هر چقدر هم که ایکس باکس وان ایکس قدرتمند و ایکس باکس وان اس، چند منظوره و مقرون به صرفه باشد، وقتی صحبت از بازی‌های انحصاری با کیفیت به میان می‌آید، پلی‌استیشنِ سونی حجم زیادی از تحسین‌ها را از آن خود می‌کند. مایکروسافت در رویداد E3 2018، با اعلام مالکیت چندین استودیوی مطرح از جمله پلی گراند گیمز (Playground Games)، آندد لبز (Undead Labs) و نینجا تئوری (Ninja Theory)، به این موضوع واکنش نشان داد.

همچنین مایکروسافت اعلام کرد که استودیویی کاملا جدید را در منطقه سانتا مونیکا، به منظوره بهره‌برداری از استعدادهای سرشار در این منطقه، به نام انیشیتیو (The Initiative) تاسیس می‌کند. بسیاری از پروژه‌هایی که توسط این استودیوها کار می‌شود، برای نمایش یافتن خود نیاز به زمان دارند و در عین حال توسعه‌دهندگان ترد پارتی نیز، در حال نشان دادن خود هستند؛ ولی این بدان معنی نیست که نتوانیم در مورد آینده این استودیوها صحبت کنیم.

خوب، مایکروسافت در زمینه بازی‌ها، دقیقا چه برنامه‌هایی برای ایکس باکس دارد؟ در ادامه مروری خواهیم داشت بر تمامی پروژه‌ها و شایعات معتبری که در این زمینه به آن اشراف داریم.

استودیوی 343 Industries:

343 Industries، به منظور نظارت بر سری Halo، توسط مایکروسافت راه‌اندازی شد تا با رهبری بانی راس (Bonnie Ross) وظیفه توسعه این سری را بر عهده داشته باشند. Halo فرنچایزی در سبک تیراندازی است که به نوعی پرچمدار مایکروسافت به شمار رفته و به شدت با برند ایکس باکس عجین شده است.

  • Halo Infinite:

Halo Infinite که ششمین نسخه از سری اصلی Halo به شمار می‌رود، در حال حاضر توسط استودیو 343 Industries، در دست توسعه قرار دارد. این بازی، رویدادهای عنوان Halo 5 را دنبال می‌کند و به احتمال زیاد با عناصر داستانی از عنوان اسپین‌ آف Halo Wars 2، در سبک استراتژی هم‌زمان، گره خورده باشد. اطلاعات زیادی در مورد بازی ارائه نشده و نمی‌توان گفت که چه انتظاراتی از بازی داریم؛ اما نکته مهم این است که Halo Infinite، هم برای ایکس باکس و هم برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

  • Halo: Master Chief Collection:

343i کار سختی را در بازسازی Master Chief Collection انجام داده و چندین عنوان هیلو در سال گذشته را در یک بسته واحد ارائه داده است. Master Chief Collection همچنین جنبه‌های مختلفی از جلوه‌های بصری عناوین قدیمی را بازسازی کرده و در عین حال بخش چندنفره را نیز به بازی اضافه کرده است.

همچنین شایعات معتبری مبنی بر عرضه Master Chief Collection بر روی رایانه‌های شخصی به گوش می‌خورد؛ با این وجود هنوز نمی‌توان با اطمینان در این خصوص صحبت کرد و باید منتظر تائیدیه رسمی این شایعات بمانیم.

استودیوی The Coalition:

  • Gears 5:

این عنوان که بخش of War از آن حذف شده است، پنجمین نسخه از این سری می‌باشد و حوادث آن در سیاره‌ی ساختگی و جنگ‌زده‌ی Sera دنبال می‌شود. به نظر می‌رسد که Gears 5 از فرمول اصلی فرنچایز پیروی می‌کند و یک عنوان تیراندازی سوم شخص خشونت‌آمیز و نسبتا خطی به شمار می‌رود. Gears 5 بر روی هر دو پلتفرم ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود؛ با این وجود هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است.

  • Gears: Tactics:

The Coalition با همکاری استودیوی Splash Damage، در حال کار بر روی عنوان جدیدی از سری Gears of War، تحت عنوان Gears: Tactics هستند که شبیه به سری عناوین XCOM است. حوادث بازی به بیش از یک دهه قبل از نخستین عنوان Gears of War برمی‌گردد و روایتی از نخستین روزهای جنگ را ارائه می‌دهد. بازی به شدت از گیم‌پلی تاکتیکی و نوبتی XCOM الهام گرفته است. در حال حاضر این بازی تنها برای عرضه بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی تائید شده است؛ با این وجود دلایل محکمی برای عرضه بازی بر روی کنسول‌های ایکس باکس نیز وجود دارد.

  • Gears: POP:

مایکروسافت در حال همکاری با Funko Toys است تا تجربه‌ای مخصوص موبایل را از سری Gears، به سیستم‌عامل‌های آندروید و iOS بیاورد.در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از عنوان Gears: POP در دست است ولی می‌توان آن را افزونه‌ای سرگرم‌کننده برای لاین‌آپ Gears به شمار آورد.

استودیوی Turn 10 Studios:

استودیوی Turn 10 وظیفه توسعه عناوین مسابقه‌ای Forza را بر عهده دارد.

  • Forza Motorsport 7:

Turn 10 Studios در حال حاضر مشغول توسعه محتوای جدید برای فرنچایز پرچمدار مایکروسافت در سبک مسابقه‌ای است. اخیرا در مصاحبه‌ای، استودیوی Turn 10 تاکید کرد که در حال حاضر به ساخت Forza Motorsport 8 فکر نمی‌کند و به جای آن بر روی بهبود هسته‌ی اصلی تجربه Forza Motorsport 7 تمرکز دارد.

استودیوی Playground Games:

Playground Games اخیرا به عنوان یک تیم داخلی به استودیو‌های مایکروسافت پیوسته است و در حال حاضر یکی از بزرگترین استودیوهای این شرکت به شمار می‌رود.

  • Forza Horizon 4:

Playground Games تاریخ انتشار . را 2 اکتبر 2018 میلادی (سه‌شنبه 10 مهرماه 1397) اعلام کرده است؛ عنوانی که در چشم‌اندازهای خیره‌کننده بریتانیا جریان دارد. این عنوان ریسینگ آرکید محور، بر روی تجربه‌ای جهان باز همراه با آزادی عمل بسیار و اتصال چندنفره یکپارچه تمرکز دارد؛ به گونه‌ای که قصد دارد، بهتر از پسرعموی خود، Motorsport، عمل کند.

  • Fable 4:

انتظارات گسترده‌ای از Playground Games، مبنی بر توسعه عنوانی جدید از سری Fable مایکروسافت در سبک نقش‌آفرینی وجود دارد. به دنبال تعطیلی Lionhead و لغو ساخت Fable Legends، به نظر می‌رسد که Playground Games این راه را ادامه دهد. شایعات مبنی بر ساخت Fable 4، اولین بار در سایت Eurogamer اظهار شد؛ شایعاتی که به نظر می‌رسد به واقعیت بسیار نزدیک باشد.

استودیوی Mojang:

استودیوی Mojang مسئولیت توسعه سری Minecraft را برعهده دارد؛ با این وجود با استودیوهای داخلی مایکروسافت در آمریکا، به منظور ساخت موتور Bedrock که بر روی تجربه‌های کراس پلتفرم تمرکز دارد، همکاری می‌کند.

  • Minecraft:

Mojang به سختی مشغول ارائه به‌روزرسان‌های جدید برای عنوان Minecraft است که در حال حاضر از قابلیت اتصال در پلتفرم‌های آندروید، iOS، نینتندو سوییچ، وی‌آر، ایکس باکی وان و رایانه‌های شخصی، پشتیبانی می‌کند. این استودیو همچنین مشغول توسعه‌ی یک بسته گرافیکی Super Duper 4K برای نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس بازی است؛ اگر چه این پروژه با تاخیرهایی روبرو شده است.

استودیوی Ninja Theory:

Ninja Theory با عنوان اخیر خود، Hellblade، شناخته می‌شود. عنوان تریپل A و مستقل این استودیو توانست توجه اصحاب رسانه و طرفداران را با جلوه‌های بصری و هنری خیره‌کننده و ارائه تصویری از یک بیماری روانی، به خود جلب کند. Ninja Theory سال 2018 میلادی به مایکروسافت ملحق شد. در حال حاضر اطلاعاتی از پروژه در دست توسعه این استودیو، در دست نیست.

استودیوی Compulsion Games:

Compulsion Games با دو عنوان We Happy Few و Contrast شناخته می‌شود که هردوی این عناوین از جلوه‌های بصری منحصر به فردی برخوردارند. با عرضه عنوان We Happy Few، حال این استودیو توجه خود را به توسعه نخستین بازی خود به عنوان یکی از استودیوهای مایکروسافت، معطوف کرده است؛ با این وجود مشخص نیست که آن‌ها در حال کار بر روی چه عنوانی هستند.

استودیوی Undead Labs:

این استودیو نیز سال 2018 میلادی به مایکروسافت ملحق شد و جف استرین (Jeff Strain)، رهبری آن را به عهده دارد.

  • State of Decay 2:

استودیوی Undead Labs با عنوان State of Decay شناخته می‌شود و به تازگی نیز بسته الحاقی Daybreak را برای عنوان State of Decay 2 منتشر کرده است. اگر چه Daybreak آخرین بخش از بسته الحاقی معرفی شده برای State of Decay 2 به شمار می‌رود، شایعاتی موثق نیز به گوش می‌خورد مبنی بر این که استودیو در حال کار بر روی محتویاتی جدید برای عنوان State of Decay 2 است.

استودیوی Rare:

Rare استودیوی بریتانیایی افسانه‌ای است که با عناوینی کلاسیک همچون Goldeneye، Donkey Kong و Banjo-Kazooie شناخته می‌شود. رهبری این استودیو را کریگ دانکن (Craig Duncan) بر عهده دارد.

  • Sea of Thieves:

Rare در حال حاضر کاملا بر روی عنوان Sea of Thieves تمرکز کرده است؛ یک عنوان جهان‌باز بزرگ در سبک ماجراجویی چندنفره. تمرکز استودیوی Rare بر روی اضافه کردن محتویات و ویژگی‌های جدید، در قالب به‌روزرسانی‌های رایگان می‌باشد.

استودیوی The Initiative:

مایکروسافت به تازگی شروع به راه‌اندازی استودیو The Initiative کرده است که توسط دارل گالاگر (Darrell Gallagher) افسانه‌ای، که کار در استودیوهای اکتیویژن (Activision) و کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) را در کارنامه خود دارد. هنوز مشخص نیست که The Initiative در حال کار بر روی چه پروژه‌ای است؛ با این وجود انتظارات از این استودیو بسیار بالاست چرا که آن‌ها به دنبال جذب توسعه‎دهنگانی هستند که سابقه کار بر روی عناوین با کیفیت بالا را داشته باشند.

External publishing partnerships:

Microsoft Global Publishing جدای از استودیوهای داخلی مایکروسافت، با تعدادی استودیوی مستقل نیز کار می‌کند تا عناوینی انحصاری را برای ایکس باکس و رایانه‌های شخصی توسعه دهند.

  • Crackdown 3:

استودیوی Sumo Digital در حال کار بر روی عنوان Crackdown 3 که برای عرضه در تاریخ 22 فوریه 2019 (جمعه اسفند ماه 1397) برنامه‌ریزی شده است. Crackdown 3 یک عنوان جهان‌باز تیراندازی با صحنه‌های اکشن فراوان و جلوه‌های بصری منحصر به فرد می‌باشد و در آن در نقش یک مجری قانون‌ِ ابرانسان بازی می‌کنید که قصد دارد تا جرم و فساد را از شهر برچیند. Crackdown 3 تاکنون چندین بار تاخیر خورده است؛ ولی به نظر می‌رسد که در حال حاضر روند توسعه‌ی بازی به خوبی پیش می‌رود تا برای عرضه در فوریه 2019 آماده باشد.

  • Ori and the Will of the Wisps:

Moon Studios به سختی در حال کار بر روی توسعه نسخه‌ی بعدی از سری پلتفرمر خود است که تحت عنوان Ori and the Will of the Wisps شناخته می‌شود. Ori and the Will of the Wisps بار دیگر بازی‌بازان را در نقش Ori قرار می‌دهد.؛ یک موجود شبیه به گربه و ماوراطبیعی، با مهارت‌هایی بسیار خوب در پرش‌بازی. این بازی همچنین مهارت‌های مبارزه‌ای Ori را به‌روزسانی کرده و پرتابه‌ها و سلاح‌هایی سرد را جدای از جرقه‌هایی که Ori، در عنوان اول پرتاب می‌کرد، در اختیار بازی‌بازان قرار داده است. گزینه‌های جابجایی جدیدی نیز به بازی اضافه شده و در کنار آن، یک مینی گیم چندنفره مسابقه‌ای و اعتیادآور نیز به کامل شدن بازی کمک کرده است.

  • Age of Empires IV:

Relic Entertainment با همکاری مایکروسافت، مشغول توسعه‌ی عنوان Age of Empires IV است؛ عنوانی که از زمانی تعطیلی Ensemble Studios به خاموشی فرو رفته است. اطلاعات کمی از Age of Empires IV در دست می‌باشد؛ با این وجود، با توجه به تریلر تیزر، می‌توان گفت که این عنوان در چندین دوره تاریخی گردش دارد.

  • Battletoads:

DLaLa Studios مشغول کار بر روی احیای سری کلاسیک Battletoads است. Battletoads که در رویداد E3 2018 معرفی شد، سبک هنری جدید و مدرنیزه شده‌ای دارد و در کنار آن همان گیم‌پلی کلاسیک را با کوآپی 3 نفره، ارائه می‌دهد.

  • Age of Empires II, III Definitive Edition:

مایکروسافت همچنین مشغول توسعه‌ی نسخه ریمستر Age of Empires II و III است تا ورژنی مشابه با نسخه‌ی بهبودیافته Age of Empires DE را که سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد، ارائه دهد.

سخن آخر

مایکروسافت درحال کار بر روی پروژه‌های معرفی‌شده و معرفی‌نشده‌ی بسیاری برای عرضه بر روی ایکس باکس و رایانه‌های شخصی است. این شرکت به طور جدی در صدد جذب مخاطبان بیشتر به Xbox Game Pass است که یک سرویس اشتراکی بازی شبیه به Netflix می‌باشد. درست به مانند Netflix، محتویات انحصاری کمک خواهند کرد تا مخاطبان بیشتری جذب این سرویس شوند که در حال حاضر نیز از مشترکان بسیاری برخوردار است. به جز Game Pass، عناوین انحصاری نیز کمک خواهند کرد تا عناوین معرفی‌شده‌ی مایکروسافت در سرویس استریم به فروش برسد؛ سرویسی که قرار است عناوینی با کیفیت کنسولی را در تمام سخت‌افزارهای موبایلی عرضه کند.

منبع :

WINDOWS CENTRAL

109 پست
هادی اسماعیل‌زاده
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,