برای مایکرسافت دستیابی به موقعیت کنونی در زمینه کامپیوتر های شخصی آسان نبوده است. این شرکت مانند همه‌ی کسب و کارها هم دچار مشکلاتی بوده و هم به موفقیت رسیده است. اینکه یک شرکت در زمینه‌ای به موفقیت برسد و یا شکست بخورد را کارمندان آن رقم می زنند. در ادامه با وینفون همراه باشید تا با افراد مهم و مدیر ارشد مایکروسافت بیشتر آشنا شوید.

گاهی شرکتی در موقعیت بالایی قرار می‌گیرد و به دلیل اشکالات و اشتباهات خود، مانند بخش موبایل مایکروسافت، دچار مشکل می‌شود و در جایی دیگر در ابتدا مشکلات زیاد بوده و سپس، مانند آنچه که در بازار اکس باکس می بینیم، به موقعیت خوبی دست پیدا میکند.

بعضی افراد شکست یک شرکت را به دلیل عامل بیرونی می‌دانند در حالی که عده ای دیگر موفقیت شرکت را به رهبر آن نسبت می‌دهند. موفقیت و یا شکست یک شرکت می‌تواند هم به دلیل رهبر آن و هم به دلیل عوامل خارجی دیگر باشد. گاهی اوقات موفقیت علیرغم اشکال در رهبر شرکت به دلیل شرایط بازار ،به عبارتی شکست شرکت دیگر، است و در مواقعی دیگر رهبری خوب در بازاری رقابتی که به نفع رقبا است نمی تواند کافی باشد.

در ادامه به رهبران بخش‌های مهم مایکروسافت خواهیم پرداخت که با استراتژی های خود سعی در پیشرفت در زمینه خود دارند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل

ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیریت شرکت مایکروسافت بجای استیو بالمر انتخاب شد.

او شعاری مبنی بر ” اولویت بر موبایل، و فضای ابری” دارد که همانطور که بارها تکرار کرده، موبایل را در تجربه قابل حمل بودن می‌داند . او در کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ اعلام کرد که مانند گوگل، مایکروسافت جهشی بزرگ در تمرکز در فضای ابری و هوش مصنوعی یا به عبارت دیگر  فضای ابری هوشمند و مرزی هوشمند داشته است.

استراتژی مبتنی بر فضای ابری ساتیا نادلا تنها استناد به حرکت این صنعت به سوی پلتفرم فضای ابری هوشمند نمی کند. تجربه ی او در مقام قبلی به عنوان مدیر ارشد فضای ابری این شرکت، که هم اکنون به دست اسکات گاتری می‌چرخد، نقش مهمی را در وابستگی او به فضای ابری بازی می‌کند.

آخرین تغییرات این شرکت در تعلیق نیرو و سازماندهی مجدد در بخش فروش و بازاریابی فضای ابری می‌تواند شاهدی بر نوع دید ساتیا نادلا در این بخش حساس باشد که هم اکنون مایکرسافت در مقام دوم این بازار پس از آمازون قرار دارد. افرادی از این سازماندهی مجدد واهمه دارند که این حرکت باعث ایجاد فاصله میان مایکروسافت و آمار کلی مصرف کننده‌ی به قطع کم سودده می شود. به هر روی، با گذشت زمان همه چیز مشخص خواهد شد.

در واقع دغدغه ی ساتیا نادلا در مورد بازار های جدید مانند هند و خانه خود در حیدرآباد در رهبری او تاثیر خواهد گذاشت. در گذشته نیز او اشاره به اهمیت کانتینیوم در تبدیل موبایل به نوعی دسکتاپ می‌کرد که برای تعدادی از مشتریان موبایل تنها کامپیوتر آنها است.

اشارات ساتیا نادلا در باب موبایل پیشرفته، و سخنان اخیر او در مورد تعهد مایکروسافت به موبایل‌ها این امید را می‌رساند که اقدامات مربوط به فضای ابری مایکروسافت به معنای ترک بخش موبایل نیست.

ساتیاد نادلا فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه مانگالور، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه ویسکوزین و کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار از دانشگاه شیکاگو است.

او یک پسر به نام زِین و دو دختر به نامهای تارا و دیویا دارد و همه آنها در بلویو واشنگتن با همسرش آنوپاما زندگی می کنند. رفتار و سلوک آسان گیر و آرام او ناشی از شخصیت و شفقتی است که بسیاری از والدین با فرزندان با شرایط خاص دارند. پسر او زِین مبتلا به بیمـاری کوادروپلیجا(quadriplegia) و یکی از دختران او دارای شرایط خاص نگهداری است.

 کریس کاپوسلا، مدیر ارشد بازاریابی

مدیر ارشد بازاریابی مایکرسافت کریس کاپوسلا بیش از ۲۵ سال است که در این شرکت مشغول به کار است. او علاقه‌مند به رسیدن به هدف شرکت در “یاری رساندن به افراد و سازمانها در رسیدن به اهدافشان” است. برای رسیدن به این هدف در بسیاری از موقعیت‌ها در مایکروسافت مشغول بوده است. کاپوسلا در بخش آفیس مایکروسافت در جهت رهبری بازاریابی ابزار های آفیس به کار مشغول بوده است. او همچنین مسئول بازاریابی فروش با شرکت های سازنده تجهیزات، و خرده فروشان و شرکای عامل با گروه کانال مشریان بود.

کاپوسلا درباره استراتژی بازاریابی مایکروسافت در مهندسی ادغام محصولی در محصولی دیگر توضیح داد. برای مثال می توان از اضافه شدن اسکایپ به آفیس گفت. این استراتژی باعث موفقیت دو رقیب مایکروسافت یعنی گوگل و اپل شد، که کاپوسلا تایید می‌کند که آنها در ادغام محصولاتی که دیگر محصولات را ترویج می‌دهد بهتر از مایکروسافت عمل کردند.

مایکروسافت استراتژی سرمایه گذاری در تبلیغات تلویزیونی مانند سامسونگ و اپل را ندارد. این چه خوب باشد چه بد، بازار مبتنی بر مصرف کننده همیشه برای بحث بر سر محصولات حاضر است.

کاپوسلا فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم کامپیوتری و اقتصاد از دانشگاه هاروارد است. او اصالتاً اهل بوستون ایالات متحده آمریکا است و در دوران جوانی خود اپلیکیشن رزرو کردن را برای رستوران ایتالیایی خانواده‌اش برنامه نویسی کرد.

در موقعیت شغلی پیشین، او به شرکا و همکاران خود کمک کرد تا تجربه تازه‌ای از طریق ویندوز، ویندوزفون، آفیس و اکس باکس برای مشتریان رقم بزند. موقعیت فعلی مایکروسافت در موبایل و تهدید کیت AR اپل  که باعث سرمایه گزاری مایکروسافت در واقعیت افزوده و هالولنز از پشتیبان توسعه دهندگان شد، آگاهی عمومی، و دیدگاه مصرف کنندگان، باعث اشتیاق بیشتر در بازاریابی متمرکز بر مصرف کنندگان شده است.

تری مایرسون، مدیر ارشد اجرایی گروه ویندوز و دستگاه ها

ویندوز هسته اصلی استراتژی مایکروسافت در کامپیوتر‌های شخصی است. تری مایرسون ناظر اکوسیستم ویندوز است که شامل پلتفرم ویندوز، بازی ها، اپلیکیشن ها، استور، ماینکرافت، خانواده ویندوز ۱۰ و دستگاه ها که شامل سرفس، اکس باکس و هالولنز می شود.

تری مایرسون در اطمینان از یکپارچگی و همکاری پلتفرم یونیورسال ویندوز با سرویس ها و محصولات مختلف ویندوز ۱۰، که بخش موبایل را تقریبا از دست داده است، وظیفه ی چالش برانگیزی دارد. او بارها تعهد مایکروسافت را در بخش موبایل تکرار کرده اما قسمت کوچکی از برنامه ها را فاش کرد. ممکن است این باعث شود گمان کنید که او نیز همانند گذشته سیاست سکوت را که در هالولنز داشتند در دستگاه موبایل پیشرفته ای که ساتیا نادلا از آن گفته نیز پیش بگیرند و تا زمان رونمایی آن همه چیز در پشت پرده بماند.

مایرسون فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه دووک است. همسر و سه فرزند او و سگ نژاد گلدن رتریور آنها در واشنگتن ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.

هَری شام، مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی و گروه تحقیق

هَری شام به عنوان مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی و گروه تحقیق مایکروسافت، رهبر استراتژی هوش مصنوعی شرکت محسوب می‌شود و ناظر گروه های متمرکز بر هوش مصنوعی است. این شامل اجرای هدف شرکت در تحقیق و توسعه، زیرساخت، عاملین، اپلیکیشن ها و سرویسها، و ادای رهبری در اطلاعات، بینگ و کرتانا است.

نقش شام در هوش مصنوعی و فضای ابری در موقعیت مایکروسافت که در رقابت با شرکت هایی نظیر گوگل، فیسبوک، IBM، اپل و سامسونگ، که سرمایه گزاری عظیمی در هوش مصنوعی می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

شام که رهبر زمینه فعالیت خود شناخته شده است در سال ۱۹۹۶ به مایکروسافت پیوست و در همین سال افتخار گزینش در آکادمی ملی مهندسی ایالات متحده نصیب او شد.

اَلِکس کیمپمَن، خالق هالولنز و مسئول فنی گروه سیستم عامل

اَلِکس کیمپمَن مخترع و سازنده هدست پوشیدنی و مستقل و فوق‌العاده هالولنز است. به نظر او تکنولوژی واقعیت افزوده‌ای که هالولنز به نمایش می گذارد جایگرین تلفن های هوشمند امروزی می‌شود، گوشی‌هایی که به آخر عمر خود رسیده اند.

کیمپمن متولد برزیل، فارغ‌التحصیل موسسه تکنولوژی روچستر است و در سال ۲۰۰۱ به مایکروسافت پیوست. او پیش از این روی اکس باکس، ویندوز و ویژوال استودیو کار می کرده و ایده دوربین کینکت از او بوده است.

او به Time magazine گفته است که:

نرم افزار تنها هنری است که تحت تاثیر محدودیت های فیزیک نمی شود. شما وقتی محدود می‌شوید که ایده و تصوری نداشته باشید.

مهارت‌های فنی و خلاقیت او کمک شایانی به پیشگام شدن شرکت در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با استفاده از ویندوز واقعیت ترکیبی کرده است. متاسفانه ضعف در شناساندن دستاوردهای واقعیت افزوده باعث روبرویی با تهدیدی از اپل و کیت واقعیت مجازی اش شد که در آینده محصول مایکروسافت به صورت گسترده به مشتریان عادی و تجازی معرفی می شود.

پانوس پانای، رئیس دستگاه ها

پانوس پانای مسئولیت ارائه دیدگاه شرکت در دستگاها های سطح بالای سرفس را دارد. او موفق شد تا یک سرفس نا امید کننده را با ارائه دو محصول بهتر به سطح توجهات برساند.

شوق او را می توان در معرفی دستگاه هایی که او در طراحی آنها سخت تلاش کرده را دید. در طول کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ گفت که پدرش به او زمانی که در حال تعمیر تلویزیونی بودند آموخت تا حساسیت و دقت زیادی به خرج دهد. به دلیل موفقیت سرفس، بسیاری از طرفداران می توانند حدس بزنند که سرفس فون احتمالی چگونه خواهد بود.

فیل اسپِنسِر، رئیس اکس باکس

 

اسپنسر فارغ‌التحصیل دانشگاه واشنگتن است و در سال ۱۹۸۸ به مایکروسافت پیوست. او در سال ۲۰۱۴ به ریاست تیم اکس باکس، اکس باکس لایو، اکس باکس موزیک و ویدیو رسید.

او تمرکز اکس باکس را از صرفا پخش رسانه به کنسول اختصاصی بازی تغییر داد. اکس باکس به عنوان موفق‌ترین محصول مایکروسافت شناخته می شود که عامل و فکتور زیرکانه ی آن نیاز دیگر محصولات این شرکت است.

اخیرا او در مورد واقعیت افزوده گفته است که محصول نهایی برای کاربران عادی بین ۵ تا ۱۰ سال دیگر عرضه می‌شود.


مایکروسافت نیز مانند هر شرکت دیگری دچار شکست هایی شده و به موفقیت رسیده است. رهبری و تعیین مسیر برنامه ها در شرکت بسیار حائز اهمیت است چرا که شکت و موفقیت را تعیین می‌کند.

افرادی که در بالا معرفی کردیم بخشی از تیم بزرگ مایکروسافت محسوب می شوند. اگر سوالی از این مدیران داشته باشید به آنها چه خواهید گفت؟

منبع :

WINCENTRAL

  • پنجشنبه 12 مرداد 1396 17:00
  • 3 نظر
  • آرش ابراهیم زاده
  • مقالات
300 پست
آرش ابراهیم زاده
او کارشناسی مترجمی زبان را از دانشگاه آزاد دریافت کرده است. به موسیقی و ادبیات علاقه‌ی وافری دارد و سعی می‌کند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف نوازدگی گیتار و ثبت ایده های نو کند. آرش اکنون نویسنده وب‌سایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
alireza
💔 1 پاسخ دهید پنجشنبه 12 مرداد 1396

دونا سارکر
مفت خور مایکروسافت😕😐

    amin
    💔 0 پاسخ دهید شنبه 14 مرداد 1396

    شعارشم اولویت بر موبایل بوده، فکن اگه نبود چی میش

متین
💔 0 پاسخ دهید جمعه 13 مرداد 1396

جو بلفیوره چی ؟

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , ,

دانلود آهنگ جدید

پنل اس ام اس

ارسال پیامک بلک لیست

پنل اس ام اس رایگان

ارسال بلک لیست

کارشناس رسمی دادگستری

طراحی سایت

افزایش ممبر افزایش ممبر تلگرام