_مایکروسافت پنل جدید

پتنت های جدید مایکروسافت از آینده واقعیت ترکیبی و تلفن هوشمند خبر می‌دهند مایکروسافت دید ویژه‌ای به آینده واقعیت ترکیبی و تلفن‌های همراه هوشمند دارد

مایکروسافت در MWC 2019 اعلام کرد که HoloLens 2 جدید قرار جانشین اصلی HoloLens باشد. در حالی که مایکروسافت اعلام کرده‌‌ بود HoloLens 2 برای عموم مردم نیست، این شرکت به طور خستگی ناپذیر کار می‌کند تا پلتفرم واقعیت ترکیبی خود را بهبود ببخشد. در حال حاضر یک پتنت جدید اشاره به طرح مایکروسافت برای آوردن گوشی‌های هوشمند به واقعیت ترکیبی دارد.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید مایکروسافت از سال 2015 در حال تولید و گسترش پلتفرم واقعیت ترکیبی خود است. از آن زمان شرکت‌های متعددی مانند HP، Dell، Acer و سامسونگ با هدست‌های واقعیت ترکیبی خود در این پروژه شرکت کرده‌اند. و اکنون پس از معرفی HoloLens 2 زمان برداشتن قدم‌های بعدی است.

اسناد توضیح می‌دهند که چگونه مایکروسافت برای بهبود واقعیت ترکیبی پیش‌بینی می‌کند و آن را با گوشی‌های هوشمند ترکیب می‌کند.

در یک تجربه واقعیت مجازی، تصاویر مجازی در میدان دید یک کاربر نمایش داده می‌شوند تا احساسی شبیه به واقعیت و متقاعد کننده برای اشغال تجربه داشته باشند. تجربه ممکن است به کاربر اجازه دهد تا با اشیا مجازی در تجربه ارتباط برقرار کند. دستگاه‌های ورودی مختلف برای تسهیل چنین تعاملی وجود دارند، مانند کنترل‌های دستی که ورودی‌های ترجمه‌ای و چرخشی را فراهم می‌کنند.

در اینجا مایکروسافت در مورد روش‌های مختلف ورودی صحبت می‌کند که می‌توان در هنگام ترکیب با گوشی‌های هوشمند از آنها استفاده کرد. ورودی‌هایی مانند کنترل حرکت، کاربران را قادر می‌سازد تا با محیط مجازی بهتر ارتباط برقرار کنند.

بنابراين، پياده‌سازی‌هایی در اين قسمت افشا شده است كه مربوط به دريافت ورودی كاربر از يك دستگاه ورودي حساس به لمس در يك تجربه واقعیت مجازی است. در برخی از نمونه‌ها، دستگاه ورودی حساس به لمس ممکن است ورودی‌های لمسی را که می‌تواند یک پارادایم ورودی بصری و آشنا برای یک کاربر (به عنوان مثال، از طریق استفاده روزانه از یک گوشی هوشمند) باشد، تسهیل کند.
لمس و یا سایر انواع ورودی‌ها ممکن است طیف وسیعی از ورودی‌هایی را که فراتر از ترجمه و چرخش ارائه شده باشد، گسترش دهد، همانطور که توسط کنترل‌های دستی که در بالا شرح داده شده است، امکان پذیر است. خود دستگاه ورودی نیز ممکن است پارادایم تعاملی آشنایی را نشان دهد، همانطور که در بعضی مثالها، دستگاه ورودی، مانند مورد بالا، ممکن است یک گوشی هوشمند یا سایر دستگاههای همراه و جیبی کاربر باشد.

علاوه بر دریافت اطلاعات از گوشی شما، همچنین انتظار می‌رود مایکروسافت ویژگی‌های تلفن شما را با افزودن پوشش‌های واقعیت ترکیبی، بسیار شبیه به نسخه‌ی نمایشی Leap Motion کند. البته اگر فرض کنیم تلفن ما جایگزین دست باشد.

علاوه بر این، تجربه واقعیت مجازی می‌تواند عملکرد دستگاه‌های ورودی را تکمیل و یا گسترش دهد. همان طور که در ادامه توضیح داده شده است، تجربه واقعیت مجازی ممکن است نمایشی از دستگاه ورودی را نشان دهد، که دستگاه را به صورت بصری نمایش می‌دهد. و همچنین یک رابط کاربری را برای تعامل با دستگاه و تجربه واقعیت مجازی فراهم می‌کند. در برخی از نمونه‌ها، رابط کاربری می‌تواند اطلاعات اضافی و نکات تعاملی را فراتر از یک رابط کاربری ایجاد شده توسط دستگاه ورودی خود ارائه دهد.

ما نمی‌دانیم که آیا این سند به یک واقعیت تبدیل خواهد شد یا خیر، اما خوب است که مایکروسافت قصد دارد پلتفرم واقعیت ترکیبی را گسترش دهد. استفاده از گوشی‌های هوشمند نیز می‌تواند یک انتخاب صحیح باشد. به هر حال استفاده از دستگاهی که تقریبا برای همه موجود است یعنی افزایش کارایی پلتفرم واقعیت ترکیبی بدون اضافه کردن هزینه به زندگی کاربران.

منبع :

MSPOWERUSER

80 پست
سید علی جعفری
مهندس نرم افزار و شبکه. گرافیست، انیماتور موشن گرافیست، سخنران و ارائه دهنده مهندس شبکه و مسیر یابی 21 ساله از مشهد. علاقه مند به بازی های رایانه ای، زبان های خارجی و تکنولوژی های روز جهان. عاشق مایکروسافت.
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,