شرکت بزرگ Take Two Interactive شرکت‌های ناشر بسیار بزرگی را تحت حمایت خود دارد که به جز سری بازی‌های ورزشی 2K که به صورت سالانه به عرضه می‌رسند، دیگر بازی‌ها و فرانچایزهای آن‌ها چرخه عرضه منظم و دقیقی ندارند که بخواهیم روی آن حساب باز کنیم چون نحوه عملکرد آن‌ها مشخص نیست که به چه صورت انجام می‌شود یا این که هر چند سال یک بار قرار است به عرضه برسند. 

مخصوصا راکستار (Rockstar) اوقات خوشی را با بازی‌های خود سپری می‌کند طوری که اغلب سال‌های طولانی بین عرضه نسخه‌های مختلف آن‌ها فاصله است. اما در راستای حرکت رو به جلو و برداشتن قدم‌های رو به پیشرفت و همینطور اصلاح روند قدیمی، شرکت Take Two Interactive ممکن است به دنبال اجرای مدلی از سرویس‌های لایو باشد. اگر بخواهم دقیق‌تر به این موضوع اشاره کنم، این شرکت ناشر به دنبال عرضه کردن بازی‌های کوتاه‌تر و محصولات کوچک‌تر است تا این کار را با تناوب و تکرار کوتاه‌تری از قبل به انجام برساند تا پس از عرضه آن‌ها اقدام به اضافه کردن محتویات بیشتر برای این بازی‌ها کند. در همین راستان مدیر عامل شرکت Take Two Interactive یعنی Strauss Zelnick در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه جدید خود با GamesIndustry داشت، زمانی که صحبت آن ها به بحث فاصله طولانی بین عرضه بازی‌های مختلف آن‌ها کشیده شد، چنین اظهار کرد که:

من فکر نمی‌کنم (فاصله میان عرضه شدن دو نسخه از بازی‌ها) بیشتر از این گسترش پیدا کند.

وی در ادامه اظهارات خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

در حقیقت من از نمونه‌های زیادی که در اختیار داریم انتظار دارم که فشرده‌تر شکل بگیرند. به نظر من شما درست فکر می‌کنید که توانایی ما در مشارکت با مشتریان بر یک اصول دنباله دار و همیشگی فشار کمتری نسبت به عرضه کردن یک عنوان کاملا جدید به بازار، روی آن دارد که باعث به وجود آمدن نتیجه بهتر و مفیدتری خواهد شد. اما ما این دو راهی را برای زمانی که به طول خواهد انجامید تا سازنده‌های ما دست به ساخت یک بازی بزنند و بهترین نمونه‌ای که در این صنعت وجود دارد را بسازند،‌ و این که چیزهایی که مشتریان از ما می‌خواهند، سر راه خود می‌بینیم. ما متوجه هستیم که به وجود آوردن چنین انتظاراتی می‌تواند چیز خوبی باشد.

همچنین وی در بخش دیگری از اظهارات خود چنین اضافه کرد که:

ما به استراحت دادن عناوین و بازی‌های خود به عنوان یک فرصت بسیار عالی نگاه می‌کنیم. دوازده سال پیش وقتی که ما می‌گفتیم فکر نمی‌کنیم منطقی باشد که عناوین و بازی‌های غیر ورزشی را تبدیل به بازی‌هایی کنیم که به طور سالیانه به عرضه برسند، من کاملا موافق بودم. حالا می‌بینیم که عده زیادی از مردم هم با این موضوع موافق هستند. اما به نظر من هشت سال واقعا زمان طولانی و زیادی است.

این امکان وجود دارد که بازی‌ها در بعضی مواقع و موارد خاص کمی کوتاه‌تر باشند. این امکان وجود دارد که قابلیت اضافه کردن محتویات اضافی بیشتر بر اساس یک قاعده و اصول منظم و دنباله دار در بازه زمانی طولانی مدت پس از عرضه یک بازی محبوب و بسیار بزرگ به این معنی باشد که شاید عرضه اولیه آن از نظر تعداد ساعاتی که گیم پلی این بازی در گذشته در دنیایی که تنها چیزی بود که بازی‌بازان دریافت می‌کردند ارایه می‌کرد، به اندازه کافی طولانی بوده باشد که بتواند برای مدت‌های بسیار طولانی بازی‌بازان را سرگرم نگه دارد.

در حقیقت Zelnick بر این عقیده است که عرضه بازی‌های کوتاه‌تر بر اساس یک چرخه منظم و عرضه آپدیت‌ها و محتویات مختلف به طور منظم می‌تواند بسیار موثرتر از عرضه بازی‌های طولانی با گیم‌پلی‌های طولانی باشد که ساعت‌ها بازی‌باز را پای خود نگه می‌دارند اما پس از پایانشان دیگر چیزی برای ارایه کردن ندارند و به جز آن بازی‌بازان باید سال‌ها منتظر عرضه نسخه جدید آن‌ها بمانند. در حقیقت داشتن یک دنیای پویا و تغییر پذیر بهتر از داشتن دنیایی ساکن و بدون تغییر است که در چنین عناوینی دنیای بازی تنها چیزی است که بازی‌بازان در اختیار دارند.

با این که Zelnick اشاره‌ مستقیمی به علاقه خود برای ساخت بازی‌های آنلاین مبتنی بر سرویس نکرد، اما انتظاراتی که وی از بازی‌های آینده شرکت‌های خود دارد دقیقا همین معنی و مفهوم را تداعی می‌کند که او دوست دارد پای خود را وارد دنیای بازی‌های آنلاین محور کند. تعداد بی شماری از ناشران و سازنده‌های بازی‌های مختلف سعی کردند وارد دنیای چنین بازی‌هایی شوند و بازی‌های آنلاینِ مبتنی بر سرویس تولید کنند اما همانطور که می‌دانید، تعداد انگشت شماری از آن‌ها در نهایت در این زمینه به موفقیت و پیروزی‌های بزرگ رسیدند. البته جای گفتن این موضوع نیز بسیار خالی است که مشتریان و بازی‌بازان نیز تا به حال به تعداد زیادی از این بازی‌ها توجه نکردند و خیلی از آن‌ها به محبوبیت خاصی نزد آن‌ها نرسیدند. باید منتظر بمانیم و ببینیم Take Two Interactive چقدر در این زمینه موفق ظاهر می‌شود و آیا می‌تواند برای خودش اسم و رسمی در میان بازی‌های منبتی بر سرویس آنلاین دست و پا کند یا خیر.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,