با پایان یافتن نمایشگاه E3 2017 اکنون زمان بسیار مناسبی است تا عملکرد شرکت ها را در کنفرانس های خبری این رویداد بزرگ دنیای گیمینگ مورد بررسی قرار دهیم، اعداد و ارقام به خوبی می توانند گواهی بر میزان اهمیت و یا تمرکز مخاطبان بر هر محصول باشند. اعداد و ارقام خبر از موفقیت ردموندی ها در این کنفرانس می دهند.

بیایید کمی به گذشته برگردیم،پیش از این در طی کنفرانس E3 2016 با نام رمز Project Scorpio معرفی شد، بر طبق اعلانات این کنسول اولین کنسولی خواهد بود که قادر است بازی های را با کیفیت ۴K واقعی اجرا سازد، و البته در کنار آن از فناوری HDR نیز پشتیبانی خواهد کرد.

این اخبار از یک سو نوید سخت افزاری هیولا را می داد ،و از سوی دیگر پیام آور تجربه ای متفاوت از گیمینگ متمایز با آنچه که تاکنون مشاهده شده بود را در اذهان گیمرها نقش بست.

مجموعه اخبار پیرامون پروژه اسکورپیو شور و هیجان زیادی را در جامعه گیمرها وارد ساخت، به صورت دقیق تر اگر نگاهی به آمار جستجوی گوگل و میزان جستجوی Project Scorpio در گذر زمان داشته باشیم به نتایج جالبی می رسیم.

میزان جستجوی عبارت Project Scorpio به واسطه تب و اشتیاق بالای کاربران در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ و برگزاری نمایشگاه E3 سال پیش جهشی خارق العاده داشته است، پس از نمایشگاه سال گذشته این روند اندکی کاهش داشته تا اینکه جستجو در مورد کنسول ردموندی ها از ماه آوریل سال ۲۰۱۷ مجددا روند رو به رشدی به خود می گیرد و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ و برگزاری نمایشگاه E3 جهشی بزرگ را به خود می بیند.

جستجوی عبارت Project Scorpio پس از مشخص شدن نام نهایی کنسول در نمایشگاه E3 و تعیین نام اکس باکس وان اکس برای آن کاهش می یابد، که علت این امر جستجوی نام جدید این کنسول در موتورهای جستجو است.

حال از منظری دیگر به بررسی میزان استقبال و پیگیری کاربران در مورد اکس باکس وان اکس می پردازیم، اکنون تعداد مخاطبان کنفرانس های خبری شرکت های مختلف در نمایشگاه E3 2017 منتشر شده است، این آمار به خوبی میزان توجه و اهمیت کنفرانس شرکت ها را در میان مخاطبان نشان می دهد.

بر طبق آمار منتشره کنفرانس مایکروسافت بیش از ۱.۱ میلیون مخاطب را در رسانه های مختلف اعم از Twitch و YouTube جذب کرده است، این میزان کنفرانس سال گذشته ۸۱۸۰۰۰ نفر بوده که نشان رشد بسیار خوب تعداد مخاطبان بوده است.

در رتبه بعدی شرکت یوبیسافت قرار دارد، در مجموع ۹۸۶۰۰۰ نفر کنفرانس این شرکت را از طریق رسانه های مختلف مشاهده کرده اند، و دست آخر نیز کنفرانس سونی با ۹۶۲۰۰۰ نفر مخاطب رتبه سوم بیش ترین تعداد بازدید را به خود اختصاص داده است.در ادامه باید یک مسئله را یادآوری کنیم که این اعداد، آمار مخاطبانی است که کنفرانس ها را به صورت زنده تماشا کرده اند، اما موفقیت مایکروسافت به همین جا ختم نمی شود.

پس از اتمام کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 روند رو به رشد رجوع مخاطبان به کانال یوتیوب اکس باکس ادامه داشت و تعداد بازدیدکنندگان از این کانال به بیش از ۲.۳ میلیون نفر رسید، این در حالی است که تعداد بازدیدکنندگان از کانال یوتیوب شرکت سونی حدودا نصف آمار ردموندی ها بوده و تنها ۱.۳ میلیون نفر در این بازه زمانی از کانال یوتیوب این شرکت بازدید کرده اند.

تا اینجا مشخص است که مایکروسافت در جلب توجه کاربران توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اما باید دید آیا استقبال بالای کاربران از کنفرانس و اخبار اکس باکس در نهایت منجر به فروش بیش تر خواهد شد یا خیر؟ پاسخ این پرسش را صرفا گذر زمان مشخص خواهد کرد.

 

منبع :

ONMSFT

727 پست
محسن توکلی نیا
او در رشته میکروبیولوژی به تحصیل پرداخته، اما علاقه وی به دنیای فناوری و به خصوص مایکروسافت، باعث فعالیت وی در این عرصه شده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
نیما
💔 2 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

البته اینو هم در نظر بگیریم که یکی از بازارهای بزرگ دنیای کنسول کشوهای عربی و سایر کشورهای خاور میانه ست و با توجه به اینکه کنفرانس مایکروسافت ساعت مایکروسافت ساعت یک شب بود و کنفرانس سونیُ صدها هزار نفر از جمله خودم کنفرانس مایکروسافت رو دیدند و کنفرانس سونی رو به دلیل وقت نامناسب برای کشورهای خاورمیانه از دست دادن. بهمین دلیل نمیشه گفت آمار بیشتر مایکروسافت به خاطر آمار ارقام بیشتر نشان از بهتر بودن کنفرانسشون بودهُ کما اینکه سونی واقعا نمایش بهتری داشت و تمام وقت کنفرانس رو صرف تریلرهای بازی هاش کردُ اما مایکروسافت نمایشگاه فروش اتومبیل راه انداخته بودُ در حالی که می تونست وقت تلف شده رو صرف دنیای بازی کنه.

    محمود مبارکی
    💔 2 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

    بله بله. شما درست میگی.
    خب تو که اینقد بلدی ، بگو ببینم چنتا ماشین فروخت؟
    اینو اصلا خوندی داداچ؟
    “پس از اتمام کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 روند رو به رشد رجوع مخاطبان به کانال یوتیوب اکس باکس ادامه داشت و تعداد بازدیدکنندگان از این کانال به بیش از ۲.۳ میلیون نفر رسید، این در حالی است که تعداد بازدیدکنندگان از کانال یوتیوب شرکت سونی حدودا نصف آمار ردموندی ها بوده و تنها ۱.۳ میلیون نفر در این بازه زمانی از کانال یوتیوب این شرکت بازدید کرده اند.”
    فرداشم ساعتش نامناسب بود؟
    شاید کلاً عقربه ساعتاشون کجه!!!!

      EX
      💔 1 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

      جوش نیار داداش. پوستت خراب میشه.

        محمود مبارکی
        💔 1 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

        چند سالته کوچولو؟
        پوست من خیلی وقته خراب شده.
        داداشتم نمیشم. سنم بیشتر از اونه که جای داداشت باشم.

      نیما
      💔 0 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

      معلومه تا بحال از یوتویب اجرای زنده ندیدی. حاج آقا وقتی اجرای زنده در یوتیوب به پایان برسه، در برخی صفحات از جمله صفحه اصلی سونی و مایکروسافت، دیگه فیلمش قابل تکرار نیست. این لینک کنفرانس زنده ی سونی. اگه تونستی ببینیش دوستا رو هم خبر کن که باهم تماشا کنید:

      https://www.youtube.com/watch?v=1wcIzn1sFE4&t=3s

      این نشون میده که بعد از پایان کنفرانس کسی نتونسته کنفرانس رو در ساعات بعد از صفحه اصلی سونی تماشا کنه.

      ضمنا خیلی ها اجرای زنده رو از شبکه IGN دیدن. اگه به صفحه IGN بری می بینی کنفرانس سونی بالای ۸۰۰ هزار بیننده داشته، درحالی که مایکروسافت به ۲۰۰ هزار هم نمیرسه. این می تونه نشون بده که آمار و ارقام حتی با وجود ساعات نامناسب پخش برای خاورمیانه باز هم برابری تعداد نمایش سونی و مایکروسافت (بطور زنده) رو نشون میده. هرچند الان دیگه محتوای کنفرانس زنده ی سونی IGN دیگه قابل مشاهده نیست (جالب اینجاست که کنفرانس مایکروسافت در IGN قابل تکراره اما آمارش همونطور که گفتم زیر ۲۰۰ هزاره) و فقط میشه تریلر ها رو در ویدئوهای مجزا بطور جدا جدا یا توسط صفحات دیگه مشاهده کرد. در صفحه گیم اسپات هم آمار تماشای سونی از مایکرو سافت بالاتره. سونی حدود ۶۰۰ هزار و مایکروسافت حدود ۵۰۰ تماشاگر داشته. خلاصه اینکه اول اطلاعاتتو در مورد پخش زنده در یوتیوب بروز رسانی کن، بعد بیا اینجا اظهار نظر کن.
      در ضمن میتونی آمار تماشای کنفرانس های زنده مایکروسافت و سونی رو از IGN در لینک های زیر چک کنی:

      سونی – غیرقابل تکرار با بالغ بر ۸۰۰ هزار بیننده:
      https://www.youtube.com/watch?v=0uCJ1ECokgE

      مایکروسافت – قابل تکرار با کمتر از ۲۰۰ بیننده:
      https://www.youtube.com/watch?v=eYWE1DxD9ws&t=804s

      افشین
      💔 0 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

      عقربه ها کج نیست داداچ. برو همین الان لینک کنفرانس سونی و ماکروسافت رو توی یوتیوب از صفحات رسمیشون چک کن. هیچکدوم قابل پخش نیست. این نشون میده که صفحات پس از اجرای زنده امکان پخش مجدد نداشتن و ساعت پخش تاثیر زیادی روی آمار بازدید داشته. بجای اینکه فکر عقربه های کج مردم باشی به فکر ادعاهای دروغی باش که توی پیامت کپی پیست کردی. عدم قابلیت تکرار کنفرانس ها در صفحات رسمی سونی و اکس باکس نسون میده که این جمله دروغ محضه:

      “پس از اتمام کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 روند رو به رشد رجوع مخاطبان به کانال یوتیوب اکس باکس ادامه داشت و تعداد بازدیدکنندگان از این کانال به بیش از ۲.۳ میلیون نفر رسید”

افشین
💔 0 پاسخ دهید سه شنبه 30 خرداد 1396

جالبه رفتین هرجا مایکروسافت آمارش بالاتر بوده رو گزارش دادین در حالی که همونطور که دوستمون گفت آمار پخش زنده از بزرگترین سایتهای بازی مثل آی جی ان و گیم اسپات رو که در هر دو سونی آمار به مراتب بالاتری داشته رو سانسور کردید. از این سیاست ها نداشته باشید آقا. زشته

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,

دانلود آهنگ جدید

پنل اس ام اس

ارسال پیامک بلک لیست

پنل اس ام اس رایگان

ارسال بلک لیست

کارشناس رسمی دادگستری

طراحی سایت

افزایش ممبر افزایش ممبر تلگرام