از نزدیک نگاهی به بازی The Evil Within 2 انداختم که واقعا باعث کابوس‌های شبانه من شده است. ساعت 4 صبح بود. در هتل گیمزکام به همراه نویسنده بخش اکس‌باکس ویندوزسنترال ” مت براوون ” بودم، با شنیدن صدای زمزمه‌های او در خواب، بیدار شدم. تمام مدت در خواب زمزمه می‌کرد، اما وقتی غلت زد و صورتش را به سمت من برگرداند دیدم پوست صورتش در اطراف جمجمه کاملا پاره شده بود، چشم‌هایش خرد شده بود و به سمت سرش ریخته بود. در ادامه با کافه اکس‌باکس همراه باشید.

به یکباره با عرق سردی از خواب پریدم و متوجه شدم که دچار کابوس شده بودم. می‌دانید، آن روز من نگاهی به بازی The Evil Within 2 انداخته بودم که به طور وحشتناکی خشن بود.

بک‌گراند اهریمنی

Shinji Mikami به عنوان پدرخوانده‌ی ژانر بقا و وحشت شناخته می‌شود، زمان کار او به دهه نود و Resident Evil برمی‌گردد و همچنان یکی از محبوبترین‌ها بازی‌های موفق در تمام دوران برای من است. در واقع، خیلی لذت بردم وقتی فهمیدم که او برای خلق The Evil Within با Bethesda همکاری کرده است، که در همان زمان به دنبال این بود که مشعل وحشت و بقا را در جهان روشن نگاه دارد جایی که دیگر Resident Evil 7 وجود نداشت.

The Evil Within یک بازی کاملا ترسناک نبود، با سیستم سبک آرکید و بارهای سیاه و سفید مبهم سینمایی ، اما همچنان یکی از بهترین آثار ترس و وحشت کلاسیک در آن نسل باقی مانده است .

همانطور که اشاره شد،Resident Evil 7 تا قبل از 2017 مانند گردبادی از مرگ و وحشت پدیدار شد، نمایش آن Capcom هنوز هم نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک بازی ترسناک ساخت. همچنین پیشنهادات استوار دیگری از جوانب مستقل دارد ، از جمله عرضه‌ی اخیر Observer _ از تیم Bloober، و عنوان 4v1 جذابِ Dead By Daylight. و The Evil Within 2 احتمالا به عنوان ناجی برای بقای ژانر وحشت مثل جد خود نخواهد بود، به احتمال خیلی زیاد به این دلیل که Shinji Mikami هدایت و رهبری این پروژه را برعهده ندارد.

جمعه 13 اکتبر برای عرضه تعیین شده است، The Evil Within 2 از دروازه خارج می‌شود و مارا به داخل STEM می‌کشد برای نوبتی دیگر از دیوانگی پیچیده و تیراندازی وحشتناک . آگاه باشید که اگرچه فرمول پایانی The Evil Within 2 کاما تغییر کرده است اما صادقانه بگویم مطمئن نیستم که چه احساسی نسبت به آن دارم.

یک جهان متناقض و سه بعدی فراگیر پارانویا را تولید می‌کند

در بخش اول دمو، اینطور نشان داده می‌شود که بازیگر اصلی داستان کاراگاه Castellanos در نتیجه وقایع بازی اول حافظه خود را از دست داده است. که من نباید داستان را برای کسانی که آن‌را بازی نکرده‌اند فاش کنم. اگر شما هرکدوم از تریلر ها رو دیده باشین، قطعا علت آن‌را درک خواهید کرد. در یک کشاکش غم‌انگیز Castellanos پیغامی را دریافت می‌کند که متوجه می‌شود دخترش که فکر می‌کرد مرده هنوز زنده است و توسط مسئول ستیزه جوی شرکت Mobius که در وقایع بازی اولیه نشان داده شده است، ربوده شده.

با یک هدف طاقت فرسای جدید، Castellanos به داخل یک STEM برمی‌گردد تا دختر گم شده اش را پیدا کند. همانطور که انتظار دارید همه چیز خیلی سریع پیش می‌رود.

The Evil Within در رزلوشن فورکی با اچ‌دی‌آر و 60 فریم بر ثانیه یک تجربه زنده و سه بعدی فراگیر است. در مراحل اولیه شما با چیزی که فقط اینگونه می‌شود آن‌را توصیف کرد که یک هیولای انسان‌نما به اندازه‌ی اسب است تعقیب می‌شوید، به همراه چهره‌های در حال فریاد و  می‌توانید یک بازوی غول‌پیکر ارّه‌ای را برای اقدام مناسب بکار بگیرید.

واقعیت آنچیزی نیست که داخل STEM به نظر می‌رسد، و ذهن کاراگاه Castellanos بخاطر وقایع بازی اولیه صدمه دیده است. سخت است که بگوییم چه چیز واقعیت و چه چیز توهم است. ازین نگاه The Evil Within بسیار شبیه به Silent Hill است، آن‌جا که فقدان استدلال و منطق به خودی خود به دنیا تزریق می‌شود، دلشوره و پارانویا نیز افزایش می‌یابد.
بعد از پیدایش آنچه که Mobius آن‌را به عنوان “شهر آرامش و صلح ” توصیف می‌کند، Castellanos با چیزی وحشت آمیز مواجه می‌شود.

تفریحگاه وحشت

The Evil Within 2 سیر خط بازی اول را برهم می‌زند و در فرمت بزرگتر با انتخاب‌های بیشتر پیش می‌رود. البته این به معنای کامل ” جهانی باز ” نیست. در عوض بازیکنان بین مسیر و مراکز باز بیشتر در سفر هستند، شاید مشابه بازی‌هایی مثل Deus Ex.

Castellanos به تنهایی در جاده شهر به سمتی می‌رود که در آنجا می‌تواند گروه Mobius را پیدا کند، ناگهان با شهروندی که خمیده و تند تند و نامفهوم صحبت میکند روبرو می‌شود که در حال فرار به خانه‌ای در آن نزدیکی است. در بررسی بیشتر از نزدیک آنچه که باعث دیوانگی مادری جوان می‌شود تا پسرش را مجبور به تغذیه از گوشت انسان کند، فاش می‌شود. وقتی پسر از خوردن گوشت انسان سرباز می‌زند مادر  آنقدر سرش را به میز می‌کوبد تا پسربچه می‌میرد و صورتش له میشود و به داخل سرش فرو‌ می‌رود. این سکانس واقعا وحشتناک است، بخصوص به خاطر رابطه‌ی مادر فرزندی بین دو کاراکتر، وضوح ترس و وحشت با رزلوشن فورکی، احساس نزدیکی به آن زندگی مثل جزییات سکانس خونین و جنایی که درآن بازی می‌کند.

بعداز تیراندازی روانی به مرگ، مشخص ‌می‌شود که این ” شهر آرام” که همه چیز است حالا مورد هجوم و حمله موجوداتی دیوانه شبیه زامبی قرار گرفته که هر موجودی که هنوز زنده است را شکار می‌کنند و از بین می‌برند.

زمانی که در شهر هستید به شما دسترسی ساخت نیکمت، ارتقا صفحه برخلاف بازی اولیه و یک دستگاه قهوه‌ساز داده می‌شود که بعد‌از یک آرامش طولانی خط سلامتی و انرژی شما دوباره پر می‌شود.همچنین یک دستگاه ردیاب سینگال رادیویی داده می‌شود که با آن می‌توانید به فرکانس‌های مختلف برای بررسی وصل شوید.در مرکز شهر چندین سیگنال برای بازرسی به همراه یک سیگنال اصلی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد برای دنبال کردن سیگنال و قسمت اصلی فرمت RPG احتمالا باید انتظار بیشتری از یک بازی آزاد داشته باشید.

یک فرکانس مشکوک در محل از سمت یکی از افراد گروه Mobius Strike که حامل یک تفنگ تک‌تیر‌انداز است. صدای دیگری شبیه به جیرجیر، و یک صدا شبیه به صحبت‌های دکتر با بیمارش.

مسایل مکانیکی پنهان، تصمیم برای شکار کردن دکتر دوباره به The Evil Within 2 بازگشته اند، راهم را به سمت خانه ای که سیگنال مشکوک از آن می آمد پیش بردم، قتلهای عجیب غریب و مخفی همچنان در راه بود.

آنجا علاوه بر زامبی‌های معمولی تعداد زیادی از انواع هیولاهای منحصربه‌فرد و ارواح هم وجود دارد که با روش‌های مختلفی با آن‌ها سروکار داریم .ابتدا سعی کردم با کشتن مخفیانه از حمله کردن عملا شانه خالی کنم ولی به یکباره به سمتم حرکتم کردند برای همین گاهی اوقات پرتاب کردن یک بطری برای پرت کردن حواس، گزینه هوشمندانه تری است.

به نظر می‌آید که در The Evil Within 2 فرصت‌های زیادی برای کشف و بررسی وجود دارد که خیلی متفاوت با بازی اولیه نیست. در یک بررسی سریع از یک گاراژ مواد لازم برای ساخت مهمات و سرنگ سلامتی و انرژی پیدا کردم که البته یک جهش ترسناک و روبرو شدن با دشمن را به همراه داشت.در مسیرم به سمت سیگنال از چند خانه دیگر عبور کردم که برای غارت آماده شده بودند، احتمالا آیتم‌های مورد نیاز برای داستانِ بازی و اسباب دیگر بسته بندی شده بودند.

وقتی به آن خانه رسیدم، هیچ پاداش یا آیتم محسوسی رو دریافت نکردم، در عوض، با یک نمایش وحشتناک روبرو شدم، اشاره به طرح بیش ‌ازحد قهرمانانه‌ی بازی. بیماری که صدای صحبتش با دکتر شنیده می‌شد خودِ Castellanos بود، و خانه به یک تیمارستان تبدیل شد و زمانی که دوربین را چرخاندم وسایل متفاوتی در خانه ظاهر شده بود. آن یک سکانس تاثیرگذار بود که توطئه و دسیسه‌های بیشتری را به طرح بازی اضافه می‌کرد.

همانطور که زمان بازی من رو به پایان بود برای آنکه نمیتوانستم بقیه ساختمان‌ها را جستجو کنم کمی سوگواری کردم البته با فکر اینکه خلاص می‌شوم کمی تسلی یافتم. به عنوان یک بازی سرتاسر وحشت و ترس، خیلی متعجب بودم که چند نفر شجاعت ساخت Bethesda را در گوشه کنار خانه‌های جن زده را دارند و چند نفرمی‌توانند به سادگی به سمت اهداف بازی حرکت کنند.

قربانی‌های ارزشمند؟

The Evil Within 2 نیاز به استخراج فرمول شروع از نسخه‌ی قبلی خود دارد، اما تغییر به یک ساختار مرکزی نیمه باز و اکتشافی با تاکید بیشتر بر جستجو، ساختن و ارتقا یک حرکت خطرناک و ریسک است. البته که بازی‌های ژانر وحشت مانند Silent Hill برای بعضی مراحل فرمت‌های باز بیشتری را بکار می‌گیرند، و فرصت‌هایی به شما می‌دهد که اموال غارتی و شاید اسلحه‌هایی از مسیر‌های فرسوده کشف کنید، اما من هنوز مطمئن نیستم که این موارد چقدر در The Evil Within 2 به کار برده شده است.

نقشه طراحی The Evil Within 2 همچنان قوی و عالی است. دشمنان عجیب‌تر و ترسناک‌تر شده‌اند و به نظر می‌رسد The Evil Within 2 از مخالفت‌ها برای نمایش بعضی سکانس‌های وحشتناک اصلا خجالت زده نیست. این گیم‌پلی مخفی‌کاری مملو از اضطراب و نگرانیست و طرح آن به خوبی چیده شده است. در واقع این ترسناک‌ترین بازی در ذهن من است که به معنای واقعی کلمه باعث کابوس شبانه‌ی من شد و من فقط حدود سی دقیقه از آن را بازی کرده بودم.

من در جایگاهی نیستم که بتوانم تغییر بازی به یک فرمت باز را قضاوت نهایی کنم. اما ممکن است این، آن‌چیزی باشد که برای تکمیل موفقیت به آن نیاز دارد. اگر آن‌ها دراین راه موفق شوند The Evil Within 2 یک خریدِ عالیِ وحشتناک برای تعطیلات این فصل بخصوص هالوین است.

The Evil Within 2 در 13 اکتبر 2017 روی اکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی راه‌اندازی خواهد شد.

منبع :

WINDOWSCENTRAL

21 پست
صبا ابراهیمی
او کارشناس مترجمی زبان انگلیسی است. به کارهای هنری، خوشنویسی، کتاب و فیلم علاقه‌ی وافری دارد و سعی می‌کند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف کتاب خواندن و فیلم دیدن کند. صبا اکنون نویسنده وب‌سایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,