مایکروسافت یکی از طرفداران اصلی قابلیت میان پلتفرمی در سال گذشته به شمار می‌رفت؛ به خصوص با سکوت سونی در قبال عناوینی همچون Fortnite و Rocket League، فعالیت مایکروسافت نیز در این زمینه افزایش یافت. حال آن‌ها در این رابطه، یک شریک غیرمنتظره نیز یافته‌اند: نینتندو. هنوز چند ماهی نگذشته است که هم فیل اسپنسر (Phil Spencer) و هم رگی فیلز-ایمی (Reggie Fils-Aimé) آشکارا مواضع سونی را مورد انتقاد قرار دادند.

همانطور که قبلا اشاره شده است، سونی اخیرا با راه‌اندازی آزمایشی یک برنامه که در حال حاضر محدود به دو بازی است، مواضع خود در مورد کراس پلی را تغییر داده است. هنوز مشخص نیست که شبکه پلی‌استیشن کی و چگونه سرویس Xbox Live را برای عناوین چندنفره پذیرا خواهد بود؛ با این حال در این مدت، مایکروسافت نیز بیکار ننشسته است.

آن‍ها در نظر دارند تا در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی 2019 (که به زودی برگزار خواهد شد)، یک کراس پلتفرم جدید با نام XDK (Xbox Software Development Kit) معرفی کنند که به طور ویژه هدف دارد تا تمام پلتفرم‌های اصلی که قابلیت میان‌پلتفرمی را تحریم نکرده‌اند، گرد هم آورد. این پلتفرم‌ها شامل رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، آندروید و iOS خواهد بود.

بار دیگر هدف، دستیابی به بازاری دو میلیارد نفری از بازی‌بازان است؛ بازاری که مایکروسافت قصد دارد تا با ارائه برنامه Project xCloud و سرویس استریم بازی خود در سال جاری نیز آن را تصاحب کند. جفری شای (Jeffrey Shi)، مدیر برنامه اصلی تیم ایکس باکس در مایکروسافت و رمزی کادر (Ramsey Khadder)، مهندس نرم‌افزار تیم ایکس باکس در مایکروسافت، از پلتفرم جدید XDK در رویداد GDC 2019 رونمایی خواهند کرد.

Xbox Live با یک دهه تجربه، یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین جوامع بازی در سطح جهان است که سرویس‌های مدیریت شده بازی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌سازد تا در وقت شما صرفه‌جویی شود و تمام ویژگی‌های اجتماعی و تعاملاتی که بازی‌بازان خواهان آن هستند را ارائه دهد.

حال Xbox Live قرار است بسیار بزرگتر از قبل شود. با عرضه کراس پلتفرم جدید ما با نام XDK، به زودی Xbox Live از 400 میلیون دستگاه بازی به بیش از 68 میلیون کاربر فعال و بیش از 2 میلیارد دستگاه گسترش خواهد یافت.

XDK به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا بین بازی‌بازان iOS، آندروید و سوییچ، به علاوه ایکس باکس وان و هر عنوانی در فروشگاه مایکروسافت و بر روی رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز، ارتباط برقرار کنند.

نکات کلیدی

  • بازی‌بازان Xbox Live بر روی رایانه‌های شخصی و ایکس باکس بسیار مشغول و فعال هستند اما حال آن‌ها می‌توانند سابقه دستاوردهای بازی، لیست دوستان خود، کلاب‌ها و سایر موارد دیگر را با هم به اشتراک بگذارند.
  • این موضوع موانع پیش روی توسعه‌دهندگانی که خواهان آزادی بیشتر جامعه بازی‌بازان خود بین پلتفرم‌های مختلف هستند را برخواهد داشت. این ویژگی در ترکیب با سرویس‌های بازی PlayFab به معنی کار کمتر برای توسعه‌دهندگان بازی و در نتیجه زمان بیشتر برای تمرکز بر روی توسعه عناوین سرگرم‌کننده خواهد بود.

به محض در دسترس قرار گرفتن ضبط این رویداد در GDC Vault، جزئیات بیشتر از پلتفرم جدید XDK و این که شرایط اضافه کردن قابلیت کراس پلتفرم بین رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، iOS و آندروید برای توسعه‌دهندگان بازی چگونه خواهد بود را در اختیار شما کاربران همیشگی وینفون خواهیم گذاشت.

منبع :

WCCFTECH

227 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , ,