_مایکروسافت پنل جدید

سورپرایز جدید مایکروسافت در زمینه هدست‌های واقعیت ترکیبی واقعیت ترکیبی ویندوز کاری می‌کند که ویندوزفون هیچ وقت نمی‌توانست. عبور از 10% سهم بازار.

از زمانی که ما به بررسی شماره آمارگیری‌های سخت افزار Steam نگاه کردیم مدتی میگذرد. اما داده‌های ماه مارس سال 2019 بیرون آمده و شگفتی‌ بزرگی برای کاربران Windows Reality Mixed به همراه آورده است.مایکروسافت پس از تولید نسخه اول HoloLens در پی تولید دسته‌ای از سخت‌افزار مشابه بود که برای کاربران عادی و در قیمت‌های مناسب فراهم باشد. نتیجه آن ورود هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوزی بود که قابلیت‌های مشابه اما بیشتر از مدل‌های قدیمی‌تر سایر شرکت‌ها را برای کاربران عادی ارائه کرد. این هدست‌ها از تکنولوژی های بسیار قوی تشخیص و کنترل محیط برخوردار هستند که در مقایسه با سیستم‌های قدیمی بسیار بهینه است.

اما مدتی از تولید آنها گذشته و ما از رشد این سخت‌افزار‌ها خبری نداشتیم. و اطلاع نداشتیم که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز تا چه حد رشد کرده‌اند. خبر خوبی برای شما داریم. درست همان موقع که ما سرگرم ریفت‌ها و وایو‌های قدیمی HTC و Oculus بودیم در بقیه نقاط جهان واقیت ترکیبی ویندوز به سرعت پذیرفته شده است. و رشد بازار باور نکردنی در بازه بسیار کوتاهی داشته است. حالا واقعیت ترکیبی ویندوز اهمیت دارد. و ذره ذره و قدم به قدم از اهمیت رقبا کم می‌کند و به اهمیت خودش می‌افزاید.

این نکته برای کاربران جهان بسیار اهمیت دارد. چراکه واقعیت ترکیبی به نقطه‌ای از توجه و پایداری رسیده است که ویندوزفون هرگز به آن نزدیک هم نشده بود. حالا نگاهی به آمار به دست آمده می‌اندازیم تا به طور دقیق‌تر این مساله را بررسی کنیم.

آمار رسمی Steam

با توجه به داده های Steam که از کسانی که از پورتال خود برای دسترسی به مجموعه خود از برنامه‌های SteamVR استفاده می‌کنند، هدست‌های واقعیت ترکیبی هم اکنون 10.57 درصد از تعداد نصب شده بر پایه خود را در بر می‌گیرد، به این معنی که سهم بازار آنها به طور قابل توجهی بالاتر رفته.

در حالی که این نسبت از سهم بازار HTC Vive یا Oculus Rift دور است، سرانجام این هدست را از سهم بازار تک رقمی حارج می‌کند و نشان می‌دهد که با وجود تمرکز بیشتر بر روی بازار سازمانی، بازار مصرف کننده عادی برای پلتفرم وجود دارد.

به نظر می‌رسد پلتفرم HTC Vive بزرگترین بازنده WMR است که با توجه به رشد بسیار کند Oculus Rift در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است که شماره‌های Steam غیرمستقیم هستند و اگر کاربران هدست به جای آن از پورتال و بازی های بومی خود را استفاده کنند، این رقم ها به همان نسبت نوسان پیدا می‌کند.

آیا این شواهد موفقیت نشان می‌دهد که این پلتفرم آینده ای دارد؟ یا اینکه رقبا بر آن قلبه پیدا خواهند کرد.

به نظر می‌رسد این پلتفرم بالاخره جایگاهی پیدا کرده است. اما زمان تعیین کننده خواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟

123 پست
سید علی جعفری
مهندس نرم‌افزار و شبکه. گرافیست، انیماتور و موشن گرافیست، سخنران و ارائه دهنده، 22 ساله از مشهد. علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای، زبان‌های خارجی و تکنولوژی‌های روز جهان. عاشق مایکروسافت.
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , ,