باز هم Mortal Kombat از راه رسیده. این بار با یک نسخه کاملا جدید و ویژگی‌های بهبود یافته آمده تا از تمام نسخه‌های گذشته خود بهتر و درخشان‌تر عمل کند. قطعا این بازی برای رسیدن به چنین هدفی باید ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی داشته باشد تا بتواند نسبت به نسخه‌های گذشته خود بهتر به نظر برسد. به همین دلیل من در ادامه ۱۵ ویژگی جذاب این بازی را که می‌تواند وجه تفاوت آن با نسخه‌های گذشته سری Mortal Kobmat باشد را بریتان آماده کرده‌ام. با وینفون همراه باشید.

آیا شما هم با من هم عقیده هستید که هیچ چیز مثل نسخه تازه‌ای از سری Mortal Kombat به روح و جان ما نمی‌چسبد و هیچ چیز مثل آن نمی‌شود؟ البته که درست مانند هر سال و درست مانند هر نسخه تازه از این سری، ما یک سری شخصیت جدید در این بازی داریم اما این وسط یک چیز ویژه هم وجود دارد، چیزی که درمورد این سری کاملا متفاوت است. این سری همیشه به طور غیر قابل باوری از بقیه بازی‌ها و رقیبان خود در این سبک سر بوده و بسیار بسیار لذت بخش و جذاب عمل کرده. چیزی که من سعی دارم درمورد این سری بگویم در واقع این است که همیشه فوق العاده بوده و همیشه توانسته سطح بسیار بالای خودش را در تمام نسخه‌های خود حفظ کند و آن را همانطور که بوده، نگه دارد. Mortal Kobmat 11 در چند قدمی ما است و اکنون دیگر هیجان ما برای تجربه آن به بیشترین میزان خود در این چند ماهی که از معرفی آن گذشته، رسیده است. همه ما دوست داریم هر چه زودتر این شاهکار بی نظیر را دوباره در دست بگیریم و لحظات هیجان انگیز خود را با آن بسازیم. با در نظر گرفتن تاریخ عرضه این بازی که اکنون فاصله چندان زیادی با آن نداریم، همانطور که پیش از این بدان اشاره کوتاهی داشتم، در این مقاله سعی بر این داریم که نگاهی داشته باشیم به ۱۵ ویژگی بزرگ و برتر این بازی که پیش روی ما قرار دارد. پس کمربندهای خود را محکم ببندید تا ماجراجویی خود را اکنون آغاز کنیم.

این مقدار کاملا به اندازه و مشابه مدت زمانی است که بخش کمپین سایر بازی‌های اخیر استودیوی Nether Realm این اواخر داشته‌اند که برای چنین عنوانی که در سبک مبارزه‌ای جریان دارد، بسیار هم کافی و مناسب به نظر می‌رسد و جای هیچ گله و شکایتی از مدت زمان آن وجود ندارد.

۱. داستان پردازی

Mortal Kombat 11 به طور کاملا مستقیم رویدادها و اتفاق‌های نسخه گذشته خود را دنبال خواهد کرد. Shinnok شکست خورده و Raiden نیز سعی بر این دارد که با شکست دادن تمام دشمنان خود و از بین بردن آن‌ها از Earthrealm محافظت کند. در عین حال نیز نگهبان زمان، یعنی Kronika نیز به خاطر مداخله Raiden در جریان زمان و دست بردن در آن، به دشمنی با وی برخواسته و اکنون به خون او تشنه است. این در حالی است که در عین حال وی در حال انجام این تلاش نیز هست که نظم و آراستگی را هم به تمام سرزمین‌ها بازگرداند.

۲. فهرست شخصیت‌های جدید و قدیمی

فرانچایزهای بسیار کمی در کل تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد که مانند سری Mortal Kombat چنین لیست پایدار و به هم پیوسته‌ای از شخصیت‌ها را در اختیار داشته باشند. به همین ترتیب و همانطور که در تمام نسخه‌های گذشته این سری نیز تا به حال دیده شده Mortal Kombat 11 نیز در ادامه این روند قرار است تا جایی که در توان دارد، این مسیر را ادامه دهد و به همین شکل آن را پیگیری کند. شخصیت Geras که یک شخصیت تازه وارد است، برای این بازی به معرض معرفی گذاشته شده؛ وی دست راست Kronika است و از این قابلیت برخوردار است که زمان را دستکاری کند و از حمله‌هایی استفاده کند که با استفاده از شن و ماسه انجام می‌شوند. البته بی شک یک سری شخصیت آشنا نیز در این بازی حضور پیدا خواهند کرد که شامل شخصیت‌های دوست داشتنی و خاطره انگیزی نظیر Scorpion, Sub-Zero, Raiden, Johnny Cage, Cassie Cage, Jacqui Briggs, Kotal Kahn, D`Vorah, Kabal, Jade, Sonya Blade, Baraka, Kano و همینطور Skarlet می‌شوند. البته این نکته را نیز باید خاطر نشان کنم که یک شخصیت دیگر به اسم Shao Kahn نیز برای حضور در Mortal Kombat 11 تایید شده اما بسیار عجیب است که قرار شده در انحصار کسانی که این بازی را پیش خرید می‌کنند، باشد تا فقط این افراد قادر به استفاده از او باشند.

۳. مدت زمان انجام بازی

استودیوهای بازی‌ سازی Nether Realm جز معدود استودیوهای بازی سازی است که به طور دنباله‌دار و پیوسته، همیشه به ارایه و عرضه بازی‌های مبارزه‌ای با کمپین‌ها و بخش‌های داستانی بسیار جذاب پرداخته است و همیشه هم این روند را ادامه داده است. بنابراین با توجه به این موضوع، دیگر جای هیچ غافلگیری نیست که شور و هیجان بسیار زیادی پیرامون بخش داستانی و کمپین عنوان به شدت مورد انتظار پیش روی Mortal Kombat 11 وجود داشته باشد. توسعه دهندگان و سازندگان این بازی خودشان تایید کرده‌اند که بخش کمپین عنوان Mortal Kombat 11 قرار است حدود ۸ ساعت به طور بیانجامد. این مقدار کاملا به اندازه و مشابه مدت زمانی است که بخش کمپین سایر بازی‌های اخیر استودیوی Nether Realm این اواخر داشته‌اند که برای چنین عنوانی که در سبک مبارزه‌ای جریان دارد، بسیار هم کافی و مناسب به نظر می‌رسد و جای هیچ گله و شکایتی از مدت زمان آن وجود ندارد. در چنین مدت زمانی می‌توان یک داستان پردازی و روایتی جذاب خلق کرد که در خور نسخه جدیدی از سری Mortal Kombat باشد. اما با این حال هنوز هم باید صبر کنیم و ببینیم تیم توسعه دهنده این بازی چه چیزی در این بخش برای ما آماده کرده‌اند و قرار است چه چیزهایی را برایمان رونمایی کنند.

جدیدترین نسخه این سری که Mortal Kombat 11 نام گرفته، یک سری مکانیزم و ویژگی‌ جدید را هم در معرض معرفی قرار می‌دهد که برای معرفی آن‌ها اول از ویژگی جدید Fatal Blow آغاز می‌کنیم. این ویژگی در واقع یک حرکت جدید و به شدت قدرتمند و مرگبار است که وقتی که سلامتی شما پایین‌تر از ۳۰ درصد است، می‌توانید از آن استفاده کنید تا از این موقعیت سخت رهایی پیدا کنید و خودتان را خلاص کنید.

۴. Fatality های کاملا جدید

ضربات نهایی، تمام کننده یا همان Fatality ها در Mortal Kombat 11 تغییر پیدا کرده‌اند. این بازی با کنار گذاشتن صحنه‌های X-ray مانند که استخوان‌های خورد شده و همینطور ارگان‌های سوراخ شده بدن را به ما نمایش می‌داد، صحنه‌های دیدنی و شات‌های حرکت آهسته از پخش شدن خون و اعضای داخلی بدن شخصیت‌ها را به گوشه و کنار محیط بازی به ما نمایش خواهد داد که با جزئیات باور نکردنی رندر شده‌اند و معمولا در زمان به انجام رسیدن یک سری از ضربات و حرکات تمام کننده بی نظیری که تا به حال هیچ کس ندیده، به تصویر کشیده خواهند شد. این ضربات نهایی، تمام کننده یا Fatality شامل حرکات و ضربات منحصر به فرد برای تک تک شخصیت‌های حاضر در این بازی خواهند بود که هر یک به شکل و شیوه خاص خودشان این حرکات را انجام خواهند داد.

۵. ضبط صدا و افکت‌های صوتی

عنوان Mortal Kombat برای اولین بار شاهد حضور صداپیشه‌های جدیدی خواهد بود که در نقش شخصیت‌های نام آشنا ایفای نقش خواهند کرد. شخصیت Scorpion اکنون توسط Ron Yuan صداپیشگی شده است که جایگزین Patrick Seitz شده است. این در حالی است که Ronda Rousey جایگزین Jennifer Hale در نقش Sonya Blade شده است. Vic Chao نیز که شخصیت‌های متعددی از جمله Goro, Kenshi و همینطور Triborg را صدا پیشگی کرده است، نیز در صداپیشگی نسخه جدید این سری مشارکتی نداشته تا تغییرات گسترده Mortal Kombat 11 در این بخش نسبت به نسخه‌های گذشته این سری، بسیار پررنگ‌تر و محسوس‌تر از سایر بخش‌های آن باشد. با این حال تعدادی هم دوباره در Mortal Kombat 11 حضور پیدا کرده‌اند تا دوباره به این سری بازگردند. از این دست می‌توان به Troy اشاره کرد که باز هم شخصیت Shinnok را تصویر سازی کرده است. Steven Blum نقش خود به عنوان Sub-Zero را همچنان حفظ کرده و همچنین علاوه بر آن، وظیفه صداپیشگی Baraka را نیز عهده دار شده است و همینطور Richard Epcar نیز بار دیگر در نقش Raiden در این بازی ظاهر شده است و Jamieson Price نیز همچنان گوینده این بازی است تا صدای خاطره انگیز آن همچنان در گوش‌های ما طنین انداز شود.

۶. ویژگی Fatal Blow

جدیدترین نسخه این سری که Mortal Kombat 11 نام گرفته، یک سری مکانیزم و ویژگی‌ جدید را هم در معرض معرفی قرار می‌دهد که برای معرفی آن‌ها اول از ویژگی جدید Fatal Blow آغاز می‌کنیم. این ویژگی در واقع یک حرکت جدید و به شدت قدرتمند و مرگبار است که وقتی که سلامتی شما پایین‌تر از ۳۰ درصد است، می‌توانید از آن استفاده کنید تا از این موقعیت سخت رهایی پیدا کنید و خودتان را خلاص کنید. با این حال شاید به فکرتان رسیده باشد که پس هر زمانی که سلامتیتان به زیر ۳۰ درصد رسید، می‌توانید از آن استفاده کنید اما باید اعلام کنم که این طور نیست و شما در طول هر مبارزه فقط یک بار می‌توانید از ویژگی Fatal Blow استفاده کنید.

Mortal Kombat 11 یک سیستم شخصی سازی نیز برای شخصیت‌های خودش قرار داده است که به شما این اجازه را می‌دهد که شخصیت‌های حاضر در این بازی را مطابق با سلیقه و نظر خودتان شخصی سازی کنید و حرکات، سلاح‌ها و لباس‌ها و تجهیزات آن‌ها را شخصی سازی کنید. شخصیت‌های شخصی سازی شده می‌توانند در مبارزات و رقابت‌های آنلاین نیز حضور پیدا کنند و شما به همان شکل می‌توانید با آن‌ها به انجام مبارزه بپردازید.

۷. ویژگی‌های Flawless Block و Krushing Blow

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که برای اولین بار به جدیدترین نسخه Mortal Kombat راه پیدا کرده، ویژگی Flawless Block است که شاید کارایی آن دیگر کاملا از نام آن پیدا باشد. این ویژگی در زمانی که حمله‌ای به سمت شما در حال انجام شدن است، باید با زمانبندی مناسب به بلاک کردن آن بپردازید که بدین ترتیب فرصت بسیار بسیار مناسبی برای ضد حمله در اختیار شما قرار خواهد داد تا ضمن بلاک کردن ضربه حریف، حمله محکم و سنگینی به او پاسخ دهید. همچنین دیگر ویژگی جدیدی که به Mortal Kombat 11 اضافه شده نیز Krushing Blow است که یک سری حرکات منحصر به فرد متنوع و مختلف هستند که فقط در زمانی که درخواست‌های معینی به انجام برسند، به نمایش در خواهند آمد (که بسته به حرکتی که در حال انجام شدن هست نیز قابلیت تغییر پیدا خواهند کرد).

۸. شخصی سازی

Mortal Kombat 11 یک سیستم شخصی سازی نیز برای شخصیت‌های خودش قرار داده است که به شما این اجازه را می‌دهد که شخصیت‌های حاضر در این بازی را مطابق با سلیقه و نظر خودتان شخصی سازی کنید و حرکات، سلاح‌ها و لباس‌ها و تجهیزات آن‌ها را شخصی سازی کنید. شخصیت‌های شخصی سازی شده می‌توانند در مبارزات و رقابت‌های آنلاین نیز حضور پیدا کنند و شما به همان شکل می‌توانید با آن‌ها به انجام مبارزه بپردازید اما در حالی که شخصی‌ سازی‌های ظاهری که در تجهیزات شخصیت‌ها انجام شده‌اند، در مبارزات آنلاین نیز وجود خواهند داشت، هرگونه تغییری که از طریق افزودن موارد جدید به آمار و ارقام شما اضافه شود، محاسبه نخواهد شد و به حساب نخواهد آمد. حال که صحبت‌ از ابزارها و افزونه‌ها شد، بد نیست در ادامه به مطالعه ویژگی دیگر Mortal Kombat 11 بپردازید تا بیشتر با این ویژگی‌ها آشنایی پیدا کنید.

۹. ابزارها

به جز همه ویژگی‌ها و خصوصیاتی که درمورد این بازی تا به حال به شما گفته شده، یک سری ابزار قابل باز شدن هم در این بازی برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت که شما می‌توانید با آن‌ها شخصیت‌های خود را در Mortal Kombat 11 تجهیز کنید اما یک نکته کوچک این جا وجود دارد که باید بدان پرداخته شود. همه ابزار و وسایل ظاهری خواهند بود و به هیچ وجه روی گیم پلی تاثیر گذار نخواهند بود و هیچ تاثیری روی آن نخواهند گذاشت. ابزار هم به پرداخت‌های درون برنامه‌ای گره خورده‌اند اما با این وجود، سازندگان و توسعه دهندگان این بازی اظهار کرده‌اند که حداقل قرار نیست هیچگونه لوت باکسی در این بازی وجود داشته باشد که خودش جای خوشحالی و قدردانی از سازندگان این بازی را دارد.

در حالی که ابزاری که شما در این بازی مورد استفاده قرار می‌دهید روی گیم پلی بازی تاثیر خاصی نمی‌گذارند، اما هنوز هم می‌توانید شخصیت‌های این بازی را توسط افزونه‌ها تجهیز کنید که البته این‌ها مثل ابزار قبلی نیستند و روی گیم پلی بازی تاثیر گذار خواهند بود. افزونه‌ها به چند روش می‌توانند گیم پلی را تحت تاثیر قرار دهند، مثل این که حرکات چطور انجام شوند و یا این که زمان ریکاوری چطور کار کند.

۱۰. افزونه‌ها

در حالی که ابزاری که شما در این بازی مورد استفاده قرار می‌دهید روی گیم پلی بازی تاثیر خاصی نمی‌گذارند، اما هنوز هم می‌توانید شخصیت‌های این بازی را توسط افزونه‌ها تجهیز کنید که البته این‌ها مثل ابزار قبلی نیستند و روی گیم پلی بازی تاثیر گذار خواهند بود. افزونه‌ها به چند روش می‌توانند گیم پلی را تحت تاثیر قرار دهند، مثل این که حرکات چطور انجام شوند و یا این که زمان ریکاوری چطور کار کند. به عنوان مثال می‌توان گفت که Skarlet می‌تواند افزونه‌ای دریافت کند که از طریق آن می‌تواند از خون، سلامتی بیشتری به دست بیاورد که قطعا جذاب خواهد بود. نمونه‌های دیگر آن را می‌توانید خودتان در زمان انتشار بازی مشاهده کنید.

۱۱. سرعت

پس از این که گیم پلی Mortal Kombat 11 به طور کامل در ماه ژانویه سال گذشته به نمایش گذاشته شد، نگرانی‌های زیادی درمورد سرعت و حرکات این بازی به وجود آمد. به هر حال از آن زمان به بعد، سرعت گیم پلی بازی در مرحله تست و نسخه آزمایشی (بتا) آن افزایش پیدا کرد و آن عده از کسانی که موفق به تجربه این بازی شدند، تغییرات به وجود آمده را مورد پذیرش قرار دادند و از آن‌ها کاملا راضی بودند. در واقع توسعه دهندگان و سازندگان این بازی تایید کرده‌اند که سرعت گیم پلی این بازی در نسخه نهایی آن قرار است از این هم بیشتر باشد و سریع‌تر خواهد بود.

۱۲. پشتیبانی پس از عرضه

بدیهی است که عنوانی نظیر Mortal Kombat 11 که چنین بازی مورد انتظاری است که طرفداران آن مدت‌های زیادی انتظار عرضه آن را کشیده‌اند، محتویات زیاد و قابل توجهی پس از عرضه خود آماده کرده باشد که طبق اظهارات تیم توسعه دهنده این بازی یعنی استودیوی Nether Realm همه آن‌ها توسط این تیم برنامه ریزی شده و آماده هستند. برای شروع اعلام این برنامه‌ها باید اظهار کنم که قرار است شش شخصیت اضافی دیگر نیز به این بازی از طریق بسته‌های الحاقی (DLC) به لیست شخصیت‌های آن اضافه شود. در عین حال هم توسعه دهندگان این بازی ادعا کرده‌اند که یک سری ویژگی خارق العاده دیگر نیز به این بازی پس از عرضه آن، اضافه خواهد شد اما در حال حاضر ما هیچ سرنخ خاصی نداریم که منظور آن‌ها از این گفته‌ها چیست و این ویژگی‌ها دقیقا چه چیزهایی می‌توانند باشند. بنابراین در حال حاضر تنها کاری که از دست ما بر می‌آید این است که منتظر بمانیم و ببینیم تیم توسعه دهنده این بازی به جز این‌ها چه برنامه‌هایی برای پشتیبانی پس از عرضه این بازی در نظر گرفته است.

عنوان Mortal Kombat 11 روی موتور گرافیکی Unreal Engine 3 ساخته شده است؛ درست خواندید، Unreal Engine 3 نه 4. نکته جالب و قابل توجهی که اینجا وجود دارد این است که این نسخه شخصی سازی شده این موتور است. موتوری که توسط استودیوی Nether Realm به خوبی و شدیدا شخصی سازی شده است آن‌ها این موتور را بهبود بخشیده‌اند تا میزبان آخرین نسخه از سری خاطره انگیز Mortal Kombat باشد.

۱۳. موتور گرافیکی بازی

عنوان Mortal Kombat 11 روی موتور گرافیکی Unreal Engine 3 ساخته شده است؛ درست خواندید، Unreal Engine 3 نه 4. نکته جالب و قابل توجهی که اینجا وجود دارد این است که این نسخه شخصی سازی شده این موتور است. موتوری که توسط استودیوی Nether Realm به خوبی و شدیدا شخصی سازی شده است آن‌ها این موتور را بهبود بخشیده‌اند تا میزبان آخرین نسخه از سری خاطره انگیز Mortal Kombat باشد. این استودیو ادعا کرده که نسخه‌ی شخصی سازی شده آن‌ها از موتور گرافیکی Unreal Engine 3 بسیار منحصر به فرد و حماسی است. با این حال جالب است که بدانید نسخه موبایلی Mortal Kombat 11 قرار است روی موتور گرافیکی Unreal Engine 4 به اجرا برسد.

۱۴. نسخه نینتندو سوییچ

زمانی که استودیوی Nether Realm اعلام کرد که عنوان Mortal Kombat 11 روی نینتندو سوییچ نیز منتشر خواهد شد و تاریخ عرضه آن را نیز اعلام کرد، مورد تعجب و شگفتی عده زیادی از مردم و کاربران و همینطور طرفداران سر سخت و قدیمی این سری محبوب شد. طبق اعلام توسعه دهندگان این بازی، نسخه نینتندو سوییچ آن نیز همزمان با سایر نسخه‌ها به انتشار خواهد رسید و در دسترس این عده از افراد هم قرار خواهد گرفت. وظیفه ساخت و توسعه این نسخه از بازی را نیز استودیوی Shiver بر عهده خواهد داشت و Nether Realm نیز در این رابطه ادعا کرده که این نسخه از بازی توانایی اجرا با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه را خواهد داشت. برای دستیابی به این میزان، آن‌ها مجبور شدند از سایر بخش‌های بازی صرف نظر کنند و به خاطر داشتن نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه، آن‌ها را قربانی کنند. تیم سازنده نسخه نینتندو سوییچ این بازی در این رابطه تایید کرده که این نسخه از این بازی مبارزه‌ای جغرافیای کم‌تر و محدودتری خواهد داشت.

۱۵. نسخه رایانه شخصی

هر زمانی که نسخه رایانه شخصی بازی‌های استودیوهای Nether Realm مورد تایید قرار گرفته‌اند، آن‌ها کارنامه زیاد درخشان و قابل افتخاری از خودشان به نمایش نگذاشته‌اند و عملکرد با ثباتی از خودشان نشان نداده‌اند اما با این حال هنوز هم به نظر می‌رسد که آن‌ها در حال برداشتن قدم‌های تازه‌ای هستند تا اطمینان حاصل کنند که این اتفاقات در Mortal Kombat 11 دیگر رخ نخواهند داد و تکرار نخواهند شد. نسخه رایانه شخصی این بازی مبارزه‌ای مورد انتظار توسط تیم پورت کننده لهستانی QLOC برای این پلتفرم پورت خواهد شد. اتفاقا QLOC همان تیمی است که کار پورت نسخه رایانه شخصی عنوان Mortal Kombat XL را به انجام رسانده بود (که نسخه عظیم‌تر نسخه رایانه شخصی عنوان Mortal Kombat X بود). البته این تیم پیش از این به خاطر پورت نسخه رایانه شخصی عنوان Injustice 2 روی این پلتفرم، موفق به کسب اعتبار برای خودش شده بود که از پس این کار هم به خوبی بر آمده بود و بدون وجود مشکل آنچنان بزرگی این کار را به انجام رسانده بود.

منبع :

GAMINGBOLT

745 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,