_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

۱۵ دلیل برای عدم تکمیل کردن Red Dead Redemption 2

پیش از شروع این مقاله باید خدمتتان عرض کنم که برخی از بازی‌های ویدیویی فقط بازی کامپیوتری هستند اما Red Dead Redemption 2 یک تجربه است، تجربه‌ای که نه من و نه هیچ یک از شما قطعا دوست ندارید به این زودی‌ها کنارش بگذارید و می‌خواهید مدتی طولانی با آن وقت بگذرانید و همه چیز آن را امتحان کنید. در همین راستا امشب برایتان مقاله‌ای را ترتیب داده‌ام که ۱۵ دلیلی که ما را ترغیب می‌کند تا وقت بیشتری با این بازی سپری کنیم را مورد بررسی قرار می‌دهد. با وینفون همراه باشید.

سرانجام پس از سال‌ها کار و تلاش در استودیوی‌های متعدد شرکت راکستار (Rockstar) در سراسر دنیا، عنوان Red Dead Redemption 2 به بازار عرضه شد که در همین اول کار خود هم توانست رکوردهای جاودانه‌ای در تاریخ ثبت کند. این بازی نه تنها در عرض ۳ روز توانست رکورد بیشترین فروشِ آخر هفته در اولین هفته فروش خود در کل تاریخ مدیاهای سرگرمی را به نام خود ثبت کند، بلکه اکنون طبق اظهارات و صحبت‌های استراس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت تیک تو (Take-Two Interactive) که شرکت مادر راکستار به حساب می‌آید، این بازی توانسته در مدت ۸ روز ۱۷ میلیون نسخه به فروشگاه‌ها ارسال کند که به تنهایی به اندازه کل فروش نسخه اول آن است. اما خب هر چه هست، یکی از خسته کننده‌ترین و طولانی‌ترین روندهای ساخت و توسعه بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ این صنعت باعث به وجود آمدن محصولی شده که بازی‌بازان بسیار زیادی از سراسر دنیا ساعت‌ها با آن وقت خود را سپری می‌کنند. یک توسعه دهنده غیر از این چه می‌خواهد؟ خواسته او به جز این است که دوست دارد بازی‌بازان ساعت‌ها مشغول انجام دادن عنوانش شوند؟ قطعا پاسخ منفی است.

اما دلیل این همه استقبال گسترده‌ای که از این بازی شده است چیست؟ چه چیزی باعث می‌شود عده بیشتری سمت این بازی جذب شوند؟ چه چیزی دقیقا باعث شهرت و محبوبیت بالای سری Red Dead شده است؟ ویژگی‌ها و خصوصیاتی که باعث می‌شود این بازی‌ها به این حد از محبوبیت برسند و تا این حد در معرض دید قرار بگیرند، چیست؟

در ترسیم و شبیه سازی راکستار از غرب وحشی آمریکا، ارزش و مقام واقعی بازی فقط به این نیست که در طی روند داستان پردازی صرفا شما چند دکمه را پشت سر هم فشار دهید بلکه ارایه تجربه‌ای واقعی است که به طور مداوم عده بیشتری را به سمت این بازی دعوت کند طوری که هر چه آن‌ها زمان بیشتری را در آن سرمایه گذاری کنند، بازده و بازخورد بیشتر و بهتری دریافت کنند. در حالی که داستان و ماجراجویی آرتور مورگان (Arthor Morgan) و گروه ون در لیند (Van Der Linde) مسیر این بازی را تعیین می‌کند، اما دلایل بسیار دیگری نیز برای تکمیل و ادامه بازی Red Dead Redempption 2 وجود دارد. در ادامه با شما هستم با ارایه ۱۵ دلیل برای عدم تکمیل Red Dead Redemption 2.

خارج از گروه ون در لیند عنوان Red Dead Redemption 2 مملو از انسان‌هایی است که نگرانی‌ها و کشمکش‌ها، اولویت‌ها و همینطور داستان زندگی خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها ممکن است از شما درخواست کمک کنند، برخی از آن‌ها ممکن است دنبال دردسر باشند.

۱. دنیایی جذاب که شما را میخکوب می‌کند

تمام استودیوهای راکستار گیمز در ساخت و توسعه عنوان Red Dead Redemption 2 استانداردهای بسیار بالایی را برای ساخت دنیایی واقع گرایانه هدف قرار دادند تا بازی‌بازانی که به انجام این بازی می‌پردازند، آن را تجربه کنند. مناظر طبیعی و بکر که مملو شده است از جزئیات بسیار، و همینطور راه‌ها و روش‌های بسیار متعددی که برای بازتاب نور و همینطور سایه زنی‌های بی عیب و نقص به کار برده شده، باعث خلق عنوانی فراموش نشدنی شده است. تغییر فصل‌ها، عبور از مناطق برفی و رسیدن به جنگل‌های انبوه. انعکاس و همینطور موج‌هایی که روی سطوح آب به وجود می‌آید. هم حیوانات وحشی و هم اهلی. نقشه دنیایی به مراتب بزرگ‌تر و وسیع‌تر از چیزی که در نسخه اول وجود داشت، و همینطور به دنبال آن، مناطق جدیدتر برای گشت و گذار و اکتشاف. اگر چنین حجم زیادی از جزئیات که در دنیای این بازی وجود دارد، که شما به سادگی می‌توانید با قدم زدن در آن لحظاتی فراموش نشدنی برای خود خلق کنید و سازندگان این بازی را تحسین کنید، شما را تحت تاثیر خود قرار نداده است، نقشه این بازی می‌تواند کاری کند که شما به گشت و گذار و اکتشاف در دنیایی که پیرامونتان وجود دارد،‌ ادامه دهید. اگر شما در همان دقایق اولیه این بازی و در ابتدای تجربه آن توانسته‌اید خود را با پیچیدگی‌ها و جزئیات فراوانی که در دنیای این بازی وجود دارد، عادت دهید و با آن‌ها خو بگیرید، مطمئن باشید که در ادامه این بازی نیز می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید چرا که در همان دقایق اولیه بازی لحظات پرجزئیات فراوانی وجود دارد که برای ساعت‌ها می‌تواند شما را در خودش غرق کند. در حقیقت با انجام این کار فرصت انجام دادن آن در سایر مناطق بازی‌ هم برای شما به وجود خواهد آمد. اما اگر با تجربه بخش اول این بازی نتوانستید آن را عمیقا درک کنید، جای هیچ نگرانی نیست چون که بازی فرصت کافی برای انجام این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۲. حس بیکار نشستن در چادر وقتی که باران در حال باریدن است

چه چیزی بهتر از تماشای ویدیویی یک ساعته در YouTube است که صدای بارش باران را پخش می‌کند؟ یکی از گزینه‌های بهتری که اینجا می‌تواند وجود داشته باشد، انجام دادن بازی Red Dead Redemption 2 است. اگر بخواهم دقیق‌تر توضیح دهم، لم دادن در چادر شخصی خود در حالی که باران در حال باریدن است. زمانی که گروه در جایی کمپ برپا می‌کند، آرتور مورگان چادر مخصوص به خود را دارد که در آن می‌خوابد و یا به استراحت می‌پردازد. برای آن عده از ما که که فرصت زندگی در جنگل برایمان به وجود نیامده است و یا در نزدیکی فروشگاه لوازم ورزشی زندگی نمی‌کنیم، قطعا این گزینه‌ای جذاب‌تر است. حداقلش این است که شما تمایل زیادی برای مسیر یابی در گل و لای ندارید. قطعا احتمال این هم وجود دارد که بسیاری از ما تا به حال تجربه برپا کردن کمپ را در طول زندگی خود نداشته‌ایم و این اتفاق ممکن است برای آن عده از کسانی که به تماشای ویدیو می‌پردازند، رخ داده باشد. اگر تجربه مستقیم لذت بردن از مناظر بیرونی طبیعت کار طاقت فرسا و سختی برای شما است، پس قطعا باید تجربه “تنها نشستن در یک کافی شاپ در حین بارش باران” را داشته باشید که همین برایتان کافی بوده باشد. اما اضافه شدن این حس و تجربه که در خانه تنها باشید و با آرتور مورگان زیر بارش باران در چادر خود تنها بشینید و به صدای باران گوش دهید، قطعا تجربه‌ای بسیار جدید و منحصر به فرد است که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

۳. اتفاقات تصادفی و ناگهانی که در هر زمان و هر مکانی می‌تواند رخ دهد که عواقب بلند مدتی هم دارند

خارج از گروه ون در لیند عنوان Red Dead Redemption 2 مملو از انسان‌هایی است که نگرانی‌ها و کشمکش‌ها، اولویت‌ها و همینطور داستان زندگی خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها ممکن است از شما درخواست کمک کنند، برخی از آن‌ها ممکن است دنبال دردسر باشند (که اگر چه دنیای بازی در زمانی جریان دارد که زمان افول دنیای غرب وحشی است اما این موارد درست چیزهایی هستند که یاغی‌ها ممکن است از شما درخواست کنند). این که شما تصمیم بگیرید که آرتور مورگان چطور به این درخواست‌ها واکنش نشان دهد و چطور با آن‌ها تعامل برقرار کنید، پایه و اساس کلی سیستم افتخار این بازی را شکل می‌دهد که از نسخه اول این بازی یعنی Red Dead Redemption به این سری بازگشته است و دوباره در اختیار بازی‌بازان قرار گرفته. “سیستم افتخار” بازتاب دهنده موقعیت‌ها، رفتارها و اعمالی است که بازی‌باز در موقعیت‌های اجتماعی مختلف از خودش بروز می‌دهد. به عنوان مثال در صورتی که با جامعه و مردم دهکده به درستی رفتار کنید و برخورد مناسبی با آن‌ها داشته باشید، می‌توانید اطمینان آن‌ها را به خود جلب کنید و از مزیت‌های مختلف آن که در حقیقت بازده رفتار خود شما هستند، بهره مند شوید اما در صورتی که رفتار شما بازتابی از بد رفتاری و خلاف شرع و موازین انسان دوستانه و حقوق بشری باشد، و یا به طور ساده‌تر رفتاری بی شرمانه با مردم شهر داشته باشید، موقعیت‌های دیگری از نوعی متفاوت برای شما به وجود خواهد آمد که همه آن‌ها بازتاب رفتار و عملکرد خودتان است و شما باید با عواقب آن‌ها رو به رو شوید.

طبیعتا بدیهی است که آرتور مورگان تنها انسانی نیست که در این بازی وجود دارد و بدین ترتیب با تمام مردم دیگری که وی به ناچار با آن‌ها رو به رو خواهد شد، همواره اگر انتخاب کنید که رفتار خشن‌تر و تیزتری از خودتان بروز دهید، باعث به وجود آمدن عواقب بیرونی و درونی بسیار بیشتری خواهد شد و تعهد سنگین‌تری برای شما در پی خواهد داشت. این امر به راحتی حتی در کسب تخفیف از فروشگاه‌های مختلف نیز تاثیر گذار خواهد بود و همینطور درصد به دست آوردن لوت مناسب از آیتم‌هایی نظیر غذا و یا حتی جواهرات را هم کاهش خواهد داد و همینطور در نوع رفتاری که دیگران با شما خواهند داشت هم تاثیر گذار خواهد بود و حتی گاها باعث می‌شود که مردم شروع به دعوا کردن با شما کنند و بازی‌باز را مورد حمله خود قرار دهند تا به نوعی انتقام رفتاری که او با مردم دیگر داشته است را بگیرند. هر رفتاری که آرتور مورگان از خودش نشان دهد، دنیای Red Dead Redemption 2 به آن پاسخ خواهد داد و بازخوردش را به شما پس خواهد داد. پس حسابی مراقب اعمال و رفتار خود باشید.

گروه Van Der Linde پر از شخصیت‌های گوناگون و مختلفی است که برای هم صحبتی بسیار مناسب هستند تا یک گفت و گوی عصرانه دلچسب با آن‌ها داشته باشید.

۴. کارهای عادی و روزمره کمپ

سیستم کمپ در عنوان Red Dead Redemption 2 سیستمی سخت و پیچیده است که در حد بسیار زیادی بازی‌بازان را به سپری کردن اوقات خود و سرمایه گذاری زمان در آن ترغیب می‌کند. با کمی پیشروی در بازی بازی‌بازان یک کمپ را آزادسازی خواهند کرد و کمی بعد از آن، یک سیستم مشایعت شبیه به یک دفتر کل که حساب سهم مشارکت گروه ون در لیند (که خود آرتور مورگان هم می‌تواند در آن مشارکت داشته باشد و محتویات جیب‌های خود را در آن خالی کند) را بازتاب می‌دهد، به وجود بیاورد. این حساب برای خرج و مخارجی که خود گروه دارد، مصرف خواهد شد. در ابتدا کمپ به عنوان مکانی برای خوردن و خوابیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هر چه شما تصمیم بگیرید که تدارکات مختلف برای آن بخرید و یا عملکرد آن را ارتقاء دهید، کمپ هم به سبب آن بهبود پیدا می‌کند. این کمپ نقش یک دهکده یا روستای کوچک را ایفا می‌کند و همینطور مسیر آرتور مورگان برای این که اعضای این گروه را راضی و خوشنود نگه دارد، تعیین می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند که برای ایفای نقشی که در گروه بازی می‌کنند، آماده شوند. با کمی جهت دادن به این روستای کوچک، گروه ون در لیند می‌تواند خودش را به عنوان جامعه‌ای که هویت اجتماعی منحصر به فرد خودش را نشان می‌دهد، مورد بازتاب قرار دهد و به درجه‌ای از مستقل بودن برسد که خودش شکل دهنده جامعه‌ای خاص برای خودش باشد.

۵. سیستم تیر اندازی

به وجود آوردن و تربیت یک تیرانداز ماهر و حرفه‌ای که شلیک کردن تبدیل به کاری روتین برایش شده، در ذات خود هنری است که Red Dead Redemption 2 خلق کرده است. در این بازی یک سری مراحل فرعی وجود دارد که حول محور مهارت‌های تیر اندازی و شلیک کردن شما جریان دارند و ابعاد به مراتب بیشتر و پیچیده‌تری صرفا از آماده بودن، هدف گیری و تیر اندازی کردن در این بازی وجود دارد. سیستم Dead Eye و شرکت کردن در دوئل‌ها با شخصیت‌های اصلی و فرعی مختلف، ویژگی‌های بسیار مهمی برای تبدیل شدن به یک یاغی سلاح دار هستند که این بازی به خوبی آن‌ها را اجرا و پیاده سازی کرده است.

دوئل‌ها در خود داستان هم امری اجتناب ناپذیر است و چه شما بخواهید چه نخواهید، در طی روند داستانی بازی در آن‌ها شرکت خواهید کرد (سوال این جا است که آیا کسی هم هست که نخواهد لذت آن را تجربه کند؟). اما در کنار این مکانیزم‌ها شما قادر هستید که سلاح‌های گرم مختلفی خریداری کنید که شامل تفنگ‌های تک تیر انداز، شات گان‌ها، تپانچه‌ها و همینطور هفت تیرهای مختلفی است که هر کدام خصوصیات و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خودشان را دارند. همچنین این موضوع نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که شما از سلاح خود نگه داری کنید و به خوبی از آن مراقبت کنید که در غیر این صورت اگر این کار را انجام ندهید، کارایی سلاح شما به حد قابل توجهی افت خواهد کرد و دیگر آن یار و همراه همیشگی و قدیمی شما نخواهد بود. در صورتی که به سلاح خود رسیدگی‌های لازم را نداشته باشید، ممکن است لگد بیشتری بزند، صدمه کم‌تری وارد کند و همینطور خطای بیشتری داشته باشد که قطعا شما دوست ندارید با هیچ یک از آن‌ها سر و کله بزنید چرا که سلاح چیزی است که هر لحظه می‌تواند کارایی داشته باشد و به کمک شما بیاید. مخصوصا در چنین دنیای وسیعی، همیشه یار و همراه دائمی شما است که اگر می‌خواهید از همراهی دائمی آن برخوردار شوید باید به خوبی از آن مراقبت کنید. این را هم بار دیگر نباید فراموش کنید که سلاح‌ شما اجازه تغییرات ظاهری، زیبایی شناسی و بهبودهای زیادی در عملکرد خود را به شما می‌دهد و می‌توانید رنگ دلخواه خود را به بدنه آن بزنید و یا حکاکی مورد نظر خود را روی آن انجام دهید و یا هر بخش از آن را طبق سلیقه خود تزئین کنید.

۶. هدر دادن وقت با صحبت کردن با NPC ها و انجام کارهایی که آن‌ها را دیوانه کند

از استعداد‌های بیش از هزار نفر برای ساخت و توسعه دنیای تعاملی و تغییر پذیر این بازی استفاده شده است تا دنیای Red Dead Redemption 2 ساخته شود. مردم زیادی وجود دارد که آرتور مورگان می‌تواند با آن‌ها صحبت کند و همینطور عده بسیار زیادی که آن‌ها هم با شما صحبت می‌کنند و پاسخ هر یک از جملات خود را با جملاتی مرتبط و آشنا می‌دهند. این پاسخ‌ها به هیچ وجه جوری نیستند که شما حس کنید یک سری جمله از پیش تعیین شده محدود ضبط شده که NPC ها دائما در حال تکرار کردن آن‌ها هستند؛ هر یک از NPC های این بازی تعداد بسیار زیادی جمله برای گفتن دارند. این مکالمات بر اساس انتخاب‌های شما می‌تواند خوب پیش برود و یا باعث درگیری و دعوا و حتی هفت تیر کشی به سمت یکدیگر شود. همه‌ی مردمی که می‌بینید شخصیت منحصر به فرد خود و شرایط زندگی خاص خود را دارند. به طور کلی همه انواع مکالماتی که می‌توانید با NPC ها داشته باشید، به دو دسته احوال پرسی کردن و خوش و بش کردن و همینطور مسخره کرده و یا مخالفت کردن با آن‌ها تقسیم می‌شود که پاسخ آن‌ها هم متعاقبا به همین شکل خواهد بود. انتخاب پاسخ‌های تند و سریع و پرخاشگرانه، برای آن عده از کسانی است که دوست دارند شخصیت تند و خشنی از آرتور مورگان بسازند و پاسخ‌های دوستانه هم برای کسانی است که زیاد اهل دردسر نیستند و راه شرافتمندانه‌ای برای زندگی آرتور انتخاب می‌کنند تا زندگی اجتماعی وی را هر طور که دوست دارند شکل دهند. در نهایت این که بیش از حد هدف مقابلتان را مورد تمسخر قرار دهید و آن را عصبی کنید، منجر به انجام دوئل می‌شود. پس باید ضمن این که “حسابی خوش می‌گذرانید”، مراقب دردسرهایی که برای خود به وجود می‌آورید هم باشید و عواقب آن را فراموش نکنید.

مردمی که در Red Dead Redemption 2 وجود دارند، به همه اعمالی که شما انجام می‌دهید حساس هستند. در صورتی که کوچک‌ترین جرمی در بازی مرتکب شوید، تحت تعقیب قرار می‌گیرید.

۷. تلاش برای کشتن راهزنان به طور تصادفی؛ چون دوست دارم

همانطور که اشاره شد، از نظر دوره‌ای که Red Dead Redemption 2 در آن جریان دارد، دوره یاغی‌ها و قانون شکن‌های آمریکایی رو به زوال و نابودی است. این موضوع می‌تواند منجر به این شود که شما به میل و اراده خودتان مسیری برای آرتور مورگان انتخاب کنید که با از بین بردن راهزنان و یاغی‌ها آینده را از وجود این افراد پاک کنید و رسالت تاریخی خود را با کاهش جمعیت آن‌ها به اتمام برسانید. با این حال هر هدفی که داشته باشید، بازی به شما این اجازه را می‌دهد که هر وقت دوست داشتید این کار را انجام دهید و هر تعداد از یاغی‌ها و راهزنانی که دوست دارید را به قتل برسانید و آن‌ها را به درک واصل کنید. البته شاید دوست داشته باشید که برخی از نکاتی که پیش از این به آن‌ها اشاره شد را هم به ذهن خود بسپارید که ممکن است در حالی که این کار را انجام می‌دهید، به قدری در بازی غرق شوید که دنیا را از شر بقیه شهروندان و مردم عادی هم پاک کنید که در صورتی که این کار را در مقابل دیدگان مردم عادی که در همه جای دنیای بازی وجود دارند، انجام دهید باعث جلب توجه ماموران دولتی می‌شود که شاید زیاد دوست نداشته باشید با آن رو به رو شوید چون آن‌ها در حال همکاری مستقیم با جایزه بگیرانی هستند که از هیچ چیز ترسی ندارند و ناگهان ممکن است عده زیادی از جایزه بگیران را بر علیه خود متحد کنید تا با حمله به شما هم جیبتان را خالی کنند و هم شما را به قتل برسانند. پس بهتر است با جلوگیری از اشتباهات خود مانع از این شوید که حتی متصدی‌های بار هم دیگر به شما اعتماد نداشته باشند و شما را از بار بیرون بیاندازند.

۸. تحت تعقیب بودن در همه دهکده‌ها

برای یک یاغی، مشهور بودن و شهرت داشتن، مهم‌تر از مقدار پولی است که با خود حمل می‌کند. شهرت در غرب وحشی حرف اول و آخر را می‌زند. مردمی که در Red Dead Redemption 2 وجود دارند، به همه اعمالی که شما انجام می‌دهید حساس هستند. در صورتی که کوچک‌ترین جرمی در بازی مرتکب شوید، تحت تعقیب قرار می‌گیرید. شدت تحت تعقیب بودن به شدت جرمی که انجام داده‌اید بستگی دارد و اگر شاهدی وجود داشته باشد که اعمال وقیحانه شما را ببیند، آرتور مورگان را به عنوان مجرم لو می‌دهد. پس از شناسایی شما، شاهد مورد نظر سریعا ماموران محلی را با خبر می‌کند و بنابراین تثبیت کننده و شناسایی کننده آرتور مورگان به عنوان مجرم خواهد بود که برای دستگیری وی در منطقه‌ای از نقشه که این اتفاق رخ داده، جایزه تعیین خواهد شد.

مدتی طول می‌کشد که شما با انجام سناریوی داستانی بازی و پیشروی در آن با ساز و کار دقیق این موضوع آشنایی پیدا کنید اما پس از این که مقداری در آن پیشروی کردید و تصمیم خود را گرفتید که با چه میزان از شرافت به انجام بازی بپردازید، انسان‌های پاک و شریفی که در بازی وجود دارند، ممکن است حضور شما را به اطلاع کلانتر محل برسانند و سپس عده زیادی از جایزه بگیران سر راهتان سبز شوند که در این صورت شما می‌توانید ضمن رو به رو شدن با آن‌ها و شروع درگیری‌ها، در کل نقشه ماموران دولتی و جایزه بگیرها را بر علیه خود متحد کنید. البته انتخاب این مسیر به خود شما بستگی دارد ولی فکر نمی‌کنم که اگر با مقدار Bounty هایی که برای پرداخت و رهایی از شر ماموران دولتی باید بپردازید، آشنایی پیدا کنید، زیاد به انجام این کار علاقه نشان دهید.

۹. داستان‌های کمپ هیچ وقت تکراری و قدیمی نمی‌شوند

گروه Van Der Linde پر از شخصیت‌های گوناگون و مختلفی است که برای هم صحبتی بسیار مناسب هستند تا یک گفت و گوی عصرانه دلچسب با آن‌ها داشته باشید. به جز سیستم Ledger و مسئولیت حفظ و نگهداری از کمپ، نشستن در گوشه‌ای از آن و گفت و گو با رفیقان راهزن و یاغی خود واقعا آرامش بخش است. هر کاری که انتخاب کنید را می‌توانید انجام دهید و انجام فعالیت‌های داوطلبانه برای راضی نگه داشتن افراد کمپ، باعث ایجاد یک حس راحتی بین شما و دوستانتان می‌شود؛ حس این که کمپ، خانه و منزلگاه گروه است و باعث به وجود آمدن هویت مشترکی بین شما و اعضای گروه می‌شود که تجربه چنین حسی واقعا برای همه افراد به طور خاص لازم و ضروری است. شناختن رفیقان و دوستان یاغی خود یکی از ضروری‌ترین ویژگی‌های دنیای Red Dead Redemption 2 است که فقط کافی است کمی زمان برایشان صرف کنید تا حتی جان خود را هم برایتان بدهند و در هیچ فعالیتی شما را تنها نگذارند.

حتی اگر هدفتان از انجام این بازی اجرای فرمول خوردن و خوابیدن و حمام کردن و گاهی هم اسب سواری است، و هیچ قصدی برای دنبال داستان آن ندارید، Red Dead Redemption 2 بهترین مکان برای انجام این کارها است.

۱۰. ایستادن و لذت بردن از مناظر دیوانه کننده و توجه به جلوه‌های بصری و گرافیکی

زیبایی شناسی واقع گرایانه و حجم توجه به کوچک‌ترین جزئیات در این بازی سخت افزاری فراتر از نسل هشتم می‌خواهد تا پتانسیل‌های واقعی این بازی را نشان بدهد. هر وقت که دنیای Red Dead Redemption 2 بالا می‌آید، دنیایی پر جنب و جوش در مقابل بازی‌بازان ظاهر می‌شود که کنار گذاشتن و خیره نشدن به آن از دست هیچ کس ساخته نیست. راکستار هم شدیدا سعی کرده که همین اتفاق رخ دهد؛ که باید به آن‌ها تبریک بگوییم چون حقیقتا وقتی تصاویر این بازی را می‌دیدیم، هیچ وقت حتی فکرش را هم نمی‌کردیم در نسل هشتم در چنین دنیای عظیم و خیره کننده‌ای غرق شویم. این بازی در مقایسه با عناوین حال حاضری که در بازار وجود دارند، واقعا چیز عجیبی است و به راحتی می‌توان ادعا کرد که دو یا سه سطح بالاتر از آن‌ها است. زمانی که فکر می‌کنیم برای ساخت و به وجود آمدن چنین مناظر و چشم اندازهایی چه تعداد شی رندر شده، مقدار و حجم هر چیزی که در بازی وجود دارد، و همینطور کیفیت رندر شدن هر چیزی که در Red Dead Redemption 2 وجود دارد، واقعا دیوانه کننده است.

آرتور مورگان یک یاغی در دنیایی وسیع است. دیدن و صحبت کردن از چیزهایی که این بازی ارایه می‌دهد ساده است اما واقعا کدام یک از ما حجم کار انجام شده در این بازی را درک می‌کنیم که بخواهیم در غالب کلمات آن را بیان کنیم؟ خود کلمه وسیع هم برای توصیف این بازی کم می‌آورد ما که دیگر جای خود.

۱۱. دنباله روی از یک برنامه منظم و عادی خوردن، خوابیدن و حمام کردن

حتی اگر هدفتان از انجام این بازی اجرای فرمول خوردن و خوابیدن و حمام کردن و گاهی هم اسب سواری است، و هیچ قصدی برای دنبال داستان آن ندارید، Red Dead Redemption 2 بهترین مکان برای انجام این کارها است. این بازی را می‌توان به تنهایی شبیه ساز خوردن، خوابیدن و حمام کردن و اسب سواری دانست چون هیچ یک از این‌ کارها واقعی‌تر از صورتی که در این بازی انجام می‌شوند، تا به حال اجرا نشده‌اند. آرتور مورگان می‌تواند یک قانون شکن خطرناک باشد اما در این راستا نیازمند توجه بازی‌باز است تا بهترین شخصیت ممکن را از وی بسازد. همانطور که با خودتان رفتار می‌کنید، با او هم رفتار کنید؛ اگر از الگوی خاصی از بهداشت و سلامتی پیروی می‌کنید، او را هم همینطور هدایت کنید. در این صورت خواهید دید که او هیچ وقت از کمبود استقامت رنج نخواهد برد و به عنوان یک قانون شکن پاک و مرتب بین مردم شهر شناخته خواهد شد. مرتب و آراسته بودن منافع خاص خودش را دارد. بازی‌بازان گزینه دیگری برای انتخاب سبک زندگی آرتور مورگان به جز این که مثل یک بچه مدرسه‌ای با آن رفتار کنند، ندارند (اگر می‌خواهید همه چیز مرتب و منظم پیش برود و دچار مشکل خاصی نشوید). البته ممکن است برای یک یاغی کمپ نشین انتخاب چنین سبکی از زندگی کمی عجیب به نظر برسد اما از من به شما نصیحت: این نوع سبک زندگی در بازی بسیار مفید خواهد بود. قطعا کسی از شما دوست ندارد که آرتور در نبردهای سنگین از کمبود انرژی و استقامت رنج ببرد و به دلیل سبک زندگی نامناسب دچار مشکل شود و نتواند از پس چند راهزن بی دست و پا بر بیاید.

۱۲. شکار حیوانات برای ساخت لباس‌های منحصر به فرد

از میان تمساح، گوزن، آهو و خرس و سایر مخلوقات، آرتور مورگان حیات وحش بسیار وسیعی در برابر خود دارد که می‌تواند با آن‌ها مبارزه کند و بر آن‌ها پیروز شود. در کنار به دست آوردن گوشت، بازی بازان می‌توانند از سایر اجزا و جوارح حیوانات برای ساخت ابزار مورد نیاز خود استفاده کنند که قطعا یک روزی به دردشان خواهد خورد. در حالی که من این جا قصد ندارم وقت را با ستایش حیات وحش این بازی هدر دهم، اما حمله کردن به گونه‌های مختلف جانوری و مخلوقات زیادی که وجود دارد، قطعا منافع این کار را به خوبی ثابت می‌کند. به منظور ساخت ابزار مختلف، بهتر است شما از بهترین روش‌های قتل حیوانات استفاده کنید چون هر یک از گونه‌های جانوری یک روش کشتن خاص دارند که دانستن آن قطعا به کیفیت شکار شما کمک زیادی می‌کند، البته اغلب تیر و کمان بهترین روش برای انجام این کار است. فاکتورهای زیادی وجود دارد که کیفیت گوشت شکار شده شما را نشان می‌دهد، از جمله روش کشتن و شکار هر حیوان و البته تیر خلاص زدن به آن‌ها چون جان دادن حیوان از کیفیت آن می‌کاهد و البته اگر با یک تیر هدف را از پای دربیاورید، سیستم شرافت هم به نفع شما خواهد بود چون مانع از حیون آزاری شده‌اید و سریعا آن را خلاص کرده‌اید.

یکی از چیزهای جدیدی که به RDR 2 اضافه شده است، حالت سینمایی و معرفی آن به بازی‌بازان است. یک مقصد مشخص برای اسب خود در نقشه بازی تعیین کنید؛ اسب شما بدون نیاز به مسیر یابی و فقط با نگه داشتن یک دکمه آرتور را به محل مورد نظر خواهد رساند.

۱۳. حل معمای قتل

در Red Dead Redemption 2 مراحل فرعی بسیار زیادی وجود دارد که روش خاص خود را دارند و یا درگیر کننده‌تر از این هستند که صرفا یک آیتم خاص به دست بیاورید، با مردم صحبت کنید و یا حتی اهداف خاصی را از پا دربیاورید (در واقع به دور از کلیشه‌های رایجی هستند که این روزها در بازی‌های ویدیویی وجود دارد). به عنوان مثال یکی از آن‌ها ردیابی یک قاتل سریالی است که باید با بررسی‌ سرنخ‌هایی که وی از آخرین محل دیده شدن خود به جای گذاشته، مخفیگاه آن را در هر نقطه‌ی ممکن از نقشه عظیم بازی شناسایی کنید. دنبال کردن این مراحل فرعی از بازی‌بازان می‌خواهد که یک سری بررسی‌های میدانی و تصویری انجام دهد و یا جسد‌هایی را مورد بازبینی قرار دهند، پس مراقب باشید چون خطر همیشه در کمین است. به هر حال این یکی از راه‌های از مد افتاده هوشیاری و برپایی قانون در غرب وحشی است که قانون و مجری‌های آن هنوز به طور واضح از وظایف خود آگاه نیستند و باد از هر طرفی که وزیدن کند، به همان سمت برمی‌گردند.

۱۴. راحت لم دادن و مشاهده هدایت اسب توسط آرتور مورگان در حالت تصویر سینمایی

یکی از چیزهای جدیدی که به RDR 2 اضافه شده است، حالت سینمایی و معرفی آن به بازی‌بازان است. یک مقصد مشخص برای اسب خود در نقشه بازی تعیین کنید؛ اسب شما بدون نیاز به مسیر یابی و فقط با نگه داشتن یک دکمه آرتور را به محل مورد نظر خواهد رساند. این تجربه، دو نوار سیاه به بالا و پایین صفحه اضافه می‌کند، طوری که انگار شما در حال تماشای اسب خود در یک تئاتر هستید. این بهترین گزینه ممکن در زمانی است که Fast Travel در دسترس نیست و یا وقتی که می‌خواهید آرتور را سوار بر اسب خود در یک حالت سینمایی بسیار جذاب در حال عبور از غرب وحشی ببینید. البته باید این نکته را هم اضافه کنم که استفاده از این حالت بیشتر برای مکان‌های مسطح کاربرد دارد که نیاز به جهت دادن زیاد نیست و حالت خودکار اسب سواری معمولا توانایی عبور دادن شما از بین اشیا، موانع و درختان زیادی را ندارد و تضمین کننده سالم رسیدن شما به مقصد مورد نظر نیست اما خب به هر ترتیب گزینه مفیدی است که در اختیارمان قرار گرفته و ما هم بهتر است در مواقع مناسب از آن استفاده کنیم.

۱۵. کارهای عادی و روزمره اسب

درست مانند آرتور مورگان که باید توسط بازی‌باز مورد مراقبت قرار بگیرد، برای یار و یاور همیشگی خود نیز باید همین انتخاب‌ها را انجام بدهید و هر کاری که برای مراقب از سلامتی خود می‌کنید، برای اسبتان هم انجام دهید. اسب در RDR 2 می‌تواند برای همیشه بمیرد. شما به اسب خود بسیار متکی و وابسته هستید و حتی با او بیشتر از مدت زمانی که با مردم دهکده و یا حتی اعضای گروه Van Der Linde می‌گذرانید،‌ با او در تعامل قرار خواهید گرفت پس باید هر طوری که ممکن است، نیازهای او را برطرف کنید تا هیچ وقت با مرگش، آن را از دست ندهید. اگر اسبتان نباشد شما قادر به انجام هیچ کاری نیستید و یا باید بسیار سختی بکشید. آرتور مورگان یک یاغی در غرب وحشی است این یعنی این که باید در همه کارها استاد باشد. این مهم فقط با اهمیت دادن به سلامتی اسبتان فراهم خواهد شد، این که مرتب به او غذا بدهید و یا وقتی که دچار استرس و اضطراب می‌شود، آن را آرام کنید.

اسب شما یک مخلوق زنده است که نه تنها حامل یک انسان است، بلکه همه آیتم‌ها و مواد مورد نیاز شما را هم در خورجین خود حمل می‌کند. لاشه حیواناتی که حمل می‌کند ممکن است سنگین باشد، در این صورت زودتر خسته می‌شود و نیازمند توجه و دقت بیشتر شما است تا او را آرام کنید تا به مسیر خود ادامه بدهد. علاوه بر این، اسب‌ها می‌توانند ارتقا پیدا کنند و انتخاب رکاب و زین مناسب برای آن‌ها می‌تواند باعث بالا رفتن سرعت و استقامت آن‌ها شود. همچنین خریداری کیف و خورجین اضافی آن‌ها را قادر می‌کند که آیتم‌های بیشتری با خود حمل کنند. اسب هم درست مانند شما در یک ماجراجویی است. رفیق خوبی که هیچ وقت شما را تنها نمی‌گذارد، به شرطی که به نیازهای او به موقع پاسخ بدهید و او را تمیز نگه دارید.

کلام آخر:

چیزی که Red Dead Redemption 2 را به عنوان یک بازی ویدیویی به طور شگفت انگیزی به یک اثر هنری تبدیل می‌کند، مقدار و حجم محتویاتی است که در دسترس بازی‌بازان قرار می‌دهد. کلکسیون کاملی از “همه چیز” بدین شکل واقع گرایانه و پیچیده باعث به وجود آمدن ماجراجویی بزرگ و در عین حال خط کشی شده‌ای شده است که حضور آن در گوشه گوشه نقاط مختلف دنیا بسیار ضروری است تا همه مردم فرصت تجربه چنین شاهکاری را داشته باشند و هیچ کس از نعمت تجربه آن محروم نماند. واقعا، با وجود چنین حجمی از محتوا در این بازی، و با توجه به تمام ساعاتی که هزینه ساخت این بازی شده است و همینطور سختی غیر قابل تصوری که هزاران نفر در ساخت و تهیه این بازی به جان خریده‌اند، غیر قابل ستایش و نکوهش است. بزرگ‌ترین تعریف و تمجیدی که می‌توان از این بازی کرد و بهترین قدردانی از زحماتی که برای ساخت آن کشیده شده، فقط این است که باید با آن وقت گذراند. تنها با سپری کردن ساعات زیاد می‌توان مزد زحمات سازندگان و تک تک کسانی که این صحنه‌ها را خلق کرده‌اند، داد. Red Dead Redemption 2 عنوانی است که زمانی که با آن آشنا شوید می‌تواند برایتان جا بیوفتد و در عین حال همه چیز شکل تازه‌ای به خود بگیرد، انگار که برای اولین بار است که این بازی را انجام می دهید. این بازی تکرار چرخه‌ای از اکتشاف است که بازی‌بازان را می‌تواند در خود غرق کند که امکان دارد برای جلوگیری از اتمام آن هیچ وقت بازی را تمام نکنند.

…اما قطعا دوست دارید این کار را انجام دهید! چرا که Red Dead Redemption 2 داستانی برای روایت دارد که برای توصیف آن فقط باید خودتان آن را تجربه کنید چرا که اگر من تا صبح هم درمورد جذابیت‌های آن با شما صحبت کنم، تا وقتی که خودتان را با آن درگیرد نکرده باشید، متوجه منظورم نخواهید شد و نمی‌دانید که من در مورد چی صحبت‌می‌کنم. به همین علت شاید سعی کنید که این سفر طولانی را چهار نعل طی کنید.

منبع :

GAMINGBOLT

332 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
  • No items.
  • دیدگاه کاربران
    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
    برچسب ها: , , , , , , , ,