در میان پنج استودیوی که مایکروسافت در اوایل سال جاری برای اولین بار در لیست گروه‌های خود قرار داد، در کنار استودیوی Ninja Theory، استودیوی Playground Games احتمالاً بزرگترین آنها بود. این استودیو چند سالی است که در سری بازی‌های Forza Horizon در کنار مایکروسافت کار کرده است و دو طرف در حال حاضر رابطه بسیار خوبی دارند و حتی با مطرح کردن آن در بین مردم باعث تقویت این رابطه شده‌اند. در ادامه با وینفون همراه باشید.

با اینحال چرا  استودیوی Playground Games با واگذار شدن این استودیو به مایکروسافت موافقط کرد در حالی که همیشه این کمپانی از استقلال برخوردار بوده‌است؟ نشریه‌ی Eurogamer در صحبت با  Ralph Fulton ،رئیس استودیو Playground Games، از او خواست تا به این سوال جواب دهد و پاسخ او دوگانه بود. او گفت که یکی از دلایل این معامله این بود که بعد‌از اینکه بازی‌های کمپانی Playground Games گسترش یافتند این استودیو به یک استودیوی دو تیمی تبدیل شد (دومین تیم به نظر می‌رسد بر روی Fable 4 کار می‌کرد) و آن‌ها پیشرفت‌های متفاوت این دو تیم در آینده را درک کردند و این تصمیم را گرفتند.

فولتن گفت:

ما برای مدت طولانی مستقل بودیم و دوست داریم که مستقل باشیم. وقتی که شما فکر می‌کنید که ما با مایکروسافت همکاری می‌کنیم به این معنی نیست که استقلال خود را از دست داده‌ایم در حقیقت ما هر کاری را که با مایکروسافت انجام می‌دهیم آن را دوست داریم و به آن علاقه داریم. یکی از چیز‌هایی که تغییر کرد از هنگام انتشار بازی Forza Horizon 3 تاکنون این است که آن زمان ما یک تیم واحد بودیم.

وی ادامه داد:

این یک تجارت بسیار ساده‌ای است که باید در مورد آن فکر کرد و آن را مدیریت کرد. بدیهی است که از زمان همکاری با مایکروسافت به بعد ما چندین تیم جدید را کشف کرده‌ایم و تیم جدیدی داریم که با تلاش فراوانی روی یک عنوان کار می‌کند که فعلاً آن را از دیده همه مخفی می‌کنیم. من این را دوست دارم که دو بازی بسیار متفاوت با ژانر‌های مختلف که هردو برای ایکس باکس منتشر خواهند شد، در کنار یکدیگر کار کنند و به طور ناگهانی ببینید که تجارت شما در حال رشد است و کارکنان شما نیز تقویت یافته‌اند. روشی که موجب پیشرفت این کمپانی و مایکروسافت در آینده می‌شود.

سپس فولتن در  مورد بازی Forza Horizon 3، یکی از بهترین بازی‌های ایکس باکس وان،صحبت کرد و در مورد ارائه‌ی این بازی مسابقات ماشینی جهان باز گفت که استودیو احساس کرد که آن‌ها توانستند که با ارائه‌ی این بازی بیشترین موفقیت را به عنوان یک استودیوی مستقل بدست‌آوردند و برای قدم نهادن به فراتر از موفقیتی که با این بازی انجام دادند باید به یک کارموثرتری دست می‌زدند و به همین دلیل برای ساختن بازی   Forza Horizon 4 آن‌ها تصمیم گرفتن که با مایکروسافت همکاری کنند که در این راه نیز قطعاً موفق شدند. این بازی که چند هفته پیش منتشر شد با نمره‌ی متریکایی که بدست آورد به یکی از بهترین و برترین بازی‌های کل جهان تبدیل شد.

فولتن گفت:

ما به موفقیت بسیار زیادی به عنوان استودیوی مستقل رسیدیم. بازی Forza Horizon 3 در حقیقت فراتر از انتظارات ما عمل کرد و تمامی دستآورد‌های و موفقیت‌هایی را که یک استودیوی مستقل می‌توانست کسب کند، برای ما به ارمغان آورد. در همکاری ما با مایکروسافت گرایش بازاری ما رشد می‌کند و پیشرفت می‌کنیم و بهتر از آنچه در گذشته انجام داده‌ایم عمل می‌کنیم. من از قبل این احساس را داشتم که پیشرفت و ارائه‌ی نسخه‌های بسیار عالی از سری بازی‌های  Forza Horizon زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که ما عضوی از خانواده‌ی بزرگ مایکروسافت باشیم.

فولتون همچنين در مورد چگونگي دستيابي به اولين و مهمترين گامهاي همکاری با مايکروسافت با اولويتهای ساخت بازی‌های بزرگ مرتبط با این کمپانی سخن گفت و همچنین اشاره‌هایی به اولين گام در زمينه دستيابي به اولین بازي‌های اولديد و جهان باز و HDR کنسول Xbox One S که در انگلیس تولید شد، و به نظر می‌رسد که در این امر، جذابیت بیشتری پیدا کرد، داشت.

وی در این باره می‌گوید:

وضعیت استودیوی ما چیزی بین شخص اول (شرکت هایی که متعلق به مایکروسافت هستند) و شخص ثالث (شرکت‌هایی که به صورت مستقل کارمی کنند) بود که می‌توانیم اسمش رو بزاریم “شخص دوم” (یا هر اصطلاح دیگری که دوست دارید وری آن  بزارید). در واقع ما یک استودیوی مستقل بودیم و مایکروسافت نیز یکی از کلاینت‌هایمان (یا مشتری) بود. ولی از طرف دیگر ساخت یک فرانچایز شخص اول رو به دست گرفتیم که کاملاً متعلق به مایکروسافت بود و به همین جهت زیر مجموعه‌و عضوی از این خانواده محسوب می‌شویم. ز طرفی دیگر به نظر می‌رسد که ما در ابتدای صف ارائه‌ی بازی با تکنولوژی‌های جدید برای کنسول ایکس باکس وان ایکس در بریتانیا هستیم. HDR یکی از این تکنولوژی‌هایی است که فکر کنم ما دومین در این عرصه هستیم که بازی را با این تکنولوژی ارائه می‌دهد. ما در مورد این تکنولوژی‌ها می‌دانستیم حتی قبل از اینکه دیگران به این موارد اعتماد کنند. اما هنوز هم افرازی بین ما و خانواده های مایکروسافت وجود دارد.

بازی Forza Horizon 4 آخرین بازی انتشار یافته از کمپانی Playground Games اکنون برای ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس است.

منبع :

GAMINGBOLT

82 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,