کمان Monster Hunter World بسیار دقیق است. با استفاده از این سلاح می‌توانید همزمان با جاخالی دادن، شلیک‌هایی از محدوده متوسط، نه بسیار نزدیک به هیولا و در عین حال نه بسیار دور به آن‌ها داشته باشید. استفاده از این سلاح بسیار ساده و بسیار متنوع است. ضربه زدن به نقاط ضعف هیولاها به اندازه نشانه‌گیری و تیراندازی آسان است و Coating تیرها به کاربران کمان اجازه می‌دهد تا دشمنان خود را فلج یا مسموم کنند.

با این حال، همانند همه کاربران سلاح‌های دیگر، دارندگان تیروکمان نیز نقطه ضعف‌هایی در دفاع فیزیکی دارند. Monster Hunter World یک بازی است که در آن بهتر است از برخورد با هر ضربه‌ای اجتناب کنید و این برای شکارچیانی که از سلاح‌های دوربرد استفاده می‌کنند، نیز صادق است. جاخالی دادن با غلتک‌های متوالی، یکی از کارهایی خواهد بود که به تعدادی بالایی انجام خواهید داد.

تیروکمان یک سلاح عالی برای کسایی که می‌خواهند از یک فاصله ایمن تیراندازی کنند، مناسب نیست. برای وارد کردن ضربات موثر، کاربران کمان باید از فاصله متوسطی با هیولاها وارد نبرد شوند و به طور مداوم از حملات وارده اجتناب کنند. با استفاده درست، کاربران کمان می‌توانند آسیب‌های شدیدی وارد کنند و در آن واحد، به طور مداوم موقعیت خود را تغییر دهند تا از حملات و آسیب‌های هیولا در امان بمانند. اگر با این شرایط می‌توانید کنار بیایید، پس حتما برای یک بارهم که شده از تیروکمان استفاده کنید.

فاصله کافی

مهم‌ترین مفهوم تیروکمان، چیزی است که Monster Hunter World طولانی مدت آن را “فاصله کافی، Critical Distance” می‌نامد. همان طور که در قسمت بالا اشاره کردیم، تیرهای شما هنگامی که از فاصله نه بسیار دور و نه بسیار نزدیک به هدف اصابت کنند، بیشترین آسیب را وارد می‌کنند. با فشار دادن کلیک L2/LT می‌توانید کمان خود را به سمت هدف نشانه بروید تا ببینید که فاصله شما با هدف به چه شکل است؛ اگر فاصله شما با هدف بسیار دور باشد، این نوشته “خارج از محدوده، Out of Range” را نزدیک هدف خواهید دید. هنگامی که وارد محدوده شلیک شدید، نشانه کمان شما به رنگ زرد تبدیل خواهد شد. هنگامی که نشانه کمان شما روی نمایشگر ظاهر شد، آسیب وارده بسیار ناچیز خواهد بود، به خصوص اگر از یک Coating (اثراتی منحصر به فردی هستند که می‌توانید روی کمان‌های خود اعمال کنید تا آسیب وارده به دشمن را بیشتر کند) استفاده می‌کنید، ضربه زدن از این فاصله ممکن است هدر دادن تیر باشد. پیشنهاد ما به شما این است که در این محدوده نمانید و اگر نشانه زردرنگ را مشاهده کردید، بازهم شلیک نکنید و چند قدم دیگر نیز به هدف نزدیک شوید.

پس از اینه چند قدم دیگر به هدف نزدیک شدید (توجه داشته باشید که خیلی هم نزدیک نشوید) یک دایره نارنجی رنگ کوچک‌تر داخل نشانه زرد رنگ کمان مشاهده خواهید کرد. حال، به این می‌گویند “فاصله کافی”. از این فاصله، تیرهای شما آسیب بیشتری وارد می‌کنند، خصوصا اگر نقاط ضعف را هدف قرار دهید. برای به حداکثر رساندن آسیب‌های وارده، سعی کنید که همیشه در فاصله کافی با دشمنان قرار بگیرید. موقعیت، کلید موفقیت شماست؛ نه بسیار دور و نه بسیار نزدیک.

شلیک Power Shot

پس از اینکه یک تیر را شلیک کردید، با فشار دادن کلیک دایره/B همیشه می‌توانید شلیک ثانویه یعنی Power Shot (شلیک با توان قدرتمند) داشته باشید. درحالی که شلیک‌های معمولی، دقیق به نقطه‌ای که به آن نشانه رفته‌اید، اصابت می‌کند، شلیک‌های قدرتی همانند شات گان‌ها (تفنگ‌های ساچمه‌ای) به صورت وسیعی پخش می‌شوند و محیط پهن‌تری را دربر می‌گیرند. این یک ابزار قدرتمند و یک منبع بزرگ آسیب‌های وارده است. برای اینکه بتوانید بیشتر استفاده را از پاور شات‌ها داشته باشید، زمانی که می‌خواهید به هیولایی شلیک کنید، نشانه خود را به سمت وسیع‌تر بدن آن‌ها، یعنی از بغل‌ها بگیرید. این شلیک‌ها در مقابل نقاط ضعف درازی مانند سر و دم برخی از هیولاها بسیار عالی است. هرچند که پاور شات‌ها در برابر هیولاهای بزرگ جثه و پهن مفید است، این شلیک‌ها در برابر هیولاهای لاغری که رو به روی شما ایستاده‌اند، تاثیر بسیاری ندارد.

مدت زمان استفاده دوباره از یک پاور شات پس از شلیک کردن، بسیار طولانی‌تر از شلیک‌های معمولی است. و اگر به طور مدام از این شلیک‌ها استفاده کنید، وقت آن را نخواهید داشت که حملات هیولاها را جاخالی بدهید. همیشه قبل از شلیک پاور شات در نظر داشته باشید که موقعیت شما هم امن و هم کافی باشد تا بتوانید حداکثر آسیب را وارد و حداقل آسیب را دریافت کنید.

شلیک‌های Charge

بلافاصله پس از اینکه کلیک شلیک تیر را فشار دادید، متوجه خواهید شد که شلیک شما شروع به شارژ شدن می‌کند. چارج شات‌ها آسیب‌های بیشتری وارد می‌کنند و Critical Distance آن‌ها نسبت به شلیک‌های معمولی بیشتر است. کمان دارای دو سطح مختلف از شارژ این شلیک‌ها است؛ شارژ ناگهانی کمان این است که شما با شلیک‌های موفق آمیز پشت سرهم، دو سطح مختلف از چارج شات‌ها را شلیک می‌کنید. برای مثال، اگر سه شلیک موفقیت آمیز پشت سرهم داشته باشید، اولین، شلیک معمولی، دومین، چارج شات‌ سطح یک و سومین، چارج شات‌ سطح دو خواهد بود. پس از شلیک چارج شات‌ سطح یک، پاور شات سطح دو آمده شلیک خواهد شد. اما اگر ابتدا چارج شات‌ سطح دو را شلیک کنید، پاور شات سطح سه آمده شلیک خواهد شد. این شلیک‌ها بین همه شات‌ها از جمله شلیک Dragon Piercer قابل اجرا هستند.

البته کاملا امن نیست که در یک مکان بایستید و همه شلیک‌ها را انجام دهید. جاخالی دادن بین شارژ کردن شلیک‌ها، به شما Charging Sidestep را خواهد داد که با آن، شارژ شلیک‌های شما فورا انجام می‌شود. در این بازی، جاخالی دادن یکی از کارهایی خواهد بود که به تعدادی بالایی انجام خواهید داد بنابراین این قابلیت برای کاربران کمان بسیار مفید خواهد بود. شما حتی می‌توانید از این Sidestepها به سمت جلو داشته باشید تا شارژ شلیک‌های شما در این حالت نیز انجام شود.

شلیک Dragon Piercer

Dragon Piercer حمله ویژه کمان است. با فشار دادن کلیک‌های مثلث و دایره/B و Y شما یک شلیک بسیار قوی خواهید داشت که در صورت اصابت به یک هیولا، بدن آن را سوراخ کرده و آسیب‌ها متعددی به آن وارد می‌کند. از شارژ کردن برای این شلیک‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید بنابراین اگر موقعیت مناسبی پیش آمد، کلیک مربوط را فشار و نگه دارید تا شارژ شود و سپس آن را رها کنید و از عملکرد آن شگفت زده شوید. با اینکه هیچ محدودیتی در دفعات استفاده از Dragon Piercerها ندارید اما شارژ شدن و ریکاوری آن بسیار کند انجام می‌شود و اگر نشانه را غلط بگیرید یا هیولا از دید شما خارج شود، نمی‌توانید این شلیک را لغو کنید. از این شلیک‌ها در هنگامی که کاملا مطمئن هستید که هیولا سرجای خود می‌ماند، مثلا هنگامی که هیولا بی هوش یا در تله افتاده است، استفاده کنید. اگر الگوی حملات یک هیولا را بسیار خوب می‌شناسید، قادر خواهید بود که در حین مبارزه (هنگامی که هیولا بی هوش نیست یا در تله نیفتاده است) نیز از این شلیک‌ها استفاده کنید.

به این دلیل که این شلیک‌ها مستقیما از بدن یک هیوا عبور خواهد کرد، موقعیت خود را طوری تنظیم کنید که با شلیک Dragon Piercer، این تیرها از کل بدن آن عبور کند. برای مثال، Dragon Piercer را به سمت سر هیولا شلیک کنید تا به احتمال بالا از کل بدن آن عبور و به دم آن اصابت کند. Dragon Piercer روشی عالی برای هدف قرار دادن بخش‌های ویژه‌ای از یک هیولا به منظور شکستن است و حتی می‌تواند دم آن را قطع کند. سعی کنید از یک زاویه مورب به هیولا شلیک کنید تا آسیب وارده را به حداکثر برسانید.

Arrow Coating

مهم‌ترین آن‌ها، Power Coating است. همان طور که ممکن است حدس بزنید، این ویژگی قدرت شلیک‌های شما را افزایش می‌دهد. اگر به اندازه کافی آمادگی لازم برای هیولایی را که می‌خواهید با آن وارد نبرد شوید، داشته باشید، با عناصری که هیولا نسبت به آن‌ها ضعیف است به نقاط ضعف آن‌ شلیک کنید تا آسیب شدیدی را وارد کنید. از Power Coating در شلیک‌ها خود استفاده کنید تا در شروع نبرد آسیب‌های بسیار شدیدتری وارد کنید. این Coatingها در هر مبارزه به اندازه‌ای ضروری هستند که شما باید پول خود را صرف نگهداری یک انبار از آن‌ها بکنید و در نهایت قسمتی از محل کشت خود را صرف تولید و برداشت Nitroshroom بکنید و با آن‌ها از این Coatingها بسازید. مزایایی که صرف Power Coating می‌کنید، به مراتب بیشتر از هزینه‌هایی است که در قبال آن پرداخت می‌کنید.

به یاد داشته باشید که Coatingهای Poison ،Paralysis و Sleep به هنگامی که فعال هستند، عناصر سلاح شما را غیر فعال می‌کنند.

  • Posion زمانی ارزش دارد که هیولایی که با آن مبارزه می‌کنید، نسبت به سم بسیار آسیب پذیر باشد و یا زمانی که حس ماجراجویی شما گل کاشته و می‌خواهید از سلاح مبتنی بر سمی که ساخته‌اید، استفاده کنید.
  • Paralysis به ویژه برای زمان‌هایی مفید است که با پارتی خود در موقعیت قرار دارید که همه به صورت یکپارچه می‌توانند از آن برعیله هیولا استفاده کنند و یا در مقابل هیولاهایی که بسیار فرار می‌کنند.
  • با تیرهای Sleep Coating این امکان وجود دارد که یک هیولا را با Tranq Bombها اسیر کنید.

یک ترفند نادیده گرفته‌ شده برای غلبه بر محدودیت مقدار Coatingهایی که می‌توانید حمل کنید، این است که مواد اولیه آن را در یک ماموریت به همراه داشته باشید. برای مثال، به علاوه 50 عدد empty phial که می‌توانید در یک ماموریت به همراه داشته باشید، همچنین می‌توانید 20 عدد Nitroshroom و 20 عدد Empty Phial نیز حمل کنید. اگر هر 50 عدد Coatingهای شما تمام شدند، به منوی ساختن بروید و 20تای دیگر بسازید.

مهارت‌های زره‌

هر شکارچی باید توجه ویژه‌ای به مهارت‌های زره خود داشته باشد و کاربران تیروکمان نیاز‌های خاص خود را دارند. کار را با مهارت‌های اصلی حمله، مانند مهارت Critical Eye و آسیب‌های عنصری بسته به نوع سلاح خود شروع کنید. در ادامه توصیه‌هایی برای شما آورده‌ایم.

  • جاخالی دادن، یکی از کارهایی خواهد بود که به تعدادی بالایی انجام خواهید داد و لحظه‌های اجتناب ناپذیری وجود دارند که هیولا شما را مجبور می‌کند که به آن نزدیک‌تر شوید، در این شرایط شما باید با جاخالی دادن‌های کوچک جان خود را نجات دهید. مطمئنا بسیاری از شما حملات اولیه هیولاها را جاخالی داده و ضربه دم آن‌ها را دریافت کرده‌اید. مهارت Evade Window مدت زمانی را که با غلتک کردن ناپدید می‌شوید، افزایش می‌دهد. این مهارت را ارتقاء دهید تا حملات بسیار بیشتری را جاخالی داده و آسیب‌های بسیار کمتری دریافت کنید. مهارت Evade Extender فاصله فیزیکی را که با هر بار جاخالی دادن طی می‌کنید، افزایش می‌دهد. این دو مهارت را باهم استفاده کنید تا جاخالی دادن‌های شما بسیار موثرتر شوند.
  • چارج شات‌ها، پاور شات‌ها و جاخالی دادن سطح استقامت شما را به مقدار بالایی مصرف می‌کنند. باوجود اینکه شما باید سطح استقامت خود را با خوردن غذا، پیش از هر شکار به حداکثر برسانید، اما اغلب اوقات نوار استقامت شما خالی می‌شود. برای خنثی کردن این مشکل، هنگامی که به سطح‌های بالاتری رسیدید، قادر خواهید بود در مهارت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که استقامت را حفظ می‌کنند. مهارت Constitution کاری می‌کند که سطح استقامت شما دیرتر خالی شود. مهارت Stamina Durge نوار استقامت شما را سریع‌تر پر می‌کند که در مبارزاتی که وارد کردن ضربات به تعداد بالا، کلید شکست دادن دشمنان است، بسیار مفید خواهد بود.
  • مهارت Focus مدت زمان شارژ شدن شلیک‌های تیروکمان را کاهش می‌دهد (برای جلوگیری از سردرگمی، با این مهارت شلیک‌های کمان سریع‌تر شارژ می‌شوند، یعنی مدت زمانی که شلیک‌ها بدون مهارت Focus برای استفاده مجدد شارژ می‌شوند، طولانی‌تر از مدت زمانی خواهد بود که شلیک‌ها با مهارت Focus شارژ می‌شوند) که در نسخه‌های پیشین Monster Hunter یک مهارت اساسی برای کاربران کمان بود. اما با سرعت کنونی شارژ شدن شلیک‌های کمان در Monster Hunter World و روش‌های متعددی که کاربران کمان می‌توانند برای شارژ دادن سریع شلیک‌های مختلف استفاده کنند، استفاده از مهارت Focus به شدت کاهش یافته است. استفاده از این مهارت بسیار بد نیست و در برخی موقعیت‌ها مفید ظاهر می‌شود.

بخش پانزدهم از راهنمای Monster Hunter World به پایان رسید. در روزهای آینده منتظر بخش‌های بعدی باشید.

منبع : وینفون
161 پست
رسول امینی
Played My First Game In 2005 Which It Was Resident Evil 4, A Huge Fan Of Video Games And Spend A Lot Of Time On Playing. On My Spare Time I Write Articles For WinPhone
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: ,