سری Assassin `s Creed سفری طولانی را در گذر زمان طی کرده است، آخرین توقف گاه این قطار در نمایشگاه E3 2017 بود که به صورت رسمی جدیدترین نسخه بازی یعنی Assassin`s Creed Origin رونمایی شد. با توجه به تعدد نسخه های این سری برآن شدیم تا نسخه های متفاوت این فرانچایز را رده بندی کنیم.

شروع این فرانچایز در سال ۲۰۰۷ انجام گرفت، تاکنون ۱۰ نسخه از این مجموعه وارد بازی شده است، به این مجموعه بزرگ نسخه های موبایلی را هم اضافه کنید تا ببینید با چه سری بزرگ و طولانی مواجه هستیم. از سوی دیگر برای آنکه رده بندی مناسب کاربران در تمامی نقاط دنیا باشد نسخه هایی نظیر Assassin `s Creed: Chronicles (روسیه، هند، و چین) را در رده بندی وارد نکرده ایم. پس همراه ما باشید برای شناخت بهترین Assassin که تاکنون منتشر شده است.

۹. (Assassin `s Creed unity (2014

Assassin `Creed Unity را باید کم امتیاز ترین در این سری دانست، این بازی اولین Assassin`Creed بود که برای اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ توسعه داده شد، Unity از مشکلات متعددی رنج می‌برد، حداقل از نقطه نظر فنی مشکلات زیادی داشت و تجربه خوبی فراهم نمی‌آورد. به علاوه روند داستانی در مواردی دچار مشکل بود، برای مثال در ماموریتی که در پاریس در زمان انقلاب فرانسه رخ می‌دهد، در روایت قصه و شخصیت ها کوتاهی انجام گرفته است.

از یک سو روند داستانی غیر منطقی به نظر می‌آمد و از سوی دیگر درست مانند قصه Connor در Assassin`s Creed III داستان Arno کاملا به دست فراموشی سپرده شد.

علی رغم ایرادات بسیار واضح که بر این بازی وارد بود، یک نقطه قوت در آن دیده می‌شد، شاید افزوده شدن حرکات پارکور هنگام پایین آمدن بهترین قسمت Unity بود.

۸.(Assassin`s Creed (2007

قرار دادن نسخه ابتدایی بازی در قسمت های پایینی لیست کار ساده ای نبود، به هر شکل روند این فرانچایز از اینجا شروع شده بود، اما اگر بخواهیم با انصاف نگاه کنیم این سری در ادامه به مراتب بهتر از نسخه اولیه شده است. Assassin `s Creed گرفتار گیم پلی تکراری و دویدن های آزادانه اما به شدت بدقواره بود.

سری اول در حقیقت بیشتر نقش یک نمونه مفهومی را داشت، که آمده بوده تا پتانسیل بازی را نشان دهد، اما هرگز نتوانست این پتانسیل را برجسته سازد، مشخص نیست دلیل این نقصان محدودیت های سخت افزاری آن دوران بوده و یا مسایلی دیگر، به هر شکل آنچه که مسلم است تیم توسعه دهنده در نسخه های بعدی کار را جدی تر پیگیری کردند و کیفیت بازی را ارتقا دادند.

۷. (Assassin `s Creed III (2012

درست در لحظه بسیار مهم و سرنوشت ساز داستان Desmond به جای عاقبتی هیجان انگیز، ماجرا با یک ناله کسل کننده به پایان رسید، این مسئله یکی از نکات منفی و البته غیرقابل پیش بینی سری سوم بود. تلاش برای اتصال وقایع سری های گذشته با روند داستانی باعث شده بود تا جهنمی برای افرادی که پکیج الحاقی Lost Archive را بازی نکرده بودند ایجاد شود.

Assassin`s Creed III به صورت جانبی داستان Connor که یکی از محبوب ترین شخصیت ها در میان طرفداران این بازی است را روایت می‌کرد. این نقطه را باید نقطه قوت بازی دانست. از سوی دیگر قابلیت های حرکتی نظیر امکان بالا رفتن از درختان و جستجو در سرحدها از ویژگی های خوب این سری بود، اما حقیقتا شهرهای بوستون و نیویورک به صورت وحشتناکی کسل کننده و بی روح بودند. در مجموع Assassin`s Creed III در قسمت های مختلفی قافیه را باخت و غنای کافی را فراهم نیاورد.

۶. (Assassin`s Creed Rogue (2014

یوبیسافت به شکل پیوسته ای تلاش کرده تا Assassin/Templar را به جای تقابل خیر و شر نبردی خاکستری نشان دهد، که البته در رسیدن به این هدف در مواردی موفق بوده و گاهی ناکام مانده است. Assassin`s Creed Rogue را باید آشکارترین تلاش سازنده در جهت نیل به این هدف دانست.

در این سری بالاخره به بازیکن اجازه داده شد تا کنترل یک Templar را طی بخش زیادی از بازی در دست گیرد. سفر Shay در این بازی باعث شد تا بازیکن بتواند نیمه دیگر این ماجرا را به گونه ای که تاکنون قابل رویت نبود، درک کند. اما سفر دریایی که از Black Flag به بازی بازگشت، و البته بازطراحی های شهرهای نسخه سوم بازی یعنی بوستون و نیویورک باعث شد تا کیفیت بازی تا حد زیادی افت پیدا کند و حالتی منحصر بفرد نداشته باشد. از دیگر نکات مثبت بازی تم های آن بود، چرا که پخته و بسیار عالی به نظر می‌رسیدند. Rogue را باید تلاش نسبتا ضعیفی برای دلجویی از دارندگان کنسول های قدیمی تر نظیر اکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ دانست.

۵. (Assassin`s Creed Revelations (2011

Assassin`s Creed Revalations پایان بجایی برای داستان Ezio بود، این مسئله در روند گیم پلی بازی کاملا ملموس بود. Constantiople زیبا بود و پیمایش به لطف زیپلینز و هوک بلید آسان تر شده بود. البته تمامی تغیرات با استقبال مواجه نشد. سیستم دفاعی دن به شکل بسیار بدی طراحی شده بود، این قابلیت خسته کننده از آن مواردی بود که هیچ کسی از وجود آن لذت نبرد. اگر از عناصر گیم پلی که که در نسخه های قبلی بودند و در این نسخه حذف شدند بتوانید عبور کنید، یقینا داستان های متقاطع Altiar و Ezio توانست به جذبه بازی کمک شایانی کند.

۴. (Assassin`s Creed: Brotherhood (2010

این عنوان تمامی نشانه های یک خرید ارزان قیمت را با خود داشت. عرضه این بازی یک سال پس از انتشار Assassin`s Creed II انجام گرفت، و به ادامه روایت داستان Ezio می‌پرداخت. در این سری پس از حضور مختصری که در سری دوم بازی در شهر رم گذشت، بازگشت مجدد و البته مفصلی به رم پیش می‌آید. هنگام عرضه این سری در ابتدا بسیار فکر کردند که با یک بسته الحاقی به نسخه دوم یعنی Assassin`s Creed 2.5 مواجه خواهند شد، اما بعد از اندکی بازی تمامی حدس و گمان ها به کنار می‌رفت و بازیکن لمس می‌کرد که با یک نسخه تمام و کمال مواجه است. کمپین نسبتا کوتاهی با محتوای غنی، شخصیت های جذاب، و پیوستگی به ماجراهای داستانی سری قبلی، و البته وجود ماموریت ها و محیط های جدید از عواملی بودند که دست به دست هم دادند و Assassin`s Creed: Brotherhood را به عنوانی خوش ساخت بدل ساختند.

در این سری برای اولین بار بازیکنان قادر بودند تا انجمن برادری خود را بسازند و نام آن را مشخص سازند، و البته مردم شهری را نیز در جهت ماموریت های خویش استخدام کنند. بازی در چنان صحنه باورنکردنی به پایان رسید که حتی برق از سر بازیکنان می‌پرید و در نهایت باعث شد لحظه اتمام بازی به یکی از بهترین لحظات در کل سری ها بدل گردد.

۳. (۲۰۱۵)Assassin`s Creed Syndicate

Assassin`s Creed Syndicate به سبب تداوم مسیر سری Unity هم خوش شانس بود و هم به نوعی نفرین شده، خوش شانس به این دلیل که خوب بودن در قیاس به سری گذشته اصلا کار دشواری نبود، و نفرین شده به این دلیل که نام Assassin`s Creed به دلیل اشتباهات در سری های گذشته مخدوش شده بود. بازیکنان کاملا حق داشتند به واسطه ضرری که به دلیل خرید Unity متحمل شد بودند شاکی و عصبانی باشند. اما Syndicate توانست در قیاس با سری پیشین بهبودهای فراوانی را ارایه سازد. در اختیار داشتن دو Assassin یعنی Jacob و Evie و رقابت این دو هم قطار با هم فضایی جذاب را رقم زد، و البته به دلیل همین رقابت بازی به شکلی دل انگیز به پایان رسید. فضای شهر لندن در این سری به همراه جلال و عظمت دود زده و چرکینش به خوبی به تصویر کشیده شد، و گشت و گذار در آن بسیار اغواکننده به نظر می‌رسید. Assassin`s Creed Sybdicate توانست انرژی که این مجموعه بدان نیاز داشت را بازگرداند.

۲. (Assassin`s Creed IV: Black Flag (2013

بعد از نمایش ناامید کننده Assassins`s Creed III سیل انتقادات روانه عنوان معرفی نشده Assassin`s Creed IV شده بود، این مسئله کار را برای این عنوان سخت کرده بود، چرا که بازیکنان از سری پیشین حسابی خشمگین بودند. در این بازی برای اولین بار در کل مجموعه Assassin بازیکنان Desmond را در اختیار نداشتند، و در عوض با Abstergo به کشف دنیای بازی می‌پرداختند. بازگشت به دوران طلایی دریانوردی از انتخاب های هوشمندانه سازندگان بازی بود، این انتخاب البته شمشیر دو لبه ای بود، چرا که در صورت تمرکز زیاد را این وجه، بازی تبدیل به Pirate`s Creed می‌شد که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

وقوع بازی در کارائیب فضایی آزاد و بسیار زیبا را فراهم کرده بود، که بازیکنان از سیر و سفر در آن کاملا راضی بودند، از سوی دیگر Assassin`s Creed IV توانست یکی از سبک های نه چندان محبوب یعنی دریانوردی را با هنرمندی هر چه بیشتر به خدمت بگیرد و آن را به تجربه ای جذاب و هیجان انگیز بدل سازد، بسیاری از بازیکنان از سفرهای دریایی این بازی به عنوان نقطه قوت آن یاد می‌کنند.

۱. (Assassin`s Creed II (2009

با آنکه نقطه شروع این فرانچایز نسخه اول بازی بود، اما Assassin`s Creed II بود که توانست آن را به شهرت و افتخار برساند و کاربران را شیفته این مجموعه سازد، در حقیقت موفقیت و کیفیت بسیار خوب سری دوم بود که باعث شد تا بازیکنان شیفته این فرانجایز شوند و عناوین بعدی به لطف موفقیت این سری ساخته گشت. Ezio در واقع شخصیت جذاب تر و افسون کننده تری در قیاس با Altair داشت، و ماموریت وی جهت گرفتن انتقام سفری عصبی بود که بازیکن را به شکل عجیبی درگیر خود می‌کرد. سری دوم توانست به خوبی تمام نقاط قوت سری اول را پررنگ ساخته و به بلوغ برساند، مکانیزم های جدید و داستان غنی را هم به این مسئله اضافه کنید، نتیجه چیزی نیست جز موفق ترین Assassin در گذر زمان، سری دوم این فرانچایز به نوعی استانداردها و الگوهایی را برای سری های بعدی تعریف ساخت، و به حق می‌توان لقب بهترین را به Assassin`s Creed II داد.

Assassin`s Creed Origins

سفر ما در گذشته این فرانچایز به پایان رسید، اما این مجموعه به نقطه پایانی خود نرسیده است، چرا که سری جدید این بازی در نمایشگاه E3 2017 به نمایش گذاشته شد، سری جدید که Assassin`s Creed Origins نام گرفته هنوز وارد بازار نشده تا مورد بررسی دقیق قرار بگیرد، اما تا اینجا می‌دانیم که این بازی به شدت بر مکانیک نقش آفرینی تاکید داشته، و در تضاد با نسخه های قبلی که بیشتر عناوینی اکشن و داستان محور هستند با عنوانی بیش از یک ARPG مواجه هستیم.

محل وقوع بازی در مصر است و به واسطه تاریخ غنی این سرزمین و شهرهایی که به لطف فناوری امروزی می‌توانند به خوبی به تصویر کشیده شوند، می‌تواند محل خوبی برای وقوع داستان های این سری باشد. زمان نشان خواهد داد که آیا داستان و شخصیت های بازی به حد کافی اغوا کننده هستند و یا خیر، اما تا این لحظه به نظر می‌رسد که سری جدید بتواند موفقیت خوبی کسب کند، ممکن است سری Assassin بزرگترین تحول تاریخ خود را مشاهده کند.

منبع :

AOTF

730 پست
محسن توکلی نیا
او در رشته میکروبیولوژی به تحصیل پرداخته، اما علاقه وی به دنیای فناوری و به خصوص مایکروسافت، باعث فعالیت وی در این عرصه شده است. به ادبیات، عرفان، فناوری علاقه ی وافری دارد و سعی میکند اغلب اوقات فراغت خودش را صرف خدمت به خانواده و مطالعه شعر کند. محسن اکنون یکی از دبیران وبسایت وینفون است.
مطالب مرتبط
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , ,

دانلود آهنگ جدید

پنل اس ام اس

ارسال پیامک بلک لیست

پنل اس ام اس رایگان

ارسال بلک لیست

کارشناس رسمی دادگستری

طراحی سایت

افزایش ممبر افزایش ممبر تلگرام