به نظر می‌رسد با توجه به موفقیت روزافزون سرویس‌های آنلاین شرکت مایکروسافت، این شرکت و به خصوص آقای فیل اسپنسر علاقه دارند سرویس ایکس‌ باکس‌ گیم‌پس را برروی همه‌ی پلتفرم‌های عرضه کنند. با جزئیات خبر و گفته‌های رییس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت همراه وینفون باشید.

در ماه‌های گذشته شایعه‌هایی منتشر شد که بیان می‌کردند شرکت مایکروسافت تلاش دارد حوزه‌ی خدمات‌دهی خود را بیش از پیش افزایش دهد. اولین شایعه‌های منتشر شده به این موضوع پرداخته بودند که شرکت مایکروسافت قصد دارد از سرویس‌های آنلاین خود برروی پلتفرم‌های نینتندو سوییچ و گوشی‌های هوشمند رونمایی کند. در ابتدا همه بر این باور بودند که این سرویس‌ها به شما اجازه خواهد داد پیشرفت و اچیومنت‌های خود برروی بازی‌هایی مانند Minecraft را بین تمامی پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید. با این حال، کمی بعد شایعه‌هایی مطرح شدند که بیان می‌کردند شرکت مایکروسافت قصد دارد با تکیه بر پروژه‌ی استریم بازی‌ها یعنی XCloud سرویس ایکس‌ باکس گیم‌پس را برروی کنسول نینتندو سوییچ عرضه کند. اگرچه تا به امروز، مطالب منتشر شده پیرامون این موضوع همگی شایعه بودند ولی صحبت‌های مدیر ارشد شرکت مایکروسافت به این شایعه‌ها جانی تازه بخشیده است.

براساس اخبار منتشر شده و صحبت‌های آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، شرکت مایکروسافت برنامه‌های زیادی برای توسعه‌ی سرویس‌های آنلاین خود در نظر گرفته است. آقای اسپنسر اخیرا بیان کرده است:

ما می‌خواهیم سرویس ایکس باکس گیم‌پس را روی تمامی دستگاه‌هایی که کاربران با آن‌ها بازی می‌کنند، عرضه کنیم. این گفته به‌ این دلیل نیست که سرویس ذکر شده ساخته مایکروسافت است، بلکه ساختار این مدل تجاری به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌هایی را که تجربه نکرده‌اند، به‌ راحتی تجربه کنند.

فیل اسپنسر به نکته‌ی بسیار خوبی در این زمینه اشاره کرده‌اند. به گفته‌ی او خرید یک کنسول مشخص با هدف تجربه‌ی تعداد محدودی از عناوین موجود در بازار، بخش بزرگی از کاربران و مخاطبین را محدود کرده است. در ادامه آقای اسپنسر به اختصار به بحث تاثیر آزاد شدن بازی‌ها برروی همه‌ی پلتفرم‌ها در فروش کنسول‌ها پرداختند:

این جایی نیست که شما درآمد خواهید داشت. تجارت استفاده شده در داخل بازی‌ها باعث فروش و سرویس‌هایی می‌شوند که اجازه دسترسی به آن‌ها را به‌بازیکن می‌دهند. به‌ عبارتی این یک کسب و کار بنیادی است. از این‌ رو هرقدر که بازیکنان یک بازی را اجرا کنند، زمان تجربه‌ی بازی بیشتر می‌شود و در نتیجه باعث گسترش یافتن این کسب و کار می‌شود.

آقای اسپنسر در جریان این مصاحبه به بحث تفاوت سودآوری سخت‌افزار کنسول ایکس‌ باکس در مقایسه با نرم‌افزارها و سرویس‌های آنلاین نپرداختند ولی اگر سری به آخرین گزارش مالی این شرکت بزنید متوجه می‌شوید که در مقایسه با تعطیلات سال گذشته، فروش کنسول ایکس‌ باکس وان 19 درصد کاهش یافته است. با این حال و با وجود کاهش فروش سخت‌افزار و کنسول، میزان درآمد حاصل از فروش نرم‌افزار و سرویس‌های آنلاین در مقایسه با مدت مشابه سال گشته 32 درصد افزایش یافته است.

تمام این صحبت‌ها و اخبار منتشر شده هیجان مربوط به کنفرانس شرکت مایکروسافت در مراسم GDC و E3 امسال را به حداکثر می‌رساند. پیش از این اعلام شده بود که این شرکت قصد دارد از یک پلتفرم توسعه‌ی بازی میان‌ پلتفرمی جدید که تمامی پلتفرم‌های موجود را در بر می‌گیرد، رونمایی کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید شرکت مایکروسافت از غیبت رقیب دیرینه یعنی شرکت سونی در مراسم امسال چگونه بهره خواهد برد.

منبع :

DUALSHOCKERS

367 پست
رسول امینی
I Was Born in 1997 and Played My First Game in 2005 Which it Was Resident Evil 4. A Huge Fan of Video Games, Especially Open-world, Historical and Survival Horror Genre and Spend a Lot of Time on Playing. My Top No-Doubt Games Are Dark Souls 3, The Witcher 3: Wild Hunt, Resident Evil 4, Horizon Zero Dawn, God Of War 2018 and Bloodborne. Most of the Time in My Daily Life, i Write Articles for WinPhone.Ir
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,