آندره مارینلی (Andrea Marinelli) موسس استودیوی فراست ارث (Frost Earth) که کار ساخت و توسعه عنوان ریتمیک واقعیت مجازی جذابی تحت عنوان Mind Labyrinth VR Dreams را بر عهده داشته است، گفت و گوی جذابی درمورد واقعیت مجازی و تکنولوژی مورد استفاده در آن و جذابیت‌های آن با وبسایت GamingBolt انجام داد. در این گفت و گو مارینلی علاقه خود را برای دیدن ادغام بیشتر و استفاده بیشتر از واقعیت مجازی را در کنسول‌های نسل آینده ابراز کرد. جزئیات بیشتر را در ادامه ببینید.

همچنین مارینلی در ادامه صحبت‌های خود درمورد واقعیت مجازی و تکنولوژی ساخت آن و همینطور جذابیت‌های ویژه آن افزود که در حالی که به نظر می‌رسد سونی به خوبی از فرصتی که در اختیار داشت استفاده کرد و به خوبی از مزیت‌های آن بهره برداری کرد، اما به نظر می‌رسد که این موضوع برخلاف کاری است که مایکروسافت انجام داد که همین موضوع هم تفاوت‌های این دو برند را نشان می‌دهد که مایکروسافت سردی و عدم علاقه مندی خود به واقعیت مجازی و هدست‌های آن را نشان داد که خب نتیجه‌اش را هم دید.

همچنین در همین مصاحبه در مورد این موضوع نیز صحبت شد که چطور در حال حاضر ایکس‌باکس وان ایکس تبدیل به قدرتمندترین کنسول بازار شده است که عدم در اختیار داشتن هدست واقعیت مجازی مخصوص به خودش، باعث شده که این، یک فرصت از دست رفته برای مایکروسافت به حساب بیاید. طبق اظهارات مارینلی، قطعا موضوع همین است، که به خوبی گواه این می‌باشد که هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن تحت عنوان پلی‌استیشن وی آر به خوبی توانسته از فرصتی که در اختیار داشته استفاده کند و اکنون هم از نظر فروش به جایگاه مناسبی دست پیدا کند. مارینلی در این زمینه گفت:

من باور دارم که مایکروسافت در اینجا یک جورایی فرصتی که در اختیار داشت را از دست داده است، بله من چنین باوری دارم.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

من فکر نمی‌کنم که این [موفقیت] آنچنان بزرگی باشد چرا که تا اکنون بازار واقعیت مجازی هم به طبع آن بزرگ نبوده است اما پلی‌استیشن وی آر ۳ میلیون دستگاه و تعداد بیشتری به فروش رسانده که آن قدرها هم بد نیست.

طبق اظهارات مارینلی این احتمال نیز وجود دارد که مایکروسافت فعلا در این زمینه عقب نشسته و منتظر تکنولوژی‌های بهتر برای آینده است و یا حتی منتظر نسل آینده کنسول‌های ویدیویی است تا از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده کند. مارینلی در این زمینه گفت:

من حدس می‌زنم که مایکروسافت در حال صبر کردن برای در اختیار داشتن هدست‌هایی است که بیش از این پولیش شده باشند، حتی شاید منتظر چیزی است که بی سیم باشد و یا سیم‌های کم‌تری داشته باشد و یا حتی منتظر کنسول‌های بعدی است.

من قطعا شیوه سونی را بیشتر ترجیح می‌دهم.

واقعیت مجازی موضوعی است که قطعا با گذر زمان استقبال بیشتری از آن خواهد شد و مورد پذیرش عده بیشتری از مردم قرار خواهد گرفت طوری که هر چه زمان بیشتری سپری شود، بیشتر و بیشتر مورد پذیرش و استقبال قرار خواهد گرفت که نسل آینده کنسول‌ها فرصت بسیار مناسبی برای تحقق این موضوع خواهد بود. به عنوان مثال حتی نینتندو هم به دنبال احتمالات انجام این کار در این دوره است بنابراین کاملا جای اطمینان است که مایکروسافت در این زمینه عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان دهد و می‌توان گفت که جای هیچ نگرانی از این بابت نیست چرا که مایکروسافت در طی این سال‌ها ثابت کرده که هر کاری که بخواهد انجام دهد را با اطمینان کامل به انجام خواهد رساند طوری که بهترین و به صرفه‌ترین نتیجه حاصل شود و جای هیچ شک و نگرانی از این بابت باقی نخواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که اعلام کنم عنوان Mind Labyrinth VR Dreams که عنوانی است برای هدست‌های واقعیت مجازی، در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تغییر و تحولات دنیای واقعیت مجازی و سیاست‌های مایکروسافت در این زمینه در روزها و هفته‌های آتی با وینفون همراه باشید.

منبع :

GAMINGBOLT

282 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,