تعطیلی و بسته شدن استودیوی Telltale Games در سپتامبر سال گذشت یک شوک بسیار بزرگ برای تمام صنعت بازی‌های ویدیویی بود. نه تنها به این دلیل که این اتفاق بسیار سریع و ناگهانی رخ داد، بلکه به خاطر شیوه مدیریت و پیشبرد بسیار ضعیف آن هم بود که باعث شوکه شدن همه ما شد. از این استودیو گزارش شده که عده بسیار زیادی از کارکنان آن بدون انجام هیچ تخلفی و بدون هیچ آگاهی قبلی به یک باره اخراج شدند که وضعیت این استودیو را واقعا وحشتناک و ناایمن کرده بود.

اخراج شدن کارکنان یک شرکت بدون هیچ اطلاعی و بدون انجام هیچ تخلف خاصی، در میان همه چیزهایی که می‌تواند وجود داشته باشد، یک وضعیت واقعا وحشتناک و غیر قابل تصور است که نشان از ضعف مدیریت و عدم توانایی کافی برای انجام این کار دارد که دیگر مهم نیست شما در چه بخشی از چنین شرکتی مشغول به کار باشید چرا که هیچ کجای آن برای شما امن نیست و شما امنیت شغلی را به هیچ وجه احساس نمی‌کنید چون هر لحظه ممکن است از کار خود برکنار شوید و بدون هیچ دلیل واضحی اخراج شوید.

کوین برانر (Kevin Bruner)، بنیان گذار و مدیر عامل این استودیو که اکنون دیگر از دست رفته و از هم پاشیده، در گذشته درمورد این وضعیت و تمام این ماجرا صحبت کرده است که ما دیگر قصد پرداختن به صحبت‌های قدیمی او را نداریم. اما وی اخیرا در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که با مجله Game Informer داشته، به اعلام جزئیات بیشتری در این زمینه پرداخته است. همانطور که همه ما می‌توانیم انتظار آن را داشته باشیم، برانر نیز مانند تمام کسانی که آنجا بودند، فقط یک گوشه ایستاده بود و همه این خرابکاری‌ها و وضعیت‌های آشفته را با چشم خودش مشاهده می‌کرد که وی در صحبت‌های اخیر خود این وضعیت را “وحشتناک” توصیف کرده است. همچنین وی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه به این نکته پرداخت که شیوه هدایت و مدیریت این وضعیت هرگز چنان شکلی نداشته که وی اکنون بتواند آن را تایید کند و به دفاع از آن بپردازد. شیوه مدیریت این وضعیت هرگز چنین نبود که وی در گذشته دوست داشته در چنین مواقعی انجامش دهد. خود کوین برانر در این زمینه چنین اظهار می‌کند که:

اگر من یک کارمند در آنجا بودم، قطعا احساس می‌کردم که یک جایی از کارم را اشتباه کرده‌ام و یک جایی مسیر را اشتباهی طی کرده‌ام. ما خواهیم دید که خروجی انجام چنین کاری چگونه نمود پیدا خواهد کرد. اکنون این [وضعیت] بسیار سخت است چرا که چیز زیادی از Telltale دیگر باقی نمانده که بخواهیم اشتباهات را درست کنیم.

کوین برانر در بخش دیگری از صحبت‌های خود چنین ادامه می‌دهد که:

من همیشه این را خواهم گفت که شیوه‌ای که این استودیو به تعطیلی کشانده شد و بسته شد، برای من بسیار وحشتناک بود. این که مردم در روز جمعه به سر کار خودشان بیایند و سپس به آن‌ها گفته شود که به خانه بازگردند چون این شرکت دیگر به فعالیت خودش ادامه نخواهد داد و دیگر وجود نخواهد داشت، چیزی نیست که من هیچ وقت بخواهم به تایید آن بپردازم و این کار قطعا چیزی نیست که من بخواهم روزی انجامش دهم.

برانر در ادامه اظهارات خود چنین ادامه داد که:

در جایی که من باید می‌دانستم چرا آن‌ها به چنین شیوه‌ای که این استودیو را تعطیل کردند، این کار را به انجام رساندند اصلا نمی‌دانم که در لحظات نهایی چه اتفاقی رخ داد که منجر به انجام چنین چیزی شد، در حالی که باید می‌دانستم موضوع از چه قرار است و چه اتفاقی در حال رخ دادن است. با این حال این اتفاق جان مرا گرفت و من را کشت. واقعا من را کشت. Telltale بخش بزرگی از هویت من بود.

به دنبال تعطیل شدن استودیوی Telltale Games که واقعا اتفاق ناراحت کننده‌ای برای همه اصحاب رسانه، بازی‌بازان و منتقدین این صنعت بود، دنباله ساخت و توسعه فصل آخر عنوان The Walking Dead به دست افراد و استودیوهای زیادی سپرده شد که در نهایت تصمیم بر این شد که ساخت آن به استودیوی Skybound Games سپرده شود تا این کار به بهترین نحو ممکن به انجام برسد و پرونده آخرین پروژه Telltale نیز به خوبی و خوشی بسته شود و همه ما با یک خاطره خوش از این استودیو یاد کنیم. این استودیو اکنون حق و حقوق این سری را بر عهده گرفته تا کاری که Telltale آغاز کرده بود را به اتمام برساند.

منبع :

GAMINGBOLT

964 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , ,