تنها چند هفته مانده به رخداد سالانه Electronic Entertainment Expo، مایکروسافت اطلاعات جدیدی در مورد سرویس استریم ابری بسیار موردانتظار خود که در حال حاضر با نام Project xCloud شناخته می‎‌شود، با بازی‌بازان به اشتراک گذاشته است. کریم چاودری (Kareem Choudhry)، معاون حقوقی بازی‌های مبتنی بر فضای ابری، در پستی که بر روی بلاگ ایکس باکس وایر (Xbox Wire) نوشته، در مورد فرایند تست و توسعه ورژن‌های سفارشی در مناطق مختلف صحبت کرده است. در ادامه با وینفون همراه باشید.

طبق اظهارات او، حال استودیوهایی همچون کپکام (CAPCOM) و پارادوکس (Paradox)، می‌توانند به آسانی این سرویس را امتحان کنند. در ادامه پست موردنظر را مشاهده می‌کنید:

قدرت Project xCloud (سازگاری یکپارچه آن برای توسعه‌دهندگان و مکان‌های جدیدی که برای تجربه بازی به بازی‌بازان ارائه می‌دهد) از پایگاه‌های داده Azure که در سراسر جهان گسترش یافته و نیز از سخت‌افزاری که شامل اجزایی مشترک با کنسول‌های ایکس باکس ما می‌باشد، آمده است.

ما در حال حاضر تیغه‌های سفارشی Project xCloud را در 13 منطقه Azure با تاکید اولیه بر روی نزدیکی آن‌ها به مراکز توسعه کلیدی بازی در آمریکای شمالی، آسیا و اروپا، قرار داده‌ایم. تیم‌های پیشرو و جهانی توسعه بازی همچون کپکام و پارادوکس اینتراکتیو حال این توانایی را خواهند داشت که به آسانی عناوین خود را بدون آن که مجبور باشند بر روی پلتفرمی جدید پورت کنند، مستقیما از Project xCloud تست کنند. این تنها آغازی بر ساختار ماست و هدف نهایی ما این است که از تمام بازی‌بازان مناطق Azure در سراسر جهان پشتیبانی کنیم.

امروز شما می‌توانید سه نسل از عناوین فوق‌العاده ایکس باکس وان را تجربه کنید. این بدین معنا است که پروژه ایکس کلاود از نظر فنی قابلیت استریم بیش از 3500 بدون آن که سازنده را مجبور به تغییرات و یا بهبودبخشی کند دارد. به عبارت دیگر سازندگان قادر خواهند بود که بدون نیاز به توسعه اضافی و بدون نیاز به تعمیر کد اصلی و یا به‌روزرسان‌های جداگانه، عنوان خود را بر روی دستگاه‌های مختلف گسترش دهند. وقتی یک توسعه دهنده، به‌روزرسانی را برای نسخه ایکس باکی وان عنوان خود منتشر می‌کند، این به‌روزرسان‌ها همچنین بر روی تمامی نسخه‌های موجود بر روی پروژه ایکس کلاود بدون نیاز به هیچ کار اضافی دیگری، اعمال خواهد شد. در حال حاضر بیش از 1900 عنوان در حال توسعه برای ایکس باکس وان وجود دارد که همه آن‌ها را می‌توان بر روی پروژه ایکس کلاود نیز اجرا کرد. سازندگانی که این عناوین را توسعه می‌دهند، به کار معمول خود ادامه می‌دهند و در عین حال ما تلاش می‌کنیم که بازی آن‌ها در دسترس طیف وسیعی از بازی‌بازان قرار گیرد.

همچنین اخیرا بهبودهایی را بر روی Xbox Developer Kit (XDK) اعمال کرده‌ایم تا پشتیبانی از استریم را به آن اضافه کنیم. یکی از API هایی که در مورد آن هیجان‌زده‌ایم، “IsStreaming” می‌باشد که تمام بازی‌ها اجازه می‌دهد تا از استریم خود بر روی فضای ابری آگاه شوند. بنابراین این بازی‌ها می‌توانند به دنبال ویژگی‌ها و عملگرهایی باشند که تجربه استریم را بهبود می‌بخشد؛ به عنوان مثال تنظیم سایز فونت‌ها برای نمایشگرهای کوچک‌تر و یا میزبانی از مسابقات چندنفره بر روی یک سرور به منظور کاهش تاخیر. ما همچنان به دنبال راه‌هایی برای توانمندسازی توسعه‌دهندگان به منظور توسعه بازی‌هایشان به شیوه‌های مختلفی که مخاطبان می‌خواهند می‌باشیم.

انتظار می‌رود که در جریان رویداد E3 2019، مایکروسافت جزئیات بیشتری در خصوص پروژه ایکس کلاود ارائه دهد. این رویداد در تاریخ یک‌شنبه 19 خردادماه 1398 مصادف با 9 ژوئن 2019 میلادی و در ساعت 1 بعدازظهر به وقت آمریکا برگزار خواهد شد. مایکروسافت بر خلاف گوگل هنوز هم مدعی است که استریم ابری یک گزینه اضافی خواهد بود که در نهایت با تجربه عمومی از داشتن یک کنسول ایکس باکس وان و یا رایانه‌های شخصی یکسان نخواهد بود و جای آن‌ها را نخواهد گرفت.

منبع :

WCCFTECH

283 پست
هادی اسماعیل‌زاده
دانشجوی ارشد تبدیل انرژی که علاقه زیادی به بازی‌های رایانه‌ای خصوصا عناوین نقش‌آفرینی داره. اوقات فراغت خودشو با فیلم و کتاب پر میکنه و در حال حاضر در بخش گیمینگ وینفون مشغول به فعالیت است.
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,