تقریبا شکی نداریم که Red Dead Redemption 2 یک بازی شگفت انگیز است. این بازی در یک محیط جغرافیایی و بازه زمانی خاصی درجریان خواهد بود که پیش از این فقط یک بازی دیگر از راکستار را در این ستینگ دیده بودیم که آن هم نسخه اول همین بازی بود. در گذشته شرکت بزرگ راکستار (Rockstar) یکه‌تاز میدان بازی‌های جهان آزاد بود که هیچ شرکتی بهتر از آن نمی‌توانست این کار را انجام دهد. اما کم کم شرکت‌های دیگری نیز به این زمینه وارد شدند و کار راکستار را سخت کردند.

در سال‌های اخیر دیده‌ایم که شرکت‌ها و استودیو‌های بسیاری نظیر یوبیسافت (Ubisoft)، بتزدا (Bethesda)، سی دی پراجکت رد (CD Project Red)، نینتندو (Nintendo) و بسیاری دیگر در این عرصه پا گذاشتند و از زمان عرضه Grand Theft Auto V بازی‌های جهان آزادِ قابل ستایش و بسیار خوبی ساخته‌اند که برخی از آن‌ها مانند The Witcher III را می‌توان حتی بهترین بازی نسل هشتم دانست.

راکستار چطور قرار است در چنین بازار رقابتی و سختی عنوانی جدید عرضه کند که قرار است یکه تاز میدان باشد و درس بازی‌سازی به رقیبان خود بدهد؟ آرون گاربوت (Aaron Garbut) کارگردان هنری استودیوی راکستار در مصاحبه‌ای با مجله EDGE که برای شماره ماه دسامبر آن‌ها انجام شده‌ است، اشاره کرد که تیم توسعه دهنده این بازی به آن به عنوان مجموعه‌ای از مراحل و فعالیت‌های مختلف نگاه نمی‌کند که بازی‌بازان باید به انجام آن‌ها بپردازند و در این فعالیت‌های مختلف مشارکت داشته باشند، بلکه آن‌ها به دنبال یک مکان واقعی و بکر هستند تا برای ساکن شدن و گشت و گذار مورد استفاده قرار بگیرد و از کلیشه‌های عادی و معمولی که در سایر بازی‌های جهان آزاد وجود دارد، دوری کند. آرون گاربوت در این زمینه گفت:

ما از راه و روش‌های معمول در سایر بازی‌های جهان آزاد راه خود را جدا کردیم. این [بازی] مجموعه‌ای از مراحل در یک دنیای بزرگ که پر شده است از کنایه‌ها و تلنگرهای مختلف و همینطور مینی گیم‌های متفاوت، نیست. این یک چیز دقیق‌تر و زیرکانه‌تر است؛ چیزی که بسیار واقعی‌تر است. ما به آن به عنوان یک بازی که باید صرفا انجام شود نگاه نمی‌کنیم و تفکرمان به این بازی چنین نیست. این مکانی برای شما است تا در آن غرق شوید.

با در نظر گرفتن این که راکستار همیشه عناوینی ارائه کرده که معرف استانداردهای جدیدی در دنیای بازی‌های ویدیویی بوده‌اند و یک دنیای جهان آزاد بی نظیر ارایه کرده‌اند، پس با خیالی راحت می‌توان فرض کرد که Red Dead Redemption 2 نیز وقتی که در تاریخ ۴ آبان ماه برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شود، باز هم می‌تواند استانداردهای جدیدی به این سبک وارد کند و معنی دقیق یک بازی جهان آزاد را که پر از جزئیات باور نکردنی است، به ما و همه سازندگان بازی‌های ویدویی بیاموزد. اخیرا اطلاعات بسیار زیادی از این بازی منتشر شده که می‌توانید از این آدرس از آن‌ها مطلع شوید. در این خبر جزئیاتی از بخش‌های مختلف این بازی نظیر حیوانات لجندری، نحوه تهیه بلیط برای سوار شدن به قطار، گشت و گذار، تغییر در دیالوگ‌های NPC ها در صورت خاموش کردن مینی مپ، تماشای تئاتر و بسیاری چیزهای دیگر به دست بیاورید.

منبع :

GAMINGBOLT

212 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,