اپل و مایکروسافت در زمینه‌های تجاری مختلفی رقیب‌های جدی یک دیگر قلمداد می‌شدند و رقابت بین این دو شرکت در مک و کامپیوترهای شخصی در اوج خود بود.

ولی مایکروسافت می‌گوید که در تحولات اخیر در سیاست‌هایش، اپل دیگر رقیب این شرکت نیست، بلکه از این به بعد به عنوان دوست و همکار شناخته می‌شود، به خصوص به این علت که استراتژی جدید مایکروسافت برای محصولاتش دیگر شامل آوردن اپلیکیشن‌ها و خدمات این شرکت به پلتفرم و دستگاه‌های شرکت اپل می‌شود.

از جمله‌ی این محصولات می‌توان آفیس را نام برد، که نه تنها بر مک و ویندوز اجرا می‌شود، بلکه دیگر بر آیفون و آیپد نیز قابل اجرا است. مایکروسافت اج، مرورگر پیش فرض ویندوز 10، نیز برای آیفون و آیپد منتشر شده است و بخش عمده‌ای از اپلیکشن‌های مایکروسافت نیز بر دستگاه‌های اپل قابل نصب هستند.

کریس کاپوسِلا (Chris Capossela)، مسئول ارشد بازاریابی در مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با Cheddar توضیح می‌دهد که این اقدام برای این است که این شرکت قصد دارد که محصولاتش برای همه مشتریانش موجود باشد و بحث این که چه نوع دستگاهی استفاده می‌کنند در میان نباشد.

کریس کاپوسِلا در این باره توضیح می‌دهد:

ما سیاست‌های گذشتمان و اهداف رقابتی‌مان را پشت سر گذاشته‌ایم و دیگر باید محصولاتمان را به دستگاه‌هایی بیاوریم که مشتریانمان استفاده می‌کنند. پس موجود بودن آفیس برای آیفون و آیپد و آوردن ماینکرفت به تمام پلتفرم‌ها اقدامی کاملاً عادی است.

توجه بیشتر به طرفداران

مایکروسافت می‌گوید که دیگر به دنبال رقیب جدید نیست، بلکه دیگر می‌خواهد بر طرفداران خودش با انتشار به‌روزرسانی‌ها و بهسازی‌هایی که مخصوص دستگاه‌هایشان ساخته شده است تمرکز کند.

اگر این به معنای بهبود اپلیکیشن‌های اپل نیز است، اشکالی در این اقدام وجود ندارد، چرا که کاپوسلا می‌گوید که در آخر این مشتریان مایکروسافت هستند که از این استراتژی بیشترین بهره را می‌برند.

او می‌گوید:

ما فهمیدیم که بهتر است بر طرفداران خودمان متمرکز باشیم. این طرفداران همان کسانی هستند که درباره محصولات ما قرار است حرف بزنند، و همین طرفداران باعث جذب افراد بیشتری می‌شوند. این طرفدارانمان هستند که صادقانه می‌گویند که چه چیزهایی باید انجام شود تا محصولاتمان بهبود پیدا کند و سرانجام این محصولات به بهترین حالت خود می‌رسند. پس ما اهداف رقابتی که “فکر کنم” در گذشته داشتیم را پشت سر گذاشتیم و حال دیگر تمرکزمان بر مشتریانمان است. در واقع، نه تنها مشتریانمان، بلکه تمام کسانی که از محصولات ما استفاده می‌کنند.

این که مایکروسافت بارها و بارها برای رها کردن پلتفرم‌هایش توسط خود کاربرانش نقد می‌شود بر کسی پوشیده نیست، و بهترین مثال در این مورد، ویندوز فون است. افزایش توجه مایکروسافت به آیفون و علاوه بر آن، اشتیاق نداشتن مایکروسافت به بهبود ویندوز فون، موج بزرگی از نقدهای تازه را علیه این شرکت به وجود آورده است، مخصوصاً به این علت که در ابتدا این غول نرم افزاری حرفی درباره برنامه‌هایش برای آینده نزد.

در این میان، مایکروسافت تایید کرد که ویندوز فون دیگر آینده‌ای نخواهد داشت، و این افزایش توجه مایکروسافت به دستگاه‌های شرکت اپل در طولانی مدت برای همه منطقی خواهد شد.

منبع :

Softpedia News

234 پست
مسعود پاکراه
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
vahid
پاسخ دهید پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397

خیلی به نظر طرفداران هم اهمیت میدینا مایکروسافت جان

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,