اگر چه عناوین استودیوهای بتزا گیم (Bethesda Game Studios) عمدتا به خاطر گسترده بودن و نقش‌آفرینی‌های غنی مورد تحسین قرار گرفته‌اند؛ با این وجود یکی از مواردی که همواره بتزدا را مورد حمله منتقدین قرار است، آن هم به درستی، کمبودهایی است که در بخش‌های فنی عناوین بتزدا وجود دارد.

عناوینی همچون The Elder Scrolls و Fallout از لحاظ جلوه‌های بصری و مسائل فنی، در زمان انتشار خود، دو سه سال عقب‌تر از زمان خود به نظر می‌رسیدند و هر بار با انتشار نسخه‌ای جدید از آن‌ها شاهد این موضوع بودیم.

این موضوع عمدتا به دلیل موتور بازی‌سازی است که از آن استفاده می‌کنند یعنی Bethesda’s Creation Engine. باید گفت که دوره این انجین دیگر به سر آمده و هر چند که بتزدا به طور مداوم با اضافه و یا حذف کردن ویژگی‌هایی، سعی در سازگار کردن آن با عناوین جدیدش داشته است، با این وجود این حقیقت که تاریخ مصرف این موتور به سر آمده است قابل کتمان نیست.

طبق اظهارات کایل ربل (Kyle Rebel)، که سرپرستی ماد محبوب و بلندپروازانه Skyblivion را بر عهده داشته است، Creation Engine تاریخ مصرفش تمام شده است و او آرزو دارد که استفاده از انجینی بهتر را در The Elder Scrolls 6 شاهد باشد. شایان ذکر است که ماد Skyblivion تمامی نقشه Cyrodiil در عنوان Oblivion را با استفاده از ابزارهای توسعه Skyrim، ریمستر و بازسازی کرده است. در ادامه صحبت‌های او را در گفتگو با وب‌سایت آلمانی Gamestar می‌خوانید:

شما قطعا متوجه عمر Creation Engine شده‌اید. هر زمان که با بافت‌های بازی روبرو می‌شود، با خودم می‌گویم که این روش‌ها تقریبا منسوخ شده است. این روش‌ها بسیار ناکارآمد هستند. همچنین ساخت سلاح‌ها و زره‌هایی که ظاهری خوب داشته باشند و شبیه به یک فلز واقعی باشند، با استفاده از این موتور خیلی سخت است. واقعا امیدوارم که در The Elder Scrolls 6 شاهد انجین بهتری باشم.

ربل همچنین به این نکته اشاره کرد که اگر چه Creation Engine برای تازه‌کاران محیطی دوستانه دارد و توسعه‌ پروژه‌ها با استفاده از آن آسان است، با این وجود سخت است که با استفاده از این انجین، محتویاتی با ظاهر خوب ایجاد کرد. طبق اظهارات او، موتوری مانند Unreal Engine، گزینه بسیار بهتری از Creation Kit است که او آن را “خیلی دمُده” می‌خواند:

شروع کار با استفاده از این ابزار، خیلی راحت است. شما تقریبا به هیچ تجربه‌ای برای خلق مناظر نیاز ندارید و تنها به زمان و صبر احتیاج دارید. ساخت محتویات جدید با استفاده از این ابزار خیلی آسان است، اما این که ظاهر آن را آنطور که دوست دارید دربیاورید، خیلی سخت است.

انجین‌های بهتر بسیاری وجود دارند؛ به عنوان مثال، Unreal Engine 4. اگر شما می‌خواهید که یک بازی را از اول بازسازی کنید، از Unreal Engine استفاده کنید. بیخیال Creation Kit شوید چرا که خیلی دمده شده است.

اگر چه که او به نکات خوبی اشاره کرده است، با این وجود به نظر می‌رسد که بتزدا قصد ناامید شدن از این موتور را ندارد. اخیرا تاد هاوارد (Todd Howard) در مصاحبه‌ای اعلام کرده که Creation Engine برای هر دو عنوان The Elder Scrolls 6 و Starfield، بهبودهایی را دریافت خواهد کرد.

اگرچه عنوان The Elder Scrolls 6 به طور رسمی معرفی شده است، با این وجود انتظار نداشته باشید که به این زودی‌ها شاهد اخباری جدید از آن باشید. حتی این احتمال وجود دارد که بازی بر روی کنسول‌های نسل فعلی نیز منتشر نشود. اخیرا نیز تحلیلگران اظهار داشته‌اند که ممکن است The Elder Scrolls 6 بر روی نسل متفاوتی از کنسول‌ها عرضه شود.

منبع :

GAMINGBOLT

51 پست
هادی اسماعیل‌زاده
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , ,