زمانی که کسی یکی از کنسول‌های تازه نسل جدید را می‌خرد، توقع تجربیات جدیدی دارد که کاملا هم منطقی است. اما با این حال هیچ شکی در این نیست که پورت کردن بازی‌ها روی کنسول‌های جدید هم از ارزش بالایی برخوردار است. با این کار نه تنها عنوان مورد نظر برای کسانی که این بازی را در گذشته تجربه نکرده‌اند در دسترس قرار می‌گیرد، بلکه این پورت‌ها معمولا با بهبودهای جدید همراه هستند و ویژگی‌ کنسول‌های تازه در آن‌ها به کار گرفته می‌شود. 

اما با این‌ حال پورت کردن همیشه هم کار ساده‌ای نیست. این کار فقط کپی پیست کردن نیست. مخصوصا زمانی که این کار توسط توسعه دهندگان مستقل انجام می‌پذیرد، برای چنین افراد و استودیوهایی پورت کردن یک پروسه سخت و طولانی است. وبسایت GamingBolt اخیرا شانس صحبت با جان فلوک (Jon Flook)، از استودیوی Silver Dollar Games که کار طراحی بازی پیشروی مبارزه‌ای One Fighter Death Punch 2 را بر عهده دارد، را داشته است. در انتهای این مصاحبه از انتظارات وی درمورد نسل آینده سوال شد. برای فلوک قابلیت پورت کردن ساده‌تر بازی‌ها در نسل آینده، یکی از چیزهایی بود که بیشتر از هر چیز دیگر دوست داشت در کنسول‌های نسل آینده ببیند. چون به اعتقاد وی این کاری است که به دلیل کمبود مستندات پورت مناسب، روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ انجام دادنش بسیار سخت است. وی در این زمینه گفت:

پورت کردن بازی‌ها روی کنسول‌ها همیشه به دلیل وجود مستندات کم برای کمک کردن، یک پروسه سخت است.

فلوک در ادامه مصاحبه خود با GamingBolt افزود:

من امیدوارم که نسل بعدی کنسول‌ها این کار را برای [توسعه دهندگان] مستقل ساده‌تر کند. ما ساعت‌ها برای غربال کردن و وارسی کردن فروم‌ها و انجمن‌ها برای پیدا کردن کمک، زمان صرف می‌کنیم که اغلب هم نتیجه‌ای در بر ندارد. یک مدرک جامع در زمان عرضه برای توسعه دهندگانی نظیر ما می‌تواند بسیار عالی باشد.

One Finger Death Punch 2 برای عرضه در بهار سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده است. به‌زودی می‌توانید برای خواندن کامل این مصاحبه با وینفون همراه باشید.

منبع : وینفون
683 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,