بیش از شش سال از انتشار بازی Soulcalibur 5 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس باکس 360 می‌گذرد. بعد از عملکرد نسبتاً متفاوت بازی Soulcalibur 5، هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ انتقادی، آینده‌ی بی‌فروغ و ناامیدانه‌ای برای این عنوان پیشبینی می‌شد. اما در مراسم اهدای جوایز بهترین بازی ها 2017، کمپانی  Bandai Namco در نهایت یک ورودی جدید را بعد از شش سال برای این عنوان اعلام کرد. در ادامه با وینفون همراه باشید.

بازی Soulcalibur 6 به تازگی منتشر شده و در کمال تعجب موفقیت‌های زیادی را بدست آورده است و فراتر از انتظارات ما بوده‌است و ممکن است فراتر نیز رود. با اینحال باید ببینیم که این موفقیت‌ها باعث موفقیت تجاری این عنوان می‌شود و اینکه این بازی قادر خواهد بود با تکن 7 رقابت کند و انتظارات گسترده ی طرفداران این عنوان را برآورده کند یا نه. صرف نظر از موفقیت‌هایی که این بازی ممکن است بدست بیاورد، Soulcalibur 6 از دیدگاه فنی یک مورد نسبتاً جالب برای تجزیه و تحلیل است.

سال گذشته، بازی Tekken 7 به لطف یک خط لوله رندر کامل فیزیکی و جلوه‌های نورانی فوق‌العاده‌ي آن یکی از بهترین بازی‌‌ها در سبک مبارزه بود. این نشان دهنده‌ی یک تغییر برای فرانچایز‌های این عنوان نه تنها در شرایط گیم پلی، بلکه بصری و تکنولوژی آن نیز است. با این حال، Soulcalibur 6 کمی با این روند متفاوت است. موتور این بازی همان موتور Tekken 7 را دارد که Unreal Engine 4 است اما واقعاً پاکت را به خوبی Tekken 7 انجام نمی‌دهد. شخصیت‌ها و محیط‌های Tekken 7 از مدل های پلیمری بالا، شیدرهای پیشرفته پوست، اثرات ذرات فوق‌العاده و پایبندی به روشنایی فیزیکی استفاده می‌کنند. این پارامترها به طور کامل در Soulcalibur 6 کاهش یافته است. در واقع، استفاده فراوان از عمق میدان در Soulcalibur 6 فقط یک پوشش برای برخی از بافت‌های نامرغوب است که بازی در تلاش است آن‌ها را پنهان کند. به نظر می‌رسد اثرات ذرات نیز همانند آنچه در Tekken 7 دیده می‌شود نیستند، اما از دیدگاه ما این کار را انجام می‌دهند.

ما همچنین کمی در مورد مواد شیدر و مواد مخرب اثرات نامطلوب بصری مورد استفاده در Soulcalibur 6 تحلیل و تجزیه می‌کنیم. یکبار دیگر Soulcalibur 6 در این دو بخش اختلاف نظر دارد. این بازی بر روی مدل های شخصیت و محیط های آن متمرکز شده است و شیدرهای مادی در زمان های بسیار کم ارائه می‌شوند و به ما این تصور را می‌دهند که بازی در انتقال بین نسل گذشته و فعلی گیر کرده است.

با وجود برخی از نکات منفی، بازی Soulcalibur 6 نکات مثبت و برجسته‌ای دارد. سبک هنری این بازی عالی است و این انتظار نیز از این عنوان می‌رفت زیرا این مورد یکی از نکات قوت تمامی سری‌های این مجموعه است. انیمیشن‌های این بازی در اغلب اوقات بسیار مایع ( حرکلات آن‌ها با واقعیت سازگار است) هستند و حرکات آن‌ها دارای وزن خاصی نسبت به خود کارکتر است. با اینحال نقطه قوت برجسته و اصلی این بازی کیفیت تصویری فوق‌العاده‌ی آن است.  تصویر کلی شده به شدت شارپ به نظر می‌رسد و رنگ‌ها واقعاً برجسته‌تر به نظر می‌رسند

این یک تغییر بزرگ در مقایسه با ظاهر تاریک و بی‌حس بازی Soulcalibur 5 است. پروژه Soul در بازی Soulcalibur 6 قطعاً یک گام بزرگ برای این عنوان نسبت به Soulcalibur 5 است، اما در مقایسه‌ی این مورد با آنچه که کمپانی Bandai Namco با بازی Tekken 7 انجام داده است، Soulcalibur 6 قطعا یک گام پایین‌تر از آن است. در حال حاضر، تعدادی از دلایل برای این امر وجود دارد، اما بهترین فرض ما این است که کمپانی Bandai Namco می‌خواست با Soulcalibur 6 بدون سرمایگذاری بالا و با امنیت بیشتر در زمینه‌های گرفیکی این بازی سرمایگذاری کند و از آنجا که سرمایگذاری بالا روی این عنوان برای ناشر این بازی خطرناک بود و ریسک بالایی داشت بنابراین این اقدام آن ها معقول به‌نظر می‌رسد.

حالا در مقایسه‌ی گرافیکی کیفیت این بازی روی دو کنسول PS4 Pro و ایکس باکس وان ایکس، تفاوت‌های جالبی وجود دارد که آن ها را به شما نشان می‌دهیم. صرف نظر از آن تفاوت های معمول در رزولوشن، ایکس باکس وان ایکس دارای یک راه حل بهتر ضد لغزش و عوامل دور‌کننده‌ی عوامل نامطلوب بصری است و کمی انسداد محیطی بهتری نسبت به همتای خود دارد. ما همچنین شاهد نکات و ویژگی‌های بهتری در نسخه Xbox One X این بازی بودیم. با این حال در PS4 Pro، برخی از بافت‌های با وضوح پایین در برخی از قسمت‌های بازی مشاهده کردیم. هر دو سیستم عامل عمدتاً تحت تاثیر بافت با کیفیت پایین در محیط قرار دارند اما به غیر از تفاوت های ذکر شده در بالا، دارایی‌های اصلی 1: 1 در هر دو نسخه است. در مقابل نرخ فریم هر دو نسخه به خوبی اجرا می‌شوند، با اینحال نرخ فریم تنها در طول نهایی کردن شخصیت‌ها و صفحات نمایش روی صحنه اتفاق می‌افتد. در پایان، عنوان Soulcalibur 6 روی کنسول ایکس باکس وان ایکس بهتر اجرا می‌شود و این مورد شگفت‌انگیزی نیست که باعث تعجب شود.

Soulcalibur 6، از دیدگاه کاملاً گرافیکی، یک گام پایین‌تر از Tekken 7 درخشان است. امیدوارم که زمانی که ورودی بعدی این عنوان رخ می‌دهد، توسعه‌دهندگان این بازی بسته‌های بصری این بازی را به جلو ببرند و از ریسک کردن روی این بازی نترسند. پس از این مطلب درمیابیم که بازی Soulcalibur 6 از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای به لطف گیم‌پلی عالی آن است و از نظر من گیم‌پلی همیشه در مقایسه با کیفیت بازی برنده است. به نظر شما هم اینطور نیست؟

منبع :

GAMINGBOLT

82 پست
واحد عثمانی
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , ,