_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

نگاهی به به‌روزرسانی‌های عرضه شده بر روی No Man’s Sky تاکنون آیا No Man's Sky توانسته است رضایت طرفداران را جلب کند؟

نام No Man’s Sky، بسته به آن که چه دوره‌ای از تاریخ 5 ساله انتشار آن را در نظر داشته باشیم، احساسات متنوعی را برمی‌انگیزد. سال 2015 (یک سال قبل از انتشار بازی) بسیاری مشتاق عرضه No Man’s Sky بودند؛ این عنوان برای بسیاری موردانتظار بود و از همه بیشتر، همه بازی‌بازان را هایپ کرده بود. بازی وعده یک اکتشاف فضایی بی عیب و نقص و جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز را داده بود و شین مورای (Sean Murray) که در برنامه The Late Show با استفن کولبرت (Stephen Colbert)  حضور یافته بود، اظهار داشت که بازی 18 کوینتیلیون سیاره برای اکتشاف و گشت و گذار دارد؛ بنابراین طبیعی بود که بسیاری برای عرضه این عنوان لحظه‌شماری کنند.

وقتی بازی در سال 2016 عرضه شد، هایپی که طرفداران داشتند با سطح انتظارات آن‌ها مطابقت نداشت. جلوه‌های بصری بازی کمتر از آن چیزی بود که تبلیغ شده بود، گیم‌پلی بازی بعد از مدتی حوصله سربر و تکراری می‌شد واز طرفی عدم وجود بخش چندنفره در بازی سبب شده بود تا بازی‌بازان از اختصاص دادن 60 دلار پول ناقابل برای تجربه یک جهان خشک و خالی، دچار شک و تردید شوند.

امروزه وقتی بعد از عرضه 6 به‌روزرسان بزرگ و بیش از 70 بهینه‌ساز، به عنوان No Man’s Sky نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که میزان رضایت از بازی به اوج خود رسیده است. به‌روزرسانی‌های رایگان همچنان به عرضه خود ادامه می‌دهند و در حالی که استودیوی هلو گیمز (Hello Games) بر روی پروژه بعدی خود کار می‌کند، بازی‌بازان در حال کشف سیاره‌های جدید و سفر به اعماق جهان هستند. جامعه بازی‌بازان No Man’s Sky، به حدی عاشق بازی هستند که یک بیلبورد بزرگ برای استودیوی هلو گیمز اجاره کردند تا از آن‌ها برای ساخت عنوانی که عاشقش هستند، تشکر کنند.

اما اگر در نظر دارید تا برای اولین بار به تجربه عنوان No Man’s Sky بپردازید و یا به آن فرصتی دوباره بدهید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله به بررسی محتویاتی که از زمان عرضه بازی به آن اضافه شده است و محتویاتی که احتمالا در آینده اضافه خواهد شد می‌پردازیم؛ پس با وینفون همراه باشید.

ساخت یک پایگاه بر روی زمین و یا در فضا

در ابتدی عرضه بازی، No Man’s Sky بسیار خشک و خالی بود. بازی مجموعه‌ای از سیاره‌های خالی بود که تنها به درد جمع‌آوری منابع و یکی دو کار کوچک دیگر می‌خوردند. دو به‌روزرسان اول بازی یعنی Foundation و Path Finder، شروع جریان تبدیل شدن این سیاره‌ها از سنگ‌هایی متروکه به خانه‌ای برای زندگی بودند. به‌روزرسان Foundation مولفه‌های اصلی ساخت پایگاه را از سال 2016 به بازی اضافه کرد و حال این قابلیت به نقطه‌ای رسیده‌ است که شاهد خلاقیت‌هایی باورنکردنی در ساخت پایگاه از سوی جامعه بازی‌بازان آن هستیم. هیچ چیز بیشتر از این حال نمی‌دهد که به عنوان یک کاوشگر فضایی در سیاره‌ای که با عشق آن را نامگذاری کرده‌ایم، فرود بیاییم و پایگاه بزرگ و عظیمی را که به دلخواه خود طراحی کرده‌ایم، در افق مشاهده کنیم. این پایگاه‌ها می‌توانند محلی برای پورتال‌ها، ترمینال‌های فروشگاه فضایی و یا مزرعه‌ای برای رشد منابع موردنیازتان باشند؛ شما حتی می‌توانید گروه‌های مختلفی از بیگانگان را به پایگاه خود راه دهید که هر کدام از آن‌ها ترمینال و خط ماموریتی مخصوص به خود را اداره می‌کنند تا شما را سرگرم نگه دارند.

آیتم‌های بسیار بسیار زیادی برای شخصی‌سازی پایگاهتان وجود دارد و بعد از عرضه به‌روزرسان‌های دیگر، حال شما می‌توانید پایگاه خود را در زیر آب هم توسعه دهید. این الحاقات بزرگ برای شخصی‌سازی، راهی طولانی را پیموده است تا نه تنها محتوایی را برای سرگرم شدن بازی‌بازان اضافه کند، بلکه راهی برای تبدیل کردن حداقل یکی از 18 کوینتیلیون سیاره بازی به خانه‌ای کوچک برای بازی‌باز باشد. با این حال لازم نیست که خانه شما ساکن باشد؛ به‌ روزرسان Foundation همچنین باربرهایی را به بازی اضافه کرد تا از ساخت پایگاهی سیار لذت ببرید. این باربرها حال برای ذخیره کلکسیون شما از سفینه‌های فضایی، افزایش ظرفیت انبار و بهبود سبک زندگی فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با فضاهای باز و بزرگی که در اختیار دارید، می‌توانید باربر خود را به مانند پایگاه‌تان شخصی‌سازی کنید. به‌روزرسان بعدی ناوگان‌ها را نیز به بازی اضافه کرد که به شما اجازه می‌دهد تا سفینه‌های کوچک‌تر با قابلیت‌های متفاوت را به ناوگان بین کهکشانی خود اضافه کنید.

به‌ روزرسان The Path Finder چندین وسیله نقلیه زمینی به بازی اضافه کرد تا طی کردن مسیرهای طولانی در سطح سیاره را آسان‌تر کند؛ به روزرسان Abyss نیز این کار را با اضافه کردن زیردریایی به بازی برای گشت گذار در زیر آب انجام داد. بهبود فرایند جابجایی در بازی، یکنواختی گشت و گذار در آن را از بین برد و ردیابی منابع ضروری و لازم را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر کرد.

در نهایت به روزرسان‌های Foundation و Path Finder چهار حالت بازی جدید نیز اضافه کردند که هر کدام از آن‌ها طرفداران خود را دارند. بازی‌بازان حال می‌توانند بین حالت‌های نرمال، یک حالت خلاقانه که اجازه ساخت و ساز آسان را به شما می‌دهد، حالت بقا که درجه سختی بازی را افزایش می‌دهد و حالت permadeath که برای طرفداران هاردکور مناسب است، یکی را انتخاب کنند. حال هر دو گروه طرفداران معمولی و بازی‌بازان حرفه‌ای‌تر، حق انتخاب برای نحوه تجربه بازی دارند.

این دو به‌روزرسان بهبودهای بسیار زیادی در زمینه شخصیت بازی‌بازان که می‌توانند آن را در بازی به نمایش بگذارند و از خسته‌کننده شدن بازی نیز بسیار جلوگیری می‌کند، در بازی اعمال کردند. با این حال مت میلر (Matt Miller)، منتقد Game Informer در نقد به‌روزرسان Foundation می‌نویسد:

عظمت این جهان علمی تخیلی برای من جای شگفتی دارد اما نمی‌توانم از این حس فرار کنم که نقش من در این جهان بزرگ، کامل کردن جریانی بی‌پایان از اهداف ثانویه است.

جهان بازی بعد از این به‌روزرسان همچنان بی‌حرکت و بی‌هدف به نظر می‌رسید.

یک روایت کامل و جدید داستانی

با عرضه به‌روزرسان Atlas Rises، عنوان No Man’s Sky هدفی که بیشتر از هر چیز به آن نیاز داشت را بدست آورد. Atlas Rises یک روایت کامل 30 ساعته با ساختار روایی یکپارچه و تصمیمات شخصیت‌محور است. می‌دانم که این موضوع برای آن دسته از افرادی که در زمان عرضه بازی از آن ناامید شده بودند، غافلگیرکننده است، با این وجود این داستان، محتویات و تم‌های اکتشافی بسیار زیادی به بازی اضافه می‌کند. به جهت این که ناخواسته این قسمت از بازی را اسپویل نکنیم، بیش از حد وارد جزئیات آن نخواهیم شد اما در همین حد بدانید که داستان با تماسی اضطراری از یک مسافر شروع می‌شود. آن چه در ادامه دنبال می‌شود، کشف تنهایی و غریزه اکتشافی انسانیت است و همچنین مشاهده No Man’s Sky به عنوانی تجربه‌ای که از همان ابتدای عرضه بازی انتظارش را داشتیم.

با این حال اضافه کردن داستان نمی‌تواند سایر نقص‌های بازی را برطرف کند. تعداد زیاد ماموریت‌های داستانی ممکن است تکراری و برای آن دسته از بازی‌بازانی که علاقه‌ای به داستان ندارند، خسته‌کننده شود. اما صرف نظر از این موضوع، برای عنوانی که در ابتدا فقط در مورد بدست آوردن منابع بود، تصمیمات اخلاقی که بر مبنای تعاملات عمیق شخصیتی است، محتوایی خوشایند برای تجربه‌ای است که به طور مداوم در حال بهبود است.

با دوستان خود به ساحل بروید

سه به‌روزرسانی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، نقش خود را در واقعی‌تر کردن شخصیت شما و جهانی که در آن گشت و گذار می‌کنید، به خوبی انجام دادند. به روزرسان Next دوربین سوم شخص را به بازی اضافه کرد که این موضوع امکان شخصی‌سازی شخصیت را ضروری می‌کرد؛ حال بازی‌بازان می‌توانند به جای یک خانه به دوش بی‌چهره، لباس، رنگ‌ها و یکی از 5 نژاد موجود در بازی را انتخاب کنند. حال شما می‌توانید چهره مربوط به شخصیت خود و حداکثر سه شخصیت از دوستانتان را در بازی مشاهده کنید چرا که Next یک بخش مولتی‌پلیر 4 نفره را به بازی اضافه کرد. بازی از قبل المان‌های چندنفره‌ای را که در Atlas Rises اضافه شده بودند، در خود داشت با این وجود این المان‌ها بسیار محدود بودند. حداکثر 16 بازی‌باز که تنها در سیارک‌های شناور دیده می‌شدند و می‌توانستند از چت صوتی برای تعامل استفاده کنند، چیزی بود که تجربه اولیه چندنفره در بازی ارائه می‌داد. بعد از به روزرسان Next، چهار بازی‌باز می‌توانند به طور کامل به عنوان یک تیم و یا علیه یکدیگر، در یک سیستم تیمی و یا به همراه بازی‌بازان تصادفی، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و حتی می‌توانند تمام بازی از لحظه شروع آن را با هم تجربه کنند.

نگرانی‌های مربوط به بخش چندنفره بازی از همان ابتدای کار مطرح شده بود. شین مورای در مصاحبه‌ای با سایت Game Informer در سال 2014 اظهار کرده بود که اگر چه No Man’s Sky یک عنوان چندنفره نیست، با این حال “شما می‌توانید بازی‌بازان دیگر را ببینید و آن‌ها نیز می‌توانند شما را ببینند.” این اظهارات بلافاصله بعد از عرضه بازی، توسط طرفداران رد شد. دو بازی‌باز موفق شده بودند تا بر روی مکانی مشابه و سیاره‌ای مشابه قرار گیرند با این حال موفق به تعامل با یکدیگر و حتی دیدن یکدیگر نیز نشده بودند. از همان لحظه، هلو گیمز به طور مداوم تلاش می‌کرد تا تجربه چندنفره‌ای که از همان ابتدا وعده آن را داده بود، به طرفداران ارائه دهد. آن‌ها حتی بحثی را راه انداختند که چطور این امکان وجود دارد که دو بازی‌باز در یک نقطه ایستاده باشند و نتوانند یکدیگر را ببینند. تمام این تغییراتی که صورت گرفت به نقطه‌ای انجامید که حال ما می‌توانیم تجربه چندنفره‌ای را که آرزوی آن را داشتیم، دریافت کنیم.

به‌روزرسان Abyss با محیط‌ها و زیست‌بوم‌های زیرآبی و نیز همانطور که قبلا اشاره شد با پایگاه‌های زیرآبی، اساسا عنوان Subnautica را به No Man’s Sky اضافه کرد. اگر کاوش تنهایی در فضا شما را نمی‌ترساند، حال می‌توانید به تنهایی در اقیانوسی کشف نشده گشت و گذار کنید. در نهایت Visions، آخرین به‌روزرسان بازی نیز که بیشتر به عنوان یک به‌روزرسان گرافیکی عمل می‌کند، محیط‌های سیاره‌ها و اقیانوس‌های آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

نگاهی به فراسوی افق

در پایان این مقاله به به‌روزرسان در دست ساخت Beyond می‌پردازیم. این به‌روزرسان خود شامل سه به‌روزرسان بزرگ می‌شود ولی تاکنون تاریخ انتشار آن اعلام نشده و تنها دو عدد از این به‌روزرسان‌ها معرفی شده‌اند. با این حال آنطور که از عنوان آن‌ها پیداست، به نظر می‌رسد دو به‌روزرسانی که از آن‌ها اطلاع داریم، به خانه‌تکانی عنوان فعلی بپردازند و قرار است تغییرات هیجان‌انگیزی در گیم‌پلی بازی ایجاد کنند. قبل از هر چیز، بخش چند نفره بازی در شکل کامل خود، در No Man’s Sky Online پیاده‌سازی خواهد شد. به جای محدود شدن بازی به 4 بازی‌باز، همه می‌توانند با هر کسی که تمایل دارند و در هر زمان ممکن، ارتباط برقرار کنند. این بدین معنی است که دیگر خبری از ماموریت‌های چهار نفره و سیارک‌های شناور نخواهد بود، بلکه بخش چندنفره بزرگی را تجربه خواهیم کرد که طرفداران از زمان عرضه بازی برای آن لحظه‌شماری می‌کردند. به زودی شما قادر خواهید بود که بازی‌بازان دیگر را ببینید و آن‌ها نیز شما را مشاهده خواهند کرد. هلو گیمز از اشتباهات گذشته خود درس عبرت گرفته است و بسیار محتاط است تا انتظارات را بیش از حد بالا نبرد. آن‌ها در توضیحات رسمی‌ای که در خصوص No Man’s Sky Online منتشر شده است، اظهار داشته‌اند:

اگر چه این به‌روزرسان، بازی‌بازان را به شیوه‌ای که قبلا دیده نشده است گرد هم می‌آورد و بسیاری از المان‌های شناخته‌شده آنلاین را در خود دارد، با این حال ما No Man’s Sky را یک عنوان چندنفره آنلاین فرض نمی‌کنیم.

هنوز مشخص نیست که منظور از المان‌های شناخته‌شده آنلاین چه چیزی می‌باشد با این وجود می‌دانیم که این به‌روزرسان نیز رایگان است و شامل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای نمی‌شود. به‌روزرسان دوم یک محتوای اضافه شده بسیار بزرگ به گیم‌پلی بازی است؛ No Man’s Sky VR. این به‌روزرسان بر روی پلتفرم‌های پلی استیشن وی‌آر و استیم وی‌آر عرضه خواهد شد.

No Man’s Sky به گسترش خود ادامه می‌دهد و هیچ نشانه‌ای از توقف نیز در آن دیده نمی‌شود. مورای اخیرا در مصاحبه‌ای با GamesIndustry.biz اظهار داشت:

Beyond برای ما بر روی افق فکری قرار دارد و در حال حاضر، به سختی مشغول کار بر روی آن هستیم. من فکر می‌کنم که بعد از آن، به به‌روزرسانی No Man’s Sky ادامه می‌دهیم. اما چیزی که آموخته‌ام این است که وعده‌هایی ندهم که نتوانم به آن‌ها عمل کنم. خواهیم دید، اینطور نیست؟ تا زمانی که بازی‌بازان به این عنوان علاقه داشته باشند و به تجربه آن بپردازند، تیمی که در اینجا داریم در مورد آن مشتاق خواهد بود. ما تنها زمانی این کار را انجام می‌دهیم که بدانیم سرگرمی در بازی وجود دارد و همچنین محتویاتی جدید که بتوان به بازی اضافه کرد.

حال بهترین زمان برای بازگشت به عنوان No Man’s Sky است. بهینه‌سازهای کیفی و به‌روزرسان‌های محتوایی قابل توجه، ساختار و گیم‌پلی بیشتری به بازی اضافه کرده است و حتی محتویات بیشتری نیز در راه است. اگر شما در اوایل عرضه بازی، از No Man’s Sky ناامید شده بودید، شاید حال وقت آن رسیده باشد تا فرصتی دیگر به آن دهید و باری دیگر به کاوش در کهکشان بپردازید.

No Man’s Sky در حال حاضر بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد.

منبع : وینفون
264 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
hamed
پاسخ دهید سه شنبه 2 مرداد 1398

اقا من همین الان ورژن 2.0.02 رو از سایت گوگ نصب کردم ، نه اموزشی نه هیجی بعد یه ساعت یه کم فهمیدم چی به چیه ، مثل ماینکرافت تقریبا ، اگر یه ادم به صورت بات هم در بازی وجود نداره ادامه ندم ، من بد ضربه خوردم از این جور بازیا ، وقتی تو کل بازی تنهایی احساس پوچی میکنی ،

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , ,