Microsoft-Research

Microsoft Research یا همان واحد تحقیقات مایکروسافت همیشه با پیشرفت های غیرمنتظره اش در منظر عموم شناخته شده است. اگر مایکروسافت جزء ۱۰ شرکت برتر خلاق قرار دارد، به لطف همین واحد تحقیقات است. اما همیشه یک ایراد بزرگ به واحد تحقیقات مایکروسافت وارد بوده است؛ حاصل اکثر تحقیقات این واحد به دست مردم نمی رسد یا دیر می رسد. امروز بلومبرگ مقاله ای در این رابطه نوشت که چگونه مایکروسافت می خواهد در آینده این روند را تغییر دهد. اما چگونه؟

مایکروسافت درون واحد تحقیقاتی اش گروه جدیدی با نام MSR Next تشکیل داده است که بر روی پروژه هایی که تاثیر بیش تری بر روی شرکت می گذارند، کار می کنند. این در حالی است که قسمت دیگر مایکروسافت ریسرچ به دنبال پیدا کردن راه های مهم مشارکت در ساخت محصولات مایکروسافت است. اکنون ساتیا نادلا واحد تحقیقاتی شرکت تحت مدیریتش را به سمتی هدایت می کند که مستقیما با دیگر واحد های محصولات درون شرکت تعامل داشته باشند.

این گزارش بیان کرده است مشکل بزرگ مایکروسافت این است که اغلب اوقات حتی نتیجه امیدوار کننده ترین تحقیقات هیچ گاه در محصول نهایی این شرکت دیده نمی شود، تا زمانی که یکی از رقبا چیزی شبیه به آن را بسازد. جیم گری، دانشمند و پژوهشگر فقید مایکروسافت ریسرچ و برنده جایزه تورینگ، در اواخر دهه ۹۰ میلادی یکی از اولین برنامه های مدرن نقشه برداری دیجیتال را طراحی کرد. بیل گیتس، نرم افزار TerraServer را در کنفرانسی در سال ۱۹۹۸ به عموم نشان داد و تشویق و تمجید همگان را برانگیخت. پس از آن وقتی گوگل مپس در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، گیتس به یادآورد چه گوهر گران بهایی درون شرکت داشته است و سفارش داد نسخه مایکروسافتیِ نقشه ظرف ۱۰۰ روز ساخته شود. این فقط یک نمونه از نتایج تحقیقات مایکروسافت ریسرچ بود که نادیده گرفته شد. امیدواریم در آینده این نتایج سریع تر در محصول نهایی نمایان شوند.

منبع :

MICROSOFT NEWS

184 پست
میلاد مقدس
دانشجو، علاقه مند به هر شرکتی که برای پیشرفت تکنولوژی تلاش می کنه.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
Devil Dead
💔 0 پاسخ دهید چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴

“پس از آن وقتی گوگل مپس در سال ۲۰۰۵ معرفی شد، گیتس به یادآورد چه گوهر گران بهایی درون شرکت داشته است و سفارش داد نسخه مایکروسافتیِ نقشه ظرف ۱۰۰ روز ساخته شود.”
جای تامل داره واقعا …

برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , ,