همانطور که می‌دانید رویداد Gamescome 2018 هم‌اکنون در شهر کلن کشور آلمان در حال برگزاری است. روز گذشته به جز مراسم افتتاحیه این رویداد، خبرهای بسیار زیادی از بازی‌ها و تریلر‌های جدید آن‌ها به انتشار رسید که ما مفصل بدان پرداختیم. حال یکی از اتفاقاتی که در این رویداد افتاده، مصاحبه یکی از وبسایت‌های معروف با سازندگان عنوان NHL 19 بود. در این مصاحبه کارگردان بخش نوآوری این بازی اطلاعات بسیاری از آن منتشر کرد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

NHL 19 آخرین نسخه از این سری است که قرار است به‌زودی در دسترس بازی‌بازان قرار بگیرد. امسال این بازی توانسته بهبودها و ویژگی‌های جدید زیادی بدان اضافه کند. به جز بهبودهای بصری و گرافیکی که به وضوح می‌توان در تصاویر این بازی دید، ویژگی‌های جدید دیگری نظیر حالت NHL ONES نیز به این بازی اضافه شده است. برای این که بتوانید اطلاعات بیشتری از این بازی به دست بیاورید، ما برایتان مصاحبه‌ای با کارگردان بخش نوآوری این بازی یعنی ویل هو (Will Ho) آماده کرده‌ایم که وی در این مصاحبه به پرسش‌هایی که درمورد این بازی از وی شد، با صبر و حوصله زیاد و با جزییات فراوان پاسخ داد. برای خواندن این مصاحبه کامل در ادامه با من همراه باشید.

امسال این بازی توانسته بهبودها و ویژگی‌های جدید زیادی بدان اضافه کند. به جز بهبودهای بصری و گرافیکی که به وضوح می‌توان در تصاویر این بازی دید، ویژگی‌های جدید دیگری نظیر حالت NHL ONES نیز به این بازی اضافه شده است.

درمورد لیگ سه گانه NHL چه اطلاعاتی می‌توانید به ما بدهید؟

لیگ سه گانه NHL برای اولین بار در NHL 18 به عنوان نسخه‌ای از مسابقات سطح بالا معرفی شد که برای همه یادآور مسابقات آرکید هاکی بود. این بخش حالت ۳ در برابر ۳ روی یک زمین هاکی روی یخِ کوچکتر جریان دارد، پس بدین ترتیب حالت‌های تک به تک زیادی به وجود خواهد آمد. و یک گزارش‌گر پر شور و هیجان نیز وجود دارد. اوه و البته طلسم‌های قابل بازی. بازی‌بازان جو کلی این بازی را دوست داشتند اما ما چیزهای جدیدی هم در نسخه امسال اضافه کرده‌ایم. ما یک بخش کمپین سخت‌تر از گذشته هم داریم که صرفا روی بازی کردن با ستارگان NHL تمرکز دارد و شامل قهرمانان بزرگ NHL نظیر وین گریتزکی (Wayne Gretzky) و بسیاری دیگر از ستارگان می‌شود. همچنین ما بخش جدید دیگری به اسم Threes Drop-in نیز به این بازی اضافه کرده‌ایم که به شما این اجازه را می‌دهد که حداکثر با پنج بازیکن دیگر به صورت آنلاین بازی کنید.

همچنین، بخش NHL ONES دقیقا چطور کار می‌کند؟

Ones یکی از رویدادهای رقابتی تصادفی یا همان کژوال ما است که با ترکیب‌ کردن بازیکنان مختلف به آن‌ها اجازه می‌دهد که یک رقابت بزرگ در فستیوال زمستانی برگزار کنند. نحوه بازی کردن ساده است: هیچ قانونی وجود ندارد و 1v1v1 بازی‌باز در مقابل یک دروازه‌بان که کنترل آن را هوش مصنوعی به دست دارد، بازی می‌کنند. هر کس که بیشترین تعداد گل را در سه دقیقه به ثمر برساند برنده است. یک گزارشگر و چند موسیقی هم در طول گیم‌پلی پخش خواهد شد تا آدرنالین خون شما را بالا ببرند. شما باید سعی کنید که در چهار دوری که در زمین هاکی برگزار می‌کنید، برنده شوید. در طی سال‌ها این حالت تازه‌ترین و معتادکننده‌ترین حالتی است که در سری NHL تجربه کرده‌اید.

درمورد Pro-Am چه اطلاعاتی می‌توانید به ما بدهید؟

Pro-Am اولین امتیازی است که در مکانی به اسم World of CHEL به دست می‌آورید، که یک سرگرمی در بازی آنلاین این عنوان است. طرفداران سینه چاک بخش آنلاین ما دوست دارند یک پست انتخاب کنند (مثلا هافبک، مدافع و یا حتی دروازه‌ بان) و با دوستان خود برای ضربه زدن به سایر بازیکنان همکاری کنند. این بخش واقعا خشن است. بسیاری از کسانی که NHL را انجام داده‌اند، هیچگاه در یک پستِ ثابت قرار نگرفته‌اند. Pro-Am یک سری چالش است که به شما اجازه می‌دهد با پستی که انتخاب کرده‌اید، تمرین کنید. جالب این جا است که شما این کار با بازی‌بازان حرفه‌ای سری NHL امروزی و تشکیل تیم انجام خواهید داد که در کنار آنان قهرمان‌های قدیمی این سری هم قطعا حضور دارند.

ما شنیده‌ایم که شما قصد دارید این بازی را واقعی‌تر و واکنشی‌تر کنید. شما برای رسیدن به این هدف چقدر تلاش می‌کنید؟

امسال ما تکنولوژی اسکیت کردن RPM را معرفی می‌کنیم که بسیار جدید است. این سیستم به ما اجازه می‌دهد که به‌صورت یکپارچه و پایدار هرگونه انیمیشنی را طراحی و اجرا کنیم. ما انحنای زمین و گوشه‌های آن را به همراه دور زدن و تغییر جهت بازیکنان و همینطور چند اسکیت باز با استایل‌ها و سایزهای مختلف را با تکنولوژی موشن-کپچر اسکن کرده‌ایم. سپس به خوبی ورودی خود و تغییر جهت بازیکنان در سرعت‌های بالا را تغییر دادیم که نتیجه آن حسی شبیه به بهترین ورزشکارهای حرفه‌ای اسکیت باز امروزی به شما می‌دهد و چابکی خوبی به شما می‌دهد که تا پیش از این هیچگاه تجربه نکرده‌اید. همینطور نحوه حرکتی که در این بازی تجربه می‌کنید را هم تا به حال هیچ وقت تجربه نکرده‌اید. ما از نتایج به دست آمده بسیار بسیار هیجان زده‌ایم.

زمانی که بحث از ویژگی‌های بصری می‌شود، بهترین بهبودی که بازی‌بازان می‌توانند در این بازی انتظارش را داشته باشند، چه چیزهای هستند؟

بزرگ‌ترین و بهترین تغییری که شما می‌توانید ببینید، در زمین‌های هاکی فضای باز ما است. ما واقعا می‌خواستیم که ظاهر و احساس هاکی کردن در زمین‌های فضای باز در ساعات مختلف شبانه روز را به خوبی لمس کنید. در رویداد رقابتی Ones که پیش از این درموردش صحبت کردیم، شما از صبح علل طلوع آخر تا شب به انجام مسابقه خواهید پرداخت. سیستم نورپردازی جدید PBR باعث می‌شود سطح زمین از دید بیرونی به قدری متفاوت دیده شود که تا به حال هیچوقت در سری NHL مشاهده نکرده‌اید. با یک نگاه به زمین یخی درخشان عاشقش خواهید شد.

سیستم نورپردازی جدید PBR باعث می‌شود سطح زمین از دید بیرونی به قدری متفاوت دیده شود که تا به حال هیچوقت در سری NHL مشاهده نکرده‌اید. با یک نگاه به زمین یخی درخشان عاشقش خواهید شد.

آیا هیچ تغییر اساسی در ویژگی‌‌های آنلاین این بازی به وجود آمده است؟

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تغییری که در بازی آنلاین به وجود آمده پیشروی یکپارچه در World of CHEL است. این بخش با همه حالت‌های ثابت مولتی پلیر، با یک سیستم پیشروی ساده و ساخت بازیکن ادغام می‌شود. بازی کردن در هر کدام از حالت‌های Pro-Am, Ones, Threes Drop-in, EASHL Drop-in, و یا EASHL Clubs به شما بسته‌های هاکی می‌دهد که شامل ابزار شخصی‌سازی است تا شما با استفاده از آن‌ها در زمین یخی کاملا منحصر به فرد به نظر برسید. علاوه بر آن، عملکرد بازیکن شما که در World of CHEL خود آن را ساخته‌اید، با استفاده از هزاران ویژگی متفاوت قابل شخصی‌سازی است که می‌توانید کلاس‌های مختلف بازی و سبک بازی منحصر به فرد را به او اضافه کنید. همچنین شما هزاران صفت و تخصص هم در اختیار دارید که می‌توانید از بین آن‌ها برای بازیکن خود انتخاب کنید. سعی کنید یک لحظه به آن فکر کنید، تغییرات زیادی به وجود آورده‌ایم.

به طور کلی به نظر می‌رسد که بهبودهای بسیار زیادی در نسخه امسال سری NHL به وجود آمده است. شما برای این که اتفاق رخ دهد، به تیم توسعه خود چه گفتید؟

من فکر می‌کنم که یک علاقه و عشق کلی برای به وجود آوردن و اضافه کردن چیزهای جدید وجود داشت. اگر بخواهیم صادق باشیم، NHL Threes یا همان سه گانه NHL که اشاره کوچکی به آن کردیم، در NHL 18 کمی ریسکی بود. جدید بود و بازیکنان و طرفداران قدمی این سری را با این سوال مواجه کرد که آیا منطبق بر اصل و ریشه سری NHL است؟ مورد پسند همه نبود و با سلیقه همه هم‌خوانی نداشت. اما در عین حال عده زیادی از بازی‌بازان به ما گفتند که تجربه آن لذت بخش و جالب بود. پس در NHL 19 ما ویژگی‌هایی را اعمال کردیم که ساده نبود: تکنولوژی اسکیت RPM، حالت Ones، شخصی‌سازی با ابزار کژوال و یا پیشروی یکپارچه در World of CHEL. نتیجه کار طوری شده که هم طرفداران قدیمی و هم بازی‌بازان جدید که برای اولین بار این سری را تجربه می‌کنند، احساس تازگی داشته باشند.

به نظر می‌رسد که گزینه‌های تغییر زیادی در این بازی وجود دارد. چه چیز باعث شد که شما برای قرار دادن این ویژگی‌ها اینقدر تلاش کنید؟

تغییر یا اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره کنیم شخصی‌سازی، چیزی است که امروزه بازی‌ها، فرهنگ‌ها و ورزش‌ها زیاد از آن استفاده می‌کنند. بازی‌بازان دوست دارند خودشان تصمیم بگیرند که در زمین بازی چطور به نظر برسند و چه مهارت‌هایی داشته باشند. در واقع آن‌ها دوست دارند سلایق و شخصیت خود را در بازی اعمال کنند. در هاکی، فقط دروازه‌بان‌ها می‌توانستند موارد مختلفی به ظاهر خود اضافه کنند. حالا ما نشانه‌هایی می‌بینیم که نشان می‌دهد این اتفاق برای پست‌های مختلف نیز رخ می‌دهد. پس من فکر می‌کنم که شخصی سازی دیوانه وار در World of CHEL با ابزار کژوال و همینطور کلاس‌های مختلف بازیکنان و صفات و شخصیت منحصر به فرد، فقط آغاز عصر جدید در شخصی‌ سازی در سری NHL است.

شما دوست دارید در چه زمینه‌هایی بیشتر پیشرفت کنید و روی آن‌ها برای نسخه بعدی سری NHL بیشتر کار کنید؟

تیم ما هیچ کمبودی از نظر ایده برای NHL 20 و نسخه‌های بعدی آن ندارد. ما واقعا باور داریم که جالب‌ترین بخش آنلاین مولتی پلیر در بازی‌های ورزشی و تجربه‌های مشابه را با مدهایی نظیر لیگ هاکی EA Sports و Ones داریم. پس ما همچنان به تلاش برای اضافه کردن و گسترش چنین بخش‌هایی ادامه می‌دهیم. ما همچنین به دنبال راه‌هایی برای تکامل بخش‌های کلیدی و اساسی در نسخه‌های قبلی این سری مانند Franchise Mode و یا Be a Pro می‌گردیم. به عنوان مثال بخش Franchise Mode به طور کامل سیستم مربی گری را بازسازی کرد که به قدری عمیق است که می‌تواند یک بازی مربی گری مستقل برای خود باشد. پس چه آنلاین بازی کنید چه آفلاین، ما سخت در حال کار روی هر دو آن‌ها هستیم.

منبع :

GAMINGBOLT

377 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,