اگر به خاطر داشته باشید برای اولین بار در رویداد بزرگ E3 2018 شرکت مایکروسافت خبر خریدن چند استودیوی بزرگ به عنوان استودیوهای فرست پارتی خودش را داد. این خبر در کنفرانس شرکت مایکروسافت اعلام شد و تبدیل به بزرگ‌ترین سورپرایز این کنفرانس شد چرا که تا حد زیادی می‌شد حدس زد که احتمالا مایکروسافت در رویداد امسال از نسخه جدید هیلو، گیرز اف وار و یا فورتزا هورایزن رونمایی می‌کند اما خبر خرید چند استودیوی جدید که نینجا تئوری هم یکی از آن‌ها بود، واقعا غافلگیری بزرگی بود.

در حقیقت مایکروسافت از زمانی که اعلام کرد تعداد استودیوهای خود را دو برابر خواهد کرد و به عدد ۱۰ خواهد رساند، توانست سرمایه گذاری روی بازی‌های فرست پارتی خود را به طور چشم‌گیری گسترش دهد. این اتفاق تنها در عرض چند ماه، یعنی درست از زمان برگزاری رویداد E3 2018 در چند ماه قبل رخ داد. همانطور که اشاره شد، در بین اسامی اعلام شده به عنوان استودیوی‌های فرست پارتی جدید مایکروسافت یک نام بسیار می‌درخشید و آن چیزی نبود جز نینجا تئوری. این استودیو یک استودیوی واقع شده در بریتانیا است که برخی از مورد علاقه‌ترین بازی‌های اکشنی که بازی‌بازان دوست داشته‌اند را ساخته که از این جمله می‌توان به عنوان تحسین شده Hellblade: Senua’s Sacrifice اشاره کرد که سال گذشته عرضه شد و توانست به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست پیدا کند.

قطعا خریداری شدن این استودیوها از طرف مایکروسافت کار بزرگ و ارزشمندی بود که این شرکت تا به حال انجام داده چرا که آن‌ها عناوین متنوع زیادی تولید می‌کنند که مایکروسافت هم به آن‌ها علاقه دارد و آن‌ها را دوست دارد. به طور کلی این استودیوها معمولا عناوین کوتاه‌تر نسبت به سایر بازی‌ها، خطی‌تر و بازی‌های تک نفره سینمایی در کارنامه خود دارند که مورد توجه مایکروسافت هم قرار گرفتند. از طرفی هم مایکروسافت با عناوین بزرگ خود نظیر هیلو و گیرز آف وار تا به حال قدم‌های بزرگی برداشته که خرید این استودیوها باعث ایجاد تعادل در لاین آپ این شرکت و بازی‌هایش می‌شود.

مت بوتی، مدیر استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت، در مصاحبه‌ای با Games Industry توضیح داد که قصد خرید آن‌ها از نینجا تئوری این است که آن‌ها کار خودشان را همچنان مثل گذشته ادامه دهند و تبدیل به استودیویی برای یک فرانچایز خاص نشوند. مایکروسافت قصد دارد حمایت مالی و پشتیبانی خود را از آن‌ها ادامه دهد تا آن‌ها همچنان دست به ساخت بازی‌هایی بزنند که به ساختشان شهرت دارند. وی در این زمینه گفت:

من فکر می‌کنم اصلی‌ترین چیز درمورد نینجا تئوری این است که آن‌ها را استودیویی با همین مقیاس و اندازه باقی نگه داریم که حدود ۱۰۰ نفر عضو دارد و بازی‌‌هایی می‌سازند که دو تا دو سال و نیم زمان می‌برند. سخت است.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت:

فشار روی آن استودیوها جهت دستیابی به ارزش تولید بسیار بالا است و در حقیقت آن‌ها در فضا و اتمسفری هستند که در آن با بازی‌های بزرگ AAA مقایسه می‌شوند. اما واضح است که این استودیو‌ها بزرگ‌تر از آن‌ها هستند و به بودجه قابل توجه بیشتری نسبت به یک استودیوی معمولی مستقل نیاز دارند. پس هدف ما واقعا این است که به آن‌ها قدرت ببخشیم، حمایتشان کنیم و منابع مالی مناسب در اختیارشان قرار دهیم تا قدم بعدی به سمت هرچه که هدف بعدی آن‌ها در انقلابشان هست را بردارند. ما می‌خواهیم از نگرانی این که پروژه بعدی از کجا می‌رسد، آزادشان کنیم و یا این که برای به خدمت گرفتن و استخدام افرادی که باید به آن‌ها در انجام دادن کارها کمک کند، باید چه کاری انجام دهند.

وی در ادامه این طور ادامه داد که:

بعد از ظهر امروز من باید برای دیدن و ملاقات Nina و Tameem و کارکنان نینجا تئوری سوار هواپیما بشوم. این اولین باری است که قرار است عده زیادی را در استودیو ببینم. داشتم به این فکر می‌کردم که چقدر کلیشه‌ای خواهد بود که بروم آنجا و چیزی مثل این بگویم که: “به خانواده خوش‌آمدید”. اما در مورد این که این حرف چقدر پیام را به صورت درست و صحیح خواهد رساند، مطمئن نیستم. هدف ما این نیست که این استودیو‌ها را وارد کار کنیم و سپس شروع کنیم پوسترهای اکس‌باکس را همه جا پخش کنیم. این موضوع بیشتر درمورد این است که آن‌ها را حمایت کنیم تا آن‌ها بتوانند تماما روی ساخت بازی‌هایشان تمرکز کنند و برخی از تنش‌هایی که ممکن است برای استودیویی به این اندازه به وجود بیاید را برطرف کنیم.

شنیدن این که مایکروسافت قصد ندارد در ساخته‌های این استودیوها، بازی‌هایشان و پروژه‌هایشان دخالت کند، لذت بخش و خوب است. این موضوع مهمی است چرا که پیش از این مایکروسافت به دلیل کمبود بازی‌های فرست پارتی‌اش مورد سرزنش قرار می‌گرفت اما بدین ترتیب می‌تواند تنوع زیادی در بازی‌ها و لاین‌ آپ بازی‌های فرست پارتی خود به وجود بیاورد. احتمالا این استودیوها و خریداری شدنشان توسط مایکروسافت می‌توانند آغازگر دوره جدیدی در عصر بازی‌های فرست پارتی این شرکت باشند. قطعا این مهم‌ترین هدف و تمرکز اصلی آن‌ها در ادامه مسیر خواهد بود.

منبع :

GAMINGBOLT

447 پست
عرفان رحیمی صادق
مطالب مرتبط
در مای نوکیا بخوانید
دیدگاه کاربران
هنوز دیدگاهی ثبت نشده
برای نوشتن دیدگاه می توانید به حساب کاربری خود وارد شوید ورود ارسال نظر به صورت مهمان
برچسب ها: , , , , ,