در اظهار نظری جدید؛ فیل اسپنسر عنوان کرد استودیو های بازی سازی مایکروسافت باید مرز قابلیت های موجود را جا به جا کرده تا بازیکنان بهترین تجربه را به دست آورند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیش‌تر با وینفون همراه باشید.

اسپنسر عنوان کرد؛ استودیوهای بازی سازی مایکروسافت از اکنون شروع به پذیرش ریسک و استقبال از ایده های نو کرده اند اما همچنان نیاز به پیشرفت دارند تا با سایر جنبه های مورد انتظار کمپانی همسان شوند.

او ادر ادامه ضافه کرد:

به باور من، کارهایی که استودیوهای داخلی مایکروسافت در حال انجامش هستند باید تبدیلی به افقی روشن از ایده‌ها و ابداعات جدید شوند. ایده‌هایی که نشان‌دهندهی مخاطبینی باشد که از پلتفرم ما استفاده می‌کنند. شخصا تمایل دارم تا استودیو های ما دست به ریسک بزنند و تجربه های جدید را امتحان کنند. همانند Gears of War 4 با اجرای قابلیت کراس پلی بین ویندوز و اکس باکس یا عنوان Minecraft که همه بازیکنان را فارغ از اینکه از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند به یکدیگر متصل کرده است. پلتفرم هایی نظیر IOS ،Android، اکس باکس و ویندوز. همچنین ماینکرفت به زودی برای کنسول Switch منتشر خواهد شد. ماینکرفت حتی بر روی دستگاه‌های واقعیت مجازی نیز عرضه شده است.  این دقیقا همان نقشی است که استودیو های ما باید ایفا کنند. آنها باید مدام دست به ابداع یک مسیر تازه بزنند.    

این تمایلِ به پیش‌راندن مرزهای تکنولوژی و هدایت صنعت بازی‌سازی به سطح های تازه، بخشی از دیدگاه گسترده ای است که مایکروسافت در چند سال اخیر در پیش گرفته است. همین رویکرد تازه باعث عرضه برخی محصولات ساختارشکن و پیشرفته از سوی مایکروسافت شده است.

سرفس استودیو  عرضه شد و مردم بشدت به آن علاقه نشان دادند. آن ها طراحی حرفه ای و خلاقیت به کار رفته در ساخت این وسیله را دیدند و همین موارد توجه آن ها را جلب کرد. کاری که Alex Kipman [از اعضای گروه سیستم عامل مایکروسافت] بر روی هالولنز انجام داد ثابت کرد که مایکروسافت توانایی قدم گذاشتن در مسیر های متفاوتی را دارد. از این منظر مسلما اکس باکس یک محل جذاب و با پتانسیل بالا به حساب می آید.

اسپنسر در سفری که به اروپا برای بازدید از استدیو های RARE و Mojang داشت اظهار کرد: “بخش اعظمی از ایده های نو از تعامل داشتن با مخاطبین و دریافت نقطه نظرات آن ها به دست می آید.”

استودیو Rare در شهر Leicestershire انگلستان واقع شده است. این استودیو برای عرضه Sea of Thievesیکی از مورد انتظار ترین عناوین ماجراجویی آنلاین؛ همکاری با مخاطبین را یک قدم رو به جلو برده است و با عرضه چندین نسخه آلفا و دریافت نظرات هواداران سعی بر آن داشته تا محصول نهایی دقیقا مطابق با خواسته مخاطبین این عنوان باشد.

اسپنسر در رابطه با این عنوان گفت:

گیمر ها یکی از متعصب ترین مشتری هایی هستند که می توانید با آنها تعامل داشته باشید، برای همین نظرات آن ها نقش اساسی را برای شما ایفا می کند. در استدیو Rare  آن ها حتی قبل از اینکه مراحل ساخت Sea of Thieves به اتمام برسد به طور دائم با هواداران مشغول تعامل بودند. آنها از هواداران برای تجربه بازی دعوت می کنند و سپس تک تک نظرات آنان را راجع به بازی جمع آوری می کنند. حضور هواداران تاثیر موثری در شکل گیری درست این عنوان خواهد گذاشت. یه عقیده‌ من شکسته شدن دیوار بین بازی‌سازها و مخاطبین موضوعی به عقیده من این موضوعی کم‌نظیر در این صنعت است. این مسئله باعث شده تا هواداران مستقیما در جریان توسعه‌ی یک بازی قرار بگیرند.

هم اکنون به جمع اینسایدر های بازی Sea Of Thieves  بپیوندید

او عنوان کرد که تیم اکس باکس در همه حال به نظرات گیمرها در رابطه با مشکلات و پیشنهادات توجه می کند و تلاش خود را برای عملی سازی خواسته‌ی آن ها به کار می‌گیرد. یکی از قابلیت های جدیدی که به Xbox live افزوده شد قابلیت ساخت Club هاست که به گیمرها این فرصت را می دهد تا در کنار یکدیگر به تجربه بازی ها بپردازند. همچنین اخیرا Call of duty: black ops 2  یکی از عناوین محبوب اکس باکس ۳۶۰ به اکس باکس وان راه یافت.

ما به طور اختصاصی کانالی را برای شنیدن صدای مخاطبین ایجاد کردیم تا بتوانیم راه را برای تعامل با یکدیگر باز بگذاریم. برای مثال در رابطه با پشتیبانی از عناوین نسل قبل ما محلی را برای مخاطبین ایجاد کردیم تا آنها بتوانند به عنوان مورد نظر خود برای راه یابی به این سیستم رای دهند. Call of Duty: Black ops 2  که اخیرا به این سرویس راه پیدا کرد، در رتبه اول لیست، بیشترین درخواست را دریافت کرده بود.

اسپنسر اطمینان داد که در کنفرانس سالانه E3 جزییات تازه ای را در رابطه با عناوین انحصاری تازه اکس باکس در میان خواهد گذاشت.

حالا مسئله مهم برای اکس باکس تعداد بازی های قابل دسترس است. من قصد دارم تمام وقت خود را در E3  صرف نمایش دادن عناوین استودیوهای داخلی و استودیوهای شخص ثالث و کیفیت اجرایی آنها بر روی Scorpio کنم تا مطمئن باشم بهترین نسخه از بازی ها بر روی این کنسول اجرا می شود.

در حالی که کمتر از دو ماه تا کنفرانس سالانه E3 باقی است؛ باید دید سیاست های کلی فیل اسپنسر و مایکروسافت در قبال اکس باکس، چه بازخوردی را از سمت طرفداران دریافت می کند.

دیدگاه خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع :

Microsoft News

28 پست
سیاوش امامی
زندگی یعنی هنر هفتم. آرامش یعنی موزیک کلاسیک. کمپانی یعنی مایکروسافت .
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , ,