یکی از بزرگترین نوآوری‌ها در زمینه انیمیشن، در عنوان Grand Theft Auto IV اتفاق افتاد؛ زمانی که راک‌استار برای نخستین بار موتور بازیسازی Euphoria را به کار گرفت؛ موتوری که در اصل توسط NaturalMotion توسعه یافته بود. این موتور به شخصیت‌ها اجازه می‌داد تا به لطف انیمیشن‌های رویه‌ای، به شیوه‌ای بسیار واقع‌گرایانه حرکت کرده و با یکدیگر تعامل برقرار کنند. از آن زمان طرفداران راک‌استار بر این عقیده بوده‌اند که توسعه‌دهندگان استفاده از این ویژگی را در بازی‌هایشان، به خصوص در عنوان Grand Theft Auto V کاهش داده‌اند.

در مصاحبه‌ای که دیروز توسط وب سایت VG247 منتشر شد، فیل هوکر (Phil Hooker)، مدیر فناوری در راک‌استار شمالی (Rockstar North) سرانجام توضیح داد که چگونه راک استار از Euphoria در توسعه عنوان Red Dead Redemption 2 بهره برده است. در ادامه صحبت‌های او را در این زمینه می‌خوانید:

ما از Euphoria به خصوص برای بهبود واکنش‌های فیزیک محور در انسان‌ها و نیز حیوانات بازی استفاده کردیم و این موتور در توسعه Red Dead Redemption 2 نقشی اساسی داشته است. به عنوان مثال، اگر اسب سوارکار تیر بخورد پیامدهای واقع‌گرایانه مختلفی را به دنبال خواهد داشت؛ ممکن است که از اسب بیفتد و یا پایاش در رکاب گیر کرده و به دنبال اسب کشیده شود و یا ممکن است که زیر یک اسب مرده گرفتار شده و برای آزاد کردن خود تلاش کند.

حال دشمنان در صورت زخمی شدن، طیف وسیعی از واکنش‌ها را نشان خواهند داد و اگر سعی کنید تا یک دشمن را به کمند بیاندازید، او ممکن است که تلاش کند تا به طناب دست یابد و یا حتی برای آزاد کردن خود چند گلوله‌ای نیز شلیک کند. تمامی این موارد را به سقوط‌های آکروباتیکی که در عنوان اول نیز وجود داشت اضافه کنید که به خوبی تنظیم شده است. یکی از جالب‌ترین پیاده‌سازی‌ها در Red Dead Redemption 2، در مورد این است که به هم خوردن انسان و حیوانات، بیشتر تاثیرگذار باشد تا مطمئن شویم که دویدن اسب‌تان به سمت وسائل نقلیه، درختان و ساختمان بیشتر واقع‌گرایانه باشد. این مورد بخشی از هدف بزرگتر ما است تا شما همیشه حس کنید که حضوری فیزیکی در جهان بازی دارید و این که برخورد نامحتاطانه شما با اسب‌تان، عواقبی به دنبال دارد.

با این حال، Euphoria تنها بخشی از نحوه شبیه‌سازی و انیمیشن‌سازی شخصیت‌ها توسط ماست و جدای از آن، ما در مجموع، کل سیستم انیمیشن را برای خلق رفتارهای انسانی و حیوانی دقیق‌تر، به طور جدی بازسازی کرده‌ایم.

در دیگر اخبار مربوط به بازی، اخیرا اطلاعاتی از نقشه بازی و بهبود دهنده روز اول عرضه به بیرون درز کرد. همچنین سازندگان اعلام کرده‌اند که بیش از سه هزار نفر بر روی توسعه بازی کار کرده‌اند.

دو سال از معرفی نسخه دوم Red Dead Redemption می‌گذرد و حال سرانجام قرار است بازی در یکی دو روز آینده بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شود. هنوز عرضه بازی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی تائید نشده است و معلوم نیست که این بازی بر روی این پلتفرم عرضه می‌شود یا خیر.

 

منبع :

WCCFTECH

188 پست
هادی اسماعیل‌زاده
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,