surface-studio-30

کاملا آشکار است که مایکروسافت راه گذشته خود را عوض کرده. اکنون این شرکت برعکس نامش، در عرصه‌ای گام بر می‌دارد که در گذشته زیاد از مایکروسافت سراغ نداشتیم. حال شرکت تماما نرم‌افزاری گذشته، تبدیل به شرکتی شده است که علاوه بر نرم‌افزار، سخت‌افزارهای خود را نیز تولید می‌کند. آخرین سخت‌افزار معرفی‌شده از سوی این شرکت نیز سرفس استودیو نام دارد که در رویداد ۵ آبان ۹۵ معرفی گردید. در ادامه با نقد و بررسی این محصول فوق‌العاده، از دیدگاه سایت ورج(The Verge) با وینفون همراه باشید.

نقد و بررسی ویدیویی سرفس استودیو

دانـلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰P


آخرین رایانه‌ی رومیزی‌ای که داشتم، مربوط به آی‌مک سال ۲۰۰۹ می‌شود. اکنون برای انجام کارهای روزانه‌ام از لپ‌تاپ استفاده می‌کنم که آن را هم به دو نمایش‌گر(Monitor) و یک صفحه‌کلید(Keyboard) و ماوس متصل می‌کنم. ۴۰ سالی می‌شود که رایانه‌های رومیزی تغییر خاصی به خود ندیده‌اند اما، گویی مایکروسافت قصد دارد با سرفس‌استودیو، راه‌و‌روش همیشگی را به طرز هیجان‌انگیزی تغییر دهد.

چندسال پیش، به‌دلیل ظاهر زیبا و شانس آشنایی با سیستم‌عامل مک‌او‌اس، به استفاده از آی‌مک وسوسه شدم اما مانند بسیاری از مردم، نیاز مبرمی به استفاده از رایانه‌های All-in-one نداشتم. البته این قضیه باعث نشده تا توجه من نسبت به سرفس‌استودیو اندکی کم شود. این دستگاه نوع جدیدی از رایانه‌های رومیزی است که شما می‌توانید با تغییر موقعیت صفحه‌نمایش آن، سرفس‌استودیو را تبدیل به تبلتی غول‌آسا برای کارهای طراحی‌تان کنید. اگرچه من طراح عادی‌ای هستم اما در هفته‌ی گذشته از نسخه‌ی ۳۰۰۰ دلاری این دستگاه استفاده کردم و هنوز که هنوز است، نمی‌توانم به یک جمع‌بندی راجع‌به این دستگاه برسم. کاملا روشن است که این دستگاه برای طراحانی ساخته شده که به‌صورت معمول به سراغ خرید Wacom Cintiq می‌روند. اما یک چیزی باقی می‌ماند؛ من واقعا عاشق نمایش‌گر این دستگاه شده‌ام!

در قلب سرفس‌استودیو از صفحه‌نمایش ۲۸ اینچ پیکسل‌سنس(PixelSense) استفاده شده است. واقعا نگاه‌کردن به این صفحه‌نمایش خیره‌کننده است و به‌جرعت می‌توانم بگویم که یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌هایی است که من تابه‌حال استفاده کرده‌ام. توسط این نمایش‌گر نوشته‌ها، ویدیوها و عکس‌ها به طرز خارق‌العاده‌ای طبیعی به‌نظر می‌رسند زیرا شما نمی‌توانید پیکسل‌ها را از یک‌دیگر تفکیک کنید. اگر یک برگ کاغذ را بر روی صفحه‌نمایش قرار دهید متوجه خواهید شد که برگ‌های نشان‌داده‌شده در نرم‌افزار ورد(Word)، درست با برگ‌های واقعی هم‌اندازه هستند. تنها چیزی که می‌توانست صفحه‌نمایش این دستگاه را عالی‌تر از عالی کنید، استفاده از پنل OLED بود؛ درست مانند چیزی که در Lenovo ThinkPad X1 Yoga شاهدش بودیم.

surface-studio-hinge

به‌علت استفاده از نسبت تصویر ۳:۲، وضوح تصویر(Resolution) سرفس‌استودیو برابر است با ۴۵۰۰*۳۰۰۰(۱۹۲ dpi) که نسبت تصویری غیر معمول به‌حساب می‌آید اما این همان نسبت تصویری است که ما در سرفس‌پرو ۴ و سرفس‌بوک شاهدش بودیم. من به‌ دلیل فضای عمودی اضافه‌ای که این نسبت تصویر برای مطالعه و نوشتن ایجاد می‌کند، شیفته‌ی آن شده‌ام. صفحه‌نمایش براق و بازتابنده است اما من در طول استفاده‌ی این دستگاه در دفتر کارم، به مشکلی بر نخوردم.

همین صفحه‌نمایش زیبا، خود یک تبلت غول‌آسا نیز حساب می‌شود. صفحه‌نمایش این دستگاه به‌طرز باورنکردنی‌ای باریک است و درعین‌حال از لمس و حساسیت نسبت به فشاری که در تبلت‌های سرفس سراغ داشتیم، پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت از لولایی برای این دستگاه استفاده کرده که به آن لقب Zero-Gravity داده است و شما می‌توانید تنها با یک انگشت و بدون وارد ساختن فشار زیاد، نمایش‌گر را به بالاترین یا پایین‌ترین موقعیت ممکن حرکت دهید.

اگرچه تنظیم زاویه صفحه‌نمایش بسیار آسان است اما شما می‌توانید صفحه‌نمایش را در هر زاویه‌ای لمس کنید؛ بدون اینکه فشار لمس شما باعث هل‌دادن نمایش‌گر شود. درطول استفاده از این دستگاه، هرگز به‌خود اجازه‌ی نزدیک‌تر‌کردن صفحه‌نمایش برای خواندن مقالات و یا نوشتن را ندادم زیرا به‌قدری صفحه‌نمایش بزرگ است که هیچ نیازی به این کار پیدا نمی‌شود.

بزرگ‌ترین وجه‌تمایز و عامل فروش سرفس‌استودیو حالت تخته‌ی رسم(Drawing Board) است. شما می‌توانید دستگاه را در زاویه‌ای قرار دهید که در آن بیش‌ترین راحتی برای ترسیم دارید. البته این بدین معنا نیست که دستگاه کاملا تخت می‌شود بلکه حداقل زاویه‌ی ممکن برای این دستگاه ۲۰ درجه در نظر گرفته شده است. مایکروسافت می‌گوید که آن‌ها به این دلیل این کار را کرده‌اند که علاوه بر ایده‌آل‌ترین زاویه برای طراحی، از گذاشتن چیزهایی مانند فنجان قهوه بر روی دستگاه و ریختنش جلوگیری کنند.

surface-dial

مایکروسافت برای آسان‌سازی پروسه طراحی، وسیله‌ی جانبی جدیدی را معرفی کرده که قیمتی ۹۹ دلاری دارد. نام این ابزار سرفس دایل (Surface Dial) است. این ابزار که ظاهری مانند توپ هاکی دارد، نیروی خود را از دو عدد باتری (AAA) تعمین می‌کند و قصد دارد نوع جدیدی از دستگاه‌های ورودی را ایجاد کند. البته برای استفاده از این وسیله‌ی جانبی، الزاما نباید سرفس استودیو را خریداری کنید  بلکه، این ابزار می‌توان با هر دستگاهی که دارای بلوتوث است همگام شود اما، مسلما شما بهترین سازش را با آخرین رایانه‌ی رومیزی مایکروسافت تجربه خواهید کرد. نکته‌ی عجیبی که وجود دارد، شامل‌شدن سرفس‌دایل در جعبه‌ی سرفس استودیو پیش‌خریدشده است ولی، مایکروسافت قصد دارد این وسیله را در آینده به‌صورت جداگانه برای خریداران سرفس استودیو به‌فروش برساند.

در حالی که با دست راست خود مشغول به طراحی بودم، سرفس دایل در دست چپ من قرار داشت و حس بسیار طبیعی‌ای را به من منتقل می‌کرد. شما می‌توانید بالای آن ضربه بزنید، به اطراف بچرخانید و یا درحالی‌که بر رویش ضربه می‌زنید، آن را نگاه دارید تا به منوها و کنترل‌ها دسترسی یابید. اکثر کنترل‌ها و منوها، به صورت دایره‌ای در کنار سرفس دایل نمایان می‌شود. اگر شما آن را بالاتر از صفحه‌نمایش قرار دهید، منوها و کنترل‌ها در زیر این وسیله بر روی صفحه‌نمایش نمایان می‌شود.

surface-studio-31

من ساعت‌ها مشغول به طراحی بر روی سرفس استودیو بودم؛ درست مانند کودکان که عاشق نقاشی هستند اما با این وجود، بازهم مانند یک نوجوان غرق جمال این دستگاه بودم که باعث می‌شد بی‌اختیار قلم سرفس از دستم بیافتد. سرفس‌استودیو به طرز ناباورانه‌ای باعث غلیان دوباره‌ی علاقه‌ام به طراحی شد. این دستگاه باعث شد که در هفته‌ی گذشته به‌جای تماشای برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیون، پشت میز خود بنشینم و تنها مشغول به خط‌خطی کردن بر روی صفحه‌نمایش این دستگاه شوم. البته انقدر دیوانه‌ نشده‌ام که تنها برای خط‌خطی کردن بر روی صفحه‌نمایش سرفس استودیو، ۳۰۰۰ دلار پرداخت کنم بنابراین از یک طراح‌ و هنرمند دعوت کردم تا استفاده‌ی بهتری از توانایی‌های سرفس‌ استودیو ببرد. این دستگاه به‌نوعی برای رقابت با Wacom Cintiq displays طراحی شده‌است.

لاورنس من تصویرگر و طراح آزادکاری است که به‌صورت معمول از مک‌بوک پروی ۴ ساله‌ی خود و صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ Wacom Cintiq و در آینده نزدیک سرفس‌بوک، برای طراحی‌هایش در خانه استفاده می‌کند. Mann دو قسمت از یک طرح را در طول مدتی که همراه ما بود طراحی کرد و در آخر بسیار تحت‌تاثیر کارایی سرفس استودیو قرار گرفته بود.

او می‌گوید:

چیزی که مرا مبهوت این دستگاه ساخته این است که مایکروسافت چگونه به این دقت، تجربه‌ی عالی سه دستگاه متفاوت را در سرفس استودیو ارائه کرده است.

منظور Mann از جمله‌ی بالا Cintiq، مک‌بوک پرو و سرفس‌بوک خود است. او باور دارد که دقت قلم بر روی سرفس استودیو قابل‌مقایسه با Wacom Cintiq است اما برای رضایت کامل از سرفس استودیو، او برخی بهبودها را لازم می‌داند. او دوست دارد توانایی چرخش صفحه‌نمایش، قلم‌هوشمند ارگونومیک‌تر و برخی دکمه‌های دیگر به سرفس دایل، برای سرفس استودیو اضافه شود.

studio-drawingstudio-drawing-2۲ تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید توسط Lawrence Mann بر روی سرفس استودیو طراحی گشته است.

surfacestudiogif

 مَن می‌گوید:

به دلیل تکنولوژی‌های متفاوتی که در سرفس‌استودیو به‌کار رفته، ما با برخی از مشکلاتی که در Wacom شاهدش بودیم، طرف نیستیم.

طی گفت‌و‌گویی که در انتها با Maan داشتیم، او از به فکر فرو رفتن برای خرید سرفس‌استودیو سخن می‌گفت. او می‌گوید:

به‌عنوان یک هنرمند و طراح حرفه‌ای که به دنبال به‌روزرسانی دستگاه کارش نیز هست، تا‌به‌اینجای کار سرفس‌استودیو قوی‌ترین گزینه در میان مدعیان هست.

surface-mouse-keyboard-dial

اپلیکیشن‌های مانند Sketchable، جایی هستند که سرفس‌پن(Surface Pen) و سرفس‌دایل(Surface Dial) تازه خودنمایی می‌کنند. شما توسط دایل می‌توانید سایز براش، رنگ و یا جهت بوم را تغییر دهید؛ بدون اینکه در منوهای تودرتو دنبال این گزینه‌ها باشید. این اتفاق واقعا اتفاق خوبی است و شما دیگر برای انجام یک کار ساده نیازی به استفاده از میانبرهای صفحه‌کلید و یا منوها ندارید. من شخصا دوست دارم تا از دایل در بالای صفحه‌نمایش استفاده کنم اما، در آن نقطه دایل از چسبندگی خوبی برخوردار نیست. حتی در زاویه ۲۰ درجه نیز سرفس‌دایل در بعضی مواقع به پایین لیز می‌خورد که باعث حواس پرتی می‌شود.

دیگر نکته‌ی منفی برای سرفس‌دایل، تعداد کم اپلیکیشن‌هایی است که از این وسیله پشتیبانی می‌کنند. در لیستی که مایکروسافت منتشر کرده، تنها نام ۲۰ اپلیکیشن به‌چشم می‌خورد که اکثر آن‌ها نیز کنترل‌های ساده‌ای مانند بزرگ‌نمایی، پیمایش صفحه و یا در بهترین حالت تغییر حجم صدا را در برنامه‌های‌شان قرار داده‌اند. بهینه‌ترین و چشم‌گیرترین استفاده از دایل را می‌توان در اپلیکیشن‌های Sketchable، Drawboard یا Mental Canvas شاهد بود اما، من از پشتیبانی‌نشدن این وسیله در برنامه‌ی فتوشاپ بسیار ناامید شدم. حتی Mann نیز از عدم پشتیبانی Adobe متعجب شده است.

drawing-on-surface-studio

در کنار ویژگی‌های استودیو برای طراحان، این دستگاه یک PC را در قلب خود دارد. نسخه‌ای که ما مورد بررسی قرار دادیم از نسل ششم پردازنده‌ی Core i7 اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه رم، ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی Rapid Hybrid و پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce GTX 980m بهره می‌برد. اگرچه گزینه‌های جدیدتری نیز وجود داشت اما مایکروسافت از نسخه‌ی سال قبل برای کارت گرافیک و پردازنده استفاده کرده است. این قضیه بیش‌تر درباره‌ی استفاده از کارت‌گرافیک سال قبل قابل هضم نیست زیرا معماری پاسکالی که Nvidia در کارت‌گرافیک‌های سال ۲۰۱۶ خود از آن استفاده کرده، فرسنگ‌ها با نسل‌های قبلی خود فاصله دارند. البته شاید دلیل استفاده‌نشدن از این‌ها، آماده‌نبودن‌شان برای سرفس استودیو باشد.

اما به‌دور از این ناخوشی‌ها، هنوز نیز شکی در توانایی سرفس‌استودیو وجود ندارد. اگرچه این دستگاه به‌عنوان یک رایانه‌ی مخصوص بازی طراحی نشده اما سرفس‌استودیو به‌خوبی توانست از عهده‌ی بازی‌هایی مانند گیرز آو وار ۴(Gears of War 4) و فورزا هورایزون ۳(Forza Horizon 3) برآید. البته این بدین معنا نیست که شما این بازی‌ها را در بالاترین تنظیمات بازی خواهید کرد اما شما می‌توانید آن‌ها را با تنظیمات عالی‌ای بازی کنید. همچنین مایکروسافت تکنولوژی Xbox Wireless را به‌صورت بومی در این دستگاه قرار داده است. بنابراین شما می‌توانید از هرنوع دسته‌ی اکس‌باکس که علاقه دارید، برای بازی کردن استفاده کنید. لازم‌به‌ذکر است که این دستگاه از وب‌کمی با کیفیت ۱۰۸۰p بهره می‌برد که از ویژگی Windows Hello نیز پشتیبانی می‌کند؛ یعنی شما می‌توانید توسط چهره‌ی خود وارد سرفس‌استودیو شوید.

 surface-studio-37

اپلیکیشن‌هایی مانند فتوشاپ از پاسخ‌گویی سریعی بر روی این دستگاه برخوردار هستند. رم ۳۲ گیگابایتی این دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا بر روی فایل‌هایی حجیم به‌راحتی کار کنید و از چندوظیفگی خوبی بهره ببرید. اگرچه استفاده‌ی من از رایانه‌ها در حد سبک است و به‌خوبی نتوانستم این رایانه را با بازی‌ها و اجرای چندین برنامه در کنار هم به چالش بکشم. درست مانند رایانه‌های مرسوم، این دستگاه نیز از ۴ درگاه USB 3.0 استفاده می‌کند؛ البته هیچ نشانی از USB-C در این دستگاه نیست. در کنار درگاه‌های USB 3.0، سرفس‌استودیو از یک درگاه SD card، جک هدفون و Mini DisplayPort بهره می‌برد. شما توسط درگاه Mini DisplayPort می‌توانید سرفس‌استودیو را به یک صفحه‌نمایش ثانویه متصل کنید.

از آن‌جایی که سرفس‌استودیو یک All-in-One است، برخی از ویژگی‌ها نیز باید فدا می‌شد.  برای نمونه تمامی درگاه‌ها در پشت دستگاه قرار دارند که همین قضیه باعث شده دسترسی به آن‌ها سخت شود. همچنین این دستگاه یک رایانه‌ی ساکت نیست و صدای چرخش فن به‌صورت مدام به‌گوش می‌رسد. البته حجم این صدا بستگی به‌کاری دارد که شما در حال انجام‌دادنش هستید. اگر در حال اجرای بازی‌های سنگین و یا کارهای پردازش ویدیویی هستید، این صدا افزایش میابد.

surface-stuiod-38

اکثر ویژگی‌هایی که ما در سرفس‌استودیو شاهد هستیم، همان‌هایی هستند که از یک رایانه‌ی All-in-One انتظار داریم. اما این‌جا یک سوال اساسی باقی می‌ماند که مربوط به قیمت دستگاه است. در نسخه‌ی پایه‌ی سرفس‌استودیو ما با قیمت ۲۹۹۹ دلار روبرو هستیم که درست ۲۰۰ دلار از Wacom Cintiq 27 اینچ گران‌تر است. اما شما با پرداخت این ۲۰۰ دلار، یک رایانه‌ی کامل را در اختیار دارید؛ نکته‌ای که برای Wacom Cintiq صدق نمی‌کند. برای طراحان این یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز است. شما هیچ دستگاهی را در بازار مشابه سرفس استودیو پیدا نخواهید کرد. صفحه‌نمایش عالی با نسبت تصویر ۳:۲، پشتیبانی از لمس و سرفس پن، همگی ویژگی‌هایی هستند که این دستگاه را فوق‌العاده ساخته‌اند.

صفحه‌نمایش این دستگاه به‌معنای کامل نبوغ مهندسی سرفس‌استودیو را می‌رساند و من شخصا علاقه دارم که مایکروسافت این صفحه‌نمایش را به‌صورت جداگانه نیز به‌فروش برساند. من دوست دارم سرفس‌بوک خود را به این صفحه‌نمایش متصل کنم. اگر قصد خرید دستگاه با این قیمت را داشته باشمف می‌خوام توانایی ارتقا نیز برای من وجود داشته باشد تا از قدرت گرافیکی بیش‌تری برای انجام بازی‌ها بهره ببرم.

surface-dial-2

البته تلاش مایکروسافت ستودنی است. این شرکت‌ کار نوآورانه‌ای را در بازار رایانه‌های شخصی انجام داده که ما برای سال‌ها شاهدش نبودیم. رونمایی مایکروسافت از سرفس‌استودیو با رونمایی ناامیدکننده اپل از مک‌بوک‌پروهای ۲۰۱۶ مقایسه می‌شوند. با اکثر طراحانی که درباره‌ی سرفس‌استودیو صحبت کردم، این سوال را می‌پرسند که، چرا اپل این کار را انجام نمی‌دهد؟ اپل به‌ طراحان فشار می‌آورد که برای کارهای طراحی آیپد پرو را به همراه قلم انتخاب کنند اما، iOS برنامه‌های مناسبی برای این کار در اختیار ندارد. البته مشخص نیست که آیا شرکت‌هایی مانند Adobe حاضر به بازطراحی برنامه‌های‌شان برای آیپد پرو هستند؛ آن‌هم با همان قدرت که ما در دسکتاپ شاهدش هستیم؟ مایکروسافت به‌خوبی پتانسیل این بازار را درک کرده و اکنون سرفس‌استودیو برای آن‌دسته از کسانی ساخته شده است که حس می‌کنند باید پلتفرم اپل را ترک کنند.

برای خیلی‌ها تغییر سیستم‌عامل از مک‌او‌اس به سوی ویندوز ۱۰ دلهره‌آور است و برای خیلی‌های دیگر تعداد اپلیکیشن‌هایی که از سرفس‌دایل پشتیبانی‌ می‌کنند مهم است. شاید در همین ابتدا، خیلی از استودیو‌های طراحی به استفاده از دستگاه‌های مک ادامه دهند اما اگر مایکروسافت همین راه را ادامه دهد، شاید در آینده‌ی نزدیک خیلی از استودیوهای طراحی به فکر تغییر دستگاه‌های مک‌شان به سرفس استودیو بیافتند.

دیدگاه خود را درباره‌ی این دستگاه با ما در میان بگذارید.

منبع :

THE VERGE

217 پست
كيان زرعكانی
در رشته نرم‌افزار تحصیل می‌کنم. عاشق کد نویسی هستم و خودم رو به یک شاخه خاص محدود نمی‌کنم. آشنایی من با دنیای ویندوز با گوشی لومیا 520 اتفاق افتاد. همین رخ داد باعث شکل‌گیری علاقه من به مایکروسافت شد و امیدوارم مایکروسافت بتونه با خلاقیت‌های خودش، دنیای رو تبدیل به جای بهتری برای زندگی کنه.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
💔 1 پاسخ دهید چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

سلام دوستان. اون نرم افزار که برنامه های نصب شده رو حذف میکنه و مجدد نصب میکنه اسمش چیه؟

💔 10 پاسخ دهید چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

این همه امکانات اما dpiپایین

💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

باسلام شما که زحمت تهیه وپخش اینگونه ویدئو ها را می کشید چه میشد زیر نویس نیز برایش می گذاشتید میدانم در متن اینکاررا کرده اید لیکن اکثرکاربران سایت شما شایدفرصت مطالعه متن را نداشته باشند لیکن حتما ویدئو را تماشا میکنند واگر زیرنویس فارسی داشته باشد بیشتر لذت خواهند بردوبنظرمک سایت حرفه ای برای شما بیشتر مصداق خواهد داشت.

    💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

    سلام دوست عزیز
    خیلی از پیشنهاد خوبتون ممنونم. همیشه کاربرای وینفون باعث افتخار ما بودن و هستن. درباره ی زیرنویس، حرف شما کاملا صحیح هست و خود ما هم در فکر این کار هستیم منتها فرصت زیرنویس تمام ویدیوها رو فعلا نداریم. اما حتما از این پس تلاش می کنیم که ویدیوهای مهم رو به صورت زیر نویس شده در اختیار شما دوستان عزیز قرار بدیم. 😉
    با تشکر از شما

💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵

باور کنید مشکل سر خوردن دایال رو قبل از خوندن مطلب پیش بینی کرده بودم!!!
با این که اولین allo مایکروسافت هست ولی مشکلاتش کم بود
شاید مهم ترینش کمبود برنامه برای پشتیبانی از دایال بود
و صدا فن ها!!! ولی بقیش زیاد اهمیت نداشت

    💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵

    پیش بینی کردن نمیخواست
    تو تمام ویدئو ها واضح بود! ولی هرچی زاویه کمتر میشه کمتر لیز میخوره
    تو خوابیده ترین حالتش خیلی کم لیز میخوره
    ولی خب در هر صورت یه ایراده هرچند کوچیک

Ss
💔 0 پاسخ دهید پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵

چه جالب همین سایت ورجه من تو پبج اینستاگرامش دیدم که بیشتر اخبار رو به مک اختصاص داده ولی خود نویسنده سرفیس بوک داره ولی یک سوال فروش سرفیس پرو و سرفیس بوک جمعا خیلی خیلی بیشتر از مک ها بود امسال ولی چرا توی همه ویدئو ها و عکس میبینیم که کاربران مک دارند؟ راستی خیلی جالبه تمام تبلیغات مایکروسافت و اپل توی فیلم های هالیووده من توی همه فیلما دوتا چیز میبینم یا سرفیس پرو یا مک بوک 😐 واقعا چرا؟؟

    ali
    💔 0 پاسخ دهید جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵

    خوب مشخصه دلیلش چیه اپل خیلی بیشتر از پول خرج تبلیغ و شلوغ بازی خرج می کنه و این تبلیغات رو هم حالت انفجاری انجام می ده مثلأ کافی ۶۰یا۷۰ سایت مرجع پشت سر هم ۱۰ تا ۱۵ خبر و نقد از محصول اپل بکنن مثل بمب می ترکه ولی سرفیس های مایکروسافت اینقدر توپ و خلاقیت های انفجار دارن که نیاز به چنین کار ندارن ولی خوب پول اپل کار خودشو می کنه ولی اگه مایکروسافت بخواد از قدرتش برای این شکل بمب های خبری عمل کنه بسیار قدرتمند تر از اپله

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,