از روز 2 اکتبر مایکروسافت انتشار جدیدترین آپدیت ویندوز 10 یعنی به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 را آغاز کرده بود. پس از گذشت چند روز از انتشار این به‌روزرسانی، برخی از کاربران گزارش دادند که با دریافت آن برخی از فایل‌های شخصی پاک شده است. با انتشار چنین گزارشاتی، مایکروسافت عرضه این به‌روزرسانی را متوقف کرد، امروز اما مایکروسافت با برطرف کردن باگ‌ها، انتشار مجدد به‌روزرسانی را از سرگرفته است.

مایکروسافت انتشار مجدد به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 را، پس از توقف عرضه آن در اثر وجود مشکل پاک شدن فایل‌های کاربران، پس از دریافت به‌روزرسانی، از امروز مجددا آغاز کرده است. غول نرم‌افزاری دنیا اعلام داشته که تنها گزارشات معدودی در مورد پدیده پاک شدن فایل‌های شخصی، پس از دریافت به‌روزرسانی ارسال شده است. ردموندی‌های در همین زمینه عنوان کرده‌اند:

ما به‌صورت کامل تمامی گزارشات مبتنی بر پاک شدن اطلاعات را مورد بررسی قرار دادیم و در ادامه تمامی مشکلات این آپدیت را شناسایی و برطرف کرده، و آپدیت را مورد ارزیابی داخلی قرار دادیم.

مایکروسافت اکنون تصمیم گرفته تا به‌روزرسانی اکتبر 2018 ویندوز 10 را بار دیگر منتشر کند، اما این بار کاربران اینسایدر صرفا قادر به دریافت آن خواهند بود. بدین ترتیب مایکروسافت عملا به روال سابق خود بازگشته، روالی که طی آن پس از بررسی پیوسته اینسایدرها، یک به‌روزرسانی عمده برای کاربران معمولی منتشر خواهد شد. جان کیبل مدیر برنامه‌ریزی سرویس‌دهی و عرضه ویندوز در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرده:

ما پیش از برداشتن قدم بعدی و عرضه آپدیت به‌صورت وسیع، با دقت تمام نتایج، بازخوردها و اطلاعات تشخیصی ارسالی توسط اینسایدرهای خود را مورد بررسی قرار خواهیم.

برطبق گزارشات اندک کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند، این باگ باعث می‌شد تا برخی از فایل‌های شخصی کاربران که در برخی از پوشه‌های پیش فرض ویندوز نظیر دسکتاپ، Doucuments، تصاویر و اسکرین شات‌ها قرار داشته تحت تاثیر قرار گرفته و پاک شود. مایکروسافت اکنون با شناسایی مشکلات مربوطه، به‌روزرسانی را در اختیار اینسایدرها قرار داده تا با توجه به بازخوردهای آنها هرگونه مشکل احتمالی را پیش از عرضه عمومی به‌روزرسانی شناسایی کند.

آنچه که شاید باعث شده اهمیت این باگ بیشتر شود، شناسایی آن در چندین ماه قبل توسط برخی از اینسایدرها بوده است. اما ظاهرا گزارشات این دسته از اینسایدرها در میان سیل عظیم بازخوردهای اینسایدرها دیده نشده و در نتیجه با انتشار عمومی آن، برخی از کاربران دچار مشکل شده‌اند. اکنون مایکروسافت با علم به مشکل دیده نشدن برخی از بازخوردهای بسیار مهم تصمیم گرفته تا تغییری در اپلیکیشن فیدبک ویندوز 10 ایجاد کند تا احتمال بروز مجدد چنین مشکلاتی به حداقل برسد.

ما قابلیت نمایش میزان تاثیرگذاری و شدت باگ را هنگام پرکردن فرم بازخورد توسط کاربر اضافه کردیم.

ما انتظار داریم که این تغییر باعث شود تا نظارت بیشتری بر مشکلات حادتر گزارش شده توسط کاربران در زمانی که مشکل برای تعداد کمی از آنها ایجاد شده، داشته باشیم.

مایکروسافت در حال حاضر مشغول بررسی بازخورهای کاربران اینسایدر است و زمانی که از کیفیت و صحت بیلد اطمینان کسب کند، آن را برای دیگر کاربران انتشار خواهد داد. آیا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید؟ در بخش نظرات مانند همیشه منتظر شما همراهان هستیم.

 

 

منبع :

THE VERGE

1187 پست
محسن توکلی نیا
او در رشته میکروبیولوژی به تحصیل پرداخته، اما علاقه وی به دنیای فناوری و به خصوص مایکروسافت، باعث فعالیت وی در این عرصه شده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
حمیدرضا
پاسخ دهید چهارشنبه 18 مهر 1397

چطوری میشه ایزوی این ویندوز رو از سایت مایکروسافت دانلود کرد؟

    محسن توکلی نیا
    پاسخ دهید چهارشنبه 18 مهر 1397

    سلام حمید جان، هنوز برای کاربران معمولی منتشر نشده، صرفا اینسایدرها قادر به دریافت هستند. به احتمال زیاد در چند روز آینده در صورت نبود مشکل خاص ایزو بیلد روی سایت مایکروسافت برای کاربران معمولی قرار میگیره

رضا
پاسخ دهید جمعه 20 مهر 1397

الان تکلیف مایی که روز بعد معرفی و انتشارش اپدیت کردیم چیه؟با اپدیت تجمعی درس میشه؟یا باید دوباره دانگرید کنم؟

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,