همانطور که در جریان هستید، دیگر چیزی تا شروع مراسم The Game Awards امسال باقی نمانده است و ما فردا ساعت ۵ بامداد شاهد برپایی و آغاز شدن این رویداد مهم خواهیم بود. طبق اخباری که از این مراسم منتشر شده، ما در آن شاهد معرفی بازی‌های جدید و حضور نام‌های بزرگ زیادی خواهیم بود که یکی از همین نام‌های بزرگ نیز برادران Russo هستند که کار کارگردانی فیلم بزرگ Avengers: Infinity War و همینطور دنباله آن که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، را انجام داده‌اند.

با وجود حضور چنین نام‌های بزرگی، مراسم The Game Awards امسال هنوز هم نام‌های زیادی برای رو کردن دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر عامل بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت است.

بله فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس‌باکس مایکروسافت نیز در این رویداد حضور پیدا خواهد کرد. این موضوع را امروز حساب رسمی این مراسم در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد. فیل اسپنسر در این رویداد به عنوان اعلام کننده برنده‌ها حضور پیدا خواهد کرد و نامزدها و برنده یکی از بخش‌های این مراسم را به مردم معرفی خواهد کرد. این که وی در این رویداد دست به معرفی چیز خاصی برای ایکس‌باکس هم خواهد زد، هنوز مشخص نشده است اما به هر ترتیب فضای مناسبی برای وی برای انجام این کار فراهم خواهد بود. در سال‌های گذشته دیده بودیم که رقیبان وی به خوبی از پس این کار بر آمده‌اند و امیدواریم وی نیز موفق به انجام این کار شود. به هر حال زمانی که مراسم Game Awards در بامداد فردا برگزار شود، از چند و چون این ماجرا با خبر خواهیم شد.

اما در خبر دیگری از فیل اسپنسر و برند ایکس‌باکس می‌خوانیم که چرا مایکروسافت تا به حال دست به خرید شرکت بزرگ الکترونیک آرتس (EA) نزده و مانند سایر به خدمت گیری‌هایی که تا این جای سال داشته، EA را هم به لیست استودیوهای فرست پارتی خود اضافه نکرده است.

اوایل امسال شاهد غوغا و سر و صداهای زیادی بودیم که در کل فضای مجازی به وجود آمده بود. این شایعات مطرح می‌کرد که مایکروسافت علاوه بر خریداری چند استودیوی کوچک و بزرگ مختلف، به دنبال به خدمت گیری برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ناشر ترد پارتی در دنیا است. در بین تمام نام‌های بزرگ و برجسته‌ای که دیده می‌شد، نام EA بیشتر از همه به چشم می‌آمد که اغلب شایعات به وجود آمده در مورد آن هم بیشتر از بقیه جدی به نظر می‌رسید.

اما همانطور که بعدها مشخص شد، حقیقت آنچنان زیادی درمورد این گزارشات وجود نداشت و اکثر آن‌ها کذب محض بودند. درست است که مایکروسافت هنوز هم به دنبال به خدمت گیری چند شرکت یا استودیوی دیگر بود اما ذات آن به کلی با چیزی که مطرح شده بود فرق داشت. چرا که آن‌ها به جای این که بیشتر به دنبال جلب توجه باشند، دوست داشتند شرکت‌ها و استودیوهایی را به خدمت بگیرند که یا سابقه همکاری با آن‌ها را داشته‌اند و یا استودیوهای کوچک و مستقلی بودند که کلی ایده بکر پشت آن‌ها بود. در طی برگزاری کنفرانس خبری مایکروسافت در E3 2018 آن‌ها خبر از به خدمت گیری پنج استودیوی جدید به عنوان استودیوهای فرست پارتی خود دادند که برخی از آن‌ها شامل نام‌ها آشنایی برایمان بودند که از این زمینه می‌توان به پلی‌گراند گیمز (Playground Games) و نینجا تئوری (Ninja Theory) اشاره کرد. این در حالی است که همین ماه گذشته بود که آن‌ها خبر از به خدمت گیری دو استودیوی جدید تحت عنوان Obsidian Entertainment و همینطور inXile Entertainment دادند.

نام‌هایی که گفته شد، در کنتراست شدید با نام‌های دیگری که شنیده می‌شد، نظیر EA داشت. EA یک شرکت ناشر بسیار بزرگ و کاملا شناخته شده در کل دنیا است و طبق اظهارات فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس‌باکس در مایکروسافت، این کار به استراتژی شرکت مایکروسافت شباهتی ندارد و آن‌ها هرگز چنین برنامه‌هایی نداشته‌اند. امروز طی برگزاری جلسه پرسش و پاسخی که در کنفرانس Media and Telecommunications در رویداد Barclays 2018 Global Technology برگزار شد، فیل اسپنسر اشاره‌ای به گزارشاتی که در اوایل امسال از به خدمت گیری شرکت EA توسط آن‌ها منتشر شده بود، کرد و درمورد این که چرا این کار بخشی از استراتژی این شرکت نبوده است، توضیح داد و به یک سری جزئیات جالب اشاره کرد. وی در این زمینه گفت:

اگر نگاهی به استودیو هایی که تا به حال به خدمت گرفته‌ایم داشته باشید، می‌بینید که ما تمرکزمان را روی تیم‌های خلاقی گذاشته‌ایم که فکر می‌کنیم می‌توانند محتویات بسیار جالب توجهی تولید کنند تا باعث گسترش سرعت سرویس Game Pass شوند و همینطور باعث رشد پلتفرم‌هایمان.

اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود افزود:

احتمالا ما علاقه کم‌تری به تیم‌های مدیریتی و زیر ساخت‌ها و همینطور یک سری چیزهایی که پیش از این خودمان در تشکیلاتمان قرار داده‌ایم داریم. شما می‌توانید به سابقه و رد پایی که ما از خودمان به جای گذاشته‌ایم نگاه کنید. ما هفت استودیوی جدید را در عرض شش ماه به تیتممان اضافه کرده‌ایم که اگر به آن‌ها نگاه کنید، فکر می‌کنم که می‌توانید ارزش واقعی آن‌ها ببینید.

اسپنسر در بخش دیگری از صحبت‌های خود چنین ادامه داد که:

اما از این مهم‌تر، تیم‌های خلاقی که ما با خودمان همراه کرده‌ایم، [در حال انجام دادن آن هستیم] می‌دانند که ما می‌توانیم آن‌ها را به زیر ساخت‌های مایکروسافت اضافه کنیم. این زیر ساخت ایکس‌باکس است که باعث موفقیت هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود و به آن کمک زیادی می‌کند، با بودجه قوی‌تر که باعث هم‌ترازی آن‌ها با اهدافی که درمورد Game Pass وجود دارد، می‌شود. بدین ترتیب به همه بازی‌بازان، هر کجا که باشند، می‌توان دسترسی پیدا کرد.

[…] و ما نباید برای چیزهایی که برخی از ناشران بزرگ دارند، هزینه کنیم چرا که ما خودمان پیش از این، آن‌ها را در اختیار داریم.

اسپنسر در بخش پایانی صحبت‌های خود در این زمینه اضافه کرد که:

پس بله. تمرکز ما روی این نیست که بریم و ساختارهای تکراری که برایشان در حال پرداخت هزینه هستیم و چیزهایی که من فکر می‌کنم، به آن‌ها هیچ نیازی نداریم را به مجموعه خود اضافه کنیم. بلکه تمرکز ما بیشتر روی این است که چطور می‌توانیم تیم‌های خلاق مستقلی را پیدا کنیم که نیاز به کمک ما دارند. من برای مسیری که در حال قدم برداشتن در آن هستیم، کاملا احساس خوبی دارم.

تا وقتی که صحبت از به خدمت گیری استودیوهای جدید (چه کوچک یا چه بزرگ) از طرف مایکروسافت باشد، حتی با وجودی که آن‌ها هفت استودیوی جدید را در عرض مدت زمان بسیار کوتاهی به لیست استودیوهای فرست پارتی خود و تحت حمایت و نظارت خود درآورده‌اند، به نظر نمی‌رسد که کار مایکروسافت هنوز هم به پایان رسیده باشد و آن‌ها دیگر دست به خریداری استودیوهای دیگری نزنند. مایکروسافت اهداف زیادی دارد که حتی خریداری این همه استودیوی جدید در این بازه زمانی کوتاه هم به خوبی پاسخگوی آن نیست.

طبق گزارش‌هایی که اخیرا از منابع داخلی مایکروسافت به دست آمده، به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۱۹ باید منتظر شنیدن خبرها و جزئیات بیشتری درمورد استودیوهای جدیدی که مایکروسافت به خدمت گرفته باشیم. اطلاعاتی که تا به حال از استودیوهای آینده مایکروسافت به دست آورده‌ایم، اعلام می‌کند که یکی از آن‌ها در کارنامه خود سابقه همکاری با شرکت سونی و برند پلی‌استیشن را هم دارد که البته هنوز هیچ چیز رسمی نشده است و این موضوع در حد شایعه باقی مانده است. اطلاعات بیشتر را در این زمینه می‌توانید از این آدرس به دست بیاورید.

منبع :

GAMINGBOLT

333 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , ,