مایکروسافت علاقه زیادی به نشان دادن ضعف‌های آیپد در تبلیغات محصولات سرفیس دارد. سابقه این تبلیغات به سال ۲۰۱۳ و زمان ویندوز ۸ برمی‌گردد و البته مدتی بعد در سال ۲۰۱۶ این تبلیغات با تمرکز بر تلاش اپل برای ارائه سری پرو آیپد ادامه یافت.

حتی مک‌ها از گزند این تبلیغات در امان نمانده‌اند. در حالی که اپل امسال تبلیغات کرسمس خود را بر موضوعات سرگرم کننده متمرکز کرده، مایکروسافت موضوع مقایسه دستگاه جدید سرفیس با سری تبلت‌های اپل را در پیش گرفته است.

این آگهی تبلیغاتی، در مورد دختر کوچکی است که با مادربزرگ خود برای خرید یک رایانه اقدام کرده است. در بخش اول تبلیغ که موزیکال است، شعری با مضمون زیر می‌شنوید:

مادربزرگ نرو برام آیپد بخر. آیپد وقتی به دردم می‌خود که شش سال داشتم. حالا من ۱۰ ساله هستم و رویاهای بزرگی دارم پس نیازم به یک رایانه واقعی است.

شعری که این دخترک ۱۰ ساله در آگهی بازرگانی می‌خواند مشخصا به تمرکز اپل بر روی شعار اپل اشاره دارد که آیپد پرو را جایگزین مناسبی برای رایانه می‌داند. اپل این شعار تبلیغاتی را اولین بار با سری تبلیغات “رایانه چیست؟” آغاز کرد و در ادامه نیز سعی در انتشار این پیام داشت که تبلت‌ها در واقع رایانه‌های آینده هستند.

اکنون بیش از ۸ سال است که مدافعان رایانه‌های واقعی و طرفداران تبلت‌ها در یک مناظره دائمی بر سر این موضوع به سر می‌برند. در این میان اپل کم‌کم آیپد پرو را به سمتی هدایت کرد تا از صفحه کلید فیزیکی پشتیبانی نماید.

تمامی این کش‌مکش‌ها بر سر این است که آینده رایانش شخصی به کدام سمت خواهد رفت؟ در حالی که اپل تمام تلاش خود را به کار بسته تا شما را قانع کند، آیپد یک رایانه کامل است مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و سعی دارد به کابران بقبولاند که اینگونه نیست. البته بسیاری از کاربران بدون توجه به این هیاهو به سادگی دستگاهی را انتخاب می‌کنند که بهترین امکانات را در جهات نیاز‌های آن‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد.

منبع :

THE VERGE

359 پست
حسین محمدزاده
لیسانس مدیریت. گیک، برنامه‌نویس پایتون. دوستدار لینوکس و مایکروسافت به صورت هم‌زمان!!
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    hoomanqwerty
    پاسخ دهید چهارشنبه 14 آذر 1397

    هيشكي قبول نداره ايپد كامپيوتره😅

    فقط تو كمپاني اپل چنين افرادي پيدا ميشن😅

    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,