این روزها حرف و حدیث‌ها درمورد آخرین اثر هیدآکی میازاکی (Hideaki Miyazaki) و استودیوی فرام سافتور (From Software) یعنی عنوان Sekiro: Shadows Die Twice بسیار زیاد است و در واقع این بازی این روزها تبدیل به موضوع داغ صنعت بازی‌های ویدیویی شده است. از گزارش‌های فروش که نشان از عملکرد فوق العاده این بازی در مدت زمان کوتاهی دارد گرفته، تا اظهار نظر سازنده این بازی برای پروژه‌های بعدی خود که نشان از علاقه وی به ساخت یک بازی داستان محور دارد. اما شاید در ابتدا همه چیز در این بازی آن طور که می‌بینیم نبوده باشد.

عنوان Sekiro Shadows Die Twice اکنون برای مدتی است که در بازار در دسترس قرار گرفته است که در این مدت علاقه مندان به بازی‌های استودیوی فرام سافتور قطعا جزو کسانی هستند که این بازی را حداقل برای مدتی تجربه کرده‌اند و با آن آشنایی کمی به دست آورده‌اند (اگر برخلاف آن نباشد و ساعت‌ها آن را بازی نکرده باشند). با وجود مدت کمی که از عرضه این بازی گذشته، این عنوان موفق به کسب موفقیت‌های تجاری بسیار خوبی برای تیم سازنده خود شده است. این در حالی است که این بازی توانسته استانداردها و تعاریف جدیدی از درجه سختی و عدم وجود نیروهای کمکی و تجهیزات جانبی را به این صنعت وارد کند که پیش از آن کم‌تر عنوانی موفق به انجام آن شده بود؛ که البته همین موضوع نیز از دید بسیاری از کاربران و منتقدین تبدیل به بزرگ‌ترین نقطه ضعف این بازی شده است که چرا یک بازی باید بدون در اختیار گذاشتن نیروها و تجهیزات کافی، چنین درجه‌ای از سختی داشته باشد که برای یک پیشروی ساده نیاز به چند روز زمان داشته باشد. جالب است که بدانید شیوه چیدمان ساختار این بازی پیش از عرضه آن کاملا متفاوت از نسخه نهایی آن بود و کاملا شکل دیگری داشت.

طراح و کارگردان عنوان Sekiro Shadows Die Twice یعنی هیدآکی میازاکی در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که در رویداد ‌Reboot Develop در کشور کرواسی (که به وسیله VG247 تهیه، تنظیم و ترجمه شده است)، داشته است در بزرگداشت فومیتو اوئدا (Fumito Ueda)، کارگردان نسخه اولیه عنوان Shadow of the Colossus در یک نکته کلیدی اعلام کرد که ترتیب باس‌ها در آخرین اثر استودیوی فرام سافتور مدتی کوتاه پیش از عرضه آن، کاملا تغییر داده شد و دگرگون شد. وی اعلام نکرد که کدام یک از باس‌ها جایگزین یکدیگر شده‌اند اما به ذکر این موضوع نیز پرداخت که این چیز عجیبی در پروسه ساخت و توسعه بازی‌های او نیست و تقریبا رایج است که چنین اتفاقی رخ دهد و تا به حال بارها اتفاق افتاده است. وی در این رابطه از طریق مترجم انگلیسی خود چنین گفت که:

در زمان خلق داستان و در روند رایج و طبیعی طراحی مراحل و طراحی استیج‌های آن، شما متوجه می‌شوید که در نقطه خاصی از بازی شما یک باس وجود دارد که نباید آنجا باشد چون که همه این‌ها درمورد ایجاد تعادل در بازی است که حتما تحت هر شرایطی باید به انجام برسد.

میازاکی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین ادامه می‌دهد که:

سپس شما باید آن باس را جابجا کنید و جایگاه آن در بازی را تغییر دهید که ناگهان به یک باره همه چیزهایی که او در حال گفتن آن‌ها بود، با دنیای بازی جور در نمی‌آید، به همین علت شما هنوز هم باید تغییرات بیشتری اعمال کنید.

Sekiro: Shadows Die Twice در حال حاضر برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی قرار دارد و کاربران این پلتفرم‌ها هم‌اکنون می‌توانند از تجربه این بازی لذت ببرند (اگر واقعا علاقه به کشته شدن‌های مکرر در بازی‌ها دارند).

منبع :

GAMINGBOLT

566 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,