_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

مصاحبه با سازندگان Monster Hunter World: Iceborne بازگشت به دنیایی پر از هیولا که این‌بار پوشیده از برف است

در حالی که همین حالا هم عنوان Monster Hunter World یک دنیای غنی و سرشار از ماجراهای مختلف را دارا است، کپکام (Capcom) بیکار ننشسته و با Monster Hunter World: Iceborne می‌خواهد تا حتی دنیای عمیق‌تر را برای کاربران خلق کند. در حالی که این محتوا که در لباس یک DLC خودش را نشان داده، محتوایی در حد یک بازی جداگانه دارد، Iceborne قرار است تا یک اسکپنشن بزرگ و پرمحتوا باشد. با یک دنیای پوشیده از برف، تاکتیک‌ها و باس‌های جدیدی به بازی اضافه شده است. اخیرا این فرصت فراهم شده تا وبسایت Gaming Bolt مصاحبه‌ای با «برت الستن» (Brett Elston)، مدیر بازاریابی این برند داشته باشد و صحبت‌های بسیار جذابی در این مصاحبه مطرح شده است. توصیه می‌کنیم خواندن این مصاحبه را از دست ندهید و با وینفون همراه باشید.

در زمینه طراحی مراحل، تا چه حد Iceborne از ویژگی‌های بازی اصلی نگهداری کرده است؟

خیلی از مکانیک‌ها و المان‌های عمیق که Monster Hunter World معرفی کرده بود هنوز در این بسته هستند. پس چیزهایی مثل طراحی مراحل پرجزئیات و گسترده، صفحه‌ آرایی‌ها، چیزهایی مثل Scoutfly ها هنوز هم در بازی هستند. نقشه جدید، همان‌طور که جلو می‌رود و گسترده‌تر و متفاوت‌تر می‌شود، تبدیل به بزرگ‌ترین نقشه بازی می‌شود. پس حتی چیزهایی که همین الان هم در بازی موجود هستند، مثل Ancient Forest در Monster Hunter World گسترده‌تر از قبل خواهند شد.

اکسپنشن Iceborne چند ساعت محتوای جدید به Monster Hunter World اضافه می‌کند؟

ما واقعا در مورد تعداد ساعت صحبت نکرده‌ایم. چرا که این در مورد هر بازی‌کن فرق می‌کند. یک راه اجباری برای پیشبرد بازی وجود دارد که ساعات زیادی را اضافه می‌کند. بعد این نکته هم هست که، همان طور که اکثر افرادی که Monster Hunter World را تجربه کرده‌اند می‌دانند، افرادی وجود دارند که بازی و تمام چیزی که از آن می‌خواسته‌اند را در عرض ۵۰ ساعت به اتمام رسانده‌اند، و افرادی هم هستند که ۵۰۰، ۶۰۰ ساعت وقت گذاشته‌اند و همه چیز را Grind کرده‌اند. در حال حاضر ما روی این تمرکز کرده‌ایم که محتوای آن بتواند با محتوای Monster Hunter World رقابت کند. تقریبا به اندازه یک بازی کامل دیگر است. پس ما نمی‌گوییم که «فلان ساعت است». هیولاهای بیشتر، سوالات بیشتر و داستان بیشتری دارد. مقدار عظیمی از محتوا و داستان را دارد.

تا کنون شما در مورد کارهای بیشتر شکارچیان صحبت کرده‌اید، مثل استفاده از Slinger در حالی که اسلحه غلاف نیست که خیلی هم کاربردی است. آیا اعمال دیگری هم به بازی فرای آن موردی که اشاره کردید اضافه شده است؟

چیزهایی که ما در E3 نشان دادیم موارد اصلی هستند که ما روی آن‌ها تمرکز کرده‌ایم. ولی همان‌ها احتمالات جدیدی را در بعد گیم‌پلی ایجاد کرده‌اند. مثل چیزی که اشاره کردید، استفاده از slasher. سپس clutch claw هم مورد بعدی است – به شما اجازه می‌دهد تا خودتان را به یک هیولا برسانید، و سپس انواع مختلفی از ضربات را وارد کنید. مثلا این که آن‌ها را به سمت تله بکشید یا آن‌ها را به جایی دیگر پرتاب کنید. این یک رویکرد کاملا جدید نسبت به مبارزات است، یا نسبت به شکارها بهتر است بگویم. چیزهای زیاد دیگری هم است، از اسلحه‌ها گرفته تا کمبوهای مربوط به اسلحه‌ها. هر سبک بازی که داشته باشید، همواره چیزهایی را خواهید دید که پیش خودتان خواهید گفت «این جدید است، این جدید است، این جدید است». چیزهای زیادی برای پیدا کردن وجود دارد.

آیا می‌توانیم انتظار اسلحه‌های جدید و انواع جدید اسلحه را در Iceborne داشته باشیم؟

نه. همان ۱۴ اسلحه. ولی تا جایی که به اسلحه‌ها و کاربرد آن‌ها مربوط می‌شود، clutch claw چیزی است که هر شکارچی آن را با خود دارد. پس هر چیزی که انتخاب می‌کنید این را بدانید که clutch claw را همه دارند.

با توجه به محتوایی که Iceborne عرضه می‌کند، آیا هیچ وقت صحبتی در مورد عرضه آن به صورت یک بازی جداگانه شده بود؟ یک نسخه جدید در مجموعه؟

همیشه قصد این بود تا اکسپنشنی برای Monster Hunter World باشد. ما می‌دانستیم که می‌خواهیم، تا حدی، از سنت اکسپنشن‌های Monster Hunter در گذشته الگوبرداری کنیم. ما این را به مثابه نسخه‌های G سایر نسخه‌ها می‌دانستیم، که در غرب آن‌ها را Ultimate نام گذاشته بودیم. این شبیه به آن‌هاست. پس به جای این که یک نسخه جدید و جداگانه باشد – چرا که ما می‌توانیم با این اکسپنشن عرضه دیجیتالی را نیز به کار ببندیم و به مردم حق انتخاب‌های زیادی بدهیم – اگر شما قبلا با World کار کرده‌اید این یک ارتقای آسان برای شماست، لازم نیست که یک بازی تماما جدید را خریداری کنید. شما فقط باید اکسپنشن جدید را خریداری کنید. ولی اگر یک بازیکن کاملا تازه وارد هستید آن وقت ما برای شما نسخه Master Edition را داریم که شامل World و Iceborne است.

از بازی اصلی در زمینه ایونت‌ها و همکاری‌ها با سازندگان دیگر پس از عرضه پشتیبانی بسیار خوبی به عمل آمد. آیا می‌توانیم انتظار دیدن چنان پشتیبانی را از Iceborne داشته باشیم؟

فکر می‌کنم. وقتی که بازی عرضه شود چیزهای بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهیم داشت. ولی ما یک Monster Hunter عرضه نمی‌کنیم و دستمان را صرفا به آن بند کنیم و بعد هم بیخیال آن بشویم. ما احتمالا بعد از عرضه به سراغ کاری که باید انجام دهیم خواهیم رفت. ما هنوز راجع به چیزی صحبت نکرده‌ایم، هنوز خیلی زود است.

آیا Hoarfrost Reach قرار است یک نقشه بزرگ باشد، یا این که به قسمت‌های مختلفی تقسیم خواهد شد؟

این یک نقشه بزرگ و گسترش‌پذیر است که هر چه در بازی و داستان پیش می‌روید، مکان‌های جدیدی را پیدا خواهید کرد. ولی در گذر زمان تبدیل به یک نقشه غول آسا خواهد شد.

آیا Master rank مثل همان G-Rank است؟ یا این که چیزی شبیه به آن با المان‌هایی متفاوت و نوآوری‌های خاص خودش است؟

مقایسه کردن آن با G-rank کاملا عاقلانه خواهد بود. جایی که زره‌های جدید، ماموریت‌های جدید، اسلحه‌های جدید وجود دارد. پس این جا رنک پایین وجود دارد و رنک بالا، و سپس به Master Rank می‌رسیم. عملکرد آن کاملا شبیه به G-rank است، جایی که قدرت روندی صعودی به خود می‌گیرد: هیولاها سرسخت‌تر می‌شوند، اسلحه‌ها بهتر می‌شوند، و زره، همان طوری باقی می‌ماند. مسلما شبیه به G-rank .

Hoarfrost Reach چقدر بزرگ است؟ برای مثال، چقدر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از تمامی مناطق مربوط به بازی اصلی؟

ابعاد دقیق را نمی‌دانم. تنها چیزی که می‌توانم اکنون بگویم صرفا این است که گسترش ‌پذیر است و وقتی که به انتهای Iceborne برسید، به بزرگ‌ترین ابعاد خودش خواهد رسید. پس چیزی که در World وجود داشت، حالا Hoarfrost بزرگ‌تر از ان خواهد بود.

آیا می‌توانید به ما در مورد فسلفه پشت طراحی هیولاهای Iceborne بگویید به این جهت که این یک لوکیشن جدید است که آب و هوای متفاوتی هم دارد؟

هیولاهایی وجود دارند که مختص آن وضعیت آب و هوایی طراحی شده‌اند. پس ما یک هیولای بزرگ شبیه به موس (گوزن شمالی) که پوشیده از کرک و پشم است را داریم. ما در مورد همه هیولاهای درون بازی صحبت نکرده‌ایم، پس امیدوار هستیم که هیولاهای بیشتری منطبق بر وضعیت آب و هوایی را شاهد باشیم.

آیا وضعیت نابهنجار آب و هوایی تاثیری هم روی گیم‌پلی بازی خواهد داشت؟ اگر بله، می‌توانید برای ما مثالی بزنید؟

خب ما محیط‌هایی پوشیده از برف داریم که با جمع شدن برف در گوشه و کنار آن باعث کند شدن سرعت حرکت شما می‌شود چرا که شما به شکل چشم‌گیری درون برف فرو رفته‌اید. ولی در بازی perkها و مهارت‌های مختلفی وجود دارد تا با چنین شرایطی بهتر بتوانید دست و پنجه نرم کنید. همچنین شاهد مخاطرات طبیعی در بازی خواهیم بود. مثلا حضور روی لبه یک صخره یخی؛ که آن صخره می‌تواند بشکند و شما به پایین پرت شوید. شما خودتان دوباره باید راه خود را برای رسیدن به آن جایی که مسبب پرت شدن شما از راه اصلی به بیرون شده، پیدا کنید. همچنین اگر شرایط خاصی در محیط بازی ایجاد شود، شاهد بهمن هم خواهید بود. آن بهمن می‌تواند شما و هیولا، هر دو را به پایین بکشد. خوشبختانه، این به هیولا صدمه می‌زند، که اتفاق خوشایندی است. ما می‌خواهیم کاری کنیم که بازی طوری نباشد که فقط این حس منتقل شود که «با این جور محیطی طرف هستید.» ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این حس به شما منتقل می‌شود که حسابی در یک دنیای پوشیده از برف و پر از سوراخ سمبه غرق شده‌اید. جایی که قندیل‌های یخی وجود دارد، آن‌ها به پایین سقوط خواهند کرد، جایی که دیوار یخی وجود دارد، آن دیوار خواهد شکست. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که بازی زنده به نظر می‌رسد.

آیا Iceborne آخرین اکسپنشن اساسی و بزرگ برای بازی خواهد بود؟ یا این که شما در آینده برنامه دارید تا اکسپنشن‌های دیگری را هم روانه بازار کنید؟

واقعا ما هنوز راجع به چیزی پس از Iceborne صحبت نکرده‌ایم. ما روی آن تمرکز کرده‌ایم، طبعا روی عرضه آن. Monster Hunter World یک موفقیت مثال زدنی بود، و ما واقعا برای Iceborne هم هیجان داریم. ما همیشه آماده‌ایم تا راجع به Monster Hunter حرف بزنیم، ولی در حال حاضر روی Iceborne متمرکز شده‌ایم.

آیا شما برنامه دارید تا بعد از Iceborne هم هیولاهای جدیدی به بازی اضافه کنید؟ اگر بله، می‌توانید اشاره‌ای به آن‌ها داشته باشید؟

پاسخ این سوال هم در زمره همان «چیزهایی که شاید بعدا انجام دهیم» قرار می‌گیرد.

منبع :

GAMINGBOLT

48 پست
دانیال اصفهانی
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,