هنگامی که مایکروسافت وارد عرصه واقعیت مجازی یا VR شد، به توسعه‌دهندگان استاندارد های دیگری برای کد نویسی معرفی کرد، این امر باعث ایجاد تنوع بیش از اندازه در شیوه‌های برنامه نویسی برای واقعیت مجازی شد و کار را برای توسعه‌دهندگان تا حدی دشوار ساخت.

خبر خوب این است که آنها به نظر می رسد از این موضوع آگاه هستند و به کنسرسیوم OpenXR، یک استاندارد طراحی شده برای بهبود قابلیت همکاری بین برنامه های کاربردی مختلف و رابط های سخت افزاری مورد استفاده در VR  پیوسته اند.

 

Open XR  شامل دو میان افزار است:

  • یک API یا رابط کاربری هدفمند برای توسعه دهندگان نرم افزار
  • یک لایه یا طبقه ی کاربری برای دستگاه های  واقعیت مجازی یا سخت افزار واقعیت افزوده ،که معرفی کننده ی  یک رابط انتزاعی برای خود دستگاه ها است

با استفاده از OPenXR  برنامه ها میتوانند پس از اینکه یک بار برای اجرا شدن در هر نوع سیستم واقعیت مجازی نوشته شدند ، به همه ی دستگاه‌های  واقعیت مجازی یکپارچه سازی شده با آن سیستم ، برای اجرای آن برنامه ،دسترسی داشته باشند.

این گروه شامل تقریبا همه به جز اپل و مایکروسافت بود و امید است اضافه شدن مایکروسافت به این گروه،  باعث ایجاد تعادل در روند اجرای واقعی برنامه های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شود.

انتظار بر این است که  شاهد اولین نسخه API در اواسط سال 2018 باشیم،  و چنانچه این طرح به طور کامل اجرا شود، کاربران خواهند توانست که از هر هدست VR با Windows Mixed Reality استفاده کنند، یا هر برنامه VR را به ویندوز اضافه کنند که دارای مزایای واضح و کاربردی برای کاربران ویندوز است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کسنرسیوم و بنیانگذار آن میتوانید این لینک را مطالعه بفرمایید.

 

منبع :

MSPU

2 پست
میلاد جنگلوایی
میلاد جنگلوایی هستم. دانشجوی دکترا در رشته توسعه و بهبود تشکیلات سازمانی...بیشتر وقتم رو صرف مطالعه، تحقیقات و خدمت به جامعه ی ایرانیان خارج و داخل کشور میکنم و امیدوارم بتونم شخص مفیدی برای کشورم باشم
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,