سری Fallout و مبحث آنلاین بودن چیزی است که زیاد با هم منافات ندارد و این دو از قدیم هیچ وقت به هم پیوسته نبودند طوری که پیش از معرفی Fallout 76 هیچ وقت نام آنها را با هم نشنیده بودیم. سری Fallout در اصل یک سری رگ و ریشه دار بوده که یکی از پایه گذارانِ سری cRPG بوده است که با ساختار متنوع، مراحل داستانی و جذاب نوع دیالوگها و بسیاری چیزهای خود شهره این سبک بوده است. اما Fallout 76 تبدیل به یک بازی شوتر مانندِ بقا در دنیای قابل اشتراک گذاری شد.
به نوعی Fallout 76 (مانند نام عجیب و نامعتارف خود) آغازگر مسیر و راهی تازه بوده است. این بازی با تبدیل شدن به یک عنوان آنلاین که تمرکز زیادی روی بخش شوتر و تیر اندازی خود کرده است از نظر تاریخی دچار تغییر و تحول زیادی شده و بیشتر شبیه بازیهای امروزی بتزدا (Bethesda) شده که میتواند یک حرکت و تغییر بسیار برجسته برای این بازی و به طور کلی این سری باشد، که بسیار ریسکی و خطر آفرین است.
این موضوع احساسی است که خودِ بتزدا هم نسبت به این بازی دارد و با آن موافق است. مدیر بخش بازایابی شرکت بتزدا یعنی پیت هاینس (Pete Hines) در گفت و گویی با وبسایت Gamespot اشاره کرد که آنلاین کردن این سری با این بازی چیزی بود که تیم درموردش نگران و عصبی بود، مخصوصا چون که این بازی برعکس کاری است که سایر شوترها و عناوین MMo انجام میدهند و به این دلیل که آنلاین کردن Fallout فکر ترسناکی است که بتوان کار را با آن آغاز کرد. پیت هاینس در این زمینه گفت:
ما میدانیم که وارد شدن به این موضوع، فقط Fallout 4 با مولتی پلیر نیست.
این کار ذاتا متفاوت به نظر میرسد و حس متفاوتی هم دارد تا بخشی از تجربهای باشیم که با بازیبازان مختلفی به طور همزمان کار میکند. ما یک بازی MMO نمیسازیم، کار ما فقط ساخت یک بازی Last Man Standing نیست، این بازی هنوز هم یک عنوان نقش آفرینی (RPG) است. این بازی ویژگیهایی از چنین چیزهایی دارد، اما بله یک سری چیزهای ذاتی است که متفاوت هستند اما هنوز هم چیزهای زیادی است که آشنا به نظر میرسند و حس آشنا دارند.
پیت هاینس در ادامه صحبتهای خود گفت:
به عنوان مثال لحن، ارتعاش، ظاهر و احساس دنیای بازی میتواند راه طولانیای شما را با خود بکشد که به شما یک حس آشنا بدهد تا شما هم با آنها احساس راحتی و آشنایی کنید. اگر چه این چیزها متفاوت است اما این هنوز دنیای Fallout است. اما بله این یک چیز بسیار متفاوت و ترسناک است که بتوان بخشی از آن بود. ما کاملا از آن اگاه هستیم. ما در حال اعمال تغییر هستیم و در حال ساخت بازیهایی متفاوت. اما این چیزی است که ما درموردش هیجان زده هستیم و دوست داریم امتحان کنیم تا ببینیم به چه جایی میتواند برسد.
همیشه ریسک کردن خطرناک است. در حقیقت این که شما همیشه از یک مسیر از پیش تعیین شده عمل کنید و بر اساس آن پیش بروید کاری است که هیچ چالشی در آن وجود ندارد و مخصوصا در زمان ساخت یک بازی، کم کم باعث تکراری شدن آن میشود. اگر قرار باشد که شما تا آخر عمر خود از یک فرمول پیروی کنید، پس دیگر چالشهای زندگی چه میشوند؟ اگر قرار نباشد که هیچ وقت چالشی را تجربه کنید پس دیگر چه هیجانی وجود خواهد داشت؟ تغییر کردن همیشه سخت است و ممکن است بسیاری از اوقات باعث شکست شود اما سازندگان Fallout 76 باید تمام جوانب را در نظر بگیرند تا تغییرات مد نظر خود را به بهترین شیوه ممکن پیاده کنند و به خوبی از پس این چالش بر بیایند.
این که خود پیت هاینس و سران بتزدا از ایجاد تغییر در این بازی هراس دارند، امری اجتناب ناپذیر است اما اگر قرار باشد که همان فرمول همیشگی Fallout را ببینیم که همان چیزهای تکراری را ارایه کند، آیا هیچ یک از ما میتوانستیم چنین عنوانی را تحمل کنیم؟ پس ایجاد تغییر همیشه لازم است اما زمانی که همه جوانب بررسی شود و خطر شکست به پایینترین حد خود برسد.
ما هم امیدواریم که این تغییرات به سمت مثبت آن پیش برود و نتیجه عکس ندهد. ما در گذشته بازیهای نقش آفرینی بسیار خوبی از این سری نظیر Fallout 3 و New Vegas دیده بودیم. Fallout 76 نیز هر چه که هست به احتمال زیاد یک بازی لذت بخش خواهد بود اما در نهایت این شیوه، روش انجام دادن سری Fallout و به طور کلی بازیهای بتزدا نیست.
همه ما اطمینان داریم که این بازی قرار است یک عنوان بزرگ و وسیع باشد که فاکتورهای بسیاری برای موفقیت آن گرد هم آمدهاند. شاید انتظار داشته باشید که با داشتن چنین دنیای وسیعی، این بازی حجم زیادی روی کنسولهای شما اشغال کند اما خب به نظر میرسد که این انتظارات صحیح نیست و حجم این بازی از چیزی که ما تصورش را میکنیم، کمتر خواهد بود.
صفحهی این بازی در فروشگاه مایکروسافت حجم تقریبی این بازیِ نقش آفرینی که در دنیایی قابل اشتراک گذاری جریان خواهد داشت را ۴۵.۲۸ گیگابایت اعلام کرده است که با اکثر بازیهایی که تا به حال توسط بتزدا عرضه شده، در این زمینه برابری میکند. هنوز مشخص نیست که رقم اعلام شده برای حجم نصب این بازی است و یا حجم دانلود آن چرا که معمولا بازیهای امروزی برای نصب نیاز به فضای بیشتری نسبت به دانلود کردن دارند و حجم نصب آن ها از دانلودشان بیشتر است. به هر حال هر چه که هست فضای تقریبی این بازی مقدار گفته شده خواهد بود. اخیرا به لطف پیش نمایش های این بازی اطلاعات زیادی در حال انتشار از این بازی است که ما سعی میکنیم مهمترین آنها را به اطلاع شما برسانیم.
Fallout 76 در تاریخ ۲۳ آبان ماه سال جاری برابر با ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی برای پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و همچنین رایانههای شخصی به انتشار خواهد رسید.
- سه شنبه 24 مهر 1397 15:00
- بدون نظر
- عرفان رحیمی صادق
- _ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید , اخبار , اخبار اکس باکس