در حالی که استریم کردن و ذات باز‌ترِ توسعه و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و حتی سیستم توزیع آن‌ها که باعث ایجاد یک سری تغییر و تحولات ناخواسته در این صنعت شده است، کاملا وضعیت این صنعت و راهی که در آینده در پیش خواهد گرفت را عجیب و غریب و غیر قابل پیش‌بینی کرده است، اما عده‌ای هم هستند که نگرانی زیادی از این بابت (حداقل در کوتاه مدت) ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، در ادامه این مطلب نیز همچنان با وینفون همراه باشید.

یکی از افرادی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کوچکی داشتم، مدیر عامل شرکت بزرگ Take Two Interactive است که در واقع حامی و پشتیبان برخی از بزرگ‌ترین بازی‌ها و عناوین و فرنچایزهایی هستند که ما در این نسل و حتی نسل‌های گذشته دیدیم و تجربه کردیم، که از این دست می‌توان به عناوین بسیار بزرگی مثل Red Dead Redemption 2 و یا حتی سری Bioshock اشاره کرد که جزو میراث به جای مانده از این شرکت به حساب می‌آید. ایشان عقیده دارند که نسل بعدی کنسول‌های ویدیویی سال آینده از راه خواهند رسید تا یک فرصت بزرگ برای صنعت بازی‌های ویدیویی به وجود بیاورند.

در گزارش مالی اخیر شرکت Take Two، آقای Strauss Zelnick درمورد کنسول‌های پیش روی بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در ساخت و تولید کنسول‌های ویدیویی یعنی سونی و مایکروسافت صحبت کرد. در حالی که ایشان گفت که همیشه در انتقال و عبور از یک نسل به نسلی دیگر یک سری چالش‌ها وجود دارد اما وی عقیده دارد که ما در عبور از نسل فعلی به نسل بعدی کنسول‌های ویدیویی دیگر شاهد چنین چالش‌هایی نخواهیم بود. ایشان با استناد به افزایش شباهت سبک معماری کنسول‌های نسل حاضر و نسل بعد و همینطور افزایش توزیع و عرضه دیجیتالی بازی‌های رایانه‌ای این صحبت‌ها را عنوان کرده‌اند که به عقیده وی در حال تغییر دادن ذات اصلی و واقعی کسب و کار کنسول‌ها که در طی گذشت تمام این سال‌ها تا به حال دیده بودیم، است. در حقیقت وی چنین می‌گوید که نسل بعدی کنسول‌های ویدیویی را به عنوان یک موقعیت مثبت اساسی می‌بیند و چنین دیدگاهی به آن‌ها دارد. Zelnick عقیده دارد که هم بازار کنسول‌ها و هم بازار پلتفرم رایانه‌های شخصی که شاید ارتباط چندان زیادی هم در ظاهر به تغییر نسل و تازه شدن آن نداشته باشد، با عرضه و توزیع کنسول‌های نسل بعدی به بازار شاهد خلق و تولید رکوردهای جدید و ارتقاء و رشد این رکوردها خواهیم بود.

Zelnick آدم جالبی است که از چیزهای زیادی که در این صنعت در طی گذشت ده‌های اخیر تبدیل به سنت در این صنعت شده بودند، عبور کرده است و آن‌ها را تغییر داده است که از این دست می‌توان به دیدگاه او درمورد سطح محتویاتی که یک بازی رایانه‌ای به آن نیاز دارد اشاره کرد که به عقیده وی نیاز نیست یک بازی ساعت‌های بسیار زیادی گیم پلی داشته باشد تا به یک اثر جاودانه تبدیل شود. همچنین صحبت‌های اخیر او درمورد بازی‌های مبتنی بر سرویس و همینطور سرویس‌های اشتراکی و توانایی آن‌ها در حفظ بقای خود نیز از موضوعات جالبی است که این اواخر درموردشان صحبت کرده است. اما با وجود همه این‌ها بهتر است امیدوار باشیم که او درمورد مسیر رشدی که صنعت بازی‌های رایانه‌ای در پیش گرفته، با همه مردم دیگر هم عقیده باشد و بهتر است امیدوار باشیم که همه مردمی که به این مسیر باور دارند، مسیر درست را انتخاب کرده باشند و اشتباه نکرده باشند.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,