سرفس برندی است که نه تنها برای مایکروسافت بلکه برای کل اکوسیستم ویندوز اهمیت دارد، چرا که پیش از ظهور این برند پیدا کردن یک کامپیوتر ویندوزی با طراحی و کیفیت خوب تقریبا امری نشدنی بود، اما کیفیت مثال زدنی این برند طراحی و کیفیت را در میان دستگاه های ویندوزی معنا کرد. فروش خوب یک محصول علاوه بر کیفیت خوب نیازمند بازاریابی خوب و قدرتمند است، از این رو مایکروسافت توجه ویژه ای به تبلیغات برند سرفس دارد.

از زمان روی کار آمدن ساتیا نادلا میزان هزینه تبلیغات برای محصولات سخت افزاری این شرکت در قیاس با دوران استیو بالمر کاهش یافته است، این شرکت در عوض تمرکز بیشتری روی محصولات نرم افزاری تجاری خود داشته و هزینه زیادی را صرف تبلیغات نرم افزارها، سرویس ها و خدمات خود کرده است، که البته نتیجه این تبلیغ را هم به‌خوبی لمس کرده است. برای مثال مایکروسافت اَژور در گزارشات مالی این شرکت رشد خیره کننده ای داشته و به مهمترین بازوی درآمدی ردموندی ها بدل گشته است.

البته این مسئله به هیچ عنوان به معنی فراموش کردن سخت افزار و اهمیت تبلیغات آن نیست، به بیان دیگر این شرکت در حیطه سخت افزار تمرکز زیادی روی بازاریابی و تبلیغات برند سرفس داشته و تمام قد پشت این برند ایستاده است.

انتخاب سرفس پرو به عنوان تبلت مورد استفاده در لیگ NFL آمریکا، پخش مداوم تبلیغات تلویزیونی در کشورهای مختلف نمونه هایی از این دست هستند، اکنون اطلاعات دقیق تری در مورد میزان هزینه ای که مایکروسافت برای دیده شدن برند سرفس، پرداخت کرده مشخص شده است. براساس گزارش سایت ADWEEK مایکروسافت تنها در هفته گذشته برای تبلیغات تلویزیونی مبلغی در حدود ۱۰.۴ میلیون دلار هزینه کرده است و از این حیث بیشترین هزینه را طی هفته گذشته برای تبلیغات تلویزیونی پرداخت کرده است.

به‌طور دقیق تر باید بگوییم که مایکروسافت در هفته پیش از آن ۹.۹ میلیون دلار برای پخش تبلیغات تلویزیونی برند سرفس هزینه کرده است و این رقم در هفته گذشته به ۱۰.۴ میلیون دلار رسید. یکی از نمونه های جالب تبلیغات تلویزیونی مایکروسافت تبلیغ در میان برنامه پرمخاطب America`s Got Talent بوده، چرا که این شرکت صرفا برای تبلیغ در حین پخش این برنامه رقمی در حدود ۶۰۶.۰۰۰ دلار پرداخت کرده است.

جزییات این هزینه ها را Kantar Media تهیه کرده است، بر اساس این گزارش در مجموع رقمی در حدود ۱۳۵ میلیون دلار هزینه تبلیغات تلویزیونی در تلویزیون ملی آمریکا پرداخت شده، که مایکروسافت در مجموع با پرداخت ۱۰.۴ میلیون دلار بیشترین هزینه تبلیغاتی را در هفته گذشته داشته است.

مایکروسافت شرکتی است که بخش عمده درآمد آن از مشتریان سازمانی نظیر شرکت ها و همینطور دولت های سراسر دنیا حاصل می‌شود، با این حال ظاهرا این شرکت اهمیت مشتریان معمولی را نیز از یاد نبرده است و در تلاش است تا بیش از پیش برند سرفس را در میان کاربران معمولی مطرح کند.

منبع :

ONMSFT

660 پست
محسن توکلی
او لیسانس میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد تهران شمال دریافت کرده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , ,