفته بود، ولی اکنون به نظر می رسد مشکلی وجود دارد که گریبان برخی خریداران این دستگاه را گرفته است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

بر اساس ادعای برخی کاربران، هنگامی که آن ها از سرفس پرو استفاده می کنند، دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده، یا به جای آن، به حالت “sleep” یا “hibernate” می رود. برای اکثر کاربران، صرفا با زدن دکمه ی پاور، سرفس پرو مجددا شروع به ادامه کار می کند، اما برای برخی دیگر، ممکن است در حین بوت مجدد دستگاه برخی از کارها از دست بروند.

به نظر می رسد این مشکل همه گیر نیست و تنها تعداد محدودی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا که صفحه ی ایجاد شده در رابطه با این مشکل در انجمن پشتیبانی مایکروسافت هنوز صفحات کمی دارد. به همین ترتیب، در Reddit و انجمن پشتیبانی وب سایت ویندوز سنترال نیز تعداد کمی از کاربران این مشکل را مشاهده و گزارش کرده اند.

در حال حاضر هیچ گونه راه حل یا بیانیه ای از سوی مایکروسافت ارائه نشده است. با این حال به نظر می رسد نصب مجدد درایور های دستگاه به رفع این مشکل کمکی نمی کند، اگر چه کاربری گزارش داده که انجام تنظیمات کارخانه ای (Settings > Update & security > Recovery > Reset this PC > Remove everything) برای او چاره ساز بوده است. هر چند، این یک راه حل بسیار پر دردسر است زیرا که تمام برنامه ها، تنظیمات، عکس ها و اسناد شما پاک خواهند شد.

در حال حاضر، مایکروسافت در حال بررسی موضوع است. هر کسی که با این مشکل مواجه است باید به انجمن پشتیبانی رسمی مایکروسافت رفته و با مساعدت به مایکروسافت برای کمک به بهتر شدن آن چه که اتفاق می افتد، کمک کند. کاربران سرفس پرو جدید می توانند در هفته های آینده انتظار یک پچ رفع اشکال اولیه را داشته باشند، زیرا مایکروسافت در حال حاضر اطلاعاتی را از مصرف کنندگان دستگاه های عرضه شده در بازار به دست آورده است. خبر خوب این است که این مشکل تنها تعداد بسیار کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از خریداران هیچ گونه مشکلی نداشته اند. احتمالا این مشکل به عدم هماهنگی درایور و مسائل نرم افزاری مربوط باشد و مطمئنا مایکروسافت هر چه سریع تر اقدام به رفع آن خواهد کرد.

منبع :

WINDOWSCENTRAL

1634 پست
امیر زمانی
Only Windows
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,