یوبیسافت در طی چند سالی که در عرصه توسعه و ساخت بازی‌های ویدیویی فعالیت داشته، واقعا لاین آپ درخشان و قابل افتخاری از بازی‌های مختلف که شامل سبک‌ها و انواع وسیعی از بازی‌ها بودند را به وجود آورده است که از دل برخی از این بازی‌ها، محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین فرانچایز‌هایی که امروز در بازار می‌بینیم، به وجود آمده است. 

لاین آپی که شرکت یوبیسافت در طی این سال‌ها برای خودش به وجود آورده، طیف وسیعی از سبک‌های مختلف را شامل شده است و همینطور شامل برخی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین بازی‌هایی که اکنون در این صنعت وجود دارند هم شده که از این دست می‌توان به سری بازی‌های Assassins Creed و Far Cry تا Rayman و Prince of Persia اشاره کرد که حتی با وجود این که برخی از آن‌ها ممکن است در طی گذشت چند سال اخیر کم‌ رنگ شده باشند و نسخه جدیدی ارایه نکرده باشند، اما هنوز هم از آن‌ها به عنوان برخی از درخشان‌ترین آی‌پی‌های این شرکت یاد می‌شود که نمونه بارز آن‌ها هم همین Prince of Persia است که ذکر شد و یا سری جذاب Splinter Cell که از سال ۲۰۱۳ تا به حال نسخه جدیدی عرضه نکرده است.

موضوعی که درمورد آی‌پی‌ها و عناوینی که شرکت مایکروسافت در اختیار دارد صدق می‌کند، این است که شاید منطقی باشد که ادعا کنیم شرکت ناشر و توسعه دهنده یوبیسافت تا به حال به اندازه‌ای که از لایسنس Tom Clancy بازی‌ها و عناوین متعدد به وجود آورده‌، از هیچ یک از فرانچایز‌ها و عناوین دیگر خود نکرده است که این لایسنس خودش شامل چندین و چند فرانچایز مختلف می‌شود که نکته جالب درمورد آن‌ها این است که هر یک از آن‌ها از دیگری موفق‌تر بوده و موفقیت‌های این سری هر بار با نسخه‌ای جدید یا فرانچایزی تازه، بیشتر و بیشتر شده است. در واقع محبوبیت و استقبال از این سری همیشه نزد طرفداران بازی‌های یوبیسافت با افزایش همراه بوده و هیچ وقت افول نکرده است که خودش واقعا راز بزرگی در صنعت بازی‌های ویدیویی است چرا که کم‌تر فرانچایزی را در این صنعت سراغ داریم که با وجود چنین سابقه‌ای طولانی، همیشه در اوج باقی مانده باشد و هیچ وقت از میزان محبوبیتش کاسته نشده باشد.

از سری Ghost Recon گرفته تا Rainbow Six و Splinter Cell که ذکر شد و یا The Division که هر کدام هم دارای شماره‌ها و نسخه‌های متعدد و پرتعداد برای خودشان هستند، همه و همه از این لایسنس استفاده می‌کردند که همین هم اصلی‌ترین دلیل ممکن برای تولد و خلق برخی از موفقیت آمیز‌ترین فرانچایزهای شرکت یوبیسافت شده است. اخیرا هم ایو گیلموت (Yves Guillemot)، مدیر عامل شرکت یوبیسافت، در حین انجام گفت و گوی تازه‌ای که با وبسایت IGN داشت، درمورد همین موضوع صحبت‌هایی انجام داد و در این رابطه اذعان کرد که این اتفاق فقط پس از به خدمت گرفتن Red Storm به وجود آمد و همین امر نیز در نهایت منجر به این شد که Tom Clancy برای این شرکت ناشر و توسعه دهنده از یک نام متوسط و نه چندان بزرگ، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین نام‌ها در صنعت بازی‌های رایانه‌ای شود. گیلموت در این رابطه چنین توضیح می‌دهد که:

اولین [فرانچایز این سری] که تغییرات عمده‌ای در این شرکت به وجود آورد، Splinter Cell بود.

گیلموت در ادامه صحبت‌های خود چنین ادامه داد که:

ما به سراغ ایکس‌باکس رفتیم که واقعا یک شرط بندی پیچیده و بغرنج بود؛ و همینطور یک شرط بندی خطرناک هم برایمان بود چرا که آن‌ها هیچ کنسولی [که عرضه شده باشد] در اختیار نداشتند. عرضه کردن بازیمان روی آن کنسول و عدم انتشار آن برای پلی‌استیشن در آن زمان واقعا کار خطرناکی بود که ریسک بسیار زیادی داشت. اما حقیقت امر این بود که نمی‌توانستیم بازی خود را مستقیم روی پلی‌استیشن عرضه کنیم. ما می‌خواستیم از ظرفیت‌های [ایکس‌باکس] استفاده کنیم. عملکرد بسیار خوبی هم روی آن از خودمان نشان دادیم. ما احتمالا ۵۰ درصد از فضای قابل نصب را به خودمان اختصاص داده بودیم.

در همین گفت و گو ایو گیلموت درمورد سری بازی‌های Splinter Cell هم صحبت کرد و از دلایلی که چرا این سری این همه مدت در سکوت خبری بود هم صحبت‌هایی انجام داد. همچنین وی درمورد انتظاراتی که ما باید از آینده این سری داشته باشیم هم جزئیاتی در اختیار ما قرار داد. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در این زمینه، به این آدرس مراجعه کنید.

منبع :

GAMINGBOLT

914 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , , ,