HoloLens-Order

دستگاه واقعیت ترکیب شده مایکروسافت که با نام هالولنز آن را می شناسیم قرار است تا پایان این ماه میلادی در دسترس توسعه دهندگان قرار گیرد. هالولنز از یک پردازنده ۳۲ بیتی اینتل، واحد پردازش هالوگرافیکی (HPU) اختصاصی ساخته شده توسط مایکروسافت و ۲ گیگابایت رم قدرت گرفته است.

از آن جایی که این دستگاه کاملا مستقل است و به رایانه ای نیاز ندارد، پردازنده ای با قدرت کم تر همراه با خنک کننده بدون فن و باتری با عمر نسبتا کم درون آن قرار دارد. بنابراین مایکروسافت دستورالعمل های اجرایی سخت گیرانه ای برای توسعه دهندگان وضع کرده است که در ادامه می خوانید:

توسعه برنامه ها برای هالولنز با توسعه یک برنامه معمول دسکتاپ متفاوت است زیرا چشم انداز کاربر باید همزمان با حرکت او سریعا به روز شود. برای هر چشم یک تصویر مستقل به نمایش درمی آید تا حضور اشیا هالوگرافیک را طبق قوانین فیزیک شبیه سازی کند. با حرکت کاربر نمایش بصری نیز با کم ترین تاخیر باید به روز شود تا از تغییر مکان محتوای هالوگرافیک نسبت به اشیای واقعی جلوگیری شود. به همین دلیل پایپ لاین گرافیک یک برنامه هالوگرافیک بسیار شبیه به پایپ لاین گرافیک یک بازی سه بعدی از دید اول شخص است. توجه داشته باشید فوروارد رندرینگ بر روی چیپست های موبایل در مقایسه با پایپ لاین Defered ارزان تر است.

مایکروسافت ذکر کرده است برنامه ها باید ۶۰ فریم بر ثانیه با یک فریم تاخیر را هدف بگیرند. همچنین هیچ برنامه ای نمی تواند بیش از ۹۰۰ مگابایت از حافظه رم را اشغال کند. اگر برنامه ای طبق این دستورالعمل ها اجرا نشود هالولنز به صورت خودکار آن را می بندد. هالولنز طراحی شده است تا در محدوده دمای محیط کار کند. اگر دمای هالولنز از این محدوده فرا تر رود، برای محافظت از هالولنز برنامه در حال اجرا بسته می شود تا دمای دستگاه پایین بیاید.

منبع :

MSPOWERUSER

184 پست
میلاد مقدس
دانشجو، علاقه مند به هر شرکتی که برای پیشرفت تکنولوژی تلاش می کنه.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
mahmob88
💔 2 پاسخ دهید دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

خیلی خوب، خیلی هم مهم، خیلی هم عالی. ولی ویندوز ۱۰ موبایل کی میاد؟😐

peyman
💔 3 پاسخ دهید دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

توسعه برنامه ها برای هالولنز با توسعه یک برنامه معمول دسکتاپ متفاوت است زیرا چشم انداز کاربر باید همزمان با حرکت او سریعا به روز شود. برای هر چشم یک تصویر مستقل به نمایش درمی آید تا حضور اشیا هالوگرافیک را طبق قوانین فیزیک شبیه سازی کند. با حرکت کاربر نمایش بصری نیز با کم ترین تاخیر باید به روز شود تا از تغییر مکان محتوای هالوگرافیک نسبت به اشیای واقعی جلوگیری شود. به همین دلیل پایپ لاین گرافیک یک برنامه هالوگرافیک بسیار شبیه به پایپ لاین گرافیک یک بازی سه بعدی از دید اول شخص است. توجه داشته باشید فوروارد رندرینگ بر روی چیپست های موبایل در مقایسه با پایپ لاین Defered ارزان تر است

میدونین اگه فکر کنین چیزی فهمیدم…
بزور تونستم از رو بخونم…!!!
😐😐😐😐😐😐

farhad delavar
💔 3 پاسخ دهید دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴

منم چند دفعه خوندم ولی چیزی نفهمیدم ازش،
با خود گفتم شاید به اون درجه ای از عرفانیت نرسیدم که از این چیزا سردربیارم،
پس بیخیال شدم و ادامه دادم تا به اینجا رسیدم،😇😇

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,