اگر شما هم جزو طرفداران و دوست داران سبک ریسینگ هستید، حتما با من هم‌عقیده‌اید که سال ۲۰۱۸ سال خوبی در زمینه عرضه بازی‌های ریسینگ با سبک‌های مختلف است. امکان ندارد که جزو علاقه‌مندان به سبک ریسینگ باشید و دوست نداشته باشید اطلاعات بیشتری از بازی Ride 3 به دست بیاورید. این بازی ۲۳۰ موتورسیکلت مختلف و همینطور ۳۰ پیست متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی و آشنایی با آن در ادامه با وینفون همراه باشید.

پس با این حساب و در اختیار داشتن چنین امکانات خوبی که این بازی برایمان فراهم کرده، ممکن نیست که بگوییم بازی از تنوع خوبی برخوردار نیست. همچنین شما در این بازی قادر خواهید بود که به روشی که دوست دارید، از بین ۵۰۰ قطعه شخصی‌سازی مختلف موتورسیکلت خود را شخصی‌سازی کنید. برای این که اطلاعات بیشتری از این بازی و روند ساخت و توسعه آن به دست بیاورید، من امروز مصاحبه‌ای برای شما آماده کرده‌ام که در آن توسعه دهندگان این بازی در خصوص آن اطلاعات زیادی در اختیارمان قرار خواهند داد. در ادامه با من همراه باشید تا این مصاحبه را با هم بخوانیم.

ما در این بازی شخصی‌سازی‌هایی داریم که فقط مربوط به عملکرد بهتر موتورسیکلت شما است که روی موتور و یا سیستم تعلیق آن تاثیر گذار خواهد بود. همینطور وسایلی هست که هم روی عملکرد تاثیر خواهند گذاشت و هم از جنبه تزئینی دارند مثل عوض کردن اگزوز، دیسک و صفحه ترمز، رینگ‌ها و همینطور لاستیک‌ها. هزاران آیتم وجود دارد

ما متوجه شدیم که بخش career mode این بازی داستان‌هایی در مورد دسته بندی‌های موتورسیکلت‌ها، تولید کنندگان و سایر چیزها در اختیار ما قرار خواهد داد. می‌توانید با جزئیات برای ما اعلام کنید که این بخش دقیقا چطور کار می‌کند؟

ایده اصلی پشت آن این است که بخش career mode حول حجم‌ها و توده‌های مختلفی جریان داشته باشد. این حجم‌ها به تقلید از کتاب‌های واقعی و یا شاید مجلات مختلف است، مانند آن‌هایی که موتورسواران به آن‌ها اشتیاق دارند. شما قفل آن‌ها را در طی پیشروی در بازی باز خواهید کرد و بعد از باز کردن آن‌ها چالش‌ها و مسابقاتی را پیدا خواهید کرد که هر کدام تم رایج خاص خودشان را دارند. همچنین یک محیط مناسب برای آن‌ها در غالب یک توضیح مفید اما آموزنده هم قرار داده شده است. این موضوع بدون این که شبیه به یک کلاس حوصله سر بر مدرسه باشد، از غالب و فرم معمول “یک خودرو/متورسیکلت بردار و برنده شو” خارج شده است و بیشتر شبیه به “بهترین موتورسیکلت‌های دهه ۸۰ میلادی” و یا “تاریخچه Ducati” شده است. با این حال هنوز چیزهای زیادی است که در این مورد باید بدانید و با آن به بازی بپردازید.

چه چیزی باعث شد چنین شیوه منحصر به فردی در بخش career mode یک بازی ریسینگ قرار دهید؟

این همان ذات طبیعی و سیر تکاملی در نسخه‌های گذشته سری بازی‌های Ride است که فقط یک یا دو قدم فراتر گذاشته است. این بازی عنوانی برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت است به همین جهت هم ما تصمیم گرفتیم که به آن متن نوشته و چشم‌انداز اضافه کنیم و به آن‌ها این اجازه را بدهیم که با این ایده‌ها به انجام بازی بپردازند. بازی‌های زیادی ویژگی‌های جدید و قدیمی را با هم ترکیب می‌کنند، خودروهای زیادی با فلسفه‌های مختلف ساخته می‌شود که هیچ تفاوتی با قبل ندارند و نقطه برجسته خاصی هم در آن‌ها دیده نمی‌شود. در عوض آن، هر موتورسیکلتی که در Ride 3 وجود دارد، با یک هدف خاص انتخاب شده است و ما دوست داریم این امر را مشهود سازیم.

انتظار دیدن چه امکانات شخص‌سازی را باید در این بازی داشته باشیم؟ اگر ممکن است به برخی از آن‌ها اشاره کنید.

Ride 2 آغازگر راه جدیدی در مبحث شخصی‌سازی بود اما Ride 3 از آن هم فراتر رفته است و امکانات بیشتری در اختیار بازی‌بازان قرار خواهد داد. ما در این بازی شخصی‌سازی‌هایی داریم که فقط مربوط به عملکرد بهتر موتورسیکلت شما است که روی موتور و یا سیستم تعلیق آن تاثیر گذار خواهد بود. همینطور وسایلی هست که هم روی عملکرد تاثیر خواهند گذاشت و هم از جنبه تزئینی دارند مثل عوض کردن اگزوز، دیسک و صفحه ترمز، رینگ‌ها و همینطور لاستیک‌ها. هزاران آیتم وجود دارد و همه آن‌ها واقعی و لایسنس شده از تولیدکنندگان واقعی لوازم جانبی هستند. همینطور تعداد بسیار زیادی از چیزهای دیگر هم هست که جنبه تزئینی دارند مانند تغییر در دسته‌های موتورسیکلت و یا حتی تغییر رنگ بخش‌های مختلف آن. گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد اما Ride 3 شخصی‌سازی‌های بسیار بیشتری را هم برای شما در نظر گرفته است که می‌توانید روی مدل‌های مختلف انتخاب کنید که توسط سازندگان ابزار و وسایل شخصی‌سازی در دنیای واقعی ساخته شده‌اند: در این جا دگرگونی‌ها می‌توانند کامل شوند، مثل شکل باک بنزین، صندلی و همینطور دنباله آن. گزینه‌ای به اسم recurring favorite گزینه‌ای است که بیش از هر چیز دیگر شما روی موتورسیکلت‌های خود نصب کرده‌اید. در حقیقت آن‌ها آیتم‌های پرکاربرد و مورد علاقه شما هستند تا موتورسیکلت‌های اسپورت را به موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای تبدیل کنید. این یک پروسه غیر قابل بازگشت است که یک وسیله شهری قانونمند را به یک هیولای پیست مسابقه تبدیل می‌کند. و سرانجام ما یک گزینه ویرایشگر قابل اشتراک گذاری هم در اختیار شما قرار خواهیم داد که رنگ آمیزی سفارشی را روی موتورسیکلت خود پیاده کنید. همچنین به شما این اجازه داده می‌شود که به صورت آنلاین آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا از رنگ آمیزی‌های سفارشی که توسط سایر بازی‌بازان به ثبت رسیده استفاده کنید و روی وسیله خود اجرا کنید. این یکی از بزرگ‌ترین و پرتکرارترین درخواست‌هایی بود که بازی‌بازان از ما داشتند که مشتاق بودند استایل‌های تاریخی را دوباره خودشان از نو بسازند و یا این که چیزهای کاملا جدیدی را خودشان خلق کنند.

به نظر می‌رسد که خلق یک حس واقع گرایانه یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شما در Ride 3 بوده است. شما دقیقا برای دست یابی به این هدف چطور کار کردید و در این راستا چه کارهایی انجام دادید؟

واقع‌گرایی معانی متعددی در چنین عنوانی دارد. ما برای رسیدن به واقع گرایی فیزیک و هندلینگ وسایل را هدف قرار دادیم: ما یک سری کمک اضافی برای شما قرار داده‌ایم که به تدریج زمانی که با این بازی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید آن را پاک کنید. واقع‌گرایی، یا اگر بخواهم بهتر بگویم، واقعی بودن، جریان‌ها و دوره‌های زیادی هستند که در این بازی وجود دارد. این در حالی است که برای آن عده از افرادی که همیشه تخیلی فکر می‌کنند، از مکان‌های واقعی آغاز کردیم، سعی کردیم که احساس آن‌ها را بگیریم تا طرح‌بندی جالبی به وجود بیاوریم اما به شرطی که روح و روان آن مکان را دنبال کند و خارج از آن نباشد.

واقع گرایی همان اجرای هوش مصنوعی است و موتورسیکلت‌هایی که آن‌ها استفاده می‌کنند، بازی‌بازان را به چالش می‌کشند: ما می‌خواستیم که مبارزات شانه به شانه قابل باوری به وجود بیاوریم و هر جایی که امکان داشت، محتوای متنی و بک گراند خاصی پشت آن قرار دهیم. این یک مکانیزم بزرگ است که همه ابزار و وسایل باید با نرمی با هم کار کنند تا این بازی را همچنان هیجان انگیز و جالب حفظ کنند، در حالی که محکم و استوار به مکانیزم‌های واقع گرایی چنگ زده باشد.

برخی از بهبودهایی که در زمینه هوش مصنوعی به وجود آمده است، چه هستند؟

ما برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی در تک تک پیست‌های این بازی کارهای زیادی انجام داده‌ایم و مسیریابی مسابقه (که با فلش‌های سبز،‌ زرد و یا قرمز در سراسر پیست دیده می‌شوند) و همینطور ترمز گرفتن و یا شتاب گرفتن خودکار را بهبود بخشیده‌ایم. همچنین در آن واحد به لطف نشانگر درصد، به بازی‌بازان این امکان را داده‌ایم تا سطح هوش مصنوعی را خودشان انتخاب کنند تا بتوانند سطح مناسب خود را بسته به سطح مهارت‌های خود تنظیم کنند. ناگفته نماند که ما روی سطح “تشخیصی” رقیبان هم به مقدار زیادی کار کرده‌ایم که همان درکی است که آن‌ها از بازی‌باز و سایر مسابقه دهندگان پیدا می‌کنند تا بدین ترتیب مسابقات را واقع گرایانه‌تر و برای بازی کردن هم جذاب‌تر کنیم.

چه چیزی شما را وادار کرد که برای اولین بار سیستم شب و روز به وجود بیاورید؟

این یکی از پرتکرارترین درخواست‌هایی بود که طرفداران از ما داشتند و برخی از پیست‌ها در شب بسیار مجلل و زیبا به نظر می‌رسند. همچنین چالش‌های بسیار زیادی هم در این موضوع وجود دارد. شما باید گوشه به گوشه پیست را یاد بگیرید و بشناسید تا به درستی در شب به مسابقه دادن بپردازید. بنابراین این یک بخش طبیعی است که به این سری اضافه شده است.

ما پیش از این درمورد واقع گرایی صحبت کردیم و ما فکر می‌کنیم که مدیریت تصادف‌ها و برخوردهایی که درون مسابقه رخ می‌دهد برای این که بتوانیم یک مسابقه عادلانه و خوب در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم، بسیار حیاتی و مهم است. جزئیاتی از این قبلی بسیار مهم هستند مخصوصا در مسابقات انلاین.

با وجود بیش از ۲۳۰ موتورسیکلت چطور اطمینان پیدا کردید تا همه آن‌ها منحصر به فرد جلوه کنند؟

همه این‌ها با یک مدل کامل و عالی سه بعدی شروع شد. گاهی اوقات بسیار سخت است که یک مدل کمیاب و یا یک موتورسیکلت مسابقه‌ای پیدا کنید و قادر باشید تمام عکس‌هایی که از آن نیاز دارید را بگیرید (که به راحتی هزاران عکس می‌شود) و یا صدای آن را ضبط کنید اما قطعا بسیار ضروری و مهم است که تصاویر و صدای مورد نیاز را به دست بیاورید. سپس ما داده‌های واقعی را روی موتور فیزیک خود سوار کردیم (وزن، گشتاور، فواصل و نسبت دنده‌ها و هزاران پارامتر اضافی دیگر): اکثر غریب به اتفاق نتایج از ابتدا خوب انجام می‌شوند بنابراین ما می‌توانیم اجرای داینامیک موتورسیکلت‌ها را از نو تولید کنیم. سپس کارهای زیادی در زمینه تست و آزمایش باقی می‌ماند تا مطمئن شویم که همه آن‌ها به خوبی کار می‌کنند، تا مطمئن شویم شخصی‌سازی‌های اجرایی به درستی کار می‌کنند و بسیاری چیزهای دیگر. هیچ میانبری وجود ندارد. مقدار بسیار زیادی کار برای انجام دادن وجود دارد تا روی همه جزئیات به انجام برسد: آیا سرعت نهایی به خوبی تنظیم می‌شود؟ آیا چراغ ترمزها به خوبی کار می‌کنند؟ و بسیاری چیزهای دیگر در این بین وجود دارد که باید از درست کار کردن همه آن‌ها اطمینان حاصل کنیم.

درمورد سیستم بهبود یافته برخورد و تصادف چه اطلاعاتی می‌توانید در اختیار ما قرار دهید؟

ما پیش از این درمورد واقع گرایی صحبت کردیم و ما فکر می‌کنیم که مدیریت تصادف‌ها و برخوردهایی که درون مسابقه رخ می‌دهد برای این که بتوانیم یک مسابقه عادلانه و خوب در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم، بسیار حیاتی و مهم است. جزئیاتی از این قبلی بسیار مهم هستند مخصوصا در مسابقات انلاین.

شبیه سازی جدید فیزیک در غالب گیم‌پلی دقیقا چه معنی و مفهومی دارد؟ ممکن است بیشتر در این رابطه با ما صحبت کنید؟

هدف سیستم فیزیک بسیار جاه طلبانه است: ما می‌خواهیم طیف وسیعی از موتورسیکلت ارایه دهیم و در اختیار بازی‌بازان قرار دهیم، از موتورسیکلت‌های کوچک و کم‌قدرت گرفته تا سوپرموتورسیکلت‌های بزرگ و قدرتمند، و از مناطق مختلف، زمانی که موتورسیکلت‌ها به روش‌های متفاوتی عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند. ما متورسیکلت‌های برقی، Supermoto، موتورسیکلت‌های enduro و همینطور cafè racerها را داریم بنابراین باید کاملا انعطاف پذیر باشیم. ما هیچ فرضیه‌ای نمی‌توانیم بسازیم و باید این سیستم را به شکل عمومی و کلی حفظ کنیم و ریشه‌های فیزیک واقعی آن را همچنان باقی نگه داریم. سپس ما یک لایه مناسب و جدید از سواری کردن به این بازی اضافه کردیم که برای افرادی که برای اولین بار این سری را تجربه می‌کنند و یا عده‌ای از کسانی که همیشه دوست ندارند مسابقات واقع گرایانه و خشن را تجربه کنند، مناسب باشد. این امر به تعامل با فیزیک کمک زیادی می‌کند. تلاش می‌کند که نیروهای اجباری غیر ممکن اضافه نشوند و یا قدرت‌های ماواریی به بازی‌بازان می‌دهد. اما پیشبینی کردن و یا عکس‌العمل‌های روان چیزی است که یک سقوط را به نجات تبدیل می‌کند. چیزهای زیادی هنوز وجود دارد که برای بازی‌بازان زیاد واضح نیستند اما ایده‌های کلیدی همیشه “واقع‌گرایی”، “عمیق بودن” و سرگرم‌کننده بودن” هستند.

مرحله و قدم مهم بعدی در ساخت سری Ride چیست؟

مابه عنوان یک شرکت ناشر می‌خواهیم به بهبود خود ادامه بدهیم و هدف ما این است که فرانچایزهای کلیدی خود را سال به سال بهتر و بهتر کنیم و Ride هم قطعا در بین آن‌ها هست.

دگرگونی ذهنی و آغاز فکر کردن به نسخه بعدی سری Ride پیش از این آغاز شده است اما در حال حاضر تمرکز کل تیم روی این است که پرونده Ride 3 را به بهترین شیوه ممکن ببیندیم تا آن را تبدیل به ‌بزرگ‌ترین عنوانی که می‌خواهیم کنیم.

این بازی از ویژگی‌های منحصر به فرد ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی خواهد کرد و با آن سازگار خواهد بود. اگر بازی‌بازان روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس به انجام این بازی بپردازند، انتظار چه چیزی را باید از آن داشته باشند؟ آیا رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه جزئی از آن است؟

ما یک چیزهایی در آستین خود داریم اما هنوز زمان مناسب برای صحبت کردن در این باره نرسیده است.

و نسخه پلی‌استیشن ۴ پرو از نظر رزولوشن و نرخ فریم چگونه عمل خواهد کرد؟

ما برای نسخه پلی‌استیشن ۴ پروی این بازی هم چیزهایی در آستین داریم، اما هنوز زمان مناسب برای صحبت کردن در این باره نرسیده است.

عناوین مدرن به قدرت GPU متکی هستند اما به قدرت CPUی بالایی هم نیاز دارند، و همینطور زمانی که قدرت هر دوی آن‌ها افزایش پیدا کند، به پهنای باند حافظه بیشتری هم نیاز خواهد بود. لازم به گفتن است که ایکس‌باکس‌وان ایکس در همه این زمینه‌ها بهبود پیدا کرده است، و حتی بیشتر.

از نقطه نظر یک توسعه دهنده فکر می‌کنید ایکس‌باکس وان ایکس چگونه است؟ با چنین قدرت GPUی زیادی، ما مطمئن هستیم که شما کارهای شگفت انگیزی انجام خواهید داد.

بی شک این کنسول یک دستگاه شگفت انگیز است. عناوین مدرن به قدرت GPU متکی هستند اما به قدرت CPUی بالایی هم نیاز دارند، و همینطور زمانی که قدرت هر دوی آن‌ها افزایش پیدا کند، به پهنای باند حافظه بیشتری هم نیاز خواهد بود. لازم به گفتن است که ایکس‌باکس‌وان ایکس در همه این زمینه‌ها بهبود پیدا کرده است، و حتی بیشتر. بنابراین ما می‌توانیم به جلوه‌های بصری بهتری دست پیدا کنیم اما پیش از آن باید تعادل مناسب در استفاده از منابع را هم ایجاد کنیم پس در آن واحد می‌توانیم رزولوشن را افزایش دهیم، کیفیت مدل‌های سه بعدی را در فواصل میانی و دور بهبود ببخشیم، کیفیت انیمیشن‌ها و افکت‌های بصری (آن‌هایی که بعد از این پروسه هستند) را ارتقاء دهیم. نتیجه آن در حالت HDR واضح‌تر، پر جنب و جوش‌تر و چشم‌نوازتر خواهد شد.

این بازی روی مدل‌های پایه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ از نظر نرخ فریم و رزولوشن چه عملکردی خواهد داشت؟

هدف ما رزولوشن 1080p است (همان Full HD) با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه. Ride 3 محیط‌های پرباری دارد و موتورسیکلت‌های بسیار پیچیده‌ای از نظر رندر کردن دارد (حتی هوش مصنوعی نیز می‌تواند موتورسیکلتش را شخصی‌سازی کند و ارتقاء دهد و این کار را هم انجام خواهد داد) پس نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه گزینه قابل قبول و مناسبی است.

آیا هیچ برنامه‌ای برای عرضه این بازی روی نینتندو سوییچ دارید؟ اگر خیر، چرا؟

متاسفانه خیر. ما این کنسول را دوست داریم، ما بازی‌های دیگری برای این پلتفرم ساخته و عرضه کرده‌ایم مانند همین MotoGP 2018 که چند وقت پیش عرضه شد اما Ride 3 از نظر فضای داده مورد نیاز، بازی بزرگ‌تر و سنگین‌تری است، برای گرافیک سنگین‌تر است و ما نمی‌خواستیم از جزئیات خود کم‌ کنیم تا این بازی روی سوییچ به اجرا برسد.

نسل بعد دیر یا زود از راه می‌رسد. از منظر یک توسعه دهنده، بزرگ‌ترین انتظار شما از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن بعدی چیست؟

حس کجکاوی بسیار زیادی وجود دارد. کنسول‌های میان نسلی انتظارات را بالا بردند. بی شک ما اجبارا رزولوشن 4K HDR را خواهیم دید که با در اختیار داشتن قدرت بیشتر، راحت‌تر از رسیدن به نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه است اما این سوال هم وجود دارد که سونی و مایکروسافت با واقعیت مجازی (VR) چه کار خواهند کرد؟ و این موضوع فقط درمورد سخت افزار نیست بلکه درمورد قابلیت بازی میان پلتفرمی (cross-platform play) و راه‌های جدید برای به اشتراک گذاشتن محتوا و تجربه نیز هست: این دو برند محبوب در حال حاضر کارشان واضح و آشکار است اما سوال این جا است که چطور از پس این چالش برخواهند آمد؟ حتی زمانبندی هم اکنون مهم‌تر و حیاتی‌تر از هر زمان دیگری است؛ همینطور موج اول بازی‌های انحصاری. این یک سواری فوق‌العاده خواهد بود.

از شما ممنونم که تا پایان این مصاحبه با من همراه بودید فراموش نکنید که برای کسب آخرین اطلاعات و خبرها از دنیای ایکس‌باکس و محصولات مایکروسافت می‌توانید همچنان امروز و روزهای آتی با وینفون همراه باشید. لطفا نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای بهبود کارمان با ما به اشتراک بگذارید.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,