_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

بررسی Devil May Cry HD Collection مجموعه ریمستری که نباید ریمستر می‌شد

ریمستر Devil May Cry HD Collection که چند ماه از عرضه آن نمی‌گذرد یکی از محبوب‌ترین و به قدیمی‌ترین فرانچایز‌ها در بین بازی‌های ویدیویی است. در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم پس در ادامه با وینفون همراه باشید.

مجموعه Devil May Cry HD Collection ترکیبی از دو نسخه اصلی سری و عنوان Devil May Cry 3: Special Edition است. اولین بار این مجموعه در سال 2012 برای کنسول‌های نسل هفتم یعنی ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 ریمستر شد و به دنبال آن شرکت کپکام در ماه دسامبر اعلام کرد که این مجموعه راهی کنسول‌های نسل هشتم یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز می‌شود. برای طرفداران سرسخت این مجموعه این خبر بسیار خوشحال کننده بود زیراکه آن‌ها می‌توانستند مجموعه مورد علاقه خود را با کیفیتی بسیار بهتر روی این کنسول‌ها تجربه کنند اما پس از تجربه HD Collection برای همه این سوال پیش آمد که آیا این مجموعه باید در نسل هشتم نیز عرضه می‌شد یا خیر.

همانند بیشتر ریمسترهای دیگر، به طور عمیق نمی‌توان در روایت یا شخصیت پردازی این مجموعه کاوش کرد زیراکه هیچ چیزی از فرمت اصلی آن تغییر نکرده است. با این حال، تمرکز بر روی گرافیک بازی، عملکرد، جذابیت کلی و اینکه چگونه این بازی در سال ۲۰۱۸ همچنان در این موارد با عناوین دیگر تفاوت چندانی ندارد، به خودی خود یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

برای یک مجموعه با سبک هک اند سلش، گیم پلی واقعا عالی است. کنترل‌ و حرکات شخصیت اصلی روان هستند و مثل نسخه‌های قدیمی‌تر احساس سنگینی را به بازیکن القا نمی‌کند. اما بزرگ‌ترین مشکل این مجموعه ریمستر شده،  زوایای دوربین آن است که صراحتا اعصاب خردکن است. به مانند نسخه‌های Resident Evil دوربین به صورت خودکار برای شما کنترل می‌شود و به طور اتوماتیک و بسته به جایی که شما در محیط قدم می‌زنید، به یک پرسپکتیو جدید سوئیچ و تغییر می‌کند که این در مواردی از قبیل برخی از مبارزات و مکان‌هایی که باید در آن ماجراجویی و به اکتشاف منابع بپردازید، نا امید کننده است. شما می‌توانید به راحتی خود را در حال حرکت در اطراف پیدا کنید و در حالی که با یک دشمن با یک زاویه دیگر مبارزه می‌کنید، دوربین نمای شما را از دشمن مسدود می‌کند.

در مورد نحوه اجرای بازی، هر عنوان به طور کلی یک سرعت فریم آرام را با چند وقفه کوچک که گاهی اتفاق می‌افتد، حفظ می‌کنند. تعدادی از کات سین‌ها به طور عجیبی سست و دچار پارگی می‌شوند اما در کل، گیم پلی آن با افت فریم شدیدی مواجه نمی‌شود. کپکام این ریمستر را با نرخ 60 فریم بر ثانیه عرضه کرد که در تحقق بخشیدن این امر موفق ظاهر شده است.

در حالی که گیم پلی رزولوشن 1080p را هدف قرار داده و کل صفحه نمایشگر را اشغال می‌کند اما منوها و کات سین‌های آن هیچ گونه به روزرسانی به خود ندیده‌اند. به همین دلیل، شما هنوز هم گیم پلی را در یک نسبت تصویر 3: 4 در تعریف استاندارد می‌بینید. برای یک مجموعه که با برچسپ HD Collection عرضه شده، تصمیم اینکه کیفیت همه‌ی بخش‌های آن به خصوص کات سین‌های را افزایش نداده‌اند، کمی عجیب است. این احتمال وجود دارد که یک مسئله فنی وجود داشته باشد تا مانع این شود که شرکت نتواند این مجموعه را بهتر و با کیفیت‌تر عرضه کند، اما به هر حال ناامیدکننده است. در رابطه با گرافیک بازی، انتظار نداشته باشید که گرافیک ظاهری زیادی داشته باشد. این یک ریمِیک (بازسازی) کامل نیست اما جلوه‌های بصری به روزتر شده‌اند. اگر شما این مجموعه را با ایکس باکس ۳۶۰ تجربه کرده باشید، خواهید دانست که چه انتظاری باید داشته باشید.

هرچند شاید بهتر بود این مجموعه هرگز برای کنسول‌های نسل هشتم عرضه نمی‌شد اما با این حال قیمت آن معقول است. شرکت کپکام به جای اینکه ۶۰ دلار را قیمت این ریمستر قرار دهد، تصمیم گرفت که این مجموعه را به قیمت ۲۹.۹۹. دلار بفروشد. صرف‌ نظر از اینکه این بازی‌ها چقدر قدیمی هستند، این یک معامله عادلانه برای هر سه نسخه در یک بسته است. با در نظر گرفتن این که ریمستر Devil May Cry HD Collection هیچ ویژگی جدید یا دلایل قانع‌کننده‌ای برای تجربه دوباره این نسخه‌ها ارائه نمی‌دهد مخصوصا” اگر در گذشته این مجموعه را تجربه کرده باشید، بنابراین ۶۰ دلار برچسب قیمت گزافی است که بسیاری از طرفداران نمی‌توانستند آن را توجیه کنند.

در حالی که در برخی از مجموعه‌های HD انگیزه‌هایی برای خرید آن‌ها در یک کنسول قدرتمندتر وجود دارد اما خیلی ساده می‌توان گفت که Devil May Cry HD Collection از آن دسته مجموعه‌ها نیست. درست است که الان با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود اما این یک نقطه فروش عمده برای نسخه‌هایی که یک دهه قدمت دارند و می‌توان آن‌ها را با فریم ریت پایین‌تر روی کنسول ایکس باکس 360 تجربه کرد، نیست. این مجموعه می‌توانست به عنوان یک ریمستر یا حتی یک بازسازی کامل عمل کند اما HD Collection بسیار شبیه به یک بندر قدیمی بی کاربرد و بدون هیچ دلیلی است.

کلام آخر

فراچایز Devil May Cry یک مجموعه با نسخه‌های کلاسیک است که اگر تنها بهبودی آن فریم ریت و کیفیت اجرایی آن باشد، پس بهتر بود که ریمستری از این نسخه‌ها برای کنسول‌های نسل کنونی عرضه نمی‌شد. بازسازی یک بازی کار دلهره‌آوری است و پتانسیل نابودی بازیکنان و طرفداران سرسختی که آن عنوان را در اولین عرضه، تجربه کرده باشند را دارد، بنابراین کاملا منطقی است که کپکام چرا این کار را انجام نداده است اما یک ریمستر ساده نیز همیشه ایده‌آل نیست. امید بر این است که کپکام روی آینده این فرانچایز محبوب تمرکز کند.

6.5/10

ایکس باکس وان

منبع :

MSPOWERUSER

158 پست
رسول امینی
Played My First Game In 2005 Which It Was Resident Evil 4, A Huge Fan Of Video Games And Spend A Lot Of Time On Playing. On My Spare Time I Write Articles For WinPhone
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , ,