Satya Nadella

تامپسون می گوید که کسب و کار فضای ابری “مدلی بسیار متفاوت” برای مایکروسافت نسبت به فروش نرم افزار به روش های سنتی است، اما دو نکته حایز اهمیت است یکی اینکه مایکروسافت هیچ چاره ای جز پذیرفتن این مساله ندارد و دیگری اینکه این شرکت می داند که همچنان زیر فشار است. این در حالیست که آمازون به عنوان اصلی ترین رقیب مایکروسافت سهم عمده ای از این بازار دارد.

john-thompson-7

رئیس هیئت مدیره مایکروسافت جان تامپسون در مصاحبه با Dina Bass از بلومبرگ ادامه می دهد:

هیئت مدیره مایکروسافت از مدیران این شرکت می خواهد که شرکت را سریع تر به یک نیروگاه رایانش ابری تبدیل کنند.

فشارهای زیادی بر روی مایکروسافت است.

او گفت:

شما می توانید کارهایی را در گذشته بخاطر بیاورید که برای انجام دادنشان تحت فشار بودید. انجام دادن این نوع کارها بسیار آسان تر است، صرفا به دلیل اینکه شما کاملا برای انجام دادن این امور تحت فشارید. به بیان دیگر در بیشتر اوقات فشار باعث درست انجام دادن و تسریع در کارهایمان می شود.

دلایل ضرورت حرکت سریع تر کجاست؟

مدیر عامل کمپانی ساتیا نادلا می گوید که نرم افزار های ابری مجموعا ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ درآمد کسب میکنند، که یک کسب و کار قابل توجهی را تشکیل خواهد داد اما هنوز هم بخش نسبتا کوچکی از کل درآمد مایکروسافت را تشکیل می دهد به این دلیل که در سال مالی ۲۰۱۵، مایکروسافت نزدیک به ۹۴ میلیارد دلار درآمد به دست آورد. در همین حال، شرکت ها با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت رایانش ابری هستند جایی که آنها به جای خرید رایانه و نصب نرم افزار ها از اجاره کردن آنها در مراکز داده خود به عنوان سرویس بهره میبرند.

ترس مایکروسافت از این است که کسب و کار نرم افزار سنتی اش که برای راه اندازی تجارت ابری ساخته شده از کسب و کار ابری اش سریع تر رشد کند که نتیجه ی آن جز کوچک ماندن این بخش مهم از این صنعت بزرگ نیست. تامپسون گفت که او نمی خواهد مایکروسافت “یک روز از خواب بیدار شود ” و خود را در موقعیت آی بی ام ببیند. آی بی ام تا به حال ۱۶ چهارم کاهش درآمد داشته است.

به هر حال رشد سریع تر کسب و کار ابری به میزان بالایی از تغییرات در این شرکت نیاز دارد که در حال حاضر بسیاری از این تغییرات در دوران نادلا انجام شده است. به عنوان مثال، مایکروسافت به شرکایی در اکوسیستم ابری خود به عنوان شتاب دهنده نیاز دارد. همه چیز از رایزنی با توسعه دهندگان نرم افزار در ارائه محصولات خود بر روی آژور شروع می شود. سیستم عظیم شرکای فعلی این شرکت هنوز عمدتا بر روی نرم افزار های سنتی تمرکز دارد، از ویندوز گرفته تا پایگاه داده SQL Server، در حالیکه این سرهم بندی تا چند سال آینده بیشتر دوام نخواهد آورد. به همین دلیل مایکروسافت نیازمند تغییر رویه برای کسب درآمد بیشتر در تیم فروش بزرگ آن است.

همانطور که قبلا گزارش شده، در سال ۲۰۱۴ انگیزه ی کافی برای به دست آوردن مشتریانی که خدمات ابری را به قرارداد نرم افزار های چتری شان اضافه میکردند بوجود آمد، در آن زمان یا مشتری خدمات ابری مایکروسافت را درخواست میکرد یا در حال استفاده از آن بود. به این ترتیب در سال ۲۰۱۵، فروشندگان به مشتریان خود برای استفاده از خدمات ابری مایکروسافت فشار می آوردند. این درحالیست که به گزارش بلومبرگ، از آغاز سال مالی آینده مایکروسافت در ماه جولای تغییرات اساسی دیگری را نیز در این بخش اعمال خواهد کرد که میتواند انگیزه و شوری دوباره را به کسب و کار ابری مایکروسافت بازگرداند.

سخنگوی مایکروسافت فرانک شاو همچنین اضافه می کند:

ارائه خدمات ابری و گسترش نمونه کارها برای مشتریان، ما را ملزم میکند به طور مداوم در راه تحول و بهبودی سیستم باشیم. ما این کار را در فواصل منظم در تمام بخش های کسب و کارمان انجام خواهیم داد، ما با پاسخ مشتری خوشحال می شویم و افتخار میکنیم که تلاش های تیم ها و رهبران فروشمان در سراسر جهان نمود پیدا کرده است.

منبع :

BUSINESS INSIDER

3 پست
حامد رستگار
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
محمود
💔 0 پاسخ دهید جمعه 28 خرداد 1395

مقاله زیبا و جالبی بود

    حامد رستگار
    💔 0 پاسخ دهید جمعه 28 خرداد 1395

    مرسی

صادقی
💔 0 پاسخ دهید جمعه 28 خرداد 1395

خوب بود

Yasuo
💔 0 پاسخ دهید جمعه 28 خرداد 1395

یعنی این عکس نادلا منو یه ربع خندوند :)))))

    saeed
    💔 0 پاسخ دهید جمعه 28 خرداد 1395

    تحت تاثیره خخخخخ

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,