آخرین عنوانی که از سری Tomb Raider با همراهی لارا کرافت به انتشار رسید، Shadow of the Tomb Raider بود که اتفاقا از نظر فروش اولیه هم آنچنان موفق ظاهر نشد که این موضوع مورد پذیرش خود اسکوئر انیکس (Square Enix) هم واقع شد. این بازی علی رغم نقدها و نمرات خوب و قابل قبولی که دریافت کرد اما در بلند مدت به طور قاطعانه عملکرد بسیار خوب خودش را به ما نشان داد. شاید همین موضوع باعث انگیزه سازندگان این بازی برای دنباله جدید این سری باشد که به توسعه برسد.

این عنوان اکشن ماجراجویی تا پایان سال ۲۰۱۸ موفق به فروش ۴.۱۲ میلیون نسخه شد که به هیچ وجه عملکرد قابل نقد و ضعیفی نیست. به همین جهت هم توسعه دهندگان Shadow of the Tomb Raider یعنی استودیوی Eidos Montreal نیز به نظر می‌رسد که از هر لحاظ از عملکرد این بازی راضی و خوشحال هستند. جاناتان داهان (Jonathan Dahan)، تهیه کننده این عنوان، نیز در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که با وبسایت US Gamer داشت در این رابطه و درمورد عملکرد درخشان و قابل قبول این بازی چنین گفت که:

ما از نحوه‌ی پذیرش و استقبالی که از Shadow of the Tomb Raider شد بسیار بسیار خوشحال هستیم؛ یعنی هم از نظر نقدها و نمرات آن و هم از نظر عملکرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این رابطه چنین اضافه کرد که:

به همین علت هم ما به ساخت و توسعه بسته‌های الحاقی (DLC) ادامه دادیم، چون که از شیوه‌ای که این بازی مورد پذیرش قرار گرفت، بسیار هیجان زده بودیم.

در حقیقت اصل ماجرا این است که عنوان Shadow of the Tomb Raider هم از نظر نقدها و نمراتش و هم از نظر تجاری به قدری خوب و راضی کننده عمل کرد تا از همین الان بتوان اطمینان خاطر داشت که آینده این فرانچایز را تضمین کرده است طوری که خود جاناتان داهان هم از این موضوع اطمینان خاطر دارد که بسیار غافلگیر کننده خواهد بود اگر اسکوئر انیکس به نشر و پخش دنباله‌های دیگر این سری در آینده نپردازد و بخواهد آن را کنار بگذارد چون این موضوع کاملا برخلاف چیزی است که عده زیادی از مردم فرض می‌کنند. در حقیقت از آنجایی که این بازی به چنان عملکرد درخشانی در زمینه نمرات و همینطور موفقیت تجاری خود رسیده، بسیار بعید است که اسکوئر انیکس از ادامه همکاری با این فرانچایز منصرف شود و بخواهد از موفقیت‌هایی که از طریق این سری می‌تواند به دست بیاورد، چشم پوشی کند. داهان در ادامه صحبت‌های خود درمورد عملکرد این بازی و آینده این سری چنین ادامه می‌دهد که:

اگر قرار باشد ما دیگر چیزهای بیشتری از این [سری] نبینیم، من واقعا شگفت زده و غافلگیر خواهم شد. ما واقعا قادر نیستیم که پیشبینی کنیم بعد از این چه اتفاقی رخ خواهد داد اما اگر ما در آینده چیزهای بیشتری از این فرانچایز نشنویم و نسخه جدیدی از آن را دیگر هرگز نبینیم، من واقعا شگفت زده خواهم شد.

در واقع استودیوی Eidos Montreal از زمان عرضه عنوان Shadow of the Tomb Raider تا به حال، این بازی را با ارایه محتویات و به روزرسانی‌های متعددی که طبق یک روند آرام و با ثبات برای این بازی در دسترس قرار گرفته، پشتیبانی و حمایت کرده است که نشان از اهمیت بالای این بازی برای آن‌ها دارد که همانطوری که جاناتان داهان نیز اظهار کرد، موجب افزایش میل و علاقه ما برای تجربه هر چه بیشتر این بازی شد و علاقه ما نسبت به تمام ویژگی‌های این بازی را افزایش داد. همچنین این حقیقت که این بازی حتی با وجود آغاز کند و آهسته‌ای که داشت، در بلند مدت توانست به چنان عملکرد موفقیت آمیزی برسد که فروش بالای این بازی را تضمین کند، نیز باعث شده که عملکرد این بازی هر چه که زمان بیشتری از عرضه آن گذشت، به درخشش بیشتری دست پیدا کند و این فروش در طی زمان بیشتر و بیشتر شود.

منبع :

GAMINGBOLT

566 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,