_ایکس باکس و گیمینگ پنل جدید

چرا در Watch Dogs Legion همه NPCها قابل بازی هستند؟ توضیح کارگردان نوآوری این بازی در مورد این تصمیم

ویژگی منحصر به فرد و کلیدی بازی Watch Dogs Legion که قرار است به شما اجازه دهد هر کدام از NPCهایی که در این بازی دوست دارید را به خدمت بگیرید و هدایت کنید و با آن‌ها داستان را پیش ببرید، که هر یک از آن‌ها زندگی شبیه سازی شده، برنامه ریزی‌های روزانه و داستان‌های خاصی در زندگی خود دارند چیزی است که زمانی که برای اولین بار از این بازی در E3 گذشته رونمایی شد، نظر هر بیننده‌ای را به خودش جلب کرد تا برای تجربه هر چه زودتر این بازی اشتیاق فراوان پیدا کند.

این واقعا یک ایده بلند پروازانه و جاه طلبانه است و زمانی که به تک تک راه‌هایی که ممکن است به وسیله این ویژگی داستان بازی دچار پیچیدگی‌های خاص خود شود نگاه کنید، می‌بینید که از این هم جذاب‌تر و هیجان انگیزتر می‌شود. استفاده و اضافه کردن برخی از مکانیزم‌ها مثل زنده بودن تک تک شخصیت‌های بازی و طراحی خاصی که هر یک از آن‌ها دارند، چیزی است که اکثر توسعه دهندگان و سازنده‌های بازی‌های ویدیویی حتی از فکر کردن به آن هم هراس دارند و فکر نمی‌کنند بتوانند چنین کاری کنند، چه برسد به عملی کردن آن. بنابراین چرا (و چطور) یوبیسافت (Ubisoft) در ساخت و توسعه‌ی Watch Dogs Legion تصمیم به انتخاب چنین مسیری گرفته و خواسته چنین چیز بزرگ و خطرپذیری را در بازی خود پیاده سازی کند؟

وبسایت GamingBolt اخیرا شانس این را به دست آورده که با Clint Hocking، کارگردان نوآوری این بازی، نشستی داشته باشد و مصاحبه‌ای با وی ترتیب دهد تا برخی از سوالات و ابهاماتی که درمورد این بازی وجود دارد را از وی بپرسد و یا اطلاعات بیشتری از این بازی به دست بیاورد که بعدا در اختیار بازی‌بازان قرار دهد. طبق گفته‌های Hocking، ایده‌ی قادر بودن به زنده نگه داشتن تمام زندگی‌های شبیه سازی شده در این بازی چیزی بوده که از قابلیت اصلی و کلیدی این سری که در نسخه‌های گذشته آن وجود داشت که به بازی‌باز اجازه می‌داد از طریق دستگاه‌ها و تلفن‌های مردم شهر به زندگی آن‌ها نفوذ پیدا کنند، الهام گرفته شد. البته این در حالی است که ایده و طراحی ساخت DecSec منحصر به فرد هر یک از بازی‌بازان نیز چیزی بود که با نحوه رشد و تکامل DecSec در نسخه‌های گذشته این سری هم سو و هم جهت بود و باعث تکامل این ویژگی و رسیدن آن به جایگاه امروزی آن شد. کارگردان نوآوری این بازی در این رابطه چنین گفت که:

نوآوریِ بازی کردن به عنوان همه مردمی که در شهر وجود دارند، از جایی الهام گرفته شد و رسید که ما به طور ذاتی شروع به نگاه کردن به ارکان فرنچایز Watch Dogs کردیم و سیر تکاملی آن را زیر نظر گرفتیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

یکی از اصلی‌ترین و قول‌های اولیه‌ای که همیشه این سری به بازی‌بازان داده بود، قابلیت هک و نفوذ کردن به زندگی تمام شخصیت‌هایی بود که در این بازی وجود داشتند و بازی‌بازان می‌توانستند آن‌ها را در سراسر دنیای بازی ببینند و از طریق Profiler اطلاعاتی درمورد زندگی آن‌ها به دست بیاورند. در Watch Dogs Legion ما می‌خواستیم که با شبیه سازی کامل زندگی هر کسی که در دنیای این بازی وجود دارد، این قول را وارد مرحله جدیدی کنیم و بیش از پیش آن را پیشرفت دهیم. در آن واحد، ما به سیر تکاملی DecSec نیز در طول گذشت زمان نگاه کردیم؛ از گروهی که در تاریکی‌ها با Aiden در نسخه اول این سری کار می‌کردند تا مجموعه‌ای از هکرها که به طور دسته جمعی در دنباله این بازی با هم همکاری می‌کردند. ما از خودمان این سوال را پرسیدیم که اگر قادر باشیم DecSec های منحصر به فرد خود را تولید کنیم، منطقی به نظر می‌رسد و زمانی که این ایده با یک جمعیت کاملا شبیه سازی شده هم سو و هم جهت شد و با آن در یک راستا قرار گرفت، ایده‌ی این که هر شخصیتی که در بازی وجود دارد ممکن است قهرمان قابل بازی بعدی شما باشد، کاملا منطقی و عقلانی به نظر رسید و توجیح منطقی پیدا کرد.

داشتن چنین قابلیتی که به شما اجازه بازی کردن به عنوان تک تک شخصیت‌های بازی و NPC های آن را بدهد چیزی است که باعث به وجود آمد یک سری ویژگی دیگر نیز خواهد شد که طبیعتا به دنبال آن به وجود خواهند آمد و غیر قابل اجتناب خواهند بود چرا که روی سایر ویژگی‌های بازی نیز ممکن است تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال کل سناریوی بازی Watch Dogs Legion قرار است بیست چیز متفاوت از هم باشند که تک تک آن‌ها با هم تفاوت خواهند داشت. در عین حال وجود این ویژگی باعث این هم خواهد شد که تمام کات سین‌ها و میان پرده‌هایی که در این بازی وجود دارد برای تک تک شخصیت‌های این بازی قابل محاسبه باشد که ممکن است در این صحنه وجود داشته باشند یا حتی وجود نداشته باشند.

عنوان Watch Dogs Legion قرار است در تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری شمسی برابر با ۶ مارس سال ۲۰۲۰ میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و گوگل Stadia به عرضه برسد.

منبع :

GAMINGBOLT

852 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
تبلیغات
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , , , ,