عنوان NASCAR Heat 3 ویژگی‌های بهود یافته زیادی به همراه خود خواهد داشت و تمرکز زیادی روی مسابقات خاکی یا همان dirt racingها خواهد داشت. در بخش career mode این بازی، بازی‌بازان کار خود را با تور بزرگ Xtreme Dirt آغاز خواهند کرد و سپس راه خود را به سمت مسابقات ملی NASCAR ادامه خواهند داد. برای این که اطلاعات بیشتری از همه این اطلاعات جدید و روند توسعه این بازی به دست بیاوریم، برایتان مصاحبه‌ای با سازندگان این بازی تدارک دیده‌ام که در آن تهیه کننده اجرایی این بازی، سین ویلسون ( Sean Wilson)، به سوالات پاسخ می‌دهد. با وینفون همراه باشید.

در بخش career mode این بازی، بازی‌بازان کار خود را با تور بزرگ Xtreme Dirt آغاز خواهند کرد و سپس راه خود را به سمت مسابقات ملی NASCAR ادامه خواهند داد.

به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی در روند ساخت و توسعه این بازی روی مسابقات خاکی بوده است. چرا تصمیم گرفتید به این مسیر بروید؟

دلایل متعددی وجود داشت. اول از همه، ما مسابقات خاکی را سال گذشته به این سری اضافه کردیم (در پیست Eldora). زمانی که حالت Camping World Truck Series را اضافه کردیم، کمی به محبوبیت رسیدیم. Eldora یکی از محبوب‌ترین پیست‌ها و مسیرهای آنلاین بود. دوما، مسابقات خاکی تنوع خوبی به مسابقات معمولی خسته کننده می‌بخشد که بسیار هم لذت بخش است. پیست‌ها از نظر بصری متقاعد کننده‌اند و برای این که شما با موفقیت آن‌ها پشت سر بگذارید، نیازمند یک سری مهارت مختلف هستند. همچنین ما می‌دانستیم که می‌خواهیم بخش Career mode خود را ارتقاء دهیم که مسابقات خاکی می‌توانست به خوبی این کمبود را جبران کند و تغییری که ما می‌خواستیم را به وجود بیاورد. در زندگی واقعی هزاران هزار راننده کار خود را از پیست‌های خاکی شروع می‌کنند بنابراین ما فکر کردیم که متقاعد کننده است اگر شما را در پیست‌های خاکی قرار دهیم و از شما بخواهیم که قبل از این که مسابقات خود در مسابقات ملی NASCAR را آغاز کنید، در زمین‌های خاکی خودتان را ثابت کنید تا صلاحیت لازم برای ورود به این مسابقات را به تدریج به دست بیاورید.

ما مطلع شدیم که این بازی بخش career mode عمیق‌تری نسبت به قبل دارد. در این مورد چه اطلاعاتی می‌توانید در اختیار ما قرار دهید؟

همانطور که پیش‌تر هم گفتم، امسال در بخش Career mode، بازی‌بازان کار خود را در تور بزرگ Xtreme Dirt آغاز می‌کنند و در این بین برای رسیدن به مسابقات ملی NASCAR تلاش می‌کنند. در این بین، ما واقعا کل تجربه را اصلاح کردیم. بازی‌بازان هم می‌توانند انتخاب کنند راننده باشند و هم مالک. زمانی که یک راننده انتخاب می‌کنید، درست شبیه به سال گذشته، کار خود را با مسابقه دادن در Hot Seats آغاز خواهید کرد. Hot Seatها فرصت‌هایی هستند که می‌توانید برای سایر راننده‌ها به وجود بیاورید. این سواری‌ها شما را آگاه می‌کنند، به سمت پیشنهادها و قرارداد‌ها هدایت می‌کنند و شما راه خود را برای رسیدن به سری کاپ‌های Monster Energy NASCAR باز خواهید کرد و برای رسیدن به آن تلاش خواهید کرد. به عنوان یک راننده، تمرکز اصلی شما رانندگی کردن است اما در عین حال می‌توانید مالک هم باشید و تیم مخصوص به خود را داشته باشید. اگر شما این مسیر را انتخاب کنید، باید خودروهای تیم خود را خریداری کنید و از آن‌ها مراقبت و نگه‌داری کنید،‌ کارکنان خود را استخدام کنید و به آن‌ها آموزش دهید و امکانات خود را ارتقاء دهید. در این حالت شما هنوز هم می‌توانید با خودروها رانندگی کنید اما سرنوشت شما کاملا در دستان خودتان است. این روند اصلی بازی است. ما همچنین شهرت و اعتبار راننده را هم به این بازی بازگردانده‌ایم. دوست پیدا کنید یا دشمن تراشی کنید؛ این حرکت می‌تواند روی تجربه‌ای که در پیست به سراغتان می‌آید، تاثیر گذار باشد. اگر در career خود با هر مشکلی رو به رو شدید، می‌توانید به مربیان خود رجوع کنید. این صفات واقعی NASCAR، راهنمایی مورد نیاز شما برای تبدیل شدن به یک قهرمان را فراهم خواهند کرد.

آیا سیستم کنترل و هدایت خودروها (هندلینگ) هیچ تغییر اساسی و مهمی نسبت به نسخه‌های قبلی این سری به خود دیده است؟

سیستم هدایت و کنترل خودروها هر سال اصلاح می‌شود و مورد بازبینی قرار می‌گیرد. امسال هم این قضیه تغییری نکرده است. ما زمان بسیار زیادی صرف فیزیک مدل‌ها کردیم، مخصوصا از نظر این که زمانی که با خودروهای دیگر برخورد می‌کنند، چه عکس العملی نشان بدهند. همچنین ما در حال معرفی تنظیمات از پیش سفارشی شده زیادی هستیم. این‌ها برای طرفدارانی که دوست دارند سرعت بیشتری تجربه کنند اما از پیچیدگی تنظیمات از پیش سفارشی شده هراس دارند، عالی است. در مجموع ۹ تظیم سفارشی در این بازی وجود دارد که بین آزاد و محکم قرار گرفته‌اند. همچنین زمان و کار زیادی هم صرف مدل فیزیک خودروها در تور Xtreme Dirt شده است تا هر چه بیشتر واقعی جلوه کنند. در مجموع سیستم هدایت و کنترل امسال به بیشترین تنوع خود در این سری رسیده است که شامل مدل پیست‌های خاکی نیز می‌شود.

تور Xtreme Dirt دقیقا چه چیزی برای ارایه دارد و چه چیزی به بازی‌بازان می‌دهد؟

اول از همه باید اعلام کنم که تور Xtreme Dirt شامل ۹ پیست است. همانطور که پیش‌تر بدان اشاره کردم، پیست محبوب Eldora بازگشته است اما ما با این حال ۸ پیست خاکی دیگر نیز به این بازی اضافه کردیم. خودروهای XDT نیز در تمام مدها و حالت‌های بازی قابل بازی کردن هستند که شامل بخش آنلاین چند نفره هم می‌شود. به جز آن، مسابقات خاکی یکی از متفاوت‌ترین راه‌هایی است که بازی‌بازان می‌توانند در NASCAR Heat 3 تجربه کنند. احتمالا رانندگی روی آسفالت و بتن بیشتر درمورد دریفت کردن است. نیاز به تمرین و زمان زیادی است تا بدون این که تایر‌هایتان شروع به چرخش کنند، سرعت خود را در میان پیچ‌ها تنظیم کنید. اتمسفر و فضای کلی در جاده‌های خاکی نیز کاملا منحصر به فرد است. این پیست‌های خاکی همه جاده‌های محلی کوچکی هستند که ظرفیت صندلی‌های آن‌ها همه کم‌تر از ۱۵ هزار نفر است. در Career این حس به شما منتقل می‌شود که انگار واقعا خودتان این مسابقات را آغاز کرده‌اید.

آیا هیچ پیست منحصر به فردی در این بازی وجود دارد که شما درموردش هیجان زده باشید و دوست داشته باشید بازی‌بازان آن را تجربه کنند و به انجام مسابقه در آن بپردازند؟

ما یک پیست خاکی بی نظیر به اسم Jefferson Raceway ساخته‌ایم. این، پیست مورد علاقه من در بین همه پیست‌های دیگر این بازی است. این یک جاده ‌بی نظیر خاکی است، نوعی از پیست است که ما تا به حال هیچ وقت در سری Heat نساخته بودیم. من فکر می‌کنم Jefferson  به محبوبیت بالایی دست پیدا کند، خصوصا در بخش آنلاین چند نفره. ما همچنین Bristol و Richmond را هم به پیست‌های خاکی تبدیل کردیم. مسابقه دادن در سطح خاکی پیست Bristol با آن پیچ‌های تند معروفش بسیار لذت بخش خواهد بود.

ما یک پیست خاکی بی نظیر به اسم Jefferson Raceway ساخته‌ایم. این، پیست مورد علاقه من در بین همه پیست‌های دیگر این بازی است. این یک جاده ‌بی نظیر خاکی است، نوعی از پیست است که ما تا به حال هیچ وقت در سری Heat نساخته بودیم.

تیم‌های motorsport چه عملکردی در این بازی دارند و نقش دقیق آن‌ها در NASCAR Heat 3 چیست؟

زمانی که در بخش Career در حال انجام مسابقه هستید، فرصت این را به دست می‌آورید که به یک تیم مسابقه‌ای واقعی NASCAR بپیوندید و در یکی از خودروهای مورد علاقه خود به انجام مسابقه و پیروزی در آن‌ها بپردازید. به عنوان مثال شما همیشه رویای رانندگی در خودروی Hendrick Chevrolet شماره ۲۴ را در سر داشته اید. خب اگر به اندازه کافی خوب عمل کنید، یک پیشنهاد برای بستن قرار داد از طرف Hendrick Motorsports دریافت خواهید کرد که این فرصت را در اختیار شما خواهد گذاشت که در خودروی مورد علاقه خود به انجام مسابقه بپردازید. زمانی که در حال امضای قرار داد با تیم‌ها هستید، همچنین می‌توانید به جای این که جایگزین یکی از شماره‌ها در یک تیم از پیش تعیین شده شوید، انتخاب کنید که خودروی خاص خودتان را بسازید و وارد یک تیم شوید.

در بخش مولتی پلیر و چند نفره این بازی انتظار چه چیزهایی را باید داشته باشیم؟

علاوه بر مسابقات خاکی که به صورت آنلاین در دسترس قرار دارند، ما یک بخش کاملا جدید مسابقات قهرمانی آنلاین هم به این بازی اضافه کرده‌ایم. مسابقات قهرمانی رویدادهای هفتگی جذابی هستند که از بازی‌بازان را از سراسر دنیا در مقابل هم قرار می‌دهند. از دوشنبه تا جمعه شانس این را دارید که بهترین زمان خود در پیست هفتگی را به ثبت برسانید. زمان شما در یک جدول رده بندی مقدماتی به ثبت خواهد رسید. در پایان هفته بر طبق جایگاه مقدماتی خود، در جایگاه اول تا سوم در براکت خود قرار خواهید گرفت. کسانی که بهترین زمان را در هر براکت داشته باشند، برنده تورنومنت خواهند بود. برنده شدن شما در جدول‌های رده بندی داخل بازی به نمایش در خواهد آمد تا همه بتوانند آن را ببینند. ما اطلاعات بیشتری در این زمینه تا قبل از روز ۷ سپتامبر در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برنامه‌های پس از عرضه شما برای این بازی چیست؟

ما هر ماه یک بسته الحاقی بزرگ و ارزشمند برای این بازی منتشر خواهیم کرد که از ماه دسامبر آغاز خواهد شد. این بسته‌ها شامل طرح‌های رنگی و چالش‌ها و همینطور گاهی اوقات هم شامل برجسب‌ها، قالب‌ها و الگو‌های مختلف می‌شود. همچنین ما دوباره برنامه داریم تا هر ماه بسته‌های الحاقی رایگان برای این بازی عرضه کنیم. علاوه بر این، بازی‌بازان می‌توانند نسخه 2018 Hot Pass این بازی را تهیه کنند تا همه این بسته‌های الحاقی را با قیمت بسیار ناچیز و مقرون به صرفه دریافت کنند. به علاوه این که ما در طول سال ۲۰۱۸ به عرضه به‌روزرسانی‌ها و بهبود دهنده‌های مختلف خواهیم پرداخت.

ما متوجه این موضوع شده‌ایم که این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی خود چالش‌های بیشتری سر راه بازی‌بازان قرار خواهد داد. برخی از چالش‌هایی که در درجه‌های سختی بالاتر وجود دارد چه هستند؟

ما همه سطح‌های درجه سختی را بهبود داده‌ایم تا هوش مصنوعی را بسته به سطح مهارت بازی‌باز، رقابتی‌تر کنیم. علاوه بر این، درجه‌های سختی بالاتر را به طور مخصوصی بهبود بخشیده‌ایم تا چالش برانگیزتر شوند. امسال دیگر آن مراحل سخت‌تر شوخی بردار نیستند. برای بازی‌بازانی که دوست دارند چالش بیشتری تجربه کنند، واقعا به آن دست پیدا خواهند کرد. بازیکنان Heat هم می‌توانند استراتژی‌های هوشمندانه‌تری نسبت به گذشته از هوش مصنوعی ببینند که در کنار سایر بهبودهای هوش مصنوعی، به خوبی کار خواهند کرد.

آیا هیچ چالش به خصوصی وجود داشت که در مسیر ساخت و توسعه این بازی سد راه شما شود؟

NASCAR Heat 3 یک بازی شدیدا لایسنس شده است. بنابراین طراحی هنری و پیاده سازی این همه خودرو و اضافه کردن آن‌ها به بازی همیشه یک چالش است. علاوه بر این، ما نه تنها می‌بایست ۸ پیست جدید طراحی کنیم،  بلکه باید ۳۰ پیست قدیمی را هم حفظ می‌کردیم. و بسیاری از این پیست‌ها مانند ISM Raceway و یا Charlotte Roval نیازمند تعمیرات اساسی بودند. در کل تقریبا همه ویژگی‌ها در بازی ما نیازمند تایید خارجی هستند که باعث شد رسیدن به ضرب العجل‌هایمان به تمرینی برای مدیریت اضطراب برایمان تبدیل شود.

ما همه سطح‌های درجه سختی را بهبود داده‌ایم تا هوش مصنوعی را بسته به سطح مهارت بازی‌باز، رقابتی‌تر کنیم. علاوه بر این، درجه‌های سختی بالاتر را به طور مخصوصی بهبود بخشیده‌ایم تا چالش برانگیزتر شوند. امسال دیگر آن مراحل سخت‌تر شوخی بردار نیستند.

این سری همیشه موضوعات و واکنش‌ها را با هم ترکیب کرده است. شما چطور از این واکنش‌های متنوع در این بازی استفاده کردید؟

بازخورد طرفداران رمز موفقیت ما است. ما بهبودهای بسیار عظیم و بزرگی از NASCAR Heat Evolution تا NASCAR Heat 2 به وجود آوردیم. تغییرات به وجود آمده در  NASCAR Heat 3 از این هم بزرگ‌تر و بهتر هستند. تیم رسانه‌های اجتماعی ما زمان زیادی را صرف خواندن بازخوردها می‌کند. بسیاری از بازخوردها را من خودم به شخصه می‌خوانم و با طرفداران در توییتر ارتباط برقرار می‌کنم. بازخوردی که می‌گیریم به ما کمک می‌کند و در واقع تعیین گر این است که سال به سال چه چیزی به این سری اضافه شود. اگر بخواهم خلاصه‌اش کنم، ما همیشه در حال گوش دادن و کار کردن هستیم تا این بازی را بهتر کنیم.

این بازی از ویژگی‌های منحصر به فرد کنسول میان نسلی اکس‌باکس وان اکس پشتیبانی می‌کند. کسانی که با کنسول اکس‌باکس وان اکس به انجام این بازی می‌پردازند، انتظار چه چیزهایی را باید داشته باشند؟‌ آیا رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه در این بازی لحاظ شده‌اند؟

در حالی که این بازی روی اکس‌باکس وان اکس قابل اجرا است، اما هیچ ویژگی منحصر به فردی اضافه نشده است. ما به خوبی و از نزدیک این کنسول را زیر نظر خواهیم گرفت و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن برای تکرار نسخه‌های بعدی این سری استفاده خواهیم کرد.

و این که کنسول میان نسلی سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو از نظر رزولوشن و نرخ فریم چطور عمل خواهد کرد؟

درست مانند قبلی. هیچ ویژگی‌ منحصر به فردی وجود ندارد اما ما این بحث را برای آینده باز خواهیم گذاشت.

از دیدگاه و منظر یک توسعه دهنده اکس‌باکس وان اکس را چطور می‌بینید؟ با چنین قدرت بالایی از GPU، ما مطمئن هستیم که شما در حال انجام کارهای شگفت انگیزی هستید.

ما از کاری که مایکروسافت با این کنسول انجام داده است و همینطور احتمالاتی که برای آینده ما باز گذاشته است، بسیار بسیار هیجان زده هستیم. به هر حال فعلا هیچ ویژگی خاصی برای نسخه اکس‌باکس وان اکس NASCAR Heat 3 در نظر گرفته نشده است اما ما برای آینده همچنان این موضوع را باز خواهیم گذاشت تا در نسخه‌های بعدی از آن استفاده کنیم.

این بازی از نظر رزولوشن و نرخ فریم روی مدل‌های پایه اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ چطور به اجرا در خواهد آمد؟

NASCAR Heat 3 روی کنسول‌ها با رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه به اجرا در خواهد آمد. نسخه رایانه شخصی از این نظر بهتر عمل می‌کند و می‌تواند تا نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه و همچنین رزولوشن 4K به اجرا در بیاید.

به هر حال فعلا هیچ ویژگی خاصی برای نسخه اکس‌باکس وان اکس NASCAR Heat 3 در نظر گرفته نشده است اما ما برای آینده همچنان این موضوع را باز خواهیم گذاشت تا در نسخه‌های بعدی از آن استفاده کنیم.

آیا هیچ برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی نینتندو سوییچ دارید؟ اگر خیر، چرا؟

ما هیچ برنامه‌ای برای عرضه NASCAR Heat 3 روی نینتندو سوییچ نداریم. سوییچ یک کنسول جذاب است و من امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم کاری با آن انجام دهیم.

نسل بعدی دیر یا زود فرا خواهد رسید. از دیدگاه و منظر یک توسعه دهنده، بزرگ‌ترین انتظار شما از پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس بعدی چیست؟

فرض من بر این است که قدرت بیشتری در اختیار خواهیم داشت تا بازی‌های بهتر و بزرگ‌تر بسازیم. با در نظر گرفتن این نکته، نه تنها تلاش می‌کنیم که NASCAR Heat را روی کنسول‌ها و پلتفرم‌های فعلی بهتر کنیم بلکه کدها و ویژگی‌های بازی‌های خود را آماده می‌کنیم تا برای قدرت بیشتر آمادگی لازم را داشته باشیم. فراتر از آن، من مطمئنم که تمرکز اصلی کنسول‌های نسل بعد روی ویژگی‌های آنلاین آن‌ها خواهد بود. من امیدوارم که گزینه‌های خلاقانه و جدید بیشتری در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم با سایر بازی‌بازان ارتباط بهتر و بیشتری داشته باشیم.

نظر شما درمورد جنجال‌های به وجود آمده در مورد لوت-باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای و همچنین آینده آن‌ها چیست؟

از دیدگاه و منظر تجاری مستقیم، من متوجه این هستم که چرا شرکت‌ها از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. آن‌ها در به دست آوردن درآمد بیشتر موفق بوده‌اند؛ بسیار ساده و سر راست. و چه خوب باشد چه بد، شرکت‌های بازی‌سازی یک کسب و کار هستند و کسب و کارها هم همیشه به دنبال راهی هستند تا جیب خود را پر پول‌تر کنند. اگر این موضوع فقط حول محتویات تزئینی باقی بماند و به طور ایده آل اگر این محتویات زمانی ساخته شوند که بازی شروع به فروش کرده (و بنابراین به هزینه بیشتری برای ساخت نیاز دارد)، بدین گونه مدل‌های پرداخت درون برنامه‌ای احتمالا مشکلی نخواهند داشت. اما این غیر قابل درک است که کسی بابت محتوایی که عملا روی دیسک وجود دارد، از من پول بگیرد و یا حتی بدتر، از من بخواهد که در ازای برنده شدن و رقابت، پول پرداخت کنم. این دیگر از حد عبور کردن است و من ناراحتی از این بابت را به خوبی درک می‌کنم.

منبع :

GAMINGBOLT

757 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,